VW Touran 1,6 - skĂşsenosti s LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
ok takze si tankoval kvalitne lpg, to je pozitivne
horsie je to s tou navratnostou, nejazdis velmi vela ale to by nevadilo, casom sa to vrati tak ci tak
spotreba plynu je dobra ale skor ma trapi ta spotreba benzinu, ktora vychadza dost zavratnych 1,7 l/100km
zjavne jazdis velmi kratke trasy a nemas garaz:) lebo za 400 eur by si mal prejst cca 4000 km na benzine a to je teda dost hlavne pri tvojom najazde
ta spotreba benzinu sa tazko zaratava ku spotrebe lpg nakolko niekedy by si ten benzin spotreboval aj keby si nemal lpg (napr. ked rano vychadzas z garaze/brany/parkoviska a auto je studene a napr. cakas alebo otvaras zatvaras ...) ale aj keby sme cosi odratali je to relativne dost
horsie je to s tou navratnostou, nejazdis velmi vela ale to by nevadilo, casom sa to vrati tak ci tak
spotreba plynu je dobra ale skor ma trapi ta spotreba benzinu, ktora vychadza dost zavratnych 1,7 l/100km
zjavne jazdis velmi kratke trasy a nemas garaz:) lebo za 400 eur by si mal prejst cca 4000 km na benzine a to je teda dost hlavne pri tvojom najazde
ta spotreba benzinu sa tazko zaratava ku spotrebe lpg nakolko niekedy by si ten benzin spotreboval aj keby si nemal lpg (napr. ked rano vychadzas z garaze/brany/parkoviska a auto je studene a napr. cakas alebo otvaras zatvaras ...) ale aj keby sme cosi odratali je to relativne dost
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 18.08.2010 19:11
- Bydlisko: trnava Zdieľať na Facebook
ahoj, mas pravdu ,jazdim dost po meste a co start ,to start na benzine a ver mi bolo ich snad milion.sa cudujem ze este startuje...troska som sa o par eur sekol na benzine.je to 373eur ,ratal som to ale cca l/1,5e...ale to nehra ziadnu rolu...ale dakujem za poznatok.nech to hlavne facha ,tak ako ma a nekazi sa ....ahoj.
vw touran 1,6mpi, LPG Fun
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak som si po čase prečítal príspevky v tejto téme, bol som zvedavý na skúsenosti s LPG v Tourane.twigii napísal: inak ,myslel som ze usetrim, ale rit palovu, prevozim viac, ako ked som mal iba benzin.
Dovolím si doplniť pár mojich pripomienok.
1. Vysoká spotreba štartovacieho benzínu - javí sa to aj mne pomerne dosť, ale zrejme to naozaj súvisí s tými častými krátkymi jazdami, keď studený motor má vysokú spotrebu. Napríklad mne Touran na CNG si prepne z benzínu na plyn až keď si to on sám zmyslí a v tom čase ohrevu motora má šialenú spotrebu, skúšal som si to nejaký čas písať a počítať, potom som rezignoval, ale vychádzala tam priemerná spotreba asi 20 až 25 lt/100 km. Takže netreba si z toho robiť ťažkú hlavu, stále to je lepšie ako na čistý benzín.
2. Rentabilita LPG - som si tie údaje čo si uvádzal, dal do takej drobnej výpočtovej tabuľky a vyšlo mi, že za popísaných podmienok, t.j. aj s takou spotrebou štartovacieho benzínu, a s očakávanou priemernou spotrebou benzínového pohonu 7,5 lt/100 km, čo sa mi ale zdá málo, tak už po ujazdení necelých 21000 km by si už na LPG zarábal.
Ak sa Ti toto nezdá dobrá bilancia, tak potom neviem.
3. „prevozim viac, ako ked som mal iba benzin.“
To je síce možné, že si jazdil viac ako s drahším benzínovým pohonom, ale zrejme si nejazdil len tak pre nič-za nič, auto je na to aby slúžilo a jazdilo.
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
Zaujímalo by ma, ako si to vyriešil s nádržou a tými sedačkami.
Ja som si plný elánu prednedávnom kúpil 4-ročný jazdený 7 miestny Touran 1.6 MPI s vedomím okamžitej prestavby na LPG (už dve autá predtým som dával prerábať na LPG). A ako si tak jeden večer brázdim po internete, že aká najväčšia nádrž by sa mi tam vošla, natrafil som na ten príspevok o čosi naspäť, že "kde chceš dať v 7 miestnom Tourane nádrž?" Vtedy sa ma zmocnil strašný pocit a v noci o pol jednej som v pyžame s metrom v ruke behal okolo auta, aby som zistil, že tam skutočne neni kam dať diskovú nádrž.
Tak toto som trochu podcenil... Ale auto už bolo kúpené.
Na druhý deň som vymyslel, že nádrž pôjde do toho priestoru pre rezervu s tým, že pod sedačky dorobím nové konzoly, ktoré ich zdvihnú presne o výšku nádrže (mínus ten prelis pre rezervu).
Ako si to poriešil ty?
Ja som si plný elánu prednedávnom kúpil 4-ročný jazdený 7 miestny Touran 1.6 MPI s vedomím okamžitej prestavby na LPG (už dve autá predtým som dával prerábať na LPG). A ako si tak jeden večer brázdim po internete, že aká najväčšia nádrž by sa mi tam vošla, natrafil som na ten príspevok o čosi naspäť, že "kde chceš dať v 7 miestnom Tourane nádrž?" Vtedy sa ma zmocnil strašný pocit a v noci o pol jednej som v pyžame s metrom v ruke behal okolo auta, aby som zistil, že tam skutočne neni kam dať diskovú nádrž.
Tak toto som trochu podcenil... Ale auto už bolo kúpené.
Na druhý deň som vymyslel, že nádrž pôjde do toho priestoru pre rezervu s tým, že pod sedačky dorobím nové konzoly, ktoré ich zdvihnú presne o výšku nádrže (mínus ten prelis pre rezervu).
Ako si to poriešil ty?
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Otázka je síce zrejme mierená na twigiiho a aj ja som zvedavý, že ako je po dvoch rokoch spokojný alebo nespokojný.
Ja som si pôvodne tiež chcel kúpiť benzínový Touran a tiež som ho chcel hneď prerobiť na LPG, takže si dovolím uviesť svoj názor.
Do toho 7 miestneho asi ani nič iné nevymyslíš a podľa toho čo píšeš, asi si 7-miestny kúpil lebo ho potrebuješ a teda bez úprav toho sedenia to určite nepôjde.
Ja som plánoval kúpiť 5-miestny, tiež s tým že nádrž by išla do priestoru pre dojazdovú rezervu. Tá vanička je však u všetkých Touranov dosť plytká, normálna toroidná nádrž by vždy dvíhala dno batožinového priestoru, preto som rátal s tým že by som dno tej vaničky pre rezervu odrezal a tým pádom by nádrž mohla padnúť trocha nižšie a nedvíhala by dno batožinového priestoru.
Ja som si pôvodne tiež chcel kúpiť benzínový Touran a tiež som ho chcel hneď prerobiť na LPG, takže si dovolím uviesť svoj názor.
Do toho 7 miestneho asi ani nič iné nevymyslíš a podľa toho čo píšeš, asi si 7-miestny kúpil lebo ho potrebuješ a teda bez úprav toho sedenia to určite nepôjde.
Ja som plánoval kúpiť 5-miestny, tiež s tým že nádrž by išla do priestoru pre dojazdovú rezervu. Tá vanička je však u všetkých Touranov dosť plytká, normálna toroidná nádrž by vždy dvíhala dno batožinového priestoru, preto som rátal s tým že by som dno tej vaničky pre rezervu odrezal a tým pádom by nádrž mohla padnúť trocha nižšie a nedvíhala by dno batožinového priestoru.
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
Ja som to v prvej fáze vyriešil tak, že som pod sedačky vložil 10 cm hliníkový profil (pod každý úchyt sedačky). Tým pádom som zachoval všetko tak, ako to bolo predtým. Sedačky sa po sklopení správali ako dno kufra, s tým, že celé dno stúplo o 10 cm vyššie. To mi až tak nevadilo, Touran má kufor dosť veľký. Vadilo mi ale, že tých 10 cm spôsobilo to, že dospelá osoba sa na tých sedačkách už neposadila plnohodnotne, už nebolo miesto pre hlavu resp. miesta by slúžili len na prepravu detí, alebo osôb nižšieho vzrastu.
Tak ma napadla myšlienka, dať tam sedačky s niečoho iného. Zohnal som dvojsedadlo z Peugeot Boxer, prispôsobil som úchyty a teraz mám sedačky, na ktorých môžu plnohodnotne sedieť 2 dospelí ľudia, dno kufra sa naspäť znížilo zarovno zadnej nakladacej hrany kufra a samozrejme pod tým všetkým je disková 47 litrová nádrž.
Jedno obmedzenie tu samozrejme je: tie dve sedačky sa nedajú sklápať do podlahy, ako tie originálne. Pokiaľ ich chcem použiť, musím ich ako celok do auta nahodiť a pripevniť.
Inak povedané, bežne v roku používam auto ako 5 miestne s kufrom bez obmedzenia a keď chcem 7 miest, tak vyberiem dno kufra a nahodím tam celé to dvojsedadlo.
Takto som to robil aj na predchádzajúcom aute. Ja potrebujem tie 2 miesta iba tak 1-2 krát do roka, keď veziem skupinu ľudí do Talianska a 1x pre seba na dovolenku v Chorvátsku. Počas týchto akcií nepotrebujem sedačky ani sklápať, ani mi nijak v aute nezavadzajú, no a keď prídem domov, tak ich vymontujem, odložím do garáže a používam auto s pevným dnom kufra ako 5 miestne.
Účel to plní, riešenie sa našlo, som spokojný.
Tak ma napadla myšlienka, dať tam sedačky s niečoho iného. Zohnal som dvojsedadlo z Peugeot Boxer, prispôsobil som úchyty a teraz mám sedačky, na ktorých môžu plnohodnotne sedieť 2 dospelí ľudia, dno kufra sa naspäť znížilo zarovno zadnej nakladacej hrany kufra a samozrejme pod tým všetkým je disková 47 litrová nádrž.
Jedno obmedzenie tu samozrejme je: tie dve sedačky sa nedajú sklápať do podlahy, ako tie originálne. Pokiaľ ich chcem použiť, musím ich ako celok do auta nahodiť a pripevniť.
Inak povedané, bežne v roku používam auto ako 5 miestne s kufrom bez obmedzenia a keď chcem 7 miest, tak vyberiem dno kufra a nahodím tam celé to dvojsedadlo.
Takto som to robil aj na predchádzajúcom aute. Ja potrebujem tie 2 miesta iba tak 1-2 krát do roka, keď veziem skupinu ľudí do Talianska a 1x pre seba na dovolenku v Chorvátsku. Počas týchto akcií nepotrebujem sedačky ani sklápať, ani mi nijak v aute nezavadzajú, no a keď prídem domov, tak ich vymontujem, odložím do garáže a používam auto s pevným dnom kufra ako 5 miestne.
Účel to plní, riešenie sa našlo, som spokojný.
Naposledy upravil/-a billyil v 26.06.2015 11:28, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 18.08.2010 19:11
- Bydlisko: trnava Zdieľať na Facebook
caute,chalani,dlho som tu nebol....
billy, ja som tie zadne sedacky vybral a nepouzivam ich.co mam auto ,tak som to pouzil len raz ,vacsinou sa vozime max.3 a to ja ,zena a dcerka ,ktora ma 1,7roka....tiez som rozmyslal ,ako tam narvat nadrz a zachovat sedem miest,no po zvazovani som ich ozelel.mam tam tiez 47l nadrz a dno kufra som si vyskladal z drevenej konstrukcie ,kde mam priehradky na rozne veci...
co sa tyka spolahlivosti ,tak som spokojny ,sice to moc nejde ,ale na to jazdenie to bohato staci.spotrebu mam okolo 9-10l po meste,najviac sa mi podarilo na plnu najazdit 550km,po ceste do HR.natankujem do nej cca 43l lpg. na motore som menil pocas 50000km ,co som zatial najazdil benzinove vstrekovace,boli kaput ,tak to pod zadkom ,ked si sedel za volantom na volnobehu trhalo,mykalo alebo ako by som to popisal, ako keby vynehaval motor...nekupoval som nove, dal som pouzite z G5, vraj do 100000km mali.to jemne trhnutie je tam aj teraz.inak som spoko.tankujem prevazne tomegas ,sem tam probugas ,slovnaft z nudze cnost.zatial iba jeden krat.chystam so opat do HR ,uz aj s malou ,tak uvidime a snad sa nic cestou neposerie.predsa je to uz 9 rocne auto a ma uz 225tkm.
billy ,posli foto tej sedacky ,ako to vyzera ,som velmi zvedavy
a prajem vela ,vela bezporuchovych km.
billy, ja som tie zadne sedacky vybral a nepouzivam ich.co mam auto ,tak som to pouzil len raz ,vacsinou sa vozime max.3 a to ja ,zena a dcerka ,ktora ma 1,7roka....tiez som rozmyslal ,ako tam narvat nadrz a zachovat sedem miest,no po zvazovani som ich ozelel.mam tam tiez 47l nadrz a dno kufra som si vyskladal z drevenej konstrukcie ,kde mam priehradky na rozne veci...
co sa tyka spolahlivosti ,tak som spokojny ,sice to moc nejde ,ale na to jazdenie to bohato staci.spotrebu mam okolo 9-10l po meste,najviac sa mi podarilo na plnu najazdit 550km,po ceste do HR.natankujem do nej cca 43l lpg. na motore som menil pocas 50000km ,co som zatial najazdil benzinove vstrekovace,boli kaput ,tak to pod zadkom ,ked si sedel za volantom na volnobehu trhalo,mykalo alebo ako by som to popisal, ako keby vynehaval motor...nekupoval som nove, dal som pouzite z G5, vraj do 100000km mali.to jemne trhnutie je tam aj teraz.inak som spoko.tankujem prevazne tomegas ,sem tam probugas ,slovnaft z nudze cnost.zatial iba jeden krat.chystam so opat do HR ,uz aj s malou ,tak uvidime a snad sa nic cestou neposerie.predsa je to uz 9 rocne auto a ma uz 225tkm.
billy ,posli foto tej sedacky ,ako to vyzera ,som velmi zvedavy
a prajem vela ,vela bezporuchovych km.
vw touran 1,6mpi, LPG Fun
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 18.08.2010 19:11
- Bydlisko: trnava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 18.08.2010 19:11
- Bydlisko: trnava Zdieľať na Facebook
zdravim vas lpg-čkári. nadisiel moj cas ,musim prekruzkovat motor a zrepasovat aj hlavu. mam prilis vysoku spotrebu oleja.cca 0,1dcl na 100km, a zalezi aj od stylu jazdy,ci mesto alebo dialnica.sviecky su v tahu po 13oookm.mal som v plane zohnat druhy motor,ale rozhodol som sa skusit zrepasovat ten moj. uvidime v akom stave budu valce,ak tam bude ovalita ,budem sa musiet po nejakom rozhliadnut. je mi to luto davat prec,aj ked by som chcel nieco novsie.(uz pokukujem po toyote auris combi 1,6 i valvematic alebo honda civic tourer 1,8...)
auto ma 275700km a stale ide pekne aj taha ked pridam plyn ,len ten olej...s plynom som spokojny ,za cely cas ziadny problem.takze co som nasetril dam teraz do opravy. kaydopadne vam dam vediet ,ako som dopadol... majte sa a pekny vecer vam prajem.
auto ma 275700km a stale ide pekne aj taha ked pridam plyn ,len ten olej...s plynom som spokojny ,za cely cas ziadny problem.takze co som nasetril dam teraz do opravy. kaydopadne vam dam vediet ,ako som dopadol... majte sa a pekny vecer vam prajem.
vw touran 1,6mpi, LPG Fun
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 18.08.2010 19:11
- Bydlisko: trnava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných