VW Sharan - hadzanie poloosi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 09.06.2011 12:15 Zdieľať na Facebook
VW Sharan - hadzanie poloosi
Zdravim,pri prudsej akceleracii na 1,2 a treti stupen citim dost silne vybracie od praveho predneho kolesa zaroven aj jemne tukanie.Obcas je to citit aj na 4 do kopca alebo pri zatazeni ne nizke otacky.Motor tdi 85 kw.Pri zatocenych kolesach je homokinetak a cela poloos ticha.Bol som si takmer isty ze to je poloos no mechanik mi povedal ze si uplne isty nieje a moze to byt aj spojka.Dvojhmota je mierne hlucna ale za sebou to este nema,no teraz si isty niesom.Obidva diely su dost drahe tak by som nerad opravoval stylom pokus-omyl.Ma s tym niekto skusenosti?
Dakujem
Dakujem
-
- Príspevky: 294
- Dátum registrácie: 14.08.2013 09:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Poloos, ono ta casom neminie tento scenar:
1. Obe poloosi - davaj len znackove SPIDAN, vsetko ostatne je loteria (2xca 150€)
2. Unasac do diferencialu + kratka hriadel s loziskom na pravu stranu (original oba diely ca 400€ ale daju sa rozne nahrady v lepsej/horsej kvalite 100-250€)
3. Spojka + zotrvak ca 450€
+ praca
Toto je uplne bezna zalezitost tykajuca sa kazdeho SAG (Sharan/Alhambra/Galaxy).
Lacne to nie je ale treba sa pozriet na to kolko bola cena noveho auta takze netreba ocakavat ceny ND na urovni Fabie ci Octavie.
Za posledne 3 roky som menil asi 40 parov poloosi, takze nejake tie postrehy si dovolim
1. Obe poloosi - davaj len znackove SPIDAN, vsetko ostatne je loteria (2xca 150€)
2. Unasac do diferencialu + kratka hriadel s loziskom na pravu stranu (original oba diely ca 400€ ale daju sa rozne nahrady v lepsej/horsej kvalite 100-250€)
3. Spojka + zotrvak ca 450€
+ praca
Toto je uplne bezna zalezitost tykajuca sa kazdeho SAG (Sharan/Alhambra/Galaxy).
Lacne to nie je ale treba sa pozriet na to kolko bola cena noveho auta takze netreba ocakavat ceny ND na urovni Fabie ci Octavie.
Za posledne 3 roky som menil asi 40 parov poloosi, takze nejake tie postrehy si dovolim
-
- Príspevky: 294
- Dátum registrácie: 14.08.2013 09:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
To nie je mimo temu, zodpovedal som v com je problem a jeho najlepsie riesenie.
GKN je firma ktorej patria obchodne nazvy SPIDAN a LOBRO, Lobro je ta lacnejsia verzia (aj ked osobne mam na SPIDAN lepsiu cenu).
Pokial si kupis poloos SPIDAN dostanes fabricky repasovanu originalnu poloos. A garantujem ti ze ju reklamovat nebudes.
Tie repasy co robia v ZH az tak dlho nevydrzia, pri nasich km sa to neoplacalo robit. Navyse mam skusenost na mojom civicu VII 1,4 repasovany klb vnutorny klb po 5000km zacal znova triast, vonkajsi som daval novy.
GKN je firma ktorej patria obchodne nazvy SPIDAN a LOBRO, Lobro je ta lacnejsia verzia (aj ked osobne mam na SPIDAN lepsiu cenu).
Pokial si kupis poloos SPIDAN dostanes fabricky repasovanu originalnu poloos. A garantujem ti ze ju reklamovat nebudes.
Tie repasy co robia v ZH az tak dlho nevydrzia, pri nasich km sa to neoplacalo robit. Navyse mam skusenost na mojom civicu VII 1,4 repasovany klb vnutorny klb po 5000km zacal znova triast, vonkajsi som daval novy.
-
- Príspevky: 294
- Dátum registrácie: 14.08.2013 09:56 Zdieľať na Facebook
ja som na tom repasovanom spravil 80 000 km bez problemov, potom sa auto predalo...vonkajsi som si menil sam za novyerikfrog napísal:Tie repasy co robia v ZH az tak dlho nevydrzia, pri nasich km sa to neoplacalo robit. Navyse mam skusenost na mojom civicu VII 1,4 repasovany klb vnutorny klb po 5000km zacal znova triast, vonkajsi som daval novy.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
erikfrog napísal:Tie repasy co robia v ZH az tak dlho nevydrzia.
To je silne individuálne, ak sa nič nezmenilo, čo som bol u nich naposledy, tak oni to robia ručne.
Takže niekedy sa robota zadarí lepšie, inokedy menej.
Aj tak som žasol, že tie kĺby od nich vydržali aspoň toľko ako píšeš, pretože pri fabrickej výrobe kĺbov sa pracuje s presnosťou na tisíciny milimetra a toto bolo len intuitívne.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Ako povedal wilz predo mnou, je to silne individualne. Niekomu sa zda 80 000vela u nas su to 3 mesiace Problem bol v tom ze prave u tych Sharanov to niekedy vydrzalo aj viac ako 80t a niekedy vyrazne menej ako tych 80t. Cize riesit repas vnutorneho klbu + kupit novy vonkajsi sa neoplacalo pri cene 150 za kvalitu na ktorej viem ze mi auto spravi aspon 200 000km.
Dalsi problem klbov najma tripoidnych je prave ta presnost vyroby a z vlastnej skusenosti mozem potvrdit ze triast moze aj klb ktory na pohlad ziadnu volu nema. Raz som sa dal nahovorit na vyskusanie poloosi znacky GSP (cina) namontoval som vysiel som na cestu presiel som asi 200m a isli rovno dole. Triasli viac ako tie vymlatene origo.
Este raz sa vratim k mojmu Civicu, poloos triasla na pohlad ziadna vola, dal som ju repasovat (vyfrezovane nove drazky, novy tripoid, nove loziska) po necelych 5000km opat zacala triast. Po vymene za novu pokoj. Cenu radsej nenapisem
Dalsi problem klbov najma tripoidnych je prave ta presnost vyroby a z vlastnej skusenosti mozem potvrdit ze triast moze aj klb ktory na pohlad ziadnu volu nema. Raz som sa dal nahovorit na vyskusanie poloosi znacky GSP (cina) namontoval som vysiel som na cestu presiel som asi 200m a isli rovno dole. Triasli viac ako tie vymlatene origo.
Este raz sa vratim k mojmu Civicu, poloos triasla na pohlad ziadna vola, dal som ju repasovat (vyfrezovane nove drazky, novy tripoid, nove loziska) po necelych 5000km opat zacala triast. Po vymene za novu pokoj. Cenu radsej nenapisem
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
erikfrog trochu sme sa nepochopili, tvoj dodaz bol k tebe, ale moj hladom tych znaciek som myslel mimo...
a dakujem za odpoved takze uz mam jasne spidan aj lobro patria pod GKN.cosom zas ja pozeral tak gkn lobro boli drahsie ako spidan ale jeto asi vec obchodu kolko na tom maju marzu
bol tu spominany daky unasac do diferaku aj hriadelka s loziskom kratka to je sucast polosy alebo len ten rieseny sharan to ma ci aj ine auta ? dik za odpoved
a dakujem za odpoved takze uz mam jasne spidan aj lobro patria pod GKN.cosom zas ja pozeral tak gkn lobro boli drahsie ako spidan ale jeto asi vec obchodu kolko na tom maju marzu
bol tu spominany daky unasac do diferaku aj hriadelka s loziskom kratka to je sucast polosy alebo len ten rieseny sharan to ma ci aj ine auta ? dik za odpoved
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Aby sme si objasnili situaciu lava aj prava poloos su rovnako dlhe, ale ta prava musi byt predlzena vdaka tomu diferencial nie je v strede auta (logicky) a tym padom na tom predlzeni vznikaju razy a vibracie ktore ho opotrebuvaju. Kontrukcne to nie je nic mimoriadne len zial Sharan vdaka svojej vahe, krutiacemu momentu a vibraciam TDI PD na toto trpi.
Vyzera to takto:
http://www.ebay.de/itm/Zwischenwelle-un ... 2579083680
Vyzera to takto:
http://www.ebay.de/itm/Zwischenwelle-un ... 2579083680
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných