Vznik mikročastíc v oleji

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patove
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 19.01.2011 00:28
Zdieľať na Facebook

Vznik mikročastíc v oleji

Príspevok od používateľa patove »

Zdravím, dopočul som sa že motor je proti vznikajúcim časticiam v oleji chránený zmagnetizovanou výpustnou šróbou na spodku olejovej vane.
Vraj je tam taký silný magnet, že nedovolí tým vzniknutým časticiam víriť v oleji. Je na tom niečo pravdy?
hamer
Príspevky: 597
Dátum registrácie: 17.01.2006 16:00
Bydlisko: SR (E&W)
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hamer »

...dopočul som sa že motor je proti vznikajúcim časticiam v oleji chránený zmagnetizovanou výpustnou šróbou na spodku olejovej vane... ...vraj je tam taký silný magnet, že nedovolí tým vzniknutým časticiam víriť v oleji....
Ja som napriklad pocul, ze ten silny magnet niekedy ani nedovoli vymenit olej v agregate, lebo sa neda uvolnit šruba na vani. Musi sa odmagnetizovat a az potom. Je to pravda ? :203:
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Dopočul si sa voľačo divnô.
V oleji - motorovom, sa zvyčajne dajú nájsť drobné úsady (niečo ako kal) ktoré sa tam dostanú tak, že olej spláchne zo stien valcov drobné spálené čiastočky, prípadne sa v oleji vysegregujú a zhlukujú iné nečistoty. Tieto úsady ale nijako nereagujú na žiaden magnet.
Okrem toho sa do oleja môžu dostať čiastočky kovu (ocele), ktoré vznikajú oderom pri chode motora, prípadne ak sa jedná o väčšie kúsky kovu, tak to už je havarijný stav, keď sa voľakde volačo odlamuje. Takéto kúsky sa k tomu magnetu prilepia.
A je to obvykle kúsok obyčajného magnetu, žiaden zázračný magnet.
A samozrejme, drobné kovové čiastočky, vzniknuté oderom hliníka, bronzu, mosadze, t.j. kovov, ktoré sa v motoroch tiež hojne vyskytujú, tie žiaden magnet nezachytí.
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Ziadny magnet na srobe NIE JE. :41c2: :41c2: VW GROUP.
qwertzuiop
Príspevky: 311
Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qwertzuiop »

takato vec sa pouziva v prevodovkach
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Fero56
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fero56 »

keď by bol ten magnet taký všemocný načo by nám bol potom filter? ;)
viktorDDD
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa viktorDDD »

mikročastice by sa nemali logicky zachytávať v olejovom filtri?? alebo ten filter tam dávate len na parádu??
taká magnetická skrutka je väčšinou na prevodovkách, diferenciáloch, proste tam kde je tiež mazivo ale nie je filter ktorý by častice zachytával
Fero56
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fero56 »

ak chceš motoru pomôcť tak medzi nemeň filter len s olejom ale aj medzi výmenami :)
toyot
Príspevky: 270
Dátum registrácie: 14.03.2009 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa toyot »

Fero56 kiež by to tak bolo pri niektorých velkostiach filtrov vzhladom k motorom , skôr poznám ludí čo menia olej medzi výmenami filtra :41c2: šak ešte vydrží
Fero56
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fero56 »

toyot niečo mi hovor o tých veľkostiach filtra... keď som mal ešte renault tak mi v autodieloch dal 3x menší filter ako bol pôvodný... vraj, že "tlaky má ale rovnaké" na nové auto možno áno ale nie na starého vydýchanca čo má pol milióna za sebou :) na olejoch a filtroch sa najviac šetrí... lebo to nepočuť... v zákrutách to nebúcha ani nieje vôľa v riadení... nech si každý do nového filtra pri výmene naleje čistý olej a porovná si váhu s tým starým potom ho hneď prejdú reči, že ten filter ešte meniť netreba...
donmartin
Príspevky: 536
Dátum registrácie: 25.06.2007 12:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa donmartin »

pri autach som sa s tym nestretol ale vacsina skutrov ktore nemaju olejovy filter(len sitko) tak sruba pod ktorou sa to sitko schovava ma v sebe silny neodymovy magnet.
Takze ano,moze sa to pouzivat aj v autach a motoru to len prospeje,urcite neublizi.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

Ahoj, (nechcem zakladať duplicitnú tému poctivo som použil vyhladávanie) tak ako to je s tými magnetmi ja mám 2.0 hdi/tdci/D 100kw a veru neviem o žiadnom magnete nenašiel som ani výpustný šrób s magnetom a ani olejový filter s magnetom a ani neviem o tom že by tam niekde bol... (a mám na mysli zachytávanie v motorovom oleji)

či tieto (nové) po miléniu nepotrebujú magnety na špony ? alebo máme také dokonalé olejové filtre že to zachytia ?


fotku som si požičal z mitsubishi fora
[img]https://www.pinf.sk/ihost/d/1567183023-1705992001.jpg [/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem momentálne o motore z magnetom vo vani či výpustnej skrutke,iba prevodovky doradu všetky majú.
christiane
Príspevky: 1647
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

V motori magnet nepotrebujes.Myslim v tejto dobe.Vyroba je tak presna ze neake kovy v oleji su minimalne.A z cerpadla ide olej do filtra az potom do systemu motora.Musel by si olejovy filter rozobrat aby si videl ze su aj castice kovu zachytene vo filtri.
Prevodovky filter nemaju a aby sa castice kovu stale nemotaly v kolesach tak preto byva na vypustacom srobe magnet.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných