Výmena oleja - P406 2.0HDI 80KW - váš názor...

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patulo12890
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 27.02.2008 14:54
Zdieľať na Facebook

Výmena oleja - P406 2.0HDI 80KW - váš názor...

Príspevok od používateľa patulo12890 »

Zdravím chalani, potreboval by som počuť váš názor. Čaká ma výmena motorového oleja v mojom aute a neviem aký olej tam je teraz a ja by som tam chcel naliať TOTAL QUARTZ 10W-40 ako predpisuje výrobca a problém je v tom, že kamoš mi povedal, že ak som tam predtým nemal olej zn. TOTAL, ale bol tam akýkoľvek olej inej značky a teraz by som tam nalial ten TOTAL, tak by mi to mohlo poškodiť motor, ba ho až zadreť !!! Tak čo Vy nato, mohlo by sa to stať, alebo je to totálna hlúposť !!!

Ďakujem za každú radu....
Katkacer
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Katkacer »

Pekná blbosť...S kľudom ho tam daj a voz sa s dobrým pocitom.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

čo servisujem P406 2.0HDI, tak tam nalievam

total quartz 9000 5w40
total quartz ineo ecs 5w30

aby tam išlo 10w40, nespomínam si, aby som to v luadvisore našiel

kamarátovi never, je to hlúposť, pekne tam nalej quartz 9000 alebo ineo, ktoré som Ti napísal. Máš pohodový motor daj mu jeden z vyššie uvedených olejov.

nejazdi na rezerve, ale minimum pre tankovanie si nechaj štvrť nádrže, čerpadlo a regulátor vysokého tlaku paliva sú mimoriadne háklivé na nedostatok nafty ako i na nekvalitnú naftu.
Turbogolf
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 27.10.2007 18:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Turbogolf »

Daj tam Total Quartz 9000 5w40 a neries to ! Do HDI 10W...? to snad nie...:D
mariob1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mariob1 »

Kamoš bude asi mierne vytrety...... ja som tam lial quartz 9000 5W - 40, ked nebolo total, lial som valvoline durablend...5W-40... mozes tam naliat vsetko co splna potrebnu specifikaciu oleja..resp. normu oleja... 10W-40.....si robis srandu....??
Bobor722
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.02.2010 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bobor722 »

Otec má tiež Peugeot 406 2,0 HDi 80kW, raz s ním bol v servise na výmenu oleja a tam mu mechanik povedal, že motor už má veľa najazdených kilometrov (220 000), tak mu tam nalial 10W-40. V druhom servise ho však zjazdili, že ten olej tam nemôže byť, vraj to môže poškodiť turbo. Tak tam naliali späť 5W-40. Čo je na tom pravdy s tými kilometrami ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nic. A velmi dobre si spravil ze si tam vratil 5w-40 olej.

moje auto ma 4x viac kilometrov ako to co si uviedol ty a lejem tam dva roky co ho mam 5w-40 oleje. Nikdy som medzi vymenami nic nedolieval, ani poldeci. Nejako sa mi teraz sprotivili tie oleje a vymyslel som si na zimu ze moj motor si zasluzi lepsie mazanie - vies co tam nalejem?

!!!!! 0w-40 !!!!! samozrejme pri zachovani noriem vyrobcu ktore vyzaduje motor co mam, v mojom pripade teda vw505.01 alebo vw507.00 pretoze mam 1.9tdi 85kW od Folcgagenu z Portugalska.


a nemusis sa bat, nic mi nikde nevytecie. Ja sa nebojim. Ani trochu.





dovod: kazdy olej je hustejsi ked je studeny a teda redsi ked je teply. Normalne, pochopitelne, logicke, nezda sa mi na tom nic cudne. Ked pozries technicke listy vyrobcov, zistis dokonca aj presne miery tejto tekutosti, pre ilustraciu uvadzam napriklad tieto linky:

http://www.mannol.de/legend_de.htm
http://www.mannol.de/elite_de.htm
http://www.mannol.de/dieselturbo_de.htm
http://www.mannol.de/extreme_de.htm
http://www.mannol.de/nano_de.htm
http://www.mannol.de/nanodies_de.htm
http://www.mannol.de/classic_de.htm
http://www.mannol.de/dieselextra_de.htm
http://www.mannol.de/mobe_de.htm
http://www.mannol.de/modi_de.htm
http://www.mannol.de/ssdefender_de.htm
http://www.mannol.de/specialplus_de.htm
http://www.mannol.de/diesel_de.htm
http://www.mannol.de/standard_de.htm

vsimni si ze tie oleje su 0w-40, 5w-40, 10w-40 a dokonca az 15w-40. A teraz si pozri to najpodstatnejsie z hladiska viskozity, citujem jeden z tych olejov:

Viskosität bei 40°C D 445 CSt 94,6
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,8
Viskosität bei -25°C D 445 CSt 7000

co z toho vidime? ze viskozita (nie je to priamo tekutost, je to cerpatelnost oleja co je sice velmi podobna ale nie identicka velicina) je zhruba 95 jednotiek pri teplote oleja 40 stupnov a 14 jednotiek pri pracovnej teplote 100 stupnov. Cize medzi teplym olejom a olejom na pracovnej teplote je rozdiel skoro SEDEMNASOBKU !!! No a to sa nebavime o -25 stupnovom mraze kedy ten olej takmer vobec netecie :) v porovnani s pracovnou teplotou - AKO VIDIS, ROZDIEL JE PRIBLIZNE 500 NASOBNY, SLOVOM PATSTO. DOBRE, CO?

a co najdolezitejsie z toho este vidime? ZE OLEJE 0W-40, 5W-40, 10W-40 A 15W-40 MAJU SKORO UPLNE ROVNAKU VISKOZITU teda nespravne povedzme tekutost KED SU ZOHRIATE NA PRACOVNU TEPLOTU 100 STUPNOV... TATO VISKOZITA JE PRIBLIZNE 14 TYCH "TURBOJEDNOTIEK".


no a teraz to tajomstvo a logika : ked je olej "husty" tak ti urcite vytecie s mensou pravdepodobnostou ako ked je "riedky" ze? To je podla mna zakon logiky. Cize... najviac oleja ti vytecie alebo sa strati v motore ked je na pracovnej teplote teda okolo 100 stupnov. Jasne.

KEDZE OLEJE S VISKOZITOU 0W-40, 5W-40, 10W-40, 20W-40, 800W-40 (okej to som si vymyslel lebo taky nie je) MAJU CERTIFIKACIU "40" ZA TEPLA, SU TIETO OLEJE PRIBLIZNE ROVNAKO VISKOZNE TEDA CERPATELNE TEDA RIEDKE. Toto jasne dokazuju aj technicke listy citovaneho vyrobcu:


olej 0w-40: http://www.mannol.de/legend_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 14,1

olej 5w-40: http://www.mannol.de/elite_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,3

olej 10w-40: http://www.mannol.de/modi_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,6

olej 15w-40: http://www.mannol.de/standard_de.htm
Viskosität bei 100°C D 445 CSt 13,8

Co chcem povedat : olej 0w-40 je rovnako riedky ked je teply ako olej 15w-40. Ano, ta odchylka je zhruba 5% ale to je totalne zanedbatelne. Preco? Lebo ked je ten olej studeny tak odchylka je 500nasobok co je 50000% a napriek tomu v tom motore funguje.

A teraz nech mi prosim ta ten supermechanik znalec nejako zdovodni, ze ked ti olej 10w-40 alebo 15w-40 alebo mnejejednokolkow-40 nevytecie, preco by mal vytiect olej 0w-40 KEDZE MAJU ROVNAKU HUSTOTU = RIEDKOST KED SU ZOHRIATE na sto stupnov ?!?!?!?!??!!! Logicky ked ti nevytecu "riedke zohriate", nevytecu ti ani "huste studene" ze ano...


No a na taketo vysvetlenie si velmi rad pockam. Schvalne sa ho to opytaj.


dovod2: moderne turboduchadla miluju mazanie, ved kto by nemiloval ked tocia 150.000 rpm (ano, stopatdesiat tisic otacok za minutu). Novsie turba ako mas ty tocia bez problemu stvrt miliona otacok ZA MINUTU, to je 250.000... nezda sa, co? Mazanie je pre turbo zaklad zivota. Hlavne v zime. A prave na zimu su oleje najnarocnejsie atd, mame uzavrety okruh.

DO AKEHOKOLVEK MODERNEHO AUTA MOZES NALIAT OLEJE 5W-XX A 0W-XX A NIC ZLE SA NESTANE aj ked vyrobca predpisuje 10w-xx oleje. Nic ti nevytecie. Dnesne auta nie su skodovecky 100 ktore jazdili na Madit M6/M6A/M6D a medzi valcom a piestom si dokazal prehodit dvojkorunovu mincu !!


No a ked toto dokaze vysvetlit tvoj mechanik, dostane odo mna Nobelovu cenu a dvesto korun k tomu.
Bobor722
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.02.2010 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bobor722 »

Pekne povedané, dík za vysvetlenie. Jeho odôvodnenie bolo také, že pri vyššom počte kilometrov vznikajú v motore vôle. Kvôli tomu tam dal hustejší 10W-40.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

blbost. Ako sme si jednoznacne ukazali podla udajov vyrobcu, "hustejsi" olej 10w-40 tvojho mechanika je hustejsi len vtedy ked je to NAJMENEJ TREBA!! teda ked je studeny. Ked sa 10w-40 zohreje, JE ROVNAKO HUSTY RESPEKTIVE RIEDKY AKO 0W-40 a toto ten tvoj macher na oleje totalne nevie. Inak povedane, olejom nerozumie ani za to male smradlave hovno.


novy prispevok : mozno ta teraz logicky napadlo ze ked tie oleje maju rovnaku alebo skoro uplne rovnaku viskozitu, preco je teda 10w-40 zly a preco je 5w-40 alebo 0w-40 dobry.

PRETO, LEBO SPOMINANE VISKOZITY SOM RIESIL NA PRACOVNEJ TEPLOTE = KED JE OLEJ ZOHRIATY, MAZU VSETKY TIE OLEJE ROVNAKO DOBRE PRETOZE SU xxW-40 (TA 40TKA HOVORI O VISKOZITE OLEJA ZA TEPLA, vsetci vieme ze cislo pred W hovori o zimnych vlasnostiach pretoze W znamena Winter, cislo za pomlckou hovori o letnych vlastnostiach, proste tak sa oleje znacia).


no a kedy sa motor najviac opotrebuva? V zime. Preco? Lebo ho nakopnes totalne skrehnuty na minus 20 alebo ked len minus desat stupnov. JEDNA Z NAJDOLEZITEJSICH ULOH OLEJA JE ZABEZPECIT MAZANIE PRAVE V TAKYCHTO NAROCNYCH PODMIENKACH, TEDA PREDOVSETKYM V KRUTEJ ZIME.


A tuto podmienku jednoznacne lepsie splnaju oleje 0w-xx ako oleje 10w-xx alebo 15w-xx. Takze prave tam kde to najviac potrebujes lebo motor dostava najviac zabrat = v zime, prave tam oleje 10w-xx nevykonaju to co tvoj motor najviac potrebuje. Nenamazu ho dostatocne rychlo.

vobec nie je podstatne z e som ti uviedol technicke listy jedneho konkretneho vyrobcu olejov, u nas malo znameho (naschval som si nevybral velke u nas bezne zname znacky ako aral, bp, castrol, shell, omv, mobil1 atd). Ver tomu ze ked je nejaky olej firmy XY oznaceny ako 10w-40, tak ma skoro uplne rovnake vlastnosti z hladiska viskozity ako olej firmy AB s oznacenim 10w-40 takisto ako olej firmy CD 10w-40 a EF 10w-40. Nezalezi teda na tom ci si zoberies shell 10w-40, alebo castrol 10w-40 alebo British Petroleum 10w-40 alebo Aral 10w-40, proste tie oleje su 10w-40 tak musia mat skoro uplne uplne rovnake vlastnosti z hladiska viskozity INAK BY NEBOLI 10W-40.

niekde som cital clanok od Shellu ze olej 10w-40 (alebo to bolo 15w-40? bud 10w alebo 15w) zabezpeci mazanie nejakeho motoru za 39 sekund na nejakej urovni pozadovanej vyrobcom toho motoru. Ten isty motor je olejom 0w-40 namazany V ROVNAKEJ MIERE za necele DVE SEKUNDY !!!!!! a zdoraznujem ze toto nehovorim ja, ale toto hovori shell. Len kurna teraz neviem najst ten clanok... a toto je hlavny dovod preco pouzivat 5w-xx alebo 0w-xx oleje.

Proste moderny motor si vyzaduje moderne prostriedky. Vsetky oleje podla normy BMW Longlife 1998 a novsich [teda uz dvanast rokov] su len vo viskozitach 0w-xx, 5w-xx. Ziadny olej nie je 10w-xx alebo 15w-xx a asi sa so mnou nikto nebude hadat ze bmw robi uberspickove motory a ze trosicku vedia co do nich patri. Jasne, motor bmw je nieco ine ako motor peugeot, toto len na ilustraciu ze do bavoraka uz hodne dlhy cas olej 10w-xx nepatri.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no a aby to bolo uplne dokonale, tak som si dal tu robotu a nasiel som ti stranku na ktorej si stiahnes technicke specifikacie shell olejov:

http://www.epc.shell.com/grade.asp?grad ... Id=1246484

rozdelene podla viskozity lebo o tej diskutujeme.


vybral som si Shell Helix Ultra 0W-40_TDS; technicky list je priamo tu: http://www.epc.shell.com/documentRetrie ... d=51253346

co v tom liste vidime?

Typical Physical Characteristics
Shell Helix Ultra 0W-40
Kinematic viscosity (IP 71) @ 40°C cSt @ 100°C cSt
75.2 ; 13.6

teda shell helix ultra 0w-40 ma 13.6 jednotiek viskozitu pri teplote 100 stupnov, porovnaj si to s tym mannoilom co som linkoval vyssie... to cislo je uplne rovnake.



olej Shell Helix 15W-40 ma technicku specifikaciu tu:
http://www.epc.shell.com/documentReques ... d=23003656

co v nej vidime? viskozitu 14.9 pri pracovnej teplote 100 stupnov pre Helix 15w-40 pripadne viskozitu 14.5 pri oleji Helix 20w-40 (u nas totalne neznamy a nepouzivany lebo proste na neho nie je dovod).

to len na ilustraciu ze naozaj tie viskozity musia sediet aj pri rozlicnych vyrobcoch. Proste norma -40 nieco hovori a smitec.


dufam ze som vniesol trochu svetla do tejto "mimoriadne komplikovanej problematiky" ktora je jasna ziakom na zakladnej skole, skoda ze nie nasim spickovym mechanikom. Garantujem ti ze keby si s tymito "vedomostami" ktore som tu teraz prezentoval prisiel do skoro vsetkych autorizovanych servisov akejkolvek znacky a pytal sa ich na skutocnosti ktore som tu vysvetlil, chlapci pohoria ako fakle. Lebo tomu proste nerozumeju.

To ze tieto vedomosti nema nabuchane bezny motorista vlastnik vozidla je uplne v poriadku. Ja ako bezny sofer si proste neviem spravit generalku na motore, atd. Proste to nie je moja uloha lebo existuje tzv. delba prace - kazdy robime to svoje. Je ale obrovska skoda ze tieto veci nevedia ludia ktori by to mali vediet... mechanici ktori nam tie auta opravuju. A to uz vobec nehovorim o pripadoch ktore su dokumentovane aj na tomto fore ze autorizovany servis naleje zakaznikovi do motora PD (pumpa-duese, pumpa-tryska) od Folcgagenu olej ktory tam absolutne nema co robit...

hotova katastrofa. Pritom je to kurrrrrrwa tak jednoduche... a navyse tie motory su tu s nami uz viac ako DESAT ROKOV takze to vsetci mali minimalne devat rokov vediet... :(

Hroza a des.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jo a aby som nezabudol : 220.000 NIE JE vyssi pocet kilometrov.

nepretekarsky jazdeny motor ktory ma stvrt mega musi mat kompresne tlaky a teda tesnosti/vole take ake mal ked vyliezol z fabriky. Podmienkou je jedine to, aby pouzival olej ktory ma pouzivat (a nie nejake vyplody chorych hlav) a aby tam bolo trochu vody. Pokial ten motor nezavaris nevyvaris, tak mu po stvrt mega nic nie je.

Zober to takto : tebe tiekol olej z motoru? Stracal sa ti? No vidis... tak "preco davat hustejsi ked ten redsi sa nestraca" ??



rypem : toto hore napisane neplati pre 1.2htp, tam je olej extremne tepelne namahany. Hovorim ze motor ktory ma stvrt mega je v pohode a motor je to co ma styri valce alebo viac.
patulo12890
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 27.02.2008 14:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patulo12890 »

arara napísal:vcera som objednal TOTAL 5w40 za 30e a taky tam nalej aj ty,kamaratovy odkaz ze je rok 2010 a nie 1985 :28b7:

...hoď sem prosím ťa link na e-shop odkiaľ si objednával...dík
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: homelessdrop a 9 neregistrovaných