VW Passat 1,9 TDi 77kw - piliny v pal. systéme

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Bavor
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 05.11.2009 17:00
Zdieľať na Facebook

VW Passat 1,9 TDi 77kw - piliny v pal. systéme

Príspevok od používateľa Bavor »

Ahojte, pri pravidelnej údržbe (výmena oleja, filtrov) som spozoroval piliny v nádržke na palivový filter. Jedná sa o VW passat 1,9 TDi r.v. 2006 77kw. Poraďte prosím kde začať hľadať problém. Neplánujem rozoberať polovicu auta sám, ale aby som mal aspoň predstavu, kde môže byť chyba. Ďakujem, Bavor
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš PD -čko a tak ťa nič problematické nečaká.Že sú piliny v obale filtra znamená že že podávacie čerpadielko v nádrži posiela "emisie" piliniek.V podstate by sa žiadalo nečakať na chvílu keď čerpadlo vypovie,ale vymeniť v predstihu.Ono aj keď sa toto čerpadielko úplne odmlčí,motor ostane pojazdný ale môže mať problém s výkonom kde je potrebný väčší odber paliva.Predbežne do vyriešenia (výmeny čerpadielka) je hodné vedľa filtračnej vložky do filtra vložiť dva tri malé neodýmové magnety aby všetko čo príde vždy naviazali.To čo vidieť volným okom je do velkej miery neškodné pretože samotný PD vstrek je perfektne chránený na vstupe paliva,ale tie ultra mikrónové čiastočky,tie nebezpečné sú.Je možné sa do budúcna chrániť aj navlečením prstencového neodýmu na prívod medzi filter a tandem a je doživotne pokoj a pohoda.
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

Bavor: kolko KM mas na tom nalietane?

pan Hlavaty co sposobuje tuto vadu v tomto pripade? alebo ide len o opotrebovane podavacie cerpadlo v nadrzi?
Bavor
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 05.11.2009 17:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bavor »

mhlavaty ďakujem za cenné info. veľmi pomohli a aj to tak urobím. Nalietané mám cca 250tis, ale original lebo to auto som mal z firmy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Naštastie PD je na tom velmi dobre a ani špóničky z čerpadielka v nádrži nič extra neporobia kedže aj to minimum ktoré sa teoreticky dostane do tandemu musí aj tam cez sitko a nakoniec sú v ceste ešte utra jemné otvorčeky na vstupe do vstrekovača.Osobne som nevidel vstrek ktorý by kľakol na špóny,to neznamená že nemôže byť.Ale dnes sú dostupné velmi kvalitné repasi do 200 e.- a tandem je takmer zadarmo,takže PD vela vrások na čele neurobí.
Ale ak už sa v tom niekto vrta,je rozumné mysleiť na budúcnosť a tak kaskáda neodýmu po ceste paliva sa robí lahučko,kedže sú všetky cesty nízkotlaké rieši sa to hravo.CR-ko je naopak takýmto spôsobom poistiť velmi ťažko a tie stroje aj často padnú na špónach a riešiť treba úplne celú sústavu čo sú velké peniaze.

sanchez...je to z podávacieho v nádrži.Ak dôjde k výmene aj tam treba uložiť jeden neodým,a je na celý život pokoj.
A vôbec...kde sa dá,tam ho treba "nainštalovať" ,ono to dokáže celkom pekné veci....jednu prikladám aj keď pochádza z prevodov
[img]http://s32.postimg.org/3wq4vipvl/p_ny_v_prevod.jpg[/img]
Doporučujem urobiť diagnostiku a pozrieť pri teplote motora cca 80 °C kanál 013 ale úplne ideálne by bolo by pass vyčistenie sústavy,trvá to cca 45-50 min,kedže okruh sa uzatvára cez externý filter a návrat paliva sa dá kontrolovať,je to rýchlo a lacné a dá veškeré odpovede na stav celej palivovej sústavy,kedže tam sa automaticky sledujú prametre.Tieto motory môžu vyzerať aj takto ...vi´d video pri 250 tis km,satčí si pozrieť korekčné dávky vstrekovačov,sú také ako nemá nový mnohý stroj
https://youtu.be/oHyL6GdW98Y
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: oco13 a 22 neregistrovaných