VW Touran - zvyšovanie otáčok na voľnobehu na 1000 až 1100

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jozef866agmailcomjozef
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17.08.2021 21:13
Zdieľať na Facebook

VW Touran - zvyšovanie otáčok na voľnobehu na 1000 až 1100

Príspevok od používateľa jozef866agmailcomjozef »

Dobrý večer. Chcel by som vás poprosiť o radu.Už dlhšiu dobu ma trápi problém s mojim VW Touran 1.9.tdi 77kw dpf. Začalo mi dvíhať otáčky na voľnobehu na 1000 až 1100. Spotreba na voľnobehu 0.6 až 0.9l. Priemerná spotreba nieje jednotná na tej istej trase rovnakou jazdou. Pri diagnostike sa zistil upchatý filter dpf. Dal sa repasovať (Dobrá Niva). Zistil sa vadny snímač vstupného a výstupného tlaku dpf. Ale problém naďalej pretrváva Alternátor je v poriadku. Ešte rozmýšľam skúsiť vymeniť relé.
martincichy
Príspevky: 5453
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Tesnost sania niekto kontroloval?
jozef866agmailcomjozef
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17.08.2021 21:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef866agmailcomjozef »

Tak toto nekontroloval ešte nikto. Ďakujem za typ. Na druhý týždeň mam ísť k mechanikovi.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

normalny volnobeh je myslim 902rpm, zvysenie na 1000 az 1100 nebolo kvoli upchatemu dpf.

Moze sa zapinat nejaky silovy spotrebic ktory by sposobil zvysenie odberu ? Prerazene kable v zadnych dverach dokazu spustit vyhrievanie zadneho okna co je odber mnohych stoviek wattov. Klima cerpadlo s odhnitym "riadiacim pocitacom" ludovo nazyvanym "kocka" takisto... boli dorabane nejake veci napriklad prevodnik na 220V lebo s autom sa casto cestuje ?

inak poznam jedno auto kde k takemuto svojvolnemu zvyseniu otacok dochadza nepravidelne zima-leto uz cez 10 rokov, masina furt funguje, nic sa jej nestalo, takze v konecnom vysledku sa na to mozes aj vyprdnut ked ti to ma zozrat milion nervov, penazi a polovicku zivota. Mas to stary voz, nema vyznam sa s tym polroka zaoberat.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
jozef866agmailcomjozef
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17.08.2021 21:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef866agmailcomjozef »

Zdravím, dorábané nebolo nič. Čo potom tá spotreba ako som už spomínal. Nejako to musí s tým súvisieť. Ono sa na to ťažko dá vyprdnúť. Človeka to hnevá keď sa to deje na jeho aute.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Hovoris vadne dpf plus oba snimace tlaku, to mi celkom nesedi na priznaky "len otacky", toho uz je dost na to aby to hlasila na palubke aj nejaka kontrolka, naviac ak po vymene ostal stav nezmeneny...kolko ma to auto km? Zameral by som sa na sanie, vahu vzduchu a teplotne cidla ake davaju hodnoty
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
jozef866agmailcomjozef
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17.08.2021 21:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef866agmailcomjozef »

Auto má najazdené 201000 km. Žiadna kontrolka nesvieti. Snímač teploty chladiacej kvapaliny som menil.ukazuje správne. Zaujímavé je to ze jeden deň je všetko v poriadku a na druhy deň len ako naštartujem tak zdvihne otáčky. Alebo prejdem nejakú trasu a ked idem odparkovať tak ich zdvihne. Robí to za studena aj za tepla.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nestojí za to typovať,to vedie prakticky vždy k zlým rozhodnutiam.Sú prirodzené príčiny vyplývajúce z charakteru a algoritmu práce,a sú ako dôsledkové reakcie na druh nekorektnej hodnoty.Kedže je motor opatrený vyžším typom emisného systému,je treba ho načítať,je nutné taktiež urobiť najprv základnú a neskôr komplexnú diagnostiku motora.Je nepochopiteľnéako je možné začať sa vôbec baviť o podobnej závade bez základnej informácie o km a výčtu servisných úkonov.Spomenuté je iba čistenie DPF,treba dúfať že sa urobilo všetko správnou metodou a neurobila chyba ani pri vrátení filtra v nastaveniach reálneho "nového" stavu,čo je ale bežné.Po čistení ak nemá majiteľ k dispozícii všetky diagramy protokoly z meraní,výpisy diagnostiky z emisného systému,už je to zlé lebo nepozná základné veci na ktorých bude raz niekto začínať nápravu.A začína na horšom stave informácií než bol pred samým počiatkom problému.
jozef866agmailcomjozef
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17.08.2021 21:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef866agmailcomjozef »

Dobrý deň. Dpf bol po založení prihlásený ako nový. Po čistení ale nemám k dispozícii diagramy protokoly z meraní,výpisy diagnostiky z emisného systému. Repas mi robili v www.repasdpf.sk. diagnostika bola robená cez VAG u troch mechanikou. Aby som to trochu upresnil. Keď začal problém z otáčkami tak sa zistilo že dpf je už skoro zápchatý následne sa zistil vadný snímač tlaku. Po výmene problém z otáčkami pretrváva. Kontroloval sa aj alternátor a ten je ok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale zložité veci nejde riešiť spôsobom - "dpf je skoro zapchatý" to je neuchopiteľné,za tým nie je nič konkrétne.Vypočítaná hodnota,reálna hodnota olejový popolček,sadze,protitlak diferencia,jeho ofset,správanie lambdy,teplota jedna druhá tretia,posledná štatistika regenerácie.Z toho sa určuje.O tom že km je na také zanesenie málo škoda hovoriť.Aj o tom že 80% je problém motora od ktorého sa odvíja prenesený problém na DPF-ko.Motor musí mať problém,zanesenie je príkro skoro...ale sme na vode,vieme prd o celom čo riešili a prečo,a prečo tak.O tomto je v podstate sa škoda baviť a hladať reálne východisko,takto je to len debata k pivu.Lenže...majiteľ si musí tieto veci ošetriť a pýtať sa,žiadať výstupy z meraní diagnostík a úplne všetkého.To je akoby po operácii človeka zľahla veškerá dokumentácia.To že nejaká firma (a ešte zameraná na DPF) sa vyprdne na všetko ma neprekvapuje,pri takom prístupe zákazníka si to môže dovoliť.Bez dokumentácie je akákoľvek truhlíkovina nezreklamovateľná.
jozef866agmailcomjozef
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17.08.2021 21:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef866agmailcomjozef »

No a preto som tu aby som nabral nejaký rozhľad od ľudí čo sa vtom vyznajú. Ja som len laik, obyčajný užívateľ ktorý sa do týchto vecí nevyzná. Viem len to čo mi povedia v servisoch.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No žiaľ.Nejde riešiť veci bez trechnických informácií.Ak sú,kadečo sa dá.A na emisný systém treba maximum pretože základy poruchy sú takmer vždy v menežmente motora a emisný systém to schytá následne.Nemať jasno v príčine znamená že emisný systém znova skolabuje kedže sa neodstránila podstata problému.
sef59
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 15.09.2010 01:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sef59 »

No ja som mal VW Caddy ale bez DPF a u mna to robila autobateria. Najma v zime pri kratkych presunoch. Treba skusit vymenit z dobreho auta. Tiez som mal napr. po kilometrovej jazde a na volnobehu cca 1100 ot./min.
milaee
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 10.05.2011 20:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milaee »

Ahojte, mal som podobny problem, skus sa pozriet na kontakty kablov ktore vedu do poistkovej skrine vedla baterie, po precisteni kontaktov od korozie mi to nerobi
peto78
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 20.11.2007 18:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto78 »

Ahojte.
Je to diesel - teda aj ked odmontujete sacie parohy - motor bude mat rovnake otacky - nakolko otacky su riadene mnozstvom vstreknutej nafty.
Ja osobone , by som sledoval vo Vagu hodnou zataze motora, potom by som odpojil konektor z alternatora , ako aj z kompresora, nasledne znova sledovat vytazenie. Idealne pozriet aj hodnoty z "pedalu" plynu. Mozno je uz vydrady. Mozno koncia uhliky v alternatore, takze DC kliestovy ampermeter a merat aj dobijaci prud, spolocne s napatim. Este ma napadlo, ci neskace teplota motora - aj tu je na mieste kontrola Vagom.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 102 neregistrovaných