VW T4 2.4D - dorobenie bufika

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

VW T4 2.4D - dorobenie bufika

Príspevok od používateľa cherokee »

Potrebujem vediet na ktoré hadice sa mám pripojit ked chcem na T4 2.4D r.v.1991 dorobit bufíka a neviem na ktoré hadice mám dat T-kusi, alebo ktoré prerušit aby som sa mohol pripojit webastom. aj som hladal ale nejako sa mi nedarí nič nájst. dakujem za pomoc
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Napaja sa to medzi hlavu valcov a radiator kurenia.smer pohybu vody v systeme musis sam zistit.
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

ano to mi je jasné, ale uz mi nieje jasne ze ako bude cirkulovat voda ked zastavím kúrenie? Ked bude normalne otvorene tak mi je jasné ze voda pôjde najprv cez radiátor kúrenia a potom sa bude vracať cez motor naspäť a zohrievat aj ten. Ale potom mi nieje jasné ze ako to bude cirkulovat ked zastavím ventil do kúrenia, ked tomu preruším okruh.. ..chápete co myslim. Ze napr. Cez leto budem chciet zohriat len motor ale to sa nebude dat bez toho aby mi to nekurilo aj do kabíny. ...ako to urobiť? ?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Neviem ktoré bežné auto má ventil na kúrení, prepána veď preto, že to je radiátor, to ešte nemusí byť rovnaké ako ten čo máš doma!
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

Hmm tak mi teda vysvetli ze ked ten ventil zatvorim(v kabíne dam packu do modrého políčka)a skusim z jedneho konca fúknut do hadice radiátora tak vzduch neunika,a ked dam do červeného políčka tak vzduch normalne ide tak to je potom co ak nie ventil? ? Je normálne mechanicky ovládaný z kabíny,tak aka klapka??
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

cicmanec napísal:Neviem ktoré bežné auto má ventil na kúrení, prepána veď preto, že to je radiátor, to ešte nemusí byť rovnaké ako ten čo máš doma!
A ktore bežne auto ma taky ventil? Felicia, favorit, zigulak, MB-cka, proste každé ktore ma mechanické ovládanie kúrenia a klapiek.. .. a moj VW ma ved je to 1991.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Bežným autom myslím bežné auto a nie veterány...
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

Majstre, ked nevieš napísať k veci tak nepis .... ;-)
janov5
Príspevky: 150
Dátum registrácie: 16.03.2009 16:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janov5 »

cherokee ty si iny rypak bracho...mas aj hrubu retaz okolo krku?
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

načo retaz? aku retaz? len sa mi nepáčia taký "experti" ktorí všetko vedia, všade boli ale nič poriadne neporadia.... radšej nech je ticho ako trepat do vetra:-)
(a nejsom ti žiadny brácho)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

To co pises napr felicia ma ventil no uzatvara len radiator.tepla voda sa nedostava do radiatora vracia sa hned v tom plaste kde je ventil druhou hadicou spat.nemoze sa okruh zastavit.to by bol cely system napr vyrieseny.jedine ze je kurenie napojene nejako paralelne no to by bolo zaujimave. dalsia vec je to jedno kam to napojis ci bude najprv bufik tlacit vodu do motora alebo kurenia radiatora.on zahrieva hlavu valcov a ak to dosiahne teplotu tak zopne ventilator kurenia.
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

Ano ano, presne tak uzavre sa len radiator a voda neteci cez neho ale cez druhu hadicu a zasa sa vracia do motora.(na hlave je T-kus z ktoreho ide jedna hadica nahor do radiatora a druha nadol do hadice chladica. A ked sa zavre ventil kurenia tak vodu netlaci nahore ale nadole do hadice chladica) a inak uz mi to funguje, kurim do motora aj do kurenia a ked zatvorim kurenie tak ohrieva len motor. Bolo to zlozite ale uz to funguje.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Tak uz len davaj bacha na baterku.neviem ako naftovy ja mam benzin kurenie eberspacher prehadzujem si to do aut uz roky kedysi som to mal aj vo favorite lol a tam tu baterocku vytahal za 40 minut.ale da sa tam nastavit cas prevadzky.na to ze je to z roku 1992 ma to display pozna to 7 dni v tyzdni a ma 3 pamate.len nedavno mi nejaky cvok ukradol antenu cize dialkove uz tak nepouzivam.
cherokee
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 23.09.2009 16:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cherokee »

ano viem že baterke sa to nepáči ale budem chciet dat pod sedadlo spolujazdca (mám tam to dvojsedadlo) ešte jednu bateriu a tou budem krmit bufíka. len musím ešte nájst nejakú sadu na pripojenie dalšej baterie do auta, ale aby išla len na bufíka a aby ju dokázalo dobíjanie dobíjat, ale zasa naopak aby z nej nebralo pri štartovaní. bud niečo skúsim kúpit, do SAG-ov sa dávali dve baterie pre bufíka tak bud stoho alebo niečo vyrobit doma... podla toho čo nájdem alebo nenájdem na nete:)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

s tym dobijanim to bude tak.baterie budu musiet byt spojene paralelne a stale ta v horsom stave bude vybijat tu lepsiu.musel by si kupit 2 nove rovnaka kapacita ale casom sa jednej aj tak zhorsi stav a nebude tomu ani rok a bude tu druhu zmykat.niekedy som nad tym rozmyslal aj koli alarmu a bufiku aby to malo osobitnu bateriu.su na to moduly cena za taky poriadny je cez 100 euro ktore zopinaju dobijanie automaticky a po vypnuti motora odpoja bateriu na bufik od ten hlavnej.este ma napadlo spravit nejaky spinac ak natocim auto aby dobijal alternator 2 baterie no nedostal som sa k tomu nebol cas.auto jazdilo denne cez 200km z toho 2-3x start motora tak som to nepotreboval.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných