VW Passat 96 kw - vysoky tlak turba
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 03.01.2008 10:05 Zdieľať na Facebook
VW Passat 96 kw - vysoky tlak turba
zdravím ...auto ide bez problémov ked trošku prišlapnem tak pri cca 120 km/h turbo dá do noudzov. režimu dali sme na VAG a ukazoval vyšší tlak turba...poradte mi, ĎAKUJEM
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27 Zdieľať na Facebook
Pravde podobne mas zanesene lopatky variabilnej geometrie.
Da sa to vycistit,ale je to kratkodobe riesenie.Aj tak sa to znova zanesie,je to uz proste opotrebovane.
Doporucujem dat urobit kompletny repas a nastavenie turba.
My to robime komplet za 250eur,menime komplet cele vnutro,pouzivame najkvalitnejsie stredy od fyrmi MELETT.
Prakticky mas za tie peniaze uplne nove turbo!
Pozri na www.e-parts.sk 0905324057
Da sa to vycistit,ale je to kratkodobe riesenie.Aj tak sa to znova zanesie,je to uz proste opotrebovane.
Doporucujem dat urobit kompletny repas a nastavenie turba.
My to robime komplet za 250eur,menime komplet cele vnutro,pouzivame najkvalitnejsie stredy od fyrmi MELETT.
Prakticky mas za tie peniaze uplne nove turbo!
Pozri na www.e-parts.sk 0905324057
-
- Príspevky: 227
- Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16 Zdieľať na Facebook
Zbytočne by si menil turbo,ak nepúšťa olej a nezavíja ako sanitka,je to vadná regulácia.Najskor skontroluj ventil,ktorý ovláda podtlak do membrány turba,diagnostika ho nevie vyhodnotiť pokiaľ nie je elektrická závada.Ak je v poriadku,skontroluj podtakovu membránu,musí chodiť ľahučko,ak je aj tá v poriadku,potom zostáva len variabilita v turbe,dá sa to spoľahlivo vyčistiť a turbo šlape dalej,robota na hodinku ak máš turbo vonku.
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 03.01.2008 10:05 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Lubos, zle si napisal : keby mal dieru v hadiciach, nemal by VYSSI tlak - pretoze dierou by mu ten tlak asi unikal ze ?
Pri akejkolvek diere alebo netesnosti mas MENSI tlak ako by si mal mat, nie vacsi.
99.9% pricin vysokeho tlaku z turba su zanesene lopatky variability turba, ktore su zaseknute v nevhodnej polohe, tak ako tu spravne zaznelo.
Pri akejkolvek diere alebo netesnosti mas MENSI tlak ako by si mal mat, nie vacsi.
99.9% pricin vysokeho tlaku z turba su zanesene lopatky variability turba, ktore su zaseknute v nevhodnej polohe, tak ako tu spravne zaznelo.
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 24.01.2008 22:57
- Bydlisko: Nitran Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 05.11.2008 15:49 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Spomíná sa zanášanie lopatiek,ale myslím že aj kolegovia potvrdia,že primárny problém je postupné viaznutie objímky ktorá lopatkami otáča.Je vedená troma valčekmi,bez mazania a nanesenie už malého množstva sadzí znemožní aby sa objímka volne otočila.Samozrejme uhol sa stále zmenšuje až uviazne.Samotná banka napriek nevelkému podtlaku vyvinie celkom slušnú silu a táto sila pokiaľ prekročí silu vratnej pružiny v banke pod membránou,tak ostane variabilita visieť práve v polohe maximálneho výkonu.To nevyhovuje samozrejme režimu keď turbína ide v plnom výkone a má dostatok hnacích spalín.Logicky prekročí povolený mantinel a núdzák je na svete.Čo dlhodobo sledujem a rok čo rok ukladám do archívu hodnoty a logy,tak sa tento fenomén menej vyskytuje u tých,ktorý tomu šlapú užívajúc si turbo efekt.Môj úsudok je že s týmto majú problém skôr pokojne jazdiaci a v podotáčkach jazdené stroje v mestských krátkych trasách
-
- Príspevky: 428
- Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13 Zdieľať na Facebook
>>>Tiež som si myslel, ale na diagnostiky ukázalo VYSOKY tlak turba... a nakoniec to bola deravá hadica...
Ked si mal vysoky tlak, tak si bol v tom "autorizovanom", a ked to uz prdlo bol si v tom "podomovom"..
Popri tom vsetko skontrolovali, urobili, co bolo treba. Ty si pri odchode zaplatil a auto uz zas normalne fungovalo.., ale zazraky v tom nehladaj.
Ked si mal vysoky tlak, tak si bol v tom "autorizovanom", a ked to uz prdlo bol si v tom "podomovom"..
Popri tom vsetko skontrolovali, urobili, co bolo treba. Ty si pri odchode zaplatil a auto uz zas normalne fungovalo.., ale zazraky v tom nehladaj.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na trhu je množstvo káblov,preklad často robí evidentný idiot a dochádza že z hlášky "prekročená mez" je vysoký tlak
RJ rozlišuje opustenie zadaných mantinelov či hore alebo dole vždy ako máme reguláciu mimo oblasť,ale ešte túto vlastnosť ošetruje RJ v troch odstupňovaných stupňoch.Bolo to tu už podrobne rozvádzané v minulosti,stačí dohľadať. Je iba neochota si vcelku dostupné informácie pohľadať a potom neostáva iba motať sa v kruhu dohadov a ešte si vykladať veci akosi podľa chuti.Ja som nevidel za celý profesný život aby niekto čo iba sekundu študoval kanál 000 načo vôbec slúži.
Lebo súvisí s pochopením mechanizmu na základe čoho sa označí napr snímač za vadný,aj keď je jeho premeraním na 100% preukázaná jeho funkčnosť,alebo ide o nový diel.
Kto chce nech sa zamyslí,sú to tzv cykly ktoré RJ sleduje a ako ich vyhodnotí
[img]http://i.imgur.com/mKtMqBn.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/AR7tU5M.jpg[/img]
Obyčajné čidlo teploty,a mechanizmus kedy ho vyhodnotí RJ ako správny a ako nie
RJ rozlišuje opustenie zadaných mantinelov či hore alebo dole vždy ako máme reguláciu mimo oblasť,ale ešte túto vlastnosť ošetruje RJ v troch odstupňovaných stupňoch.Bolo to tu už podrobne rozvádzané v minulosti,stačí dohľadať. Je iba neochota si vcelku dostupné informácie pohľadať a potom neostáva iba motať sa v kruhu dohadov a ešte si vykladať veci akosi podľa chuti.Ja som nevidel za celý profesný život aby niekto čo iba sekundu študoval kanál 000 načo vôbec slúži.
Lebo súvisí s pochopením mechanizmu na základe čoho sa označí napr snímač za vadný,aj keď je jeho premeraním na 100% preukázaná jeho funkčnosť,alebo ide o nový diel.
Kto chce nech sa zamyslí,sú to tzv cykly ktoré RJ sleduje a ako ich vyhodnotí
[img]http://i.imgur.com/mKtMqBn.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/AR7tU5M.jpg[/img]
Obyčajné čidlo teploty,a mechanizmus kedy ho vyhodnotí RJ ako správny a ako nie
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
m.f. napísal:Pravde podobne mas zanesene lopatky variabilnej geometrie.
Da sa to vycistit,ale je to kratkodobe riesenie.Aj tak sa to znova zanesie,je to uz proste opotrebovane.
Doporucujem dat urobit kompletny repas a nastavenie turba.
My to robime komplet za 250eur,menime komplet cele vnutro,pouzivame najkvalitnejsie stredy od fyrmi MELETT.
Prakticky mas za tie peniaze uplne nove turbo!
Pozri na www.e-parts.sk 0905324057
reklama jak fras, vycistenie turba je docasne tak ako vsetko na svete, aj ten vas repas je docasny, by som bol zvedavy nakolko dokazete vyvazit turbinku
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
presne ako Milan hovori : PREKROCENA MEZ vobec neznamena VYSOKY tlak - moze to byt aj NIZKY tlak.
Ako ?
Takto : riadiaca jednotka na zaklade prevadzkovych parametrov (otacky, zosliapnutie plynu, NAPROGRAMOVANY tlak turba) ocakava v sani tlak povedzme 1800 milibarov s tym ze TOLERANCIA je povedzme od 1720 do 1860. Snimac nameria vymyslim si 1100 pretoze ti tlak deravou hadicou pred zeleznym sanim unika a do motora sa teda NEDOSTAVA. Do motora ti teda doleti len atmosfericky tlak co je u nas zhruba 986 milibarov plus nejake drobne seplety co neutiekli dierou v hadici.
Prekrocil si medz !! Prekrocil si ale SPODNU povolenu hranicu. Mas DALEKO MENSI tlak ako by si mal mat.
Pozri, pri DERAVEJ hadici nemozes mat VACSI tlak ani keby som ja bol papez a prezident US&A zaroven. To sa proste nemoze stat, koniec diskusie.
Nie je opravar ako opravar, ze ? Chod prosim tam kde ti robili tu hadicu a ukaz im toto cele aby chlapci KONECNE pochopili a netrieskali zakaznikom sprostosti. Uznavam ze tato 1.9tdi technika je tu s nami len slabych 20 rokov, takze je mi jasne ze este nemali cas sa naucit. A to sa dostavame k slovenskemu autoopravarenskemu businessu ako takemu a radsej koncim.
Chyba pre maly tlak je 17964, chyba pre velky tlak je 17965. Ty si mal 17964 a ani som tvoje auto nemusel vidiet, proste to viem a je to betonovo nepriestrelne. Poznamka : ak si nahodou mal 17965, tak je to z dob minulych a nevztahuje sa k danej chybe v danom momente. Velakrat som videl autiak co mal zapisane aj 17964 aj 17965 a majitel kukal jak svist ked som mu vysvetloval.
Milan :
>> Čo dlhodobo sledujem a rok čo rok ukladám do archívu hodnoty a logy,tak sa tento fenomén menej
>> vyskytuje u tých,ktorý tomu šlapú užívajúc si turbo efekt.Môj úsudok je že s týmto majú problém
>> skôr pokojne jazdiaci a v podotáčkach jazdené stroje v mestských krátkych trasách
samozrejme suhlas, vysvetlenie jednoduche : co zanasa turbo ? Sracky ktore mali odletiet von z vyfuku, ale EGR ich v zaujme znizenia emisii vrati spatnym chodom do sania a cele to ide cez turbo. Tvorba spalin je najvacsia kedy ? Pri studenom motore. Co teda zanasa motor najviac ? Kratke studene jazdy. Ktore sa deju kde ? Jasneze v mestskom rezime.
Rozmyslame dalej : v mestskom rezime kde je hlava na hlave nemas sancu pritlacat plyn o podlahu. Takze variabilita co ? Ano, oddychuje. Lopatky sa tocia v EXTREMNE obmedzenom rozsahu, to iste aj ich "objimka" ako si ju nazval, bludny kruh je uzavrety.
Ja do roboty a naspat najazdim 14 kilometrov a to mam durchom cez tri mestske casti po Bratislave. Viem si predstavit ze v takej Sali, Rimavskej Sobote alebo Vranove nad Toplou si schopny najazdit 8 kilometrov tam aj naspat. Kedy sa asi tak ten motor zohreje v zime ? No spravna odpoved je samozrejme NIKDY [moj sa zohreje pretoze mam nezavisle kurenie a celu zimu startujem motor asi 50 stupnov teply, ale samozrejme ajtak tie kratke jazdy robia svoje].
Radusko : Reklama to sice bola a mala by byt vymazana odtialto, objektivne vsak treba povedat ze cistenie turba, spojene s lapovanim prstenca, lopatiek a puzdierka, nedajboze s vypodlozenim tych lopatiek podlozkou o hrubke desatiny milimetra je riesenie FINALNE A VECNE. Pokial sa taketo cistenie turba spravi NAOZAJ PORIADNE, uz nikdy viac sa ti turbo nezanesie.
Mimochodom to ma prinasa na poslednu vec : Mlada Boleslav. S tymto posratym problemom sa potykaju uz od roku 1997 a doteraz TIE SVINE nie su ochotne spravit turbo tak aby sa nikdy zaniest nemohlo respektive aby sa zanasalo o 300.000km neskor ako sa deje teraz. Ti zmrdi budu radsej nevedomym zakaznikom predavat nove turba akoby to poriadne spravili. Radsej sa budu rehotat do hrsti aky fantasticky "naschval" vymysleli. Ako pisem hore, konstrukterske riesenie je mimoriadne jednoduche a stalo by desat CENTOV. Predpokladam ze zvysena cenovka automobilu by ta prilis netrapila za tychto okolnosti - uz len ked si mohol usetrit problemy a 100eur kamosovi.
PS: nechapem preco sa japonske turba zanasaju daleko menej ako europske respektive poviem to rovno, skodovacko-volcgagenovske. Jaj vlastne chapem, rozoberte si prosim dakedy turbo z Accordu 2.2cdti, Mazdy 6, Avensisu alebo niecoho podobneho a potom sa porozpravame znovu. Ze aky rozdiel ste tam nasli.
Posledna poznamka : zanesene turbo je fasa vec, ale rozhodne nie v momente ked ti prvykrat auto padne do nudzaku ked predbiehas a mas to vyratane na posledne tri sekundy. To sa rovna smrt. A preto tie svine nazyvam svinami, lebo si viem lahko predstavit ze zopar ludi uz kvoli nim umrelo. Ich obchodne zaujmy su prednejsie. Fasa.
Ako ?
Takto : riadiaca jednotka na zaklade prevadzkovych parametrov (otacky, zosliapnutie plynu, NAPROGRAMOVANY tlak turba) ocakava v sani tlak povedzme 1800 milibarov s tym ze TOLERANCIA je povedzme od 1720 do 1860. Snimac nameria vymyslim si 1100 pretoze ti tlak deravou hadicou pred zeleznym sanim unika a do motora sa teda NEDOSTAVA. Do motora ti teda doleti len atmosfericky tlak co je u nas zhruba 986 milibarov plus nejake drobne seplety co neutiekli dierou v hadici.
Prekrocil si medz !! Prekrocil si ale SPODNU povolenu hranicu. Mas DALEKO MENSI tlak ako by si mal mat.
Pozri, pri DERAVEJ hadici nemozes mat VACSI tlak ani keby som ja bol papez a prezident US&A zaroven. To sa proste nemoze stat, koniec diskusie.
Nie je opravar ako opravar, ze ? Chod prosim tam kde ti robili tu hadicu a ukaz im toto cele aby chlapci KONECNE pochopili a netrieskali zakaznikom sprostosti. Uznavam ze tato 1.9tdi technika je tu s nami len slabych 20 rokov, takze je mi jasne ze este nemali cas sa naucit. A to sa dostavame k slovenskemu autoopravarenskemu businessu ako takemu a radsej koncim.
Chyba pre maly tlak je 17964, chyba pre velky tlak je 17965. Ty si mal 17964 a ani som tvoje auto nemusel vidiet, proste to viem a je to betonovo nepriestrelne. Poznamka : ak si nahodou mal 17965, tak je to z dob minulych a nevztahuje sa k danej chybe v danom momente. Velakrat som videl autiak co mal zapisane aj 17964 aj 17965 a majitel kukal jak svist ked som mu vysvetloval.
Milan :
>> Čo dlhodobo sledujem a rok čo rok ukladám do archívu hodnoty a logy,tak sa tento fenomén menej
>> vyskytuje u tých,ktorý tomu šlapú užívajúc si turbo efekt.Môj úsudok je že s týmto majú problém
>> skôr pokojne jazdiaci a v podotáčkach jazdené stroje v mestských krátkych trasách
samozrejme suhlas, vysvetlenie jednoduche : co zanasa turbo ? Sracky ktore mali odletiet von z vyfuku, ale EGR ich v zaujme znizenia emisii vrati spatnym chodom do sania a cele to ide cez turbo. Tvorba spalin je najvacsia kedy ? Pri studenom motore. Co teda zanasa motor najviac ? Kratke studene jazdy. Ktore sa deju kde ? Jasneze v mestskom rezime.
Rozmyslame dalej : v mestskom rezime kde je hlava na hlave nemas sancu pritlacat plyn o podlahu. Takze variabilita co ? Ano, oddychuje. Lopatky sa tocia v EXTREMNE obmedzenom rozsahu, to iste aj ich "objimka" ako si ju nazval, bludny kruh je uzavrety.
Ja do roboty a naspat najazdim 14 kilometrov a to mam durchom cez tri mestske casti po Bratislave. Viem si predstavit ze v takej Sali, Rimavskej Sobote alebo Vranove nad Toplou si schopny najazdit 8 kilometrov tam aj naspat. Kedy sa asi tak ten motor zohreje v zime ? No spravna odpoved je samozrejme NIKDY [moj sa zohreje pretoze mam nezavisle kurenie a celu zimu startujem motor asi 50 stupnov teply, ale samozrejme ajtak tie kratke jazdy robia svoje].
Radusko : Reklama to sice bola a mala by byt vymazana odtialto, objektivne vsak treba povedat ze cistenie turba, spojene s lapovanim prstenca, lopatiek a puzdierka, nedajboze s vypodlozenim tych lopatiek podlozkou o hrubke desatiny milimetra je riesenie FINALNE A VECNE. Pokial sa taketo cistenie turba spravi NAOZAJ PORIADNE, uz nikdy viac sa ti turbo nezanesie.
Mimochodom to ma prinasa na poslednu vec : Mlada Boleslav. S tymto posratym problemom sa potykaju uz od roku 1997 a doteraz TIE SVINE nie su ochotne spravit turbo tak aby sa nikdy zaniest nemohlo respektive aby sa zanasalo o 300.000km neskor ako sa deje teraz. Ti zmrdi budu radsej nevedomym zakaznikom predavat nove turba akoby to poriadne spravili. Radsej sa budu rehotat do hrsti aky fantasticky "naschval" vymysleli. Ako pisem hore, konstrukterske riesenie je mimoriadne jednoduche a stalo by desat CENTOV. Predpokladam ze zvysena cenovka automobilu by ta prilis netrapila za tychto okolnosti - uz len ked si mohol usetrit problemy a 100eur kamosovi.
PS: nechapem preco sa japonske turba zanasaju daleko menej ako europske respektive poviem to rovno, skodovacko-volcgagenovske. Jaj vlastne chapem, rozoberte si prosim dakedy turbo z Accordu 2.2cdti, Mazdy 6, Avensisu alebo niecoho podobneho a potom sa porozpravame znovu. Ze aky rozdiel ste tam nasli.
Posledna poznamka : zanesene turbo je fasa vec, ale rozhodne nie v momente ked ti prvykrat auto padne do nudzaku ked predbiehas a mas to vyratane na posledne tri sekundy. To sa rovna smrt. A preto tie svine nazyvam svinami, lebo si viem lahko predstavit ze zopar ludi uz kvoli nim umrelo. Ich obchodne zaujmy su prednejsie. Fasa.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Raz dávnejšie som to písal.Správa znie.bol to idiot a doplatil na blbé predbiehanie.Auto na padrť,šofér truhla,už nik na svete nezistí a nepreskúma prečo často skúsený vodič takto nešťastne zabručí pre chybu ktorú volajú núdzový stav.Kto zažil a prežil,ten prišiel do dielne z takou pokorou,aká je len možná.Súhlasím z názorom,že výrobcovi je šumafuk kto a kedy sa zabije,hlavne že to sype.Jediné poučenie ale život zachraňujúce je...ak sa už raz stalo,riešte to bez odkladu.Nabudúce možno bude posledné.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných