VW Sharan 2.0 alebo 2.8

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

afrohroch
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 16.01.2009 17:23
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 2.0 alebo 2.8

Príspevok od používateľa afrohroch »

Nazdar chlapi, poradte prosim, mam dilemu medzi kupou sharanu 2.0 a 2.8 benzin + LPG (r.v. okolo 2003 ). Mnoho referencií hovorí v prospech jedneho aj druheho zaroven, mam v tom chaos. Ak mate niekto takyto voz, ocenim akukolvek radu co sa tyka spolahlivosti,udrzby, resp. chyb. Dakujem
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ten 2.0i bude asi dosť čajový na také auto, či stačí ? Ak to je tá 85kW tak mne to príde na auto hmotnosti 1700kg sakra slabé.

Čo tak verziu s 1.8T 110kW - na LPG ten motor funguje, výkon slušný
afrohroch
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 16.01.2009 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa afrohroch »

Ano spominali ze ten 2.0 85 kw je dost lenivy, ale spolahlivy. A ohladom toho 1.8T, vsetci ma odradzali od kombinacie turbo motoru a lpg...
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Ja jazdím 2.0i v Sharane. Robím na nom 15.000 km za 2 mesiace a ako si povedal spolahlivé auto.

Najčastejšie chyby : funkčnosť klímy , stahovanie okien , prevodovka či radí normálne a kukni motor či nie je s neho olejnička.

V meste to žere okolo 10 litrov , ak pojdeš mimo mesto tak sa vieš dostať pri normálnej jazde na +/- 7,5 litra.

Starý archaický motor , treba meniť každých 15 tkm olej a filtre a budeš spokojný.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Tak ako píše LOCHNESS...prípadne si ho daj načipovať do 105 kW...
...Doporučuje sa totiž zvýšiť výkon len do 23%...
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Koncernov s 1.8T + LPG jazdí ako maku, vôbec by som sa toho nebál
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak, z 85kW ti nikto na ATMOSFERE BEZ TURBA co 2.0i je, nikdy nemoze spravit 103kW. Jedine tak v najdivokejsich snoch a aj to s rukou v plnom serbli.

2.8i je ina zabava, vacsinou sa kombinoval s automatom co znamena vysoke servisne naklady, repas okolo 1800eur a to este zdaleka nie dokonaly. 2.0i je sice v Sharane nudna, ale toto auto nie je drift-special a na vozenie z Bratislavy do Barcelony absolutne v pohode staci. Nezabudnut na to ze mam aj prevody, cize ked chcem v 100km/h niekoho predbehnut a nechcem nadavat na nudny motor, tak tam proste zacapim pre slovaka nemozny prevod cislo 3, vykrutim ho na 140km/h a 6500rpm a svet je hned krajsi. Lenze... to by slovacisko musel obetovat psychologicke sebazaprenie a styri kvapky paliva a hned tu mame problem. Kazdy bude v 90km/h ohynat podlahu na poslednom prevode kde ten motor ziadny velky koncert nevyprodukuje.

Suhlasim s doporucenim 2.0i. Skoda ze ludia uz dnes krutia nosom nad 85kW a prudko zabudaju, ze bez najmensich problemov nasi otcovia prebrazdili cely svet na 33 konovych autach typu Trabant, Skoda 105 a podobne. Ja viem, to bola ina doba a aj kilowatty boli uplne inaksie... ja hovorim ze na to aby ti pri 2.0i 85kW sharane zobrali vodicak za rychlost ti staci 14 sekund.

Ci to je pre teba vela alebo malo si musis rozmysliet sam. Primitivne jednoducha, EXTREMNE spolahliva technika, v kombinacii s plynom neporazitelne prevadzkove naklady takehoto auta (skus jazdit za cenovy ekvivalent STYROCH LITROV NAFTY s niecim takymto velkym a spolahlivym, kde nebudes musiet kazdy rok vymienat DPF za 1200eur). Nemas sancu.

2.8i byvaju statisticky viac utahane. V kombinacii s automatom... to sa budes cudovat. Ja siesty rok jazdim nudnu 1.9tdi 85kW a zdaleka-predaleka nevyuzivam jej vykonovy potencial takze 85kW benzin musi byt takisto v pohode, akurat sa musis odputat od slovenskych otacok 1462 za minutu.


edit : suhlasim aj s tym ze 1.8T/110kW je tiez velmi dobra volba. Tie turba tam netlacia ani zdaleka taky tlak ako na diesloch, v spalinach sa nenachadza tolko sajrajtu cize vydrzia daleko-predaleko viac ako dieslove (lebo nie su tolko namahane a lebo sa tolko nezanasaju). Motor samotny je velice dobry kus zeleza, takze pri absolutne beznej udrzbe je to bez nejakych vaznejsich prekvapeni. Je to samozrejme citlivejsie ako 2.0i ale neni to ziadny strasiak typu 2.0tdi respektive 1.2tsi. Oleje maximalne na 15.000km pri akejkolvek motorizacii, pri plyne betonfest. Ten olej dnes stoji sracku, za 50eur mas olej, filter aj vymenu, takze raz za rok to vymenit "zbytocne" ti neublizi ked jazdis 30.000km rocne ; ked jazdis viac ako 45.000km rocne tak na palive minies strasne peniaze cize nejakych 50eur alebo 100eur ta proste nemoze zaujimat. Na oleji setria len kreteni "aj ked vyrobcovia hovoria ze 30.000km je v pohode".
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Priemerná spotreba Sharan:

1.8T - 10,84l/100km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

2.0i - 10,54l/100km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

2.8 V6 - 12,28l/100km, LPG: 13,51l/100km


http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=V6
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

1.8T najlepšie čo ty sráči vyrobili
kirke25
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirke25 »

Presne tak aj podľa mňa. Najlepší benzínový koncernový motor. Mal som ho 3x V Passatoch. Žiadne problémy. Dlhodobé priemery som mal na všetkých +/- 8 litrov. A to nie som žiaden dôchodca.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mp3turbo napísal:...Nezabudnut na to ze mam aj prevody, cize ked chcem v 100km/h niekoho predbehnut a nechcem nadavat na nudny motor, tak tam proste zacapim pre slovaka nemozny prevod cislo 3, vykrutim ho na 140km/h a 6500rpm a svet je hned krajsi. Lenze... to by slovacisko musel obetovat psychologicke sebazaprenie a styri kvapky paliva a hned tu mame problem. Kazdy bude v 90km/h ohynat podlahu na poslednom prevode kde ten motor ziadny velky koncert nevyprodukuje.

Suhlasim s doporucenim 2.0i. Skoda ze ludia uz dnes krutia nosom nad 85kW a prudko zabudaju, ze bez najmensich problemov nasi otcovia prebrazdili cely svet na 33 konovych autach typu Trabant, Skoda 105 a podobne....
100% suhlas, treba niekam vysoko vycapit, aby si kazdy precital !!!
mp3turbo napísal:....Ja viem, to bola ina doba a aj kilowatty boli uplne inaksie...
s tym sa da suhlasi jedine do tej miery, ze najma u CSR produkcie, bol vykon merany a uvadzany podla normy CSN, co zmanena vykon motora, kde prislusenstvo zenie externy pohon, cize v podstate nezmysel...realne hodnoty boli nizsie, o papierovej kreativite technickeho oddelenia firmy schade, je to na jednu obsirnu diskusiu, rozsahu cca 7 piv lol
mp3turbo napísal:...EXTREMNE spolahliva technika, v kombinacii s plynom neporazitelne prevadzkove naklady takehoto auta (skus jazdit za cenovy ekvivalent STYROCH LITROV NAFTY
toto treba proste uviest na pravu mieru, extremne bude spolahliva od novoti do nejakeho casu, najskor uz je prec, co sa tyka ekvivalentu 4litre nafty, tu by najskor prislo k velkemu sklamaniu, realna uspora s LPG proti benzinu je niekde medzi 30-40% po zaratani vsetkych nakladov, keby si napisal 6 litrov, som ticho :)

zbytok velmi dobreho prispevku v pohode :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
afrohroch
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 16.01.2009 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa afrohroch »

Diky moc za vsetky doteraz uvedene info. Z vasich rad mi vychadza, ze kupit bud 1,8T alebo 2,0 a tej 2,8 sa asi vyhnut...V kazdom pripade budem rad ak aj nadalej budete prispievat k tejto teme. Este raz vdaka
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ešte je varianta kúpiť Galaxy s 2.3i 107kW, ale je to iný motor ako 2.3V5 od koncernu, treba si zistiť ako na tom je ohladne spolahlivosti
xsed
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 18.03.2009 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xsed »

Podľa mňa je ten 2.0 v pohode motor. Jazdim s nim v superbe 2004. mame ho od novoty a uz vtedy zral olej ale otcovi v servise povedali ze je to OK tak to neriesil. Okren toho tomu autu nikdy nic nebolo (jeden krat zrazena srnka, jeden krat zamok a jeden krat padnute okno). auto ma sice malo kilometrov 128 000 ale na to ze ma uz 10 rokov je podla mna extremne spolahlive. Teraz je auto uz ciastocne moje a fakt jedina vec co mu treba je benzin a olej (cca 3 deci na cca 500 km) nejak to neriesim ten olej nieje drahy ale zas ak by sa s tym jazdilo vela tak to by bola uz asi ina kava. no neviem. este k spotrebe. ta je podla mna uplne super na take auto. samozrejme v meste to vyleze aj nad desat niekedy ale zas mimo mesta jazdim bezne pod sedem litrov a to sa nejak extremne nesnazim. raz som sa extremne snazil na ceste z NR do DS a podla PP som mal 5,7 ale normalna jazda okolo 6,7 a dialnica cca nad 7. Takze smelo do toho len pozor na ten olej .
P.S. k vykonu asi len tolko ako vravel mp3 turbo. sportovat s tym nebudes ale na to sa take auto ani nekupuje a ked potrebujes predbehnut tak jednoducho podradis.
Vela stastia
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

ja hlasujem za 1.8T

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Dusan Cabadaj a 33 neregistrovaných