VW 2,0 tdi, BKD - občasné trhanie studeného motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peter.janek
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56
Zdieľať na Facebook

VW 2,0 tdi, BKD - občasné trhanie studeného motora

Príspevok od používateľa peter.janek »

Zdravím Vás,
mám takýto problém, na motore VW 2,0 TDi BKD sa mi sporadicky svojvoľne na voľnobeh zvýšili otáčky na cca 1200 nezávisle od teploty motora, v poslednej dobe bol tento jav sprevádzaný aj spustením ventilátora na chladiči. Postupným prečisťovaním kontaktov na čidlách G62, G83 a aj ich výmenou som zistil že bolo vadné čidlo G83.Uvedený jav sa odstránil, no pri týchto prácach som mal dole EGR-ko ktoré som vyčistil od nánosov. Začal nový problém a to jemné pošklbávanie studeného motora pri súvislej jazde na 1400 otáčkach. Neviem či problém spôsobuje čidlo alebo vyčistenie EGR-ka. Nemáte niekto s týmto skúsenosť? Ďakujem pekne za odpoveď
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

na 1400 otackach sa nejazdi. Supersportovych 1931 rpm este nikomu nikdy neublizilo.

Vyriesene.


Ludia ved nebudte blbci, nepodtacajte tie svoje kybliky...
peter.janek
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter.janek »

Pre mp3turbo. Nemusím byť hneď blbec,ze som sa na niečo opýtal. Napisal som o jave pri určitých otáčkach,nie že tak jazdím. Ďakujem aj tak.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

v pohode, bohuzial tieto veci sa nedaju na dialku od stolika vyvestit. Treba spravit diagnostiku, tam by sa MOHLO nieco ukazat a ked nie, tak potom zaverecna - jedine sikovneho chlapa ktory vysuka rukavy a pojde si s tym poradit. Od zacinajuceho vstrekovaca az po konciacu dvojhmotu to moze byt fakt tucet veci (samozrejme som uz videl aj pripad nacatych turb ktore taketo veci vyvadzali, v inych otackach bol klud - nehovorim ze je to tvoj pripad).


Cela myslienka bola fakt o tom ze na 1400rpm sa jazdit nema. Ked sa dostanes pod 1600rpm, mal by si radit hore mensi prevod, proste nejazdit na trojke 25km/h 1400rpm v zapche, ale veselo na dvojecku tych istych 25km/h akurat na 1980rpm. Pre vsetky komponenty co mas v aute (este raz : vsetky) je to setrnejsie. Turbu sa nic nestane lebo netlaci zurivy tlak, dvojhmota si krochka radostou ze nemusi vymedzovat ten poondeny traslavy chrchlak tak ako doteraz, vstrekovace ani nevedia o tom ze nieco robia (zase preto lebo nejdu ani zdaleka naplno alebo pod nejakou serioznou zatazou), DPFko ak mas ti tancuje radostou ze ho neupchavas atd, atd, atd.

Proste tak nejak. Peto, napis odkial si, keby nahodou z okolia Novych Zamkov alebo Michaloviec...
peter.janek
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter.janek »

Dík za odpoveď mp3turbo,nič v zlom. Diagnostika nula bodov,je to automat, čiže na 1400 ot. sa jazdiť velmi nedá,najazdené 100.000 km. Len som niečo urobil a následne sa čosi čo nebolo objavilo. Asi tak.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Nie je potrebné v R.J. upraviť nulovú pozíciu EGR ventilu ??

Niektoré autá si to časom upravia samé, ale u niektorých to je vraj potrebné nastaviť v RJ.

Ale to si teraz nie som istý, dačo také sa mi marí, že som počul. napr. u japoncov vraj nestačí len vyčistiť ale aj nastaviť.
lubomt
Príspevky: 1147
Dátum registrácie: 15.03.2007 21:48
Bydlisko: Martin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomt »

vola sa to adaptacia EGR
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kujon78 napísal:Nie je potrebné v R.J. upraviť nulovú pozíciu EGR ventilu ??

Niektoré autá si to časom upravia samé, ale u niektorých to je vraj potrebné nastaviť v RJ.

Ale to si teraz nie som istý, dačo také sa mi marí, že som počul. napr. u japoncov vraj nestačí len vyčistiť ale aj nastaviť.
Kým je EGR ovládané jednou podtlakovou hadičkou tak sa nič nerobí.Zábava začína až u EGR (ale aj čohokoľvek iného napr turba) kde síce je použité ako silová zložka vacum ale je kontrolované zároveň na fyzickú polohu,čiže má špicla čo všetko hlási RJ a tu za istých podmienok môže dôjsť k nesúladu skutočnej polohy s tou ktorú hlási polohové čidlo,a RJ pracuje z nesprávnymi údajmi.Pokiaľ viem BKD má obyčajnú podtlakovú banku akutát myslím obohatili systém o ochladzovanie ktoré je tiež riadené klapkou.
peter.janek
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter.janek »

Skúsili sme možnosť zosúladiť skutočnú polohu, polohu ktorú hlási polohové čidlo a riadiacu jednotku, na diagnostike "adaptovať EGR ventil". Závada odstránená. Vďaka za všetky a hlavne múdre odpovede.
lubomt
Príspevky: 1147
Dátum registrácie: 15.03.2007 21:48
Bydlisko: Martin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomt »

a sme doma :-)
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných