VW Passat b7 - odblokovanie elektronickej ručnej brzdy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.10.2017 09:27 Zdieľať na Facebook
VW Passat b7 - odblokovanie elektronickej ručnej brzdy
Zdravím všetkých. Mám otázku ohľadom elektronickej ručnej brzdy. Potrebujem vymeniť na VW PASSAT B7 zadné ložiská. V podstate nič komplikované, ale treba pri tom vraj elektronickú ručnú brzdu dať do servisnej polohy, cez počíťač. Je to nutné? Čo sa stane, ak by som to nechal tak, zhodil dole brzdy a vybral ložisko?
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.10.2017 09:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
Ja som myslel, že máš zabrzdené auto. Som len mechanik amatér, auto si robím sám a čo nezvládnem pomôže brat automechanik. Niekde som čítal že auto z automatom ak stojí na mieste automaticky sa zatiahne ručná brzda, no neviem či sa to týka aj tvojho auta a ani neviem či máš automat. Najlepšie ak ti napíše mhlavatý ten má VW v malíčku.
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Keď je kotúč ako nový bez toho aby bola platnička v " drážke " tak to pôjde. Ak už je tam opotrebenie tak to nebude také ľahké nakoľko tam cez ten falc nevytiahnes strmeň.
Do servisnej polohy sa dá aj bez diagnostiky ale to musíš odpojiť rj ručnej brzdy a na príslušné piny dat napätie v správnej polarite . Nedoporucujem to robiť laikovi.
Veľký pozor na konektor brzdica dosť často riešim práve zlomené uška na konektor och po amatérskych zásahoch prípadne násilne roztahovane brzdice.
Do servisnej polohy sa dá aj bez diagnostiky ale to musíš odpojiť rj ručnej brzdy a na príslušné piny dat napätie v správnej polarite . Nedoporucujem to robiť laikovi.
Veľký pozor na konektor brzdica dosť často riešim práve zlomené uška na konektor och po amatérskych zásahoch prípadne násilne roztahovane brzdice.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak by sa nad tým ktokoľvek zamyslel,by musel prísť na to,že zabrzdenie (odbrzdenie) musí mať svoje silové (polohové) hranice koľko tam a koľko späť.Kedže to zverili na elektroniku tak asi to ošetrené bude asi takto
[img]https://i.postimg.cc/QHhKfJWk/a.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/QHhKfJWk/a.jpg[/img]
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Nepotrebuješ nič odblokovávať ani žiadne piny zapájať na baterku.
Ložiská zadné som na passate B6/B7 je len malá evolúcia B6tky/menil bez akýchkoľvek komplikácií.
Postup:
1.Treba si najskôr ked je auto na zemi povoliť stredový tisíchranový šroub. Treba striekať WD a postupne povolovať-nakoľko je zalepený nie je to žiadna sranda-je to pri menení zadného ložiska najťažšia práca-povolenie stredového šroubu.
Ked sa ti to podarí, tak ho nech samozrejme ešte zašroubovaný nie že ho povolíš úplne.
2. Auto na hever dať dolu koleso.
3.Uvolníš el. parkovaciu brzdu-teda aby auto nebolo zabrzdené "ručnou".
4.odmontuješ zo zadnej strany 2 šrouby-držiaky strmeňa-strmeň aj s platničkami dáš dolu prípadne zavesíš na špagát/drôt aby sa ti to neválalo po zemi
5. Odmontuješ zaisťovací šroubik kotúča a dáš dolu kotúč.
6 povolíš 4 šrouby zo zadnej strany ložiska-sú to tisíchany a tu pozor na správne nasadenie+ aby si ich povoloval kolmo k nim. lebo ked ich dáš mierne šikmo tak sa pokakajú tie drážky v nich a potom ich nepovolíš..
7.ložisko vytiahneš-samozrejme aj s nábojom kedže je to komplet a vyčistíš tie plochy kde dosadalo a nasadíš nové ložisko s nábojom..skladáš v opačnom poradí..
Ked sa ti podarí povoliť ten stredný šroub tak je to robota tak na pol hodinku..
Ložiská zadné som na passate B6/B7 je len malá evolúcia B6tky/menil bez akýchkoľvek komplikácií.
Postup:
1.Treba si najskôr ked je auto na zemi povoliť stredový tisíchranový šroub. Treba striekať WD a postupne povolovať-nakoľko je zalepený nie je to žiadna sranda-je to pri menení zadného ložiska najťažšia práca-povolenie stredového šroubu.
Ked sa ti to podarí, tak ho nech samozrejme ešte zašroubovaný nie že ho povolíš úplne.
2. Auto na hever dať dolu koleso.
3.Uvolníš el. parkovaciu brzdu-teda aby auto nebolo zabrzdené "ručnou".
4.odmontuješ zo zadnej strany 2 šrouby-držiaky strmeňa-strmeň aj s platničkami dáš dolu prípadne zavesíš na špagát/drôt aby sa ti to neválalo po zemi
5. Odmontuješ zaisťovací šroubik kotúča a dáš dolu kotúč.
6 povolíš 4 šrouby zo zadnej strany ložiska-sú to tisíchany a tu pozor na správne nasadenie+ aby si ich povoloval kolmo k nim. lebo ked ich dáš mierne šikmo tak sa pokakajú tie drážky v nich a potom ich nepovolíš..
7.ložisko vytiahneš-samozrejme aj s nábojom kedže je to komplet a vyčistíš tie plochy kde dosadalo a nasadíš nové ložisko s nábojom..skladáš v opačnom poradí..
Ked sa ti podarí povoliť ten stredný šroub tak je to robota tak na pol hodinku..
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.10.2017 09:27 Zdieľať na Facebook
@herin ďakujem za presný opis. tak nejako som to aj plánoval spraviť. no fakt najväčší problém vidím v tej prvej hlavnej skrutke. minule som chcel meniť tlmiče a ani s rázovým uťahovákom som nevedel uvoľniť skrutku, ktorá drží ten domček, či čo to je... problém je, že nemám dielňu a zdvihák na celé auto. potom človek nedá takú silu, keď leží pod autom a pod. čakám na cenovú ponuku zo servisu, ak to nebude nejaká veľká pálka, tak to (ložiská) dám asi spraviť tam. inak, oplatí sa meniť naraz obidve strany? problém mám len na pravej, počuť hluk pri jazde. Keď rozkolíšem auto zo strany na stranu, tak keď je naklonené na pravú, vtedy počuť viac.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Môže ten lem odbrúsiiť karbobruskou, prípadne môže dať dolu kotúč aj so strmeňom..
Pre zakladateľa témy..
Mne hučalo tiež len jedno, ale vymenil som radšej obidve..
Poviem Ti že tiež sme sa pokúšali povoliť spodnú skrutku na tlmiči ked som ich išiel meniť a vzdali sme to ked sa nám to nepodarilo povoliť ani 2 metrovou pákou..bol tam malý priestor a plus auto nebolo na dielenskom zdviháku..
Musím povedať ked to porovnám, že povoliť ten šroub na tom náboji bolo jednoduchšie..ak si dobre pamätám, tak to je M18 čo je dosť špecifický tisíchran a nie všade ho mali..
Pre zakladateľa témy..
Mne hučalo tiež len jedno, ale vymenil som radšej obidve..
Poviem Ti že tiež sme sa pokúšali povoliť spodnú skrutku na tlmiči ked som ich išiel meniť a vzdali sme to ked sa nám to nepodarilo povoliť ani 2 metrovou pákou..bol tam malý priestor a plus auto nebolo na dielenskom zdviháku..
Musím povedať ked to porovnám, že povoliť ten šroub na tom náboji bolo jednoduchšie..ak si dobre pamätám, tak to je M18 čo je dosť špecifický tisíchran a nie všade ho mali..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 73 neregistrovaných