VW Passat b6 - strata oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jurajkral25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03
Zdieľať na Facebook

VW Passat b6 - strata oleja

Príspevok od používateľa jurajkral25 »

Dobrí chcem sa spitat z auta passat b6 77kw bxe sa mi stráca elej tak som ho odniesol do servisky gde zistili ze treba meniť vackovu hľadel komplet z uložením ale vačku nebolo vôbec počuť auto nestráca vikon vraj je zdreta môže sa mi strácať olej cez opotrebenu vačku alebo bude problém v niečom inom vraj aj ket sa vimeny vačka nezaručuju mi ze sa olej nebude strácať
martincichy
Príspevky: 5454
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Chod sa opytat do ineho servisu. To je najjednoduchsie, co mozes urobit a nemenit vackovu hriadel.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To čo povedali je holý nezmysel a nemajú ani tušenia ako to tam je.Je iba jedno miesto kde môže únik oleja súvisieť z únikom oleja,to je semering vačkovky pod rozvodovým kolesom.V tom prípade je predok motora neskutočne otečený.Tu je nutné povedať že to asi také časté ako že niekomu pristane na hlave meteorit.VW používa typ semeringu ktorý má kolosálnu životnosť a často je bez najmenšej stopy úniku pri pol mil km.Vačka po 200-220 tis km môže mať problémy ale s tým že je poškodená od hydrozdvihátiek resp spolu s nimi,ale únik oleja rozhodne nie,ani na ložiskách.Pokiaľ je bok motora smerom od turbíny zagrcaný olejom,treba vymeniť tesnenie pod víkom ventilom a dobre pozrieť stav utesnenia 13 skrutiek víka čiže ich gumičiek.
Olej sa stráca alebo vnútorne alebo tečie navonok.Ak vnútorne tak je to na popis zložitejšie,a z popisu to nie je jasné,a km tiež nie,čo je asi prvý nutný údaj od ktorého sa odvíjajú pravdepodobnosti.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Vačkovú hriadel môžeš mať zodratú (na niektorom valci opotrebenú) tak či tak a nemusíš to nejak cítiť na výkone, pretože sa to dialo postupne a plynulo. Samozrejme ti nezmizlo 30% výkonu, ale možno 5% a to si ani nevšimneš

Olej sa ti tratí iným spôsobom a tá vačka je další problém naviac
jurajkral25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurajkral25 »

V servise mi povedali ze ket nedám vimenit vackovu hľadel tak môžem dodrbat cely motor olej mi pravdepodobne preteká ces viko ventilov zo zadu motor zaolejivany turo je vraj v poriadku takže stačí len vimenit tesnenie a pretesnit viko alebo môže bit príčina v niečom inom auto ma naj cca 250tis km
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pri 200t mal byť vymenený (urobený) celý vrch motora :40bd: čím neskor tým viac tukes to bude stáť. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

mne tiekol olej cez veko ventilov po celom obvode skoro a nemusel som medzi výmenami olej dolievať ak máš vačšiu spotrebu oleja tak si myslím že to bude vážnejší problém
jurajkral25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurajkral25 »

Môže byť že bi boli v háji krúžky na pieste
Spotreba oleja asi pol litra na 800km
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je strašné množstvo.PD -ko bežne ide pri 10 tis výmene od výmeny po výmenu bez dolievania.Dnu idú štyri,von idú zväčša 2-2,5 lt.
Na pol litra/800 km musí byť ozaj vážna príčina a to zase nesedí z nájazdom 250 tis km,kedy sú veci ako piest krúžky vždy ako nové bez merateľného opotrebenia.Takže,buď nesedia km,alebo bolo v živote motora niečo o čom nevieme.
Vačka zo šálkami a hydroštelmi je najvyžší čas vymeniť,ale nie sú príčinou spotreby oleja.Ak motor toto množstvo zožerie,musí dymiť a na emiskách mať problém.
Krúžky aby boli ko pri 250 tis ? Neviem si predstaviť,musia byť ako nové.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Jedine že by tam tých 250T bolo po tretí x :40bd: Ale to sa na slovensku nestáva :40bd:
Pre zadávatela - ako dlho máš auto, kolkáty si majitel???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ak nie si prvý majitel tak kilometre na budíku nemusia zodpovedať skutočnosti
jurajkral25
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 28.02.2021 00:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurajkral25 »

Auto mam asi 4 mesiace ket som ho kupoval mólo naj 242tis terás ma okolo 250tis olej sa mi začal strácať asi tak pred mesiacom minuli mesiac bola robená Stk ek a prešla normálne jadzil som na ňom kazky deň a olej sa nestrácal trochu oleja mam aj v hadici co vedie do egr ventil aj v egr ventil je olej ale turbo je suché a pre kontrolované v servise vraj je v poriadku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu niečo nesedí.Hadica do EGR pokiaľ je v nej olej,je to zároveň vstup do EGR tak sa tam môže dostať jedinou cestou a to veľmi dlhou .Bud unikne turbínou alebo kúsok od turbíny si olej natiahne z odvetrania.Odtiaľto ide jedna hadica do priečneho kovového nosníka pod chladičmi,prejde na ľavú stranu auta a hadicou do intercoolera,z IC hadica do plastovej hadice ide až ponad tandem,odtlaľ ďalšie hadica (koleno) ide do EGR.To je obrovský okruh a musel by byť celkom slušne olejový,ak sa dokáže na samom konci dlhej cesty a ešte strmo do kopca dostať k EGR.Pre názornosť
[img]https://i.postimg.cc/JGVXf7Yq/MX5-008.jpg[/img]
Ak by teda bola pravda že olej nepochádza od turbíny (aj olej z odsávania musí prejsť turbínou) tak ostáva len celkový devast piest/krúžky čo by znamenalo ozaj velké dymenie (neprehliadnuteľné)
Ak teda km sedia a pravdepodobnosť chyby piest/krúžky je nulová tak ostáva iba rozpadnuté hydrozdvihátko.Do neho prichádza tlakoý olej a pokial sa mu poškodí stred tak všetok olej tečie na stopku ventilov.Tam sú síce ešte tesnítka,ale môžu byť nulové.
Vzhladom na km je to všetko vlastne šumafuk,vačkovicu treba meniť,hydrošteli tiež,tak sa už dá pozrieť aj na stav tesnítok ventilových driekov.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 - strata oleja

Príspevok od používateľa jergusko »

jurajkral25 napísal:Dobrí chcem sa spitat z auta passat b6 77kw bxe sa mi stráca elej tak som ho odniesol do servisky gde zistili ze treba meniť vackovu hľadel komplet z uložením ale vačku nebolo vôbec počuť auto nestráca vikon vraj je zdreta môže sa mi strácať olej cez opotrebenu vačku alebo bude problém v niečom inom vraj aj ket sa vimeny vačka nezaručuju mi ze sa olej nebude strácať
Naozaj neviem, ako by výmena "vydretej vačkovky" zabránila úniku oleja... Zmeň servis a tým expertom sa vyhni veľkým oblúkom. Mimochodom, prečo píšeš ako dement? Alebo naozaj nedokážeš písať lepšie po slovensky?
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ono podľa vyjadrovania zadávateľa ani srnka netuší čo mu povedali, ako to "pochopil", ako to interpretuje a čo by rád....

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 79 neregistrovaných