VW passat 1,9TDi vs 2,0 TDi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 02.03.2010 15:03 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Z hladiska tvojej otázky je rozhodovanie medzi dvoma PD motormi a tá otázka má plné opodstanenie.Prechodom na 2,0 došlo k niektorým zmenám a to dosť podstatným.Pribudli veci ktoré menšia kubatúra nemala a rozhodne sa servisná náročnosť podstatne navýšila.Ak už 1,9 robila problémy servisu,tak 2,0 je úplná španielska dedina.
Čo získaš ak sa dáš na vyžšiu kubatúru je to,že poriešili uloženie vstrekovačov a vybíjanie ich otvorov.A väčší výkon.Všetko ostatné vidím ako vyžšie náklady na servis.Takže rozhodovanie je medzi výkonom a jednoduchosťou.
Čo získaš ak sa dáš na vyžšiu kubatúru je to,že poriešili uloženie vstrekovačov a vybíjanie ich otvorov.A väčší výkon.Všetko ostatné vidím ako vyžšie náklady na servis.Takže rozhodovanie je medzi výkonom a jednoduchosťou.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 24.02.2009 09:52 Zdieľať na Facebook
Ak sa riadiacej jednotke prestane pozdávať nejaký údaj, tak z bezpečnostných dôvodov vypne turbo, čo je vynikajúca funkcia, hlavne keď predbiehate kamión s rodinou v aute. Chyba sa ťažko diagnostikuje, pretože to môže byť hocičo, čo je sledované riadiacou jednotkou, najčastejšie váha vzduchu, EGR ventil, samotné turbo, alebo aj niečo, čo dokáže skresľovať snímané hodnoty ako napríklad, vzduchový alebo palivový filter, deravá alebo netesniaca hadica, vadný snímač, atď.tefi napísal:kde je vlastne chyba ked auto upadne do nudzovaho rezimu a strati tah?je chyba v nafte alebo niekde inde?IIXX napísal:Obidva su pumpa-dyza motory, cize trosku hlucnejsie ako vacsina common-rail, ktore vo VW vyrabaju az od roku 2008. Mam 81kW Passata a moj osobny nazor je, ze je to malo na taketo velke auto. Ak predchadzajuci majitel dodrziaval servisne predpisy, tak treba okrem toho vyskusat ci ma v poriadku zotrvacnik. Treba vyskusat ako sa auto sprava pri prudkom zrychleni, najlepsie na dialnici a pri postupnom spomalovani z velkej rychlosti do 0 km/h. Ak zotrvacnik nie je v poriadku, tak auto moze v urcitej faze cudne vibrovat. Taktiez treba vyskusat ci auto nepada do nudzoveho rezimu, pricom strati vykon kym sa nevypne a znova nastartuje. Toto sa tiez da vyskusat pri prudkom dlhsom zrychleni. Treba to pre istotu vyskusat viackrat. Potom tiez treba skontrolovat hlavne prednu napravu, pomale prejazdy cez spomalovac alebo mensie jamy prezradia zavady neobvyklym buchanim pod kapotou. Ostatne, viditelne zavady by som dal bud skontrolovat do servisu alebo znamemu co sa vyzna.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 24.02.2009 09:52 Zdieľať na Facebook
Píšem, že je to môj osobný názor a nie objektívny fakt. Objektívny fakt je to, že motor AVF má vyšší výkon a krútiací moment ako AFN. Obidva som mal možnosť vyskúšať v Passate B5 / B5.5 a výkonnejšia a modernejšia verzia motora sa mi zdala vhodnejšia, to je ale teraz mimo témy.erik34 napísal:Ahoj mam 81 kw passat variant cr 2008/09 neviem preco pises ze je to malo 81 kw samozrejme nieje 103 alebo 124 kw ale dokazes dobre zrychlit aj na tom spotreba na mojom bluemotion je uplne suprova jednak jazdim dlhe trasi mesacne do 6000 km priemer 3,7 litrov na 100 km aj po dialniciach tam idem 130 zavady bez problemov auto mam od marca urobilo 30000 km bolo uz v Norsku v Rakusku behalo bez problemov akurat po zime sa mi zacali trosku ozyvat zadne lozisko pretoze po jamach co som siel je zazrak ze mi neodisla naprava ale v pohode a pocut lozisko na spojke co so s tym spravil cca 20000 km ziaden problem ak chces PD chod len do 1,9 tdi pokial CR tak tam nieje problem vsetke motorizacie su okaIIXX napísal:Obidva su pumpa-dyza motory, cize trosku hlucnejsie ako vacsina common-rail, ktore vo VW vyrabaju az od roku 2008. Mam 81kW Passata a moj osobny nazor je, ze je to malo na taketo velke auto. Ak predchadzajuci majitel dodrziaval servisne predpisy, tak treba okrem toho vyskusat ci ma v poriadku zotrvacnik. Treba vyskusat ako sa auto sprava pri prudkom zrychleni, najlepsie na dialnici a pri postupnom spomalovani z velkej rychlosti do 0 km/h. Ak zotrvacnik nie je v poriadku, tak auto moze v urcitej faze cudne vibrovat. Taktiez treba vyskusat ci auto nepada do nudzoveho rezimu, pricom strati vykon kym sa nevypne a znova nastartuje. Toto sa tiez da vyskusat pri prudkom dlhsom zrychleni. Treba to pre istotu vyskusat viackrat. Potom tiez treba skontrolovat hlavne prednu napravu, pomale prejazdy cez spomalovac alebo mensie jamy prezradia zavady neobvyklym buchanim pod kapotou. Ostatne, viditelne zavady by som dal bud skontrolovat do servisu alebo znamemu co sa vyzna.
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 24.02.2009 09:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 24.02.2009 09:52 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
IIXX ..je to trochu inak.Turbo nevypne,zníži sa dodávka paliva !
Turbo sa vypínať ani zapínať nedá.Je výkon sa dá malým podfukom zvýšiť,na to slúži variabilné natáčanie statorových lopatiek ktoré spôsobí zrýchlený prietok spalín pri nezmenenom objeme spalín.V režime nízkych otáčok je ešte spalín nedostatok,preto sa výkon turbíny zlepšuje takýmto spôsobom.
Až úbytok paliva zníži výkon všetkého,teda aj turbíny kedže kde niet paliva,tam sa nevyrábajú splodiny na jeho pohon.Tieto prípady sa riešia diagnosticky tzv. záťažovým logovaním.
Pri záťažovom logovaní sa dá vcelku úspešne a prijatelne presne určiť v čom sa deje problém,ktorý z parametrov bol ten,ktorý sa RJ nepáčil lebo bol dlhšiu než dovolenú dobu mimo prípustnej tolerancie.V jednom čase sa naraz sleduje všetko súvisiace,tj základné veličiny s ktorými práve motor pracuje..Teplota,otáčky,stlačenie pedála plynu,dávkovanie paliva,atmosferický tlak a tlak v sacom potrubí,práca ventilu EGR,práca elmagnet ventilu regulácie variability turba.To je dostatok na to,aby sa v časovom slede dekódovalo z týchto veličín to,že ktorý parameter bol ten, ktorý sa RJ nepáčil a dal jej dôvod na zásah vo forme obmedzenia výkonu.
Súhlasiť sa dá s tým,že je často obtiažne určiť,ktorý je ten úplne konkrétny vinník,kedže pracujú v slučke a práca jedného priamo ovplyvňuje prácu druhého.A to sa dostane niekedy do úlohy zistiť čo bolo skôr...sliepka alebo vajce.Ale už určením okruhu problému sa výber zužuje na prijatelnú mieru,a ďalším jednoduchým meraním a overovaním funkcií sa vec ujasňuje úplne napresno.
Turbo sa vypínať ani zapínať nedá.Je výkon sa dá malým podfukom zvýšiť,na to slúži variabilné natáčanie statorových lopatiek ktoré spôsobí zrýchlený prietok spalín pri nezmenenom objeme spalín.V režime nízkych otáčok je ešte spalín nedostatok,preto sa výkon turbíny zlepšuje takýmto spôsobom.
Až úbytok paliva zníži výkon všetkého,teda aj turbíny kedže kde niet paliva,tam sa nevyrábajú splodiny na jeho pohon.Tieto prípady sa riešia diagnosticky tzv. záťažovým logovaním.
Pri záťažovom logovaní sa dá vcelku úspešne a prijatelne presne určiť v čom sa deje problém,ktorý z parametrov bol ten,ktorý sa RJ nepáčil lebo bol dlhšiu než dovolenú dobu mimo prípustnej tolerancie.V jednom čase sa naraz sleduje všetko súvisiace,tj základné veličiny s ktorými práve motor pracuje..Teplota,otáčky,stlačenie pedála plynu,dávkovanie paliva,atmosferický tlak a tlak v sacom potrubí,práca ventilu EGR,práca elmagnet ventilu regulácie variability turba.To je dostatok na to,aby sa v časovom slede dekódovalo z týchto veličín to,že ktorý parameter bol ten, ktorý sa RJ nepáčil a dal jej dôvod na zásah vo forme obmedzenia výkonu.
Súhlasiť sa dá s tým,že je často obtiažne určiť,ktorý je ten úplne konkrétny vinník,kedže pracujú v slučke a práca jedného priamo ovplyvňuje prácu druhého.A to sa dostane niekedy do úlohy zistiť čo bolo skôr...sliepka alebo vajce.Ale už určením okruhu problému sa výber zužuje na prijatelnú mieru,a ďalším jednoduchým meraním a overovaním funkcií sa vec ujasňuje úplne napresno.
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 24.02.2009 09:52 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za úplne presné vysvetlenie. Záťažové logovanie som prvýkrát robil s mp3turbo-m, potom čo v niekoľkých servisoch, autorizovaných aj neautorizovaných, nevedeli prísť na presnú príčinu núdzového režimu. Keďže som zistil, že väčšinou nerobia záťažové logovanie, opravujú metódou pokus-omyl, alebo sa o nič radšej ani nepokúsia, tak som sa rozhodol, že ďalšie autá budú len hladké benzíny (bez turba, bez filtra pevných častíc, bez dvojhmoty, ...), s ktorými si v servisoch už ako tak vedia poradiť.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
no vidis , nabuduce uz iste "vypinanie turba" nenapises
treba si to predstavit vzdy do detailu, turbina je hnana len spalinami, nema brzdy, spojku, ani svoj motor , len spaliny ju mozu tocit, ked netocia, brzdi sama - odporom lopatiek
spalin aby ich bolo menej, musi menej curat paliva, alebo vzduchu, ale co uz na dizlaku vzduchu naskrtime ? tak vezmime mu palivo a ma turbo /aj motor/ po ftakoch, a jak ty hovoris, casto aj sofer s celou posadkou
preto sa aj v istych kruhoch hovori, ze dizel ma kvalitativnu regulaciu
jednej veci, ale nechapem, preco je nedestrukcia motora nadradena v menezmente
treba si to predstavit vzdy do detailu, turbina je hnana len spalinami, nema brzdy, spojku, ani svoj motor , len spaliny ju mozu tocit, ked netocia, brzdi sama - odporom lopatiek
spalin aby ich bolo menej, musi menej curat paliva, alebo vzduchu, ale co uz na dizlaku vzduchu naskrtime ? tak vezmime mu palivo a ma turbo /aj motor/ po ftakoch, a jak ty hovoris, casto aj sofer s celou posadkou
preto sa aj v istych kruhoch hovori, ze dizel ma kvalitativnu regulaciu
jednej veci, ale nechapem, preco je nedestrukcia motora nadradena v menezmente
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tu si trocha pochybil a mal si turbo diesloch ostať.Ich problematika je totiž zložitá len na pohľad,v skutočnosti je nesmierne jednoduchá a do jej tajov vnikneš poľahky ak máš niekoho kto ti objasní základné veci a otvorí trinástu komnatu.V tom je aj problém servisov.V slovenskom jazyku niet jedinej publikácie !!! na túto tému,tu vládne absolutný stredovek.Učňovky to je čosi ako hanba sveta,púšťa von všetko,len nie odborníkov.Ani nemôže,pokiaľ nebudú učiť skutočný špecialisti v odbore, ale za pár centov pozbieraný zbor ani nie treťotriednych učiteľov.Môžu mať snahu akú len chcú,nie sú vytvorené ani najzákladnejšie podmienky a pracujú zo žiakmi kde to je tiež všetko možné,ale určite nie výber najlepšieho.Po absolvovaní sa to lepšie odtrhne a samozrejme dorobí si vzdelanie.Ale tam už je to o inom hnacom motore,pretože ak niekto aj z VŠ potom ostane v profesii,tam je nábeh na špecialistu.Ale...aké percento takto končí ? 0,00 koľko ?IIXX napísal:Ďakujem za úplne presné vysvetlenie. Záťažové logovanie som prvýkrát robil s mp3turbo-m, potom čo v niekoľkých servisoch, autorizovaných aj neautorizovaných, nevedeli prísť na presnú príčinu núdzového režimu. Keďže som zistil, že väčšinou nerobia záťažové logovanie, opravujú metódou pokus-omyl, alebo sa o nič radšej ani nepokúsia, tak som sa rozhodol, že ďalšie autá budú len hladké benzíny (bez turba, bez filtra pevných častíc, bez dvojhmoty, ...), s ktorými si v servisoch už ako tak vedia poradiť.
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 02.03.2010 15:03 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 70 neregistrovaných