VW Passat 1,9TDi straca sa voda

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivan15
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.11.2008 16:46
Zdieľať na Facebook

VW Passat 1,9TDi straca sa voda

Príspevok od používateľa ivan15 »

Dobry den,

mam VW Passat b5,5 r.v.2002 96kw 1,9tdi ale chipnuty a mam taky problem ze mi unika chladiaca voda, hlavne vtedy mi mizne ked mu dupnem. Nikde som nezbadal unik voda nejde do oleja a ani olej do vody. Najprv som si myslel ze bude problem v expanznej nadrzke a s ventylom ale aj po tejto vymene sa mi straca voda a dost ma to stve. jedine miesto kde vidim ze to frka je pod expanznou nadrzkou....moze byt ze mi neskoro otvara jeden termostat a tym padom mi cez ventyl vyjde voda?....neviete mi poradit ze co dalej? za odpovede Vam DAKUJEM :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V čom vidíš problém ? Pokojne ho nechaj na volnobehu ísť do okamžiku keď spustí okruh chladiča a budeš vedieť pri akej teplote sa to deje.Logicky tým že v systéme stúpne teplota máš možnosť zistiť únik.
Medzi nami,kým nebude systém tlakový,a to teraz nie je ak niekde frka,tak budú len a len problémy.Prvá požiadavka je..tesný systém ktorý udrží predpísaný pretlak. Aký je v tom problém ?
Ak je čipnutý ani tak nemôže robiť problém z teplotou,samozrejme musí byť všetko ako má byť,a je rozumnejšie nezaslepené EGR inak stúpne teplota po zaslepení.Čipnutý tu teraz bol a teda asi fest čipnutý lebo som dávno nevidel log na dvanásť riadkov tj cca 12 sec z 1400 na 4000 na štvorke.Veď som sa aj bál že sa prevrátim zo sedadla dozadu
ivan15
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.11.2008 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivan15 »

problem je ten ze na volnobehu ho mozem nahat aj celi den a nic nezmizne :D voda mizne iba ked idem s autom.
ked idem normalne tak zmizne za 2 dni a ked mu dam trosku kakao, tak zmizne do hodiny :p
denny666
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 13.04.2012 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa denny666 »

a nepretlakuje ti moc systém?, mne to kedysi robilo na BMW 525 Tds, tiež mizla voda a nebolo vidno kde, potom zistili tesnenie pod hlavou, ale mne pretlakovávalo systém

a otázočka mhlavaty -zaslepený EGR ventil zvyšuje teplotu motora?
pýtam sa preto, lebo na galaxýku som to spravil a vo vyšších rýchlostiach /dialnica a pod/ mi dosť stúpne teplota o kopcoch ani nehovorím
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

pokiaľ viem a dúfam že sa nemýlim EGR púšťa spálené plyni opäť na spálenie tým pádom ho mierne ochladzujú nie?
ferka
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 04.01.2008 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ferka »

tlaci ti vzduch cez tesnenie pod hlavou do vody , preto ta voda okolo vyrovnavacej nadrzky,ten unik vody preto nemusis vidiet strieka ti do valca....cize najskor mas to tesnenie pod hlavou prasknute
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Mato, v podstate dobre, vyfukove plyny znizuju mnozstvo kyslika vo valci, tym znizuju reakcnu teplotu, robi sa to kvoli emisiam oxidov dusika = NOx, vzdusny dusik je previt, co pri vysokej teplote ma tendenciu tvorit tieto jedovate emisie, ked tu teplotu znizis polepsis si, to ze zaroven klesne teplota motora je iba nasledok, kvoli tomu sa ale EGR nemontuje...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bajo dole klobúk,je to presné to zaslúži bod.
Áno funkčné EGR znižuje teplotu
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Dakujem, ale neni to este kompletna informacia. V skutocnosti ucinnost spalovacieho motora stupa s pracovnou teplotou aj kompresiou. Preto sa v minulosti trebars experimentovalo s vysokoteplotnym spalovanim, pouzivali sa specialne materialy na baze keramiky, aby sa spalovaci priestor vobec neochladzoval. Mercedes mal trebars len 3 valec, myslim celkovo 3 litre ak ma pamat neklame, kde dosahovali fantasticke merne spotreby. Bohuzial sa ukazali tieto emisie dusika, co kompletne cely vyvoj zabili...
To ze to neni len teoreticka blbost potvrdzuju aj skusenosti ludi, co tie EGRka odstavuju, ze im skutocne spotreba mierne klesne. :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

nedávno tu bol článok o motore konštruovanom slovákmi v spolupráci s vedcami s U.S.A presné hodnoti si nepamätám ale zaujímavé bolo že mal naozaj nevídaní výkon a zároveň nízku spotrebu (reálnu) a zaujímavosťou bolo že ten motor bol studení a výfukové plyni taktiež
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mato

lol a zlahla zem nejako po nich, cudne ze ?

cviro

nie myslel som 3 valec, 3 litre, piestovy, dizel, preto 1 liter na valec, aby sa minimalizoval teplovymenny povrch, keramika tiez k znizeniu strat tepla, link neposlem, lebo tuto info som mal v dobe, ked internet este asi ani nebol :40bd: , navyse netusim, ci ten motor vobec opustil skusobnu...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Bajo prepáč my za moju demenciu ale akosi nerozumiem :d :D
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Mato

bombasticke spravy na kazdom rohu a naraz o nich neni pocut, posledne som zachytil spravu ze boli u premiera na navsteve, mozno uz dostali vsetko co chceli ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivan15
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.11.2008 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivan15 »

Zdravim, po dlhej dobe som tu zas :D a zavada bola odstranena na Passate bolo prerazene tesnenie pod hlavou. Valec tlacil vzduch do chladiaceho systemu. Od vymeny je vsetko ok :)

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 28 neregistrovaných