VW Sharan 1.9 TDI - Výmena termostatu za „teplejší”

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 1.9 TDI - Výmena termostatu za „teplejší”

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dostal som uchvatny napad - vymenim sucasny standartny temostat za "teplejsi" ktory sa otvara nie pri 80 stupnoch ale pri 87. Vraj Meyle, cenovka necelych 6 eur.

Ma to realny vyznam teraz na zimu? Ten motor sa sialene dlho zohrieva, cele naprd... vcera som pozeral diagnostiku, to co som v lete jazdil a koncil som pri 88 az 92 stupnoch mam teraz 78 az 81 a to mam samozrejme kryt pod motorom a pre istotu uz aj karton pred chladicom plus karton nad motorom aby sa co najviac tepla zadrzalo.

Termostat mam v pohode, ked kuknem do nadobky s vodou pri teplomeri ukazujucom okolo 60-70 stupnov tak sa nic nehybe a voda v nej nekoluje.

Teraz mame okolo nuly, mam velky strach co bude pri minus 10. Nezavisle kurenie mam a funguje ale cestujuci z toho ma relativne maly uzitok pretoze samozrejme mam slabe kurenie kvoli zanesenemu radiatoru :( trva dost dlho pokial sa ten s najvacsou pravdepodobnostou zaneseny radiator prehreje a zacne normalne kurit do kabiny.


Nema niekto :

1) skusenosti s takouto vymenou termostatu za "zimny teplejsi" ktory sa otvara pri vyssej teplote ?

2) naladu pustit sa do rozobratia mojej palubnej dosky a vymenu/vycistenie kurenia v Sharane 2001 v Bratislave alebo okoli ? Mne sa do toho vrcholne nechce a hlavne nemam kde. "Moj servisak" je tak plny ze mu skusim zavolat niekedy vo februari...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Lubo a kolko kilometrov meria ta tvoja trasa? A na palubovke ti aku teplotu ukazuje, ked mas tych 80 stupnov?

Ja prejdem cca 7,5 km (bez zapnuteho kurenia), a v cieli mam rucicku opretu na 90. Realita moze byt inde. Ked mam na palubovke 80, tak hadica do chladica je studena, pri 85 na palubovke, je uz hadica tepla. Ked som porovnaval na diagnostika, tak pri 75 na palubovke diagnostika ukazovala 74 a pri 70 ukazala len o nieco menej.
Mam 1,9tdi PD, bez kartonu a pridavneho kurenia. Ale po chvilke jazdy pocujem stuknut relatko. Mozno nejake dozhavovanie.
V ss ti poslem kontakt na jedneho chlapika z petrzalky.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

mestske trasy v Bratislave, okolo 8km az 15km, semtam 17 az 23km.

Najkratsia 4.8km, ja viem, nic mi nehovorte o diesli.

ked sa rucicka teplomera dotkne 90tky, diagnostika v tom momente ukazuje 75-78 stupnov. Toto je znamy ofajc tychto vozov, zhruba do tych 70 stupnov to sedi ale potom zacne palubka NASCHVAL klamat. Nechcem to rozoberat, je to proste tak.

Serie ma, ze tie iste trasy som uplne tym istym sposobom jazdil v lete s teplotou 90-92 stupnov podla diagnostiky a teraz ked je vonku sotva nula jazdim s 78 az 80 stupnami. Ked bude minus desat, co budem mat doprdele ?!

Maximalne ma serie ze aj ked zapnem nezavisle kurenie a auto nastartujem so 60 stupnovou vodou, ta svina proste do kabiny nekuri dobre. To je rozhodne kvoli dodrbanemu radiatoru... lebo proste ked idem 500km trasu, tak na diagnostike mam teplotu chladiacej zmesi furt okolo 81 az 82 stupnov a pritom to kurenie stale pridava a pridava... prvych 10km je to take vlazne az trosku teplejsie ako vlazne. Po 20km je to prijemne teple (ale furt malo na vykurenie takeho velkeho priestoru kabiny), po 30km je to dost teple a uzitok maju aj ti v strede, po 40km je to vyrazne teple a po 50km ked uz je cely ten [zrejme trojcentimetrovou vrstvou vapenca zaneseny] okruh prehriaty, tak to auto hicuje jak sproste. A diagnostika stale ukazuje tych istych 81-82 stupnov... takisto ako pred 40 kilometrami ked kurenie bolo "sotva vlazne" a teraz je "extremne teple az horuce".

Bez zmeny na teplote motora, avsak s extremnou zmenou na teplote vzduchu do kabiny. Neviem si predstavit nic ine ako radiator - co by to mohlo byt...

A to ma na tom najviac serie. Neskutocne. Bodaj to stislo, mam nezavisle kurenie na to aby som ohrieval motor a ja sedim v baranici a rukaviciach.

Proste nie je mozne aby voda co ma 65-70 stupnov a viac kurila "vlazne" tak ako to mam teraz ja. Na felicii sa este ani teplomer nezdvihol od 50tky a kurenie bolo DALEKO lepsie ako mam teraz na tomto vehykli pri 80 stupnovej vode...


Nasraty som jak bridagyr, to roztrham na kusy pred panelakom.


s tymi tvojimi hadicami : je to velmi jednoduche, standartne termostaty sa otvaraju okolo 80 az 81 stupnov (realnych), cize preto pri 80 mas chladnu hadicu a pri 85 uz teplu. Lebo sa proste termostat otvoril... a pustil teplu vodu do velkeho okruhu.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten úchvatný nápad je v poriadku,zdvihneš teplotný spád,logicky dosiahneš o čosi účinnejšie kúrenie ale mám obavu že to velká sláva nebude ani tak.Radiátok ktorý či už založený humusom alebo kameňom proste zo seba vydýcha nepatrné množstvo tepla.Chcem tým iba naznačiť že väčšie zlepšenie dosiahneš ak urobiš preplach octom,keď budeš vidieť ten bordel čo odtial pôjde tak sa pogrckáš.
macomliec
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 15.07.2009 13:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa macomliec »

napad je sice dobry, ale v konecnom dosledku ti to prinesie velmi male zlepsenie.. tych 6 stupnov nieje taky rozdiel aby si to extra pocitil v takto velkom aute.. urcite by som sa pozrel radsej na ten radiator.. :2f93: mal som termostat kt. sa otvaral pri cca 90 (nepamatam presne cislo) teraz sa mi otvara pri 82, rozdiel v kureni nieje velky (ziadny som nepostrehol) - termostat bol dobry, menil som ho koli inej veci.. :41c2:
Naposledy upravil/-a macomliec v 01.12.2011 13:22, upravené celkom 1 krát.
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

....dobre Ti radí "mhlavaty", vymeň termostat a prepláchni prípadne vymeň radiátor....
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Zdravim.

Mam taky istty problem z mojjim benzinovym motorom na focuse ako mp3turbo .
Voda na diagnostike a podla teplomera na 94 a furt slabo to fuka;
po 15 km uz gombik stahujem.

Termostat teplejsi nepomohol.

Povodny mal 82 a new ma 92 a ho...no platne.

A ta octova lazen do celeho okruhu , ci len radiator samostatne?
dik
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja do celeho okruhu rozhodne nemozem, mam tam bufik, mam tam vodnu pumpu pohananu rozvodmi a nie remenom separatne...

ale vyberat ten radiator je taaaaaaak fasa robota :( rozobrat pol auta.

je mi jasne ze neskor otvarajuci termostat nevyriesi kurenie do kabiny, ide mi aj o ten nestastny motor lebo jazdit na 78 stupnoch alebo 92 je tiez trochu rozdiel.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Aco keby sa pouzilo cerpadielko zo zahradnej fontanky neake vedro v nom ocot.

Odpojit dakde hadice a jedna do vedra a druha na vytlak a nehat zopar hodiin krutit.

Co vy nato?
martino611
Príspevky: 562
Dátum registrácie: 14.11.2007 16:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martino611 »

tak tak asi je treba preplachnut... mame doma 2ks TDI a obe kuria este sa ani rucicka neodlepi od 50ky. samozrejme nie je to uplne horuci vzduch, ale v tej zime potesi :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci kým sa v tom nebudeme točiť dokolečka.Lubo,či máš čerpadielko hnané rozvodmi,či má bufík svoje je úplne jedno,možeš mať aj z lunárneho modulu,cakomprask to vypusti,naplň znova 2lt ocot plus zbytok voda,zohriať na volnobehu do prvého zapnutia ventilátoru,vypustiť.Prívodnu !!! (nie vracačku) hadicu kúrenia dole,hadica a preplachovať kým ide farebné.Znova zavrieť ešte raz to samé,ak toto nepomôže velmi citelne,je v lamelách radiátora kúrenia nabitý bordel a 80% lamel neprechodných tak,že nimi nevie ani ten ocot prejsť.Ak tadial prejde aspoň máličko,vyčistí sa.Je to babranica na hodinu a pol ale výsledok byva niekedy výborný,niekedy len citelný.Megana nevyčistíš,má v trubičkách založené spirálky z plastu,nabije sa to tam tak,že to je problém po rozobratí vybiť skrutkovačom,je to tak stvrdnuté.
peq
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 13.06.2008 20:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peq »

Tu je dobra tabulka, testovanie kurenia aut z -10°C v chladenej komore na valcoch pri 40 km/hod na vnutornych +22°C . Sharan je neprekonatelny : cez 30 minut (a to je zrejme novsi typ, ako tvoj. Test je z februara 2011).

Podobne su na tom aj ine velke auta, ale aj 1,6 TDI, napr Fabia kombi, Ibiza kombi : 23 minut.

Vela jazd v tychto autach skonci skor, nez posadka okusi aspon trochu tepla.

Nieco v tych autach poriadne poddimenzovali. Ze to ide aj inac ukazuje Volvo S60 D5 Summum, BMW X5 xDrive30d Automatic, tiez diesle a 9 minut!

http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf
Naposledy upravil/-a peq v 01.12.2011 16:59, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

myslím, že je to scestné. Auto predsa nezačína kúriť po otvorení termostatu. A keď už je zohriate aspoň na 60st, tak kúri dobre. O 80st ani nehovorím.
DutchDixon
Príspevky: 622
Dátum registrácie: 24.01.2008 22:57
Bydlisko: Nitran
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa DutchDixon »

mp3turbo: Len taka otazka pomimo. Zapinas nezavisle kurenie aj pred takou kratkou trasou? Inak ja ked ho teraz zapnem cca 15 minut pred jazdou tak v aute je pri starte uz tepla az dost.
Ja som mal auto zohriate maximalne do 75 stupnov. Predvcerom som dal termostat gates a pekne sa drzi na 90
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Sharan ti kurit na takych trasach nikdy poriadne nebude. Mame 4 kusy. Jedine riesenie je upravit bufik na nezavisly a vykurit auto pred jazdou.
Termostat 87°C sa dodava uplne bezne a dodava ho snad kazdy vyrobca. Skor je problem najst na nizsiu teplotu.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných