Vydrž silentblokov LEMFOERDER vs. FEBI BILSTEIN
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Vydrž silentblokov LEMFOERDER vs. FEBI BILSTEIN
zaujímala by ma životnosť silentblokov predných ramien značiek LEMFOERDER vs FEBI BILSTEIN. Uvažujem o výmene silentov predných ramien an aute seat ibiza 6L 1.4.16V 55KW 2004 BBY nakolko silentbloky znacky LEMFOERDER ktore su tam uz asi 100 000 km pomaly dožívaju a vždy keď zabrzdím bezprostredne po zastavení sa ozve take gumove vrzgnutie od napravy a ide to od spodu ako su ramena..toto iste robilo v minulosti este pred výmenou silentov za LEMFOERDER dokonca to bolo az v tak zlom stave ze to takto isto vrzgalo pri kazdom prejdeni retardera. takže na 90% som si istý že to už su dožívajuce silenty napravy a preto by som chcel vedieť váš názor na to aku značku dať..či isť zas do LEMFOERDER alebo ak dam FEBI či nešlapnem vedla a či aj pri FEBI môžem očakávať rovnaku vydrž ako u LEMFOERDER. samozrejme chcem dať tie zosilene silentbloky 4-bodové. A další postreh a taktiež mi to vychádza na utrhnuté silentbloky prednej nápravy,nakolko dnes som si skušal na volnej ploche test stability pri brzdení ci nestrhne auto do prava alebo do lava spozoroval som jednu vec:
rozbehol som auto na asi 80 za hodinu a skočil na brzdy auto pekne prudko začalo brzdiť ale začalo chodiť zo strany na stranu do prava do lava az do zastavenia a volant som, drzal oboma rukami a ten sa ani nepohol pri brzdeni ten krasne držal len teda bolo citiť že cely podvozok chodi zo strany na stranu..
tlaky v pneu som dofukaval vcera a dnes kontroloval v predu podla predpisaneho karsne drzi 2.2 bar a vzadu 2.0 bar takže pneu to nieje a brzdy brzdia sumerne pekne..takže mi to vychadza jedine na uloženie ramien v silentoch lebo svetko ostatne na podvozku drzi..tlmiče aj struny su ok struny maju takmer 270 tisic km a tlmiče niečo cez 83 tisic km,tyčky riadenia menene pred 12 tis km, čapy riadenia ako nové maju uz za sebou hadam aj 60 000 km,silentbloky niečo okolo 100 000 km uloženie stabilizatora sa menilo asi 6 mesiacov do zadu a nič neklepe ani pri striedavom mykaní volantu do prava do lava cim sa overi krasne to či su vybite ulozenia stbilizatora alebo tycky stabilizatora(pri tomto teste je ticho),tycka stabilizatora menene asi pred 30-40 tisic km a inak to je asi vsetko este ulozenia tlmičov maju rovnako ako tlmiče 83 000 km zhruba a brzdy boli anstavovane asi pred mesiacoma krasne to brzdi az an tu nestabilitu pri extremne prudkom brzdeni kedy zopina ABS..Ono ak je vsetko s napravou ok tak ani pri plnom brzdeni kedy zopne ABS sa smerova stabilita auta pri brzdeni enma vychylit a auto am brzdit rovnym smerom a nie pri brzdeni kedy zopne ABS lietat zo strany an stranu az tak ez skoncite takmer v jarku..
takze čo myslíte je moja uvaha aspon z časti správna?
rozbehol som auto na asi 80 za hodinu a skočil na brzdy auto pekne prudko začalo brzdiť ale začalo chodiť zo strany na stranu do prava do lava az do zastavenia a volant som, drzal oboma rukami a ten sa ani nepohol pri brzdeni ten krasne držal len teda bolo citiť že cely podvozok chodi zo strany na stranu..
tlaky v pneu som dofukaval vcera a dnes kontroloval v predu podla predpisaneho karsne drzi 2.2 bar a vzadu 2.0 bar takže pneu to nieje a brzdy brzdia sumerne pekne..takže mi to vychadza jedine na uloženie ramien v silentoch lebo svetko ostatne na podvozku drzi..tlmiče aj struny su ok struny maju takmer 270 tisic km a tlmiče niečo cez 83 tisic km,tyčky riadenia menene pred 12 tis km, čapy riadenia ako nové maju uz za sebou hadam aj 60 000 km,silentbloky niečo okolo 100 000 km uloženie stabilizatora sa menilo asi 6 mesiacov do zadu a nič neklepe ani pri striedavom mykaní volantu do prava do lava cim sa overi krasne to či su vybite ulozenia stbilizatora alebo tycky stabilizatora(pri tomto teste je ticho),tycka stabilizatora menene asi pred 30-40 tisic km a inak to je asi vsetko este ulozenia tlmičov maju rovnako ako tlmiče 83 000 km zhruba a brzdy boli anstavovane asi pred mesiacoma krasne to brzdi az an tu nestabilitu pri extremne prudkom brzdeni kedy zopina ABS..Ono ak je vsetko s napravou ok tak ani pri plnom brzdeni kedy zopne ABS sa smerova stabilita auta pri brzdeni enma vychylit a auto am brzdit rovnym smerom a nie pri brzdeni kedy zopne ABS lietat zo strany an stranu az tak ez skoncite takmer v jarku..
takze čo myslíte je moja uvaha aspon z časti správna?
-
- Príspevky: 1596
- Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38 Zdieľať na Facebook
Na aute z roku 2004 nebude ani jeden gumovy silenblok dobry. Guma starne, avsak vecsina ludi nic neriesi pokial nic nebucha. Pri kludnej defenzivnej jazde nic nezistia, ale pri krizovej situacii sa stane ich auto neovladatelne, aj ked ma xyz elektronickych systemov. Preto uvazuj aj nad vymenou silenblokou zadnej napravy a vsetky silenbloky kupuj na Cupru, su pevnejsie. LEMFOERDER by mal byt kvalitnejsi od febi, avsak vieme ako to funguje na tomto svete, tak isto aj drahsie diely si davaju "znackove firmy" vyrabat bars komu, predsa tych foriem vela nieje.... Pripadne uvazuj nad originalom, ked chces mat ako taku istotu.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 08.02.2011 21:43
- Bydlisko: EU Zdieľať na Facebook
daj si tam original seat ibiza cupra ,su v kovovom puzdre s plnou gumou,auto bude držat stopu aj pri brzdeni aj pri rozbiehani...
ibiza 6L ma identicky podvozok s fabiou 6Y a mal som ich na rs-e,kde mi predchadzajuce silentbloky trhalo ako na bežiacom,vyskušal som všetky možne značky aj zosilene 4-bodove no vydržali asi dva mesiace kvoli vykone 170ps nevydržali pri rozjazdoch,nakoniec som v seate objednal z ibizy cupra a bol pokoj
čislo dielu : 6LL 407 183
ibiza 6L ma identicky podvozok s fabiou 6Y a mal som ich na rs-e,kde mi predchadzajuce silentbloky trhalo ako na bežiacom,vyskušal som všetky možne značky aj zosilene 4-bodove no vydržali asi dva mesiace kvoli vykone 170ps nevydržali pri rozjazdoch,nakoniec som v seate objednal z ibizy cupra a bol pokoj
čislo dielu : 6LL 407 183
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Mam taky seat len rok 2008 1.4 63kw.teraz ma 99000km.vsetko z vyroby aj brzdy.silenty napravy su este ok no pozeral som na to ako v buducnosti vybrat ramena no radsej to predam.neni to auto ktore treba rozmaznavat.treba tam menit rozvody tlmice tecu vyfuk stredovy a zadny diel neprejde emisnou v 2015 brzdy este tak 5000km gumy 3mm zimne 3.5mm na jar ho pustim dalej do obehu za 3000e pojde ako chlieb.cierna metaliza cierne skla,klima za nova na sk predane serviska original nedal som do toho nic len olej motoru a vzduchovy pelovy filter to jedine dostaval ako servis.a 1x sviecky.jazdi to ako lusk nic nebucha roztoci sa na 190km/h ako za nova.
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
no takže pojde tam teda lemfoerder a laco ty s aničoho neboj pojde to do servisu zatial okrem vymeny ziaroviek som an tom aute bez servisu ani nevymenil lebo to neviem aklebo to nechcem posrat takže auto vzdy islo do servisu..jedine čo ako tak viem vymeniť a zazrak že to vobec svieti su ziarovky vzadu an tom a vpredu mi to vzdy meni servis aj spojku mi menil servis aj silentbloky ktore su tam mi menil servis aj ulozenie stabilizatora mi menil servis aj termostat mi menil servis aj tycky stabilizatora,tlmiče,brzdove kotuče a platničy,brzdové hadice vpredu,ložiská všetky 4,bubnove brzdy komplet,rozvody,filtre,gufera,prevpodovy olej,motorovy olej,chladiacu kvapalinu,chladič,narazniky,tyčky riadenia aj čapy riadenia všetko mi vždy menil servis ja neviem okrem jazdenia na aute stym urobiť nič a ani ešte si to povysavať a tepuju mi to v specializovanej firme dokonca takže sa neboj laco1871
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
bohuzial ano menil som aj kolesa letne aj som daval elektrony nove na rozviodoch uz raz prdla kladka napinaka remena takze musela ist dalsia sada,minule som zrazil zajaca co mi rozmrdal predok tak ze musel ist novy naraznik+lak predtým sa predný naazik len lakoval lebo jedna mila teta do mna nacuvala na stopke a praskla mi predný naraznik noa ten zajac to zdemiloval tak ze mi odtrhol chladic predne plastove mroezky v narazmniku zlomil celo ktore sa muselo tiez menit+teda sa vymenila aj chladiac kvapalina 5l litrova to ma vyslo na 650€ na vlastne naklady,minule do mna nabural jeden ujo v blave zo zadu tak mi rozmrdal zadok tak ze s amuseli vyklepavat piate dvere+lakovat,vymena zadneho narazniku lebo bol prasknuty+lak,zrejme aj vytahovali zadne celo pod naraznikom kde som platil 1100€ ale to islo z jeho poistky a teraz posledne mi zacala hrdzaviet kapota tak som kupil za 75€ kapotu lak ma vyjde na 150€ ale uz uz to mali robita vola mai chaln zo servisu ze zle lakyrnikovi anmiesali farbu bo lakyrnik si to dava miesat do jednej firmy a nastriekal to tak ze ta kapota nebola hraskovo zelena bleda metaliza ale tmavozelena takmer domodra tak vravim prerobte to tak teraz cakam an vymenu kapoty smaozrejme nic navyse platit nebudem no a asi pred dvomi mesiacmi s ami stala taka vec ze som nacuval do oktavky ktora tiez cuvala nejako sme sa nevideli aj som cuval rychlo tak som si zas zrusil zadny naraznik a posunul piate dvere a este k tomu som sa zle aj pozrel dozadu a nepouzil spetaky-..stane sa co uz no a tak som etda zohnal za 50€ original streiboryn seat naraznik zadny ktory mi budu robit asi o mesiac prelakovat uchyty naraznika vymenit a dopasovat piate dvere aby to ako tak licovalo ak sa to este bude dat niesu pokrivene len nedosadaju ako by mali takze buchaju. no a ked s atoto porobi tak vymenim tie silentbloky naparvy potom sa chystam na vymenu madiel vo vnutri kabiny,manzeta radiacej paky pojde nova,nove koberceky dam a lakyrnikovi dam sparvit preliaceny podbeh a nalakovat klucky dveri vsetky 4 no a nehovoriac o tom ze ked som to auto kupoval malo na tacho 83 000 km ale v relai bolo stocene takze si priratajte zhruba 56 000 km plus ak nie 60 000. no takze teraz ma 213 tisic aj nejake ddrobne natocene takze v reali takmer 300 000 km a pri 236 tisic km menim rozvody aj s vodnou pumpou plus dam sparvit hydraulicke zdvihatka lebo klepu takze len za material okolo 450€ dokopy plus gufera vackovych hriadelov a samozrejme pravidelne menim sviecky od poctu km 120 000 takze vymena kazdych 60 tisic a nasledujuca ma caka pri 240 000 km, filtre menim pravidelne stylom kazdych 15 000 km olej a olejovy filter a kazdu druhu vym,enu oleja aj vsetky filtre a zatial to ako tak chodi len ten motor klepe ale to sa snad poriesi ale smaozrejme VSETKO TO ROBI SERVIS A NIE JA A ANO CITATE DOBRE TO VSETKO SA UZ NA TOM AUTE DOSRALO A MUSELO SA TO MENIT a DOKYM NEBUDEM MAT PRACHY NA DRUHE ALEBO DOKYM AUTO NEBUDE MAT 600-800 tisic km alebo milion tak ho nedam prec abudem na nom menit co sa dosere hned ajk to zacne klepat buchat hned a ja som taky ze an oleji este ufritujem hranolky taky musi byt cisty aj po 15 tisic km to auto rposte musi byt v TOP STAVE mam ho rposte rad genialne jazdi nie rychlo ale to ako drzi podvpozok na ceste je nieco genialne a este som zabudol mna moje peripetie s ALTERNATOROM KTORY SOM VYMENIL ZA NOVY VALEO 70Amper lebo ten ktory bol va ute povodne mi odvaril dve baterky tak sa vymenila baterka za novu banner a altik isiel an repas ktory za dva roky sa tak dosrala tak vyslahal aznicil baterku ze mala ledva 12V,auto sa odviezlo do servisu kde baterku dobili alternator isiel na repas ale po dvoch mesiacoch chcipol altik atk som sa nasral kupil altik VALEO za 300€ a baterka ostala zatial banner veril som jej..potom zacali problemy so startiovanim uz zase..tak zas prmerat dobijani baterku doliatie vody lebo bola udrzbova a jak som zarzil zajaca tak chcipla zas baterka dosla odtahovka zobrala ma domov na druhy den volam do servisu chalanovi ze som zarzil zajaca nech ti dojde pozret zoberie s auato pororbit hoa nech tam supne novu baterku lebo banner ma uz sere teraz je tam noav VARTA BLACK DYNAMIC 56Ah novy altik VALEO aj remen novy DAYO na altiku a to auto ide jak hodinky
-----------ANO TOTO JE SKUTOCNE PRAVDA!!!--------------------
-----------ANO TOTO JE SKUTOCNE PRAVDA!!!--------------------
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných