VW Passat b6 - strata oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03 Zdieľať na Facebook
VW Passat b6 - strata oleja
Dobrí chcem sa spitat z auta passat b6 77kw bxe sa mi stráca elej tak som ho odniesol do servisky gde zistili ze treba meniť vackovu hľadel komplet z uložením ale vačku nebolo vôbec počuť auto nestráca vikon vraj je zdreta môže sa mi strácať olej cez opotrebenu vačku alebo bude problém v niečom inom vraj aj ket sa vimeny vačka nezaručuju mi ze sa olej nebude strácať
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To čo povedali je holý nezmysel a nemajú ani tušenia ako to tam je.Je iba jedno miesto kde môže únik oleja súvisieť z únikom oleja,to je semering vačkovky pod rozvodovým kolesom.V tom prípade je predok motora neskutočne otečený.Tu je nutné povedať že to asi také časté ako že niekomu pristane na hlave meteorit.VW používa typ semeringu ktorý má kolosálnu životnosť a často je bez najmenšej stopy úniku pri pol mil km.Vačka po 200-220 tis km môže mať problémy ale s tým že je poškodená od hydrozdvihátiek resp spolu s nimi,ale únik oleja rozhodne nie,ani na ložiskách.Pokiaľ je bok motora smerom od turbíny zagrcaný olejom,treba vymeniť tesnenie pod víkom ventilom a dobre pozrieť stav utesnenia 13 skrutiek víka čiže ich gumičiek.
Olej sa stráca alebo vnútorne alebo tečie navonok.Ak vnútorne tak je to na popis zložitejšie,a z popisu to nie je jasné,a km tiež nie,čo je asi prvý nutný údaj od ktorého sa odvíjajú pravdepodobnosti.
Olej sa stráca alebo vnútorne alebo tečie navonok.Ak vnútorne tak je to na popis zložitejšie,a z popisu to nie je jasné,a km tiež nie,čo je asi prvý nutný údaj od ktorého sa odvíjajú pravdepodobnosti.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To je strašné množstvo.PD -ko bežne ide pri 10 tis výmene od výmeny po výmenu bez dolievania.Dnu idú štyri,von idú zväčša 2-2,5 lt.
Na pol litra/800 km musí byť ozaj vážna príčina a to zase nesedí z nájazdom 250 tis km,kedy sú veci ako piest krúžky vždy ako nové bez merateľného opotrebenia.Takže,buď nesedia km,alebo bolo v živote motora niečo o čom nevieme.
Vačka zo šálkami a hydroštelmi je najvyžší čas vymeniť,ale nie sú príčinou spotreby oleja.Ak motor toto množstvo zožerie,musí dymiť a na emiskách mať problém.
Krúžky aby boli ko pri 250 tis ? Neviem si predstaviť,musia byť ako nové.
Na pol litra/800 km musí byť ozaj vážna príčina a to zase nesedí z nájazdom 250 tis km,kedy sú veci ako piest krúžky vždy ako nové bez merateľného opotrebenia.Takže,buď nesedia km,alebo bolo v živote motora niečo o čom nevieme.
Vačka zo šálkami a hydroštelmi je najvyžší čas vymeniť,ale nie sú príčinou spotreby oleja.Ak motor toto množstvo zožerie,musí dymiť a na emiskách mať problém.
Krúžky aby boli ko pri 250 tis ? Neviem si predstaviť,musia byť ako nové.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03 Zdieľať na Facebook
Auto mam asi 4 mesiace ket som ho kupoval mólo naj 242tis terás ma okolo 250tis olej sa mi začal strácať asi tak pred mesiacom minuli mesiac bola robená Stk ek a prešla normálne jadzil som na ňom kazky deň a olej sa nestrácal trochu oleja mam aj v hadici co vedie do egr ventil aj v egr ventil je olej ale turbo je suché a pre kontrolované v servise vraj je v poriadku.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tu niečo nesedí.Hadica do EGR pokiaľ je v nej olej,je to zároveň vstup do EGR tak sa tam môže dostať jedinou cestou a to veľmi dlhou .Bud unikne turbínou alebo kúsok od turbíny si olej natiahne z odvetrania.Odtiaľto ide jedna hadica do priečneho kovového nosníka pod chladičmi,prejde na ľavú stranu auta a hadicou do intercoolera,z IC hadica do plastovej hadice ide až ponad tandem,odtlaľ ďalšie hadica (koleno) ide do EGR.To je obrovský okruh a musel by byť celkom slušne olejový,ak sa dokáže na samom konci dlhej cesty a ešte strmo do kopca dostať k EGR.Pre názornosť
[img]https://i.postimg.cc/JGVXf7Yq/MX5-008.jpg[/img]
Ak by teda bola pravda že olej nepochádza od turbíny (aj olej z odsávania musí prejsť turbínou) tak ostáva len celkový devast piest/krúžky čo by znamenalo ozaj velké dymenie (neprehliadnuteľné)
Ak teda km sedia a pravdepodobnosť chyby piest/krúžky je nulová tak ostáva iba rozpadnuté hydrozdvihátko.Do neho prichádza tlakoý olej a pokial sa mu poškodí stred tak všetok olej tečie na stopku ventilov.Tam sú síce ešte tesnítka,ale môžu byť nulové.
Vzhladom na km je to všetko vlastne šumafuk,vačkovicu treba meniť,hydrošteli tiež,tak sa už dá pozrieť aj na stav tesnítok ventilových driekov.
[img]https://i.postimg.cc/JGVXf7Yq/MX5-008.jpg[/img]
Ak by teda bola pravda že olej nepochádza od turbíny (aj olej z odsávania musí prejsť turbínou) tak ostáva len celkový devast piest/krúžky čo by znamenalo ozaj velké dymenie (neprehliadnuteľné)
Ak teda km sedia a pravdepodobnosť chyby piest/krúžky je nulová tak ostáva iba rozpadnuté hydrozdvihátko.Do neho prichádza tlakoý olej a pokial sa mu poškodí stred tak všetok olej tečie na stopku ventilov.Tam sú síce ešte tesnítka,ale môžu byť nulové.
Vzhladom na km je to všetko vlastne šumafuk,vačkovicu treba meniť,hydrošteli tiež,tak sa už dá pozrieť aj na stav tesnítok ventilových driekov.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat b6 - strata oleja
Naozaj neviem, ako by výmena "vydretej vačkovky" zabránila úniku oleja... Zmeň servis a tým expertom sa vyhni veľkým oblúkom. Mimochodom, prečo píšeš ako dement? Alebo naozaj nedokážeš písať lepšie po slovensky?jurajkral25 napísal:Dobrí chcem sa spitat z auta passat b6 77kw bxe sa mi stráca elej tak som ho odniesol do servisky gde zistili ze treba meniť vackovu hľadel komplet z uložením ale vačku nebolo vôbec počuť auto nestráca vikon vraj je zdreta môže sa mi strácať olej cez opotrebenu vačku alebo bude problém v niečom inom vraj aj ket sa vimeny vačka nezaručuju mi ze sa olej nebude strácať
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 79 neregistrovaných