VW Sharan 2.0 alebo 2.8
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 16.01.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
VW Sharan 2.0 alebo 2.8
Nazdar chlapi, poradte prosim, mam dilemu medzi kupou sharanu 2.0 a 2.8 benzin + LPG (r.v. okolo 2003 ). Mnoho referencií hovorí v prospech jedneho aj druheho zaroven, mam v tom chaos. Ak mate niekto takyto voz, ocenim akukolvek radu co sa tyka spolahlivosti,udrzby, resp. chyb. Dakujem
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 16.01.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
Ja jazdím 2.0i v Sharane. Robím na nom 15.000 km za 2 mesiace a ako si povedal spolahlivé auto.
Najčastejšie chyby : funkčnosť klímy , stahovanie okien , prevodovka či radí normálne a kukni motor či nie je s neho olejnička.
V meste to žere okolo 10 litrov , ak pojdeš mimo mesto tak sa vieš dostať pri normálnej jazde na +/- 7,5 litra.
Starý archaický motor , treba meniť každých 15 tkm olej a filtre a budeš spokojný.
Najčastejšie chyby : funkčnosť klímy , stahovanie okien , prevodovka či radí normálne a kukni motor či nie je s neho olejnička.
V meste to žere okolo 10 litrov , ak pojdeš mimo mesto tak sa vieš dostať pri normálnej jazde na +/- 7,5 litra.
Starý archaický motor , treba meniť každých 15 tkm olej a filtre a budeš spokojný.
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
presne tak, z 85kW ti nikto na ATMOSFERE BEZ TURBA co 2.0i je, nikdy nemoze spravit 103kW. Jedine tak v najdivokejsich snoch a aj to s rukou v plnom serbli.
2.8i je ina zabava, vacsinou sa kombinoval s automatom co znamena vysoke servisne naklady, repas okolo 1800eur a to este zdaleka nie dokonaly. 2.0i je sice v Sharane nudna, ale toto auto nie je drift-special a na vozenie z Bratislavy do Barcelony absolutne v pohode staci. Nezabudnut na to ze mam aj prevody, cize ked chcem v 100km/h niekoho predbehnut a nechcem nadavat na nudny motor, tak tam proste zacapim pre slovaka nemozny prevod cislo 3, vykrutim ho na 140km/h a 6500rpm a svet je hned krajsi. Lenze... to by slovacisko musel obetovat psychologicke sebazaprenie a styri kvapky paliva a hned tu mame problem. Kazdy bude v 90km/h ohynat podlahu na poslednom prevode kde ten motor ziadny velky koncert nevyprodukuje.
Suhlasim s doporucenim 2.0i. Skoda ze ludia uz dnes krutia nosom nad 85kW a prudko zabudaju, ze bez najmensich problemov nasi otcovia prebrazdili cely svet na 33 konovych autach typu Trabant, Skoda 105 a podobne. Ja viem, to bola ina doba a aj kilowatty boli uplne inaksie... ja hovorim ze na to aby ti pri 2.0i 85kW sharane zobrali vodicak za rychlost ti staci 14 sekund.
Ci to je pre teba vela alebo malo si musis rozmysliet sam. Primitivne jednoducha, EXTREMNE spolahliva technika, v kombinacii s plynom neporazitelne prevadzkove naklady takehoto auta (skus jazdit za cenovy ekvivalent STYROCH LITROV NAFTY s niecim takymto velkym a spolahlivym, kde nebudes musiet kazdy rok vymienat DPF za 1200eur). Nemas sancu.
2.8i byvaju statisticky viac utahane. V kombinacii s automatom... to sa budes cudovat. Ja siesty rok jazdim nudnu 1.9tdi 85kW a zdaleka-predaleka nevyuzivam jej vykonovy potencial takze 85kW benzin musi byt takisto v pohode, akurat sa musis odputat od slovenskych otacok 1462 za minutu.
edit : suhlasim aj s tym ze 1.8T/110kW je tiez velmi dobra volba. Tie turba tam netlacia ani zdaleka taky tlak ako na diesloch, v spalinach sa nenachadza tolko sajrajtu cize vydrzia daleko-predaleko viac ako dieslove (lebo nie su tolko namahane a lebo sa tolko nezanasaju). Motor samotny je velice dobry kus zeleza, takze pri absolutne beznej udrzbe je to bez nejakych vaznejsich prekvapeni. Je to samozrejme citlivejsie ako 2.0i ale neni to ziadny strasiak typu 2.0tdi respektive 1.2tsi. Oleje maximalne na 15.000km pri akejkolvek motorizacii, pri plyne betonfest. Ten olej dnes stoji sracku, za 50eur mas olej, filter aj vymenu, takze raz za rok to vymenit "zbytocne" ti neublizi ked jazdis 30.000km rocne ; ked jazdis viac ako 45.000km rocne tak na palive minies strasne peniaze cize nejakych 50eur alebo 100eur ta proste nemoze zaujimat. Na oleji setria len kreteni "aj ked vyrobcovia hovoria ze 30.000km je v pohode".
2.8i je ina zabava, vacsinou sa kombinoval s automatom co znamena vysoke servisne naklady, repas okolo 1800eur a to este zdaleka nie dokonaly. 2.0i je sice v Sharane nudna, ale toto auto nie je drift-special a na vozenie z Bratislavy do Barcelony absolutne v pohode staci. Nezabudnut na to ze mam aj prevody, cize ked chcem v 100km/h niekoho predbehnut a nechcem nadavat na nudny motor, tak tam proste zacapim pre slovaka nemozny prevod cislo 3, vykrutim ho na 140km/h a 6500rpm a svet je hned krajsi. Lenze... to by slovacisko musel obetovat psychologicke sebazaprenie a styri kvapky paliva a hned tu mame problem. Kazdy bude v 90km/h ohynat podlahu na poslednom prevode kde ten motor ziadny velky koncert nevyprodukuje.
Suhlasim s doporucenim 2.0i. Skoda ze ludia uz dnes krutia nosom nad 85kW a prudko zabudaju, ze bez najmensich problemov nasi otcovia prebrazdili cely svet na 33 konovych autach typu Trabant, Skoda 105 a podobne. Ja viem, to bola ina doba a aj kilowatty boli uplne inaksie... ja hovorim ze na to aby ti pri 2.0i 85kW sharane zobrali vodicak za rychlost ti staci 14 sekund.
Ci to je pre teba vela alebo malo si musis rozmysliet sam. Primitivne jednoducha, EXTREMNE spolahliva technika, v kombinacii s plynom neporazitelne prevadzkove naklady takehoto auta (skus jazdit za cenovy ekvivalent STYROCH LITROV NAFTY s niecim takymto velkym a spolahlivym, kde nebudes musiet kazdy rok vymienat DPF za 1200eur). Nemas sancu.
2.8i byvaju statisticky viac utahane. V kombinacii s automatom... to sa budes cudovat. Ja siesty rok jazdim nudnu 1.9tdi 85kW a zdaleka-predaleka nevyuzivam jej vykonovy potencial takze 85kW benzin musi byt takisto v pohode, akurat sa musis odputat od slovenskych otacok 1462 za minutu.
edit : suhlasim aj s tym ze 1.8T/110kW je tiez velmi dobra volba. Tie turba tam netlacia ani zdaleka taky tlak ako na diesloch, v spalinach sa nenachadza tolko sajrajtu cize vydrzia daleko-predaleko viac ako dieslove (lebo nie su tolko namahane a lebo sa tolko nezanasaju). Motor samotny je velice dobry kus zeleza, takze pri absolutne beznej udrzbe je to bez nejakych vaznejsich prekvapeni. Je to samozrejme citlivejsie ako 2.0i ale neni to ziadny strasiak typu 2.0tdi respektive 1.2tsi. Oleje maximalne na 15.000km pri akejkolvek motorizacii, pri plyne betonfest. Ten olej dnes stoji sracku, za 50eur mas olej, filter aj vymenu, takze raz za rok to vymenit "zbytocne" ti neublizi ked jazdis 30.000km rocne ; ked jazdis viac ako 45.000km rocne tak na palive minies strasne peniaze cize nejakych 50eur alebo 100eur ta proste nemoze zaujimat. Na oleji setria len kreteni "aj ked vyrobcovia hovoria ze 30.000km je v pohode".
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Priemerná spotreba Sharan:
1.8T - 10,84l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
2.0i - 10,54l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
2.8 V6 - 12,28l/100km, LPG: 13,51l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=V6
1.8T - 10,84l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
2.0i - 10,54l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
2.8 V6 - 12,28l/100km, LPG: 13,51l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=V6
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
100% suhlas, treba niekam vysoko vycapit, aby si kazdy precital !!!mp3turbo napísal:...Nezabudnut na to ze mam aj prevody, cize ked chcem v 100km/h niekoho predbehnut a nechcem nadavat na nudny motor, tak tam proste zacapim pre slovaka nemozny prevod cislo 3, vykrutim ho na 140km/h a 6500rpm a svet je hned krajsi. Lenze... to by slovacisko musel obetovat psychologicke sebazaprenie a styri kvapky paliva a hned tu mame problem. Kazdy bude v 90km/h ohynat podlahu na poslednom prevode kde ten motor ziadny velky koncert nevyprodukuje.
Suhlasim s doporucenim 2.0i. Skoda ze ludia uz dnes krutia nosom nad 85kW a prudko zabudaju, ze bez najmensich problemov nasi otcovia prebrazdili cely svet na 33 konovych autach typu Trabant, Skoda 105 a podobne....
s tym sa da suhlasi jedine do tej miery, ze najma u CSR produkcie, bol vykon merany a uvadzany podla normy CSN, co zmanena vykon motora, kde prislusenstvo zenie externy pohon, cize v podstate nezmysel...realne hodnoty boli nizsie, o papierovej kreativite technickeho oddelenia firmy schade, je to na jednu obsirnu diskusiu, rozsahu cca 7 pivmp3turbo napísal:....Ja viem, to bola ina doba a aj kilowatty boli uplne inaksie...
toto treba proste uviest na pravu mieru, extremne bude spolahliva od novoti do nejakeho casu, najskor uz je prec, co sa tyka ekvivalentu 4litre nafty, tu by najskor prislo k velkemu sklamaniu, realna uspora s LPG proti benzinu je niekde medzi 30-40% po zaratani vsetkych nakladov, keby si napisal 6 litrov, som tichomp3turbo napísal:...EXTREMNE spolahliva technika, v kombinacii s plynom neporazitelne prevadzkove naklady takehoto auta (skus jazdit za cenovy ekvivalent STYROCH LITROV NAFTY
zbytok velmi dobreho prispevku v pohode
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 16.01.2009 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 18.03.2009 21:16 Zdieľať na Facebook
Podľa mňa je ten 2.0 v pohode motor. Jazdim s nim v superbe 2004. mame ho od novoty a uz vtedy zral olej ale otcovi v servise povedali ze je to OK tak to neriesil. Okren toho tomu autu nikdy nic nebolo (jeden krat zrazena srnka, jeden krat zamok a jeden krat padnute okno). auto ma sice malo kilometrov 128 000 ale na to ze ma uz 10 rokov je podla mna extremne spolahlive. Teraz je auto uz ciastocne moje a fakt jedina vec co mu treba je benzin a olej (cca 3 deci na cca 500 km) nejak to neriesim ten olej nieje drahy ale zas ak by sa s tym jazdilo vela tak to by bola uz asi ina kava. no neviem. este k spotrebe. ta je podla mna uplne super na take auto. samozrejme v meste to vyleze aj nad desat niekedy ale zas mimo mesta jazdim bezne pod sedem litrov a to sa nejak extremne nesnazim. raz som sa extremne snazil na ceste z NR do DS a podla PP som mal 5,7 ale normalna jazda okolo 6,7 a dialnica cca nad 7. Takze smelo do toho len pozor na ten olej .
P.S. k vykonu asi len tolko ako vravel mp3 turbo. sportovat s tym nebudes ale na to sa take auto ani nekupuje a ked potrebujes predbehnut tak jednoducho podradis.
Vela stastia
P.S. k vykonu asi len tolko ako vravel mp3 turbo. sportovat s tym nebudes ale na to sa take auto ani nekupuje a ked potrebujes predbehnut tak jednoducho podradis.
Vela stastia
-
- Príspevky: 959
- Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Dusan Cabadaj a 33 neregistrovaných