Vymena brzd - mazanie brzdoveho ustrojenstva

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

miso.eu
Príspevky: 363
Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33
Zdieľať na Facebook

Vymena brzd - mazanie brzdoveho ustrojenstva

Príspevok od používateľa miso.eu »

Ahojte,

Po skusenostiach so servismi z roznych krajov, roznych cenovych a odbornych kategorii, si udrzbu, ktoru dokazem spravit sam, robim sam.
Momentalne ma caka vymena brzd a kedze to chcem spravit poriadne, tak sa vas znalych (prosim teda bez prispevkov ludovych rozpravacov) chcem spytat, cim mazete voditka strmena a ine casti brzdoveho ustrojenstva?
Co sa tyka auta, tak som pedant, preto ma odpoved typu daj dole strmene, nahod kotuce a dosky, dotiahni srouby metrovou rurou a vazeliny neries, neuspokoji.
Pripadne ak by mal niekto tipy, ako tento ukon spravit "dokonale", resp. spravit ako by sa mal a v SVK servisoch sa nerobi, tak by som to velmi ocenil.

Dakujem za relevantne odpovede.
Petzi
Príspevky: 355
Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petzi »

Cauko, no nemas za co.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Žiaden úkon nespraví nikto dokonale...viď reklamácie a záručné opravy. Všetko sa dá spraviť lepšie ak sa na to človek díva z odstupom času . Hlavné je aby to bolo funkčné a spoľahlivé dajme tomu do ďalšej nejakej revízie alebo výmeny doštičiek.
Ja vodítka mažem preventívne ak je prachovka OK a všetko chodí ako treba, že šprcnem trocha Silkalu. Aj pod prachovky na valčekoch preventívne po zime . Samozrejme nesmie tam byť za hrsť bordelu . Vtedy to treba rozobrať vyčistiť a nanovo zložiť aj s novými gumičkami. Ak je gumička OK málokedy tam je bordel. A trocha silikonovej vazelíny ak to skladám nanovo po vyčistení. Myslím že ono nejde tak ani o samotné mazanie kvôli zníženiu trenia, ale o to že ak je dačo namazané tak to voda a vlhko ťažšie poškodí.
miso.eu
Príspevky: 363
Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso.eu »

VLADY vdaka za tvoj postup. Presne preto som chcel nazor cloveka, co uz robil minimalne 10-tky - 100-vky vymen. Tiez casom zistujem, ze iste veci sa dali spravit jednoduchsie, efektivnejsie a v konecnom dosledku aj lepsie. Prachovku rozmyslam, ze ked uz to budem mat rozobrate, tak rovno kupim opravarensku sadu za 15eur a pomenim a vycistim to cele (s tym by mi samozrejme musel pomoct niekto skusenejsi). Nasiel som "univerzalne" mazivo ATE Plastilube. Da sa nim nahradit silikonova/medena pasta? Vyrobca (Toyota) odporuca na voditka lithiovu vazelinu.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Budeš dávať aj nové kotúče? Ak áno treba poriadne očistiť dosadaciu plochu náboja kolesa a potom natrieť medenou vazelínou.
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

stiahni si servisny manual k danemu vozu a sprav to podla neho.
Kopec penazi sa da usetrit, ked sa nebudes chytat toho co funguje, hlavne ked s tym nemas skusenosti.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Ešte by som dodal-skontrolovať a premazať komplet ručnú brzdu...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Používam vysokoteplotnú pastu Tunap viď. .. http://www.tunap.cz/RS/10-6-tunap-pohyblive-casti/

Ale je viac než dosť podobných vysokoodolných mazív aj u predajcov dielov,nemal by byť problém zohnať niečo také.Každopádne sa oplatí dať hoci trocha viac peňazí za špičkovú odolnú do 1300°C to sa nedá zaplatiť ak treba na skrutky výfukov a aj po rokoch idú v pohode dole
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Na strmenoch nebyva az taka teplota, skor brzdny prach a hrdza. Treba to hlavne poriadne ocistit, vylestit ako streiborny pribor, potom mozes mazat...
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

lakislav neblazni ved nech je sranda.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

misoV50 napísal:Na strmenoch nebyva az taka teplota, skor brzdny prach a hrdza. Treba to hlavne poriadne ocistit, vylestit ako streiborny pribor, potom mozes mazat...
Teplota tam logicky nemôže byť vyžšia než bod varu kvapaliny,ale tam ide aj o iné.To je hlavne celková odolnosť a konzistencia.kto to denne robí vie že pri rozoberaní sú to žalostné stavy.A kde sa tam odtiaľ to čo tam bolo stratilo ? Lebo určite bolo,len nikdy nie je.
Otázka znela na "dokonale" ..nie šuflikantsky,lebo už sa to zase zvrháva na bohapusté kecanie
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

chlapci neviem aka tam je teplota ale ked zbrzim 200 na nulu asi budu svietit jak cigareta.raz som uvaril brzdy tak ze ked som postal a pozrel na kotuce cez elektrony tak boli oranzove,nehovorim ze aj loziska v nabojoch boli kaput a cidla na abs boli roztopene.neviem aku taplotu som dosiahol ale moja penazenka bola lahsia o 400e.radsej uz budem davat pozor do buducna.ale aka tam mohla byt teplota zhruba?asi dost.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

miso.eu ty taky odbornik a si nevies spravit brzdy.cakal som viac skusenosti.ziarovocku vymenis???

co tu vsetci mazete nejake valceky a voditka.len davajte dalej pod prachovky oleje a potom sa cudujete tie prachovky povolia a pustia bordel.voditka to iste.to sa nemaze ale meni sa ta gumicka.a vazeliny na 1000stupnov.brzdy sa pri normalnom jazdeni na co je aj kazde bezne auto stavane nikdy nerozpalia ani na 150 pocas horucav.

marko2 - pri tej teplote sa uz roztapa vazelina v loziskach ale nic to neposkodi.nemam foto ked som to kontroloval na svojom aute ale vazelina bola vo forme ciernych guliek a smrdela z toho spalenina.lenze to som dole alpskymi cestami siel tak ze z kolies mi siel cierny dym vsetci na mna blikali ale ja som tomu daval kym auto brzdilo a drzal som teplotu brzd na maxime az do konca jazdy aby to pekne dymilo.no po zastaveni cervene neboli.len smrad na 100 metrov od auta.domaci pri restike pozerali ako ten cudzinec tomu daval.no vsetko na aute bolo ok len kotuce trocha hadzali.
miso.eu
Príspevky: 363
Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso.eu »

Objednal som teda aj opravnu sadu priamo z Toyoty a voditka rovno vymenim. Kedze mam Prius-a, tak brzdy (vratane dosticiek, ktore maju este minimalne 50% materialu na sebe) menim prvykrat po 175 000km, aj to len kvoli tomu, ze kotuce su uz dost skorodovane.

seven: domaci sice pozerali, ale mysleli si nieco ine. Nevadi, ty si to vtedy citil inak a o tom to je.

Ostatnym vdaka za postrehy.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Ale tam bezne sa najde aj 10 ucastnikov premavky ktory si idu len zajazdit rozneho veku.naposledy uz je tomu rok ma ohanala nejaka mlada na bmw z4.nedal som sa :rouler:

Ale dam ti radu.tie voditka nemen menia sa len ak su osuchane tie koliky ak su rovne nechaj to tak.gumicky to iste ak maju volu daj nove ak nic nechaj tak.platnicky 50 percent ---najlepsi diel na aute je ten ktory je z vyroby.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných