VW Touran 2,0 TDi - meniť oleje po 10 tis, km sa oplatí

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

VW Touran 2,0 TDi - meniť oleje po 10 tis, km sa oplatí

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak zriedka sa vidí po 210 tis km PD motor ktorý by mohol konkurovať novému že sa podelím.Motor je 2,0 TDi BMM tj s DPF 103 kW r asi 2008
Prišiel na vyčistenie sania,majiteľ sa ale rozhodol aj na výmenu hydroštelov.Vstupná diagnostika ma doslova šokovala hlavne z titulu nádherných korekcií ale evidentne zlej synchronizácie (nezvládnutá výmena rozvodov v minulosti).Za všimnutie stojí aj spotreba volnobehu ..0.2 lt
[img]http://s7.postimg.org/gxwxus9ev/008.jpg[/img]
Ale prekvapenie ešte iba čakalo po otvorení veka ventilov.Stav vačkovej hriadele prekrásny,stav hydroštelov bez známok opotrebnia.
[img]http://s21.postimg.org/8cujyw34j/Turan_2_0_8_V_BMM_018.jpg[/img]
Jednoznačne vidieť že ten motor dostal maximum aby si zachoval kondíciu....olej 5W30 menený každých 10 tis km,čo je luxus,a celú dobu VIF do paliva.
To sa odzrkadluje na korekciách úplne jednoznačne,ani nové motory ich nemajú lepšie.Treba si všimnúť ako vyzerajú hydroštely,tam je takmer ešte nedotknutý ten čiarny povlak.
Týmto by som iba chcel upriamiť pozornosť na to,čo je možné zo strany majiteľa urobiť pre dlhý život motora.Je zriedka aby majiteľ investoval tak ako tento do hydroštelov,panvičiek vačky,lišty káblov ku vstrekom,čistenia sania,EGR atd atd len z titulu nábehu 200 tis.Najlepšia investícia akú som za posledný rok videl.Nehovoriac že pri podobnom rozsahu práce sa vlastne dozvie o zdraví v podstate všetkého,dozvie sa všetky hodnoty,všetky nastavenia,rozvody,turbína všetko pod lupou
Už iba mať štastie pri kúpe na takýto kus
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Nuž ale pre takého bežného Slováka je 210.000km veľa. Jeho nezaujíma výborný stav motora, on vidí, že to má "už" 210.000km. Radšej si kúpi stočené z 300.000km na 157.000km, alebo ani nemusí byť stočené, ale z mizernou údržbou.

Preto som sa nikdy neriadil pri kúpe auta počtom najazdených km. A to v časoch, kedy som o "stáčaní" nemal ani páru.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto je čerstvý dovoz,treba veriť že km je "iba" toľko.Tento sa dostal do dobrých rúk,to je výnimka.Klasika je že sa km stočia pretože takýto stav dovoľuje čokoľvek a potom už v rukách slovenských majiteľov pôjde od desiatich k piatim.Veškerý servis v takomto štýle že má 200 tis tak meníme to a to a to lebo to si svoje odkrútilo...zabudni.To je tak jeden z 10 tis majiteľov.Proste všetko má svoju životnosť,myslené takú,že nespôsobuje zvýšené opotrebenie iných vecí.K určitému prebehu treba určité úkony jednoducho robiť.To najviac šetrí peniaze,len to málokto dokáže pochopiť.Lebo všetko sa dá ťahať až do času keď bucha,klepe,neštartuje,neťahá...to je SVK parketa.Preto tu behajú také krámy lebo na opicu idú hoci aj posledné peniaze,ale na banány niet ani na šupku.A že prečo si to každý ide radšej hladať za hranice,lebo pozná slovenské praktiky že za pár rokov tomu vykrútia krk.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Čviro - to potom bolo určite auto z bazáru, kde sa už o "opravu" auta postaral rodený Nemec (doplň národnosť) Abdal Aziz...

Každopádne je jasne vidieť, že keď sa chce, tak sa dá. A to auto určite potiahne aj na 500.000km, ak sa mu dostane náležitej údržby. No ale potom to predávať bude o to ťažšie. Ja som svojho Landcruisera aj z tohto dôvodu daroval synovi, lebo naťahovať sa s idiotmi ohľadne km, na to už nemám trpezlivosť a nervy a mohlo by to skončiť aj fyzickým napadnutím.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..samozrejme,že meniť olej v motore sa oplatí

presvedčili sa o tom majitelia škodoviek v davnej minulosti

tí ktorí boli profesionalnymi vodičmi na velkych strojoch, a mali olej ZADARMO menili ho vo svojich sukromnych škodovkach každých 5000 km
a tieto motory vydržali bez GO 200 000 km (!) kým
na inych podobných agregátoch bola robená GO za ten čas 3x
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Skodule dymili na modro okolo 50000 kazda jedna lol, olej mal predpis 5000, to ani nemalo plnoprietok filtraciu, bol to kram a kramom ostane, nech odpociva na smetisku dejin v pokoji :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak ale v časoch Š100 a Š105/120 bol nájazd 10 000km z ríše snov. Kvalita olejov dtto. Ludia menili olej (ak menili) raz ročne lebo nedelným vyparkovaním z garáže a jazdou do kostola tých 5000 ročne nedali ani približne. Do práce sa jazdilo busom, bikom alebo peši. Teda tak 50% populácie. Moj otec patril jako lekár k tým čo jazdili autom denne a tak tých 5-7000km aj s dovolenkami a víkendovými polovačkami v rámci ČSSR najazdiť dokázal. Dnes je úplne iná doba a takmer každý obyč. člověk najazdí min. 10tis ročne (dokonca aj moj 80r. otec). Takže tých 5000km interval a životnosť motora cca 80 000km do prvej GO bola na tú dobu nastavená OK. Až sa mi zdá neuveriteľné, že k tkej zásadnej zmene mohlo dojsť. Že okolitý svet na tom bol diametrálne odlišne s tým nesúvisí ;-)
LeonCupraR
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 26.01.2008 12:06
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LeonCupraR »

Ale no, tak zasa nepreháňaj, to odkiaľ berieš, že vtedy mali autá taký malý nájazd? Vtedy bola BA-KE bližšie, či ako? Hlúposť. Aj vtedy sa veľa jazdilo, sám som na svojej škodovke dával meniť vložky/piesty pri cca 200 000 km a aj to len preto, lebo nám celá sada ležala už dosť dlho v garáži. A to nemala ani 10 rokov, kupovaná samozrejme ako nová. A to nebola vôbec výnimka. 5000 km nájazdy možno mali naozaj len tí čo do kostola vytiahli auto, ale určite nie tí, čo bežne využívali svoje škodovice, Lady... Cez víkendy auto nikdy nestálo v garáži. Alebo si stačí sponenúť na sťahovanie národu východ západ v piatky poobede a v nedeľe večer späť, teda ten, kto to vtedy zažil. Premávka bola na spodnom ťahu už vtedy hustá a aj medzi bratmi je to z BA-KE 400 km a potom späť. A nechodilo sa raz za mesiac...
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

A keď ja tvrdim mojim že ked jazdia mesto tak max 10 000 a ak medzi mesto dialnice tak max 15000km tak pozeraju na mna že prečo ved knizka pise 30 000 km proste niekomu sa to neda vysvetlit ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

wiki ja viem,ale peňaženka vysvetlí.Teda mala by.Sú ľudia čo celý život halierujú,logicky sa z korunou nikdy nestretnú,to už je vec softu v hlave.Komu sa zdá byť nesmierne výhodné šetriť na výmenách a potom vyhodiť desné peniaze keď ide porucha za poruchou a nemá to konca kraja,tak nech sa drží svojej múdrosti,veď míňa svoje peniaze.
Ludia sú dnes dosť čudný.Ide k moru...ja počúvam že vraj tam naberie energiu na celý rok.Veď dobre... Jeho motor po 200 tis má plúca plné bordelu,ale to je tak dobré,čochvíla kľakne DPF,EGR už štrajkuje,už to trhá ,myká...ale ešte ide.A pôjde kým ho pri predbiehaní nezabije núdzák.No a potom už niet čo riešiť,šetreniu je koniec.Ako ja vnímam že je spoločnosť vcelku úplne zmagorená a totál flegmatická,ale aby ludia nechceli pochopiť ani to čo im škodí,to nejde pomenovať,len prirovnať k nekonečnosti vesmíru
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

k téme:
kto z vás si dáva takto rozoberať motor po 200 tis.?
ja by som to teda nespravil len kvôli tomu aby som sa dozvedel niečo o stave motora hoc by to bol aj dovoz.
pokiaľ ide auto ako má a diagnostika od profíka napovie že je všetko OK sú to zbytočne vyhodené peniaze.
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Pekný príspevok, potvrdzuje viac menej to čím som sa zaoberal pri rozboroch motorového oleja, výsledok je podobný je jasné že auto nový motorový olej ocení, práve preto som znížil interval na domácich autách z 15.000 na 12,500km... a 10 na 7,500-8000km...long life nie je úplný nezmysel avšak je vhodný pre niekoho kto jazdí veľa a hlavne dlhé trasy...takže pre bežných užívateľov nepoužiteľný.... a podotýkam max 20000km... aj pri autách ktoré križujú republiku...iste motorový olej vydrží oveľa viac...ale potom sa to splieta s problémami, ktoré spomínal Mhlavaty.... a tým pádom je to šetrenie na nesprávnom mieste.... hoci interval10 tisíc km je možno kus krátky oproti 30... avšak za ušetrené starosti to stojí....
dusane03
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 30.03.2010 12:43
Bydlisko: KE -okolie
Zdieľať na Facebook

vymena oleja

Príspevok od používateľa dusane03 »

takuto vymenu oleja treba robit od nova aby sa dostavil uspech.pri našich autach je olej čierny už po prejdeni 1000 km.všimate si aj farbu vypusteneho oleja.môj pripad servisovany citoen benzin olej ma farbu ako hrdza po vypusteni a dizlova fabia čiernu,servis neznamy.obe auta rok 2000.v niektorych pripadoch nemenia ani filter len doleju olej.použiva niekto pri vymene preplachovaci olej? to je moja skusenost v SK.
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

treba si tiež uvedomiť, ešte jednú vec. Keď si dobre pamätám, tak v 105, sa menilo 4,5 litre oleja. Teraz na výmenu stačí, 3,5 l, a pritom sú motory podstatne viac namáhane.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> olej 5W30 menený každých 10 tis km,čo je luxus,a celú dobu VIF do paliva.

zatial vyhravam - menim olej kazdych zhruba 6.500km az 9.000km pretoze tolko najazdim na jednom tragaciku rocne. Samozrejme vzdy pred zimou, aby v najtazsom obdobi pre voz bol novy olej.

V dvanastvalci menim olej zhruba po 900km (slovom : devatsto km, ano zblaznil som sa) ale to zrejme preto ze bolo vyrobenych 750 kusov a dodnes dozilo asi tak dvesto.


Aj moj problem je ze kupujem pouzite vozy, takze neviem co im vyvadzali blbeckovia alebo skor blbecek predomnou, skoro vsetky vozy mam po prvom ownerovi. Mnohe veci zistim (napriklad axialne vole turba a kompresie motora kazdy valec zvlast takze viem ze nie je udrety hore alebo dole, ze nema zapecene ventily) pred kupou co mi VSETCI predavajuci povedali ze este nikdy v zivote ziadneho takehoto somara nevideli a ani nepoculi, ostatne si dovolim prehlasit za VELMI kvalifikovany odhad; zase na druhu stranu ked kupim tragac s 140.000km a niekto sa vyfakoval na 10k km vymenne intervaly ale isiel podla predpisu vyrobcu co v pripade mojich vozov bolo 15k km a 20k km, tak by nejaka prilis hrozna tragedia nemala stat.

Zatial mi to ukrutne vychadza viac ako par desatroci takze v tom planujem pokracovat. Som zvedavy co budem robit ked pojdem kupit E-Type a Double-Six, to ale bude o dva-tri roky takze zacinam zbierat informacie. Kompresie urcite.




>> Je zriedka aby majiteľ investoval tak ako tento do hydroštelov, panvičiek vačky, lišty káblov ku vstrekom,čistenia sania,EGR


cudujem sa preco menil napajaciu listu vstrekovacov. Cistenie sania a EGR, NEDAJBOZE vstrekovace v ultrazvuku je povinna vec pri kupe kazdeho auta a idealne KAZDE 3 roky/50.000km, cokolvek pride skor (len keby tie blbe vstreky isli jednoduchsie von a nebolo treba zakazdym kupovat nove sroby za 50eur, bola by to len robota zadarmo a radost z toho - no co uz).

Zvlast cistenie EGRka na VW masinach by podla mna malo byt prikazane ustavou KAZDY ROK. A kazdy majitel by musel s dokazom na kameru precistit EGRko direkt na STKcke bez ohladu na to kedy ho cistil naposledy, ci uz on osobne alebo jeho servisak. Holt ano, v idealnom svete este chvilku zit nebudeme.





>> kto z vás si dáva takto rozoberať motor po 200 tis.?

asi sa pohybujem v lepsej spolocnosti, ale zhruba kazdy treti co poznam. Minimalne strhnut dole veko ventilov a aspon vizualne zhodnotit. Ja a takmer vsetci moji kamosi automaticky menime oleje v MANUALNEJ prevodovke po kupe a potom kazdych par rokov, to tiez nikto nerobi. Akurat sa mi kolegovia rehocu a ti slabsi [duchom?] si robia srandu ci som uz tento mesiac menil olej v prevodovke... ale mne to nevadi, nech sa smeju.

Ja na to mam. 20eur, pol hodina na zdvihaku, samozrejme sa to zvezie popri inych veciach napriklad zimnej vymene oleja. Srob von z prevodovky neni ziadna robota, naliat dve litrove flasky tiez netrva dlho.


Jo a este jednu EXTREMNE dolezitu vec robim pre svoje masinky : nevzduvam ich.

Bratislava - Mnichov podla predpisov, 130km/h kde to ide, 5:30hod, dve fajčpauzy. Bratislava - Mnichov ja, podla predpisov teda okolo Viedne 80 a 100km/h, inak kde sa da dialnicnych 130 davam hroznych 107... 6:00hod. Tri fajčpauzy. Vsetky komponenty menej opotrebujem. DPF nemam. Ta ista trasa 180-200km/h cez Rakusko cize na vodicak a kolko to da v Nemecku : 4:30hod.

Cez tretinu Europy usetria 30 minut. Odskusane. To nie je domnienka. Ja sa neponahlam. Vy sa mozete.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných