Vzduchove brzdy

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Vzduchove brzdy

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Cavte, idem robit bakalarku na temu vzduchovych brzd.
Zaujimalo by ma,preco vlastne existuju :-\ Aku maju vyhodu oproti kvapalinovym. Pretoze vzduch je stlacitelny a preto si myslim,ze maju dlhsi nabeh brzdenia, su asi 2x zlozitejsie, tym padom vacsi predpoklad na poruchui,drahsia udrzba, potrebuje to velky zasobnik vzduchu, potrebuje to kompresor,ktory je pohanany od motora a teda,ubera to vykonu motora, v zime-hlavne kedysi-to moze zamrznut, kvapalina sa lepsie vytesnuje ako vzduch atd. Jedinu vyhodu vo vzduchu vidim v ekologii.
Preco sa teda davaju hlavne do nakladakov,busov,vlakov.... vzduchove brzdy? Cim je to dane?
Raptor3220
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 20.12.2010 18:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Raptor3220 »

U vlakov sú brzdy bez tlaku vzduchu zabrzdené a vzduchom sa odbrzduju, co je jednoduchsie poprepajat vozne hadicami a natlacit vzduch ako kvapalinu. Neviem si predstavit aby HDV malo natlacit kvapalinu do 13-tich voznov a aj vzduch rychlejsie vyfuci ako kvapalina a tak nabeh je tam naopak rychlejsi.
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

A ako by si chcel k autu s kvapalinovými brzdami pripojiť príves alebo náves?
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

A myslis,ze to je jediny dovod? Hm,neviem,klasickou pripojkou,ako mas napriklad na traktore hydraulyku :D
Nema to nieco spoílocne s tym,ze tam je vacsie trecia plocha a treba aj vacsiu silu?
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Hydraulikou by si tazko dosahoval potrebny tlak a zdvih brzdovych valcekov. Staci si predstavit velkost jednotlivych komponentov pri aute ktore vazi 1,2t a trebars autobusu ktory ma 12t... Na oko zlozitejsia vzduchova sustava je jednoduchsia.
Pri spajani pripojneho vozidla moze prist k uniku vzduchu - alebo kdekolvek v sustave moze vzniknut netesnost. Ak by takato netesnost vznikla v hydraulickom systeme, tak amen... kompresor dokaze drobny unik vykompenzovat a auto zastavis... no a isto este vela dovodov...
Maxono
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.08.2009 21:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Maxono »

Ono hlavný dovod pre pouzivanie vzduchovych brzd je asi ich vacsia ucinnost oproti kvapalinovym. Predstav si ze vzduchove brzdy brzdia uplne odlisnym sposobom ako kvapalinove. Vzduchova brzda ked nema tlak je zabrzdena, ked dojde k natlakovaniu tak sa odbrzdi. Minimum na odjazd je tusim stale 4 atm. Teda vzduch prekonava silu pruzin v brzdovych klucoch, ktora je priamoumerna sile ktoru dokaze vzduchova sustava pomocou tlaku vyvinut. Teda vzduchova brzda v podstate brzdi znizovanim tlaku v brzdovej sustave pomocou pedalu, co je akoby vypustaci ventil. Na druhej strane su vzduchove brzdy bezpecnejsie. Ked ti napriklad na aute nahle ujde vzduch, auto sa samo zabrzdi. To iste plati napriklad pri vlekoch, ked sa odtrhne oje, roztrhne sa aj vzduchova hadica a prives automaticky brzdi. Radim ti najskor si nastuduj ako vzduchova brzda funguje, potom zistis preco a kde sa pouziva.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Vzduch je vzduch....pri častom pripájaní a odpájaní je jednoduchšie odpájať vzduch ako kvapalinu...aj kvôli nečistotám , aj kvôli nepatrným únikom ktoré tak či tak vznikajú na hydraulických rýchlospojkách pri pripájaní a rozpájaní.
Vlak má tlakovzdušné brzdy, ktoré sú ovládané pomocou zmeny tlaku v priebežnom potrubí...A teda pri roztrhnutí vlaku vyfučí priebežné potrubie a brzdy začnú brzdiť tlakom vzduchu z pomocných vzduchojemov ktoré sú na každom vagóne...Samozrejme že to je zložité celý ten systém ...
A možno že pri autách je v tom aj trocha zotrvačnosti, A aj to, že nakoľko musí byť zachovaná kompaktibilita medzi starším a novým či už autom alebo prívesom....
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

No nevim karle... Volakedy to bolo tak, ze pruzina bola sice na parkovaciu brzdu a pri odjazde ju stlacil tlak vzduchu, ale samotne brzdenie bolo realizovane zasa tlakovym vzduchom a nie "odfukovanim" a posobenim pruziny. Takto to aspon nas ucily...
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

neviem si predstavit ze by boli kvapalinove brzdy na kamionoch,pripojich prives a dalej co?to by si musel zakazdym odvzdusnovat,lebo zavzdusnene kvapalinove brzdy to ake keby si ani nemal,a za kazdym odvzdusnovat?to by bolo zcestne,minule som vozil na mane a ked som capol na tie brzdy tak amen,skoro sme vyleteli oknom,to audina mi tak nebrzdi :d :D
A4 3.0Tdi 2013 180kw
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

ide hlavne o bezpecnost. zo vzduchovej brzdy moze v pohode unikat vzduch co sa velakrat aj deje. na funkcnosti to nic nezmeni pokial kompresor stiha dodavat stlaceny vzduch.


pri kvapalinovej vytecie kvapalina a koniec, dobrzdilo sa.
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

asi tak :4012:
A4 3.0Tdi 2013 180kw
makovienko
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 19.09.2009 18:41
Bydlisko: Bardejov
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makovienko »

Ešte jedna vec vzduch sa neprehreje ako kvapalina tak nestraca ucinnosť ale ako bolo napisane predomnou je to o bezpecnosti a funkčnosti.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Smiem byť zvedavý, že čo to študuješ a na akej škole ?
Keď dávaš takúto otázku ?
Z toho či ti tu viacerí napísali budeš určite múdrejší, ale ak študuješ na vysokej technickej škole, tak to sú veci, ktoré si mal vedieť.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

No podľa mňa vzduch natlačený na 12bar pôsobí zároveň aj ako posilňovač,a skoro na všetkých nákladiakoch aj ked len troška a nepatrne "fučí"vzduch,ak by boli kvapalinové tak všetky cesty by boli zadrbané od brzdovej kvapaliny.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To sa nedá porovnávať s posilňovačom, aký je použitý u hydraulických bŕzd.
Jednoducho sú výkonné členy vzduchotlakovej sústavy dimenzované na pracovný tlak vzduchu v okruhu, aby bol zabezpečený dostatočný brzdný účinok. To nie je posilňovač, ale to je jeho základná funkcia.
Posilňovač je u hydraulických bŕzd inštalovaný preto, že hydraulikou by sa pri tých konštrukčných pomeroch ako sú brzdy zhotovené, nepodarilo vyvinuť dostatočný brzdný účinok len tlakom nohy na pedál.
A s tým únikom vzduchu a hxdraulickej kvapaliny to je 100 percentná pravda.

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní