VW Passat b6, 1.9 TDI , 77 kw - rele schema

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

VW Passat b6, 1.9 TDI , 77 kw - rele schema

Príspevok od používateľa nonick86 »

Ahojte,

Viete mi prosim povedat, ktore rele je palivove cerpadlo? Mam nove cerpadlo a po 500km a 24h odstaveni auta som nevedela nastartovat, tak som vymenila medzi sebou rele 404 (su tam dve, nasla som na nete, ze by to mohlo byt to), auto startuje, ale je to taky divny start a pocujem, ze pocas jazdy cvaka nejake rele a neviem ktore, kedze to cvaka len za jazdy. Diagnostika nepise ziadnu chybu a taktiez nevyhadzuje ziadnu kontrolku. Vstreky ok, zhavice ok. Ak by ste niekto vedeli vysvetlenie vsetkych tych rele, budem vdacna :) dakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri takýchto "riešeniach" je nutné mať informácie o modeli komplexne tj kódy motora a výroba s presnostou na mesiac výroby pretože sa to menilo na do a od,k rôznym dátumom.Môžu byť v jednom relé nosiči aj dve relátka z označením 404 pritom jedno prináleží čerpadlu paliva a druhá ventilátoru -fresch air blower. Relátka sú sú funkčne identické tj aj ich prehodením by sa nič nemalo zmeniť.Pokiaľ tam niečo predsa nesedí,nemusí to nutne byť relátkom,treba to prezrieť detailne
nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nonick86 »

Jedna sa o motor BXE, 04/2007 - 3C2, dakujem :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som si to "tipol" celkom presne na 3C2 a ročník atd. a je to ako som písal.Sú tam dve 404-ky z identickým blokovým zapojením.Len pre ich vzájomnú zámenu by sa nemalo diať nič a pokiaľ ano,treba ísť za hranice relé a hladať problém vo funkcionalite celkovom
Tu je vidieť že 404 je dva razy,ako J17 aj J49
[img]https://i.postimg.cc/XBgV5DQn/a.jpg[/img]
nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nonick86 »

Dakujem, pomohol si mi :) len mam este otazocku, ze podla toho popisu pozeram, ze obe 404 su na cerpadlo, ci sa mylim? Keby som ich chcela vymenit za nove, podla coho mam kupovat? Lebo ked chcem kupit konkretne 404 tak mi vacsinu najde rele pracovneho kontaktu. Mam hladat podla oznacenia J17 a J49 alebo obe su J17?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Relé je iba relé,cievka ktorá ak je niečím inicializovaná tak zopne nejaký obvod.Čiže...kde ho použiješ (v princípe činnostiň tam bude spínať to čo má v obvode.Pokiaľ viem že na telese relátka aj kod dielu,najlepšie použiť ten.Ale...neviem ako kde,ale tu sú chlapci či v Elite alebo IC atd aj velmi ústretový ale aj nemajú problém určiť správnu vec.No...možno je to tým že z mechanikom je to asi trochu iné než z človekom čo často nevie čo chce,ale...myslím že by s tým nebol vonkoncom problém dostať správnu vec.
Mne sa ale sekundu tento spôsob nepáči.Relé by som najprv overoval na čimnnosť,ani by ma nenapadlo ho ísť dovtedy kupovať.Ale...je to môj postoj,každý má iné možnosti to rešpektujem.Tu je trochu hrozba zbytočného zháňania.
A ešte toľko,je to PD-ko,čo znamená že motor je schopný štartu z nefunkčným relém (palivovým čerpadlom) za podmienky že je systém po hydraulickej stránke v poriadku.Takže sa vyslovene žiada skontrolovať základný tlak paliva na tandeme pri zapnutí zapalovania.Ak nabieha nutných 0,5 Bar tak vo veciach o ktorých sa bavíme nie je problém vonkoncom.Takže nie je treba sa zaoberať druhotnými vecami ale ísť po základnej požiadavke a nutnosti...má tam byť po kľúči 0,5 Bar a potom je šumafuk či a čo a kde
nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nonick86 »

Tak to skusim napojit na diagnostiku a pozriem ake hodnoty ukaze. Dakujem ti za rady :)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ak sa mýlim nech ma Milan opraví, ale tlak sa nemeria diagnostikou ale tlakomerom.
Zase nestavajte diagnostiku na piedestál, lebo meracie prístroje alebo aj obyčajný osciloskop ju rýchlo odtial zhodia.
A za druhé vždy treba mať aj niekoho kto vie, ktorý kanál logovať a ako má tá krivka na oscile vyzerať.
Edit: tu netreba diagnostiku, ale diagnostika :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nonick86 »

Tak to som nevedela :) tak rada by som to premerala, ale netusim ako teda :41c2: nejaky link na nejake video alebo nieco? Pri najhorsom to asi necham potom na nejakeho odbornika.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ono je výborné pokiaľ diagnostika je napr VCDS-ko lebo sa dá spustiť čerpadielko cez zadanie v základných nastaveniach.Ale dôležitejšie je mať tlakomer ktorý sa pripojí priamo na tandem.Ten má záplepku na tandeme na imbus a miesto záslepky sa zapojí tlakomer.Ideálne na 10 Bar aby sme vedeli pozrieť aj tlaky po štarte,tie sú vyžšie a dosahuhú 7,5- 8 bar vo zvýšených otáčkach.Pre samotnú kontrolu či čeradielko ide (a je v poriadku relé,elektrika okolo atd) stačí merať 0,5 Bar,to je tlak pred štartom.Ak by aj nebola k dispozícii diagnostika jednoducho sa dá na zapalovanie a tlak musí na krátku dobu nabehnúť.Ak je diagnostika tak sa čerpadielko na jeden povel rozbehne na 30 sec,potom treba povel opakovať (odvzdušňovanie napr) takže len pre overenie čerpadielka a jeho nábehu nie je diagnostika nevyhnutná.Samozrejme je tam nebezpečie že pre chybu paliva poceste alebo z filtrom tlak nenabehne a my to uzavrieme ako že čerpadielko nejde.Ono pritom ísť môže.Preto sa tá diagnostika používa pretože spúšta čerpadielko na dobu 30 sec a dá sa opakovať dokolečka.
Takže úloha je overiť tento tlak,kým je prítomný tak sa ničím iným netreba zaujímať,podmienka pre štart je splnená.Ak sa štard nedarí,je problém v inom.
Pripája sa na miesto záslepky
[img]https://i.postimg.cc/mzk3LscC/a.jpg[/img]
nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nonick86 »

A to tandemove cerpadlo tlaci naftu do vstrekov? Lebo tie mam premerane a su ako keby auto vyslo prave z vyroby :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano tlačí do vstrekov
nonick86
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 15.08.2010 17:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nonick86 »

Tak potom musim hladat problem niekde inde ale kazdopadne dakujem :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nakoľko je problém po 24 h odstávke treba skúsiť prívod a vracačku paliva uzavrieť svorkami (niečo ako kliešte čo sa pri stlačení zablokujú) stlačením oboch hadic,prívodu aj vracačky.Po 24 hod sa svorky uvolnia a robí štart.Ak je pohodový štart tak je problematické vedenie paliva - netesnosť,a v jeho dôsledku palivo spadne
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných