VW Passat B5.5 , 96kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Janes94
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 28.09.2021 16:10
Zdieľať na Facebook

VW Passat B5.5 , 96kw

Príspevok od používateľa Janes94 »

Zdravím, pred dvomi rokmi som mal menené rozvody aj turbo, predtým som mal spotrebu na voľnobehu aj za jazdy dobrú, po výmene som mal na voľnobehu 0,9l/h a priemernú cca 7,5l/100km,od výmeny to bolo už 25000km, a tak som začal po fórumoch čítať o synchronizácii rozvodoch, cez vag som pozrel kanál 004 4 stlpec, - 0.6 až - 1.1 tak som to naladil na 0.0 lenže nič sa nezmenilo, az nakoniec som naladil na extrémnych 5.5 až 6.0 do plusu, motor zrazu ožil, spotreba na voľnobehu 0,6l/h a priemerná v tomto období krátke trasy cca 6,3l/100km, je možné že mechanik to zle nastavil na prípravky? Že mu vyhovuje tých 6 stupňov?

Odchýlky vstrekov
-0.9
2.3
-0.5
-0.8
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B5 5 96kw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to zložitejšie.PD vyžaduje tak presnú polohu kľuky ako aj presnú polohu vačky voči sebe.detail že tie veci spája nejakýsi remeň treba pominúť.Ak sa teda dodrží jedna poloha aj druhá poloha,správne našponuje remeň aby to zostavo zachované,tak číslo ktoré vznikne ako synchro je unikátne len a len pre tento motor.Či tam bude figurovať číslo 3,7 alebo - 0,6 je šumafuk.Nie na čísle záleží.Číslo je pre potreby diagnostika,a pre mechanika iba k tomu,aby si ho pozrel ešte pred tým ako siahne na rozvod.pretože fabrika tieto nastaví rutinne a ultra presne.A platí,že číslo sysnchra bude platné celý život toho konkrétneho motora.Čiže...bude sa po každých rozvodoch (správných) opakovať.
Zmena je v prvom rade zmena pozície časovania ventilov,a má celkvý dopad pomerne velký.Silne zasahuje do prepočtu dávky paliva,preto motor je raz tupý,iné uštekaný a ostrý,jeden má spotrebutakovú a iný makovú.Pre blbosť mechanikov ktorý nie sú schopný pochopiť elementárne veci sa tradične prestavuje na nulu.To samozrejme je občas správne,a inokedy vôbec. Asi najskôr sa dá vec pochopiť na oscilo zázname kluka/vačka/1 vstrek u Pd
zvislý kurzor A ukazuje kde je hrana vačky voči signálu kluky a kurzor B pozíciu kedy otvára a začína vstekovať 1 valca.
Pokiaľ by sme pozerali posunutie synchra na hodnotu -2 tak pochopíte všetko čo tým udeje. Logicky že motor kde sa príliš skoro otvoría ventily a príliš skoro zavrú,s tým sa motor asi dobre plniť nebude.Úplne asymetricky dopadne prekrytie ventilov (motor má okamih keď sú otvorené oba ventily) a to má silné dopady aj na spotrebu.prvé je synchro 0....druhé je prestavené na -2
Obrázok
Obrázok
Janes94
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 28.09.2021 16:10
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B5 5 96kw

Príspevok od používateľa Janes94 »

Aha takže to nechám tak, a ešte k tým odchýlka m vstrekov? Pretože mám tri mínusové a 1 plusovu hodnotu, čo je dosť veľká odchýlka, inak auto ide dobre, štartuje pekne za tepla aj za studena
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B5 5 96kw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Korekčné...zabudol som na ne.Mínusové sa neposudzujú,iba plusové. Hodnota nie je zlá,ona je katastrofálna. Aby bolo okolo tej hodnoty jasno tak si treba zopakovať čo to vlastne je.
Je to množstvo paliva ktoré je pridané aby motor dosiahol rovnomernosť chodu lebo daný valec je pomalší ako ostatné.Tým kde je mínus sa uberá.Samozrejme že na pomalosť má vplyv spústa vecí od vadného vstreku po netesnosť ventila či zlomený piestny krúžok,čokoľvek prečo valec nepracuje dostatočne rýchlo.

Ja osobne by som to tak nenechával,pretože to dlho nepotrvá a problém bude.Väčší než je dnes.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B5 5 96kw

Príspevok od používateľa avelmak »

Este by som dodal,ze meratelnost korekcnej davky cez diagnostiku je max 2.9,cize daleko uz nie ste.Jednoznacne riesit.
Janes94
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 28.09.2021 16:10
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B5 5 96kw

Príspevok od používateľa Janes94 »

Budem to riešiť, ďakujem vám za cenné znalosti a rady :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B5 5 96kw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Isteže.Ešte drobný prieser majú korekcie.Menia sa,aj v teplote aj v zaťažení.Lenže to čo vidí OBD končí na 1500ot,potom hodnoty zmrznú. Takže nemáme potuchy zistiť touto metodou čo sa deje v celom spektre.Na to sú iné metody ktoré to sledovať vedia v celom spektre otáčok aj zaťaženia.A tak ako platí že sa hodnoty smerom k vyžším otáčkám zlepšia a zlé sú na volnobehu,tak sa to vie diať aj opačne.Pozrie sa klasicky a nič moc,za jazdy gazda nevie o probléme.Týmto spôsobom sa ďalej dostať nedá,treba urobiť aspoň to čo dá,nalogovať korekcie jazdne napr na 3 prev st. bez radenia nechať klesnúť ot na nejakých 1000-1100 a pedál do podlahy.Po dosiahnutí 1600-1700 sa pustí plyn a v decelerácii spusťí opäť na nejakých 1000 a znova plný.Tak sa zachtí progres ako sa korekcie správajú po zamrznutie.Pokiaľ to bude prudko stúpať,je to jasná správa že dlho vytešovať nebudeme.Ale je možný aj opačný trend
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných