VW Passat 1.9TDI 81Kw-nezohrieva chladiacu kvapalinu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

aldo30
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 16.06.2011 13:57
Zdieľať na Facebook

VW Passat 1.9TDI 81Kw-nezohrieva chladiacu kvapalinu

Príspevok od používateľa aldo30 »

Zdravím Vás,potreboval by som poradit.Mám taký problém ze mi zohrieva chladiacu kvapalinu len asi na 70 stupnov.Minuly rok mi začalo robit to iste,bol som s tym v servise,povedali mi ze odchadza termostat a vymenili ho,potom bolo vsetko ok.ale len chvilu kym prisla zima zasa som zistil ze nezohriva na pravdzkovú teplotu a nezlepsilo sa to ani ked prisli teplejsie dni,a nepomohol ani karton pred chladic.Mam v aute nezavisle kurenie,ktore som zistil ze tiez nekuri,moze to mat súvis?za odpovede vopred dakujem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nieco tam bude zle, ten vymeneny termostat mohol kludne odist po polroku prevadzky.

http://forum.autobazar.eu/vw-sharan-z-9 ... 40895.html
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

S tými termostatmi je to niekedy lotéria, niekedy sa stáva, že až tretí je dobrý. Ten termostat sa dá otestovať pomocou horúcej vody, teplomera a šubléry. Návod si vygoogli sám ;-)

Inak, nový je tak lacný, že sa s tým ani moc neoplatí špekulovať. Len je vopruz ho meniť.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> S tými termostatmi je to niekedy lotéria, niekedy sa stáva, že až tretí je dobrý.


jo, bohuzial. Treba dat na lepsie znacky, sice su trochu drahsie ale ta zivotnost a bezproblemovost je rozhodne dlhodobo lepsia.




>> Len je vopruz ho meniť.

minuly tyzden vymeneny termostat na Sharanodinom tragači za 30 minut : dekel motora dole, povolit alternator, najst idealny bod kde vypustit vodu lebo sme nechceli zasrat pol motora a dielne, tri alebo dva sroby uz si nepamatam rozhodne vsak trebalo trikrat za roh zahnuty kluc, von, vysmirglovat hrdlo priruby, vycistit, opacny proces naspat.

30 minut som hadam aj vela povedal.
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

30 minút OK, ale raz by aj stačilo :-)
tiko2
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 12.11.2009 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiko2 »

Zaujimave , nedavno som pozeral cez Vag teplotu motora a mam pocas jazdy 73-76 st. A na vw fore mi napisaly ze je to ok hoci mi to dobre kuri a aj rucicka je ako priklincovana na 90st.? :41c2: V auto data pise od 80st . Tak neviem ci aj ja mam menit termostat? Inac je to PD 96kw.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tomto prípade súvis z nezávislým nie je.Je to iba otázka nedobrej činnosti termostatu a je úplne nepodstatné aký starý tam práve je.
bluefavo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 17.03.2005 06:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bluefavo »

termostat to nemusi byt moze sa kaslat rucicka ako mne v zime som mal stale 70 a auto bolo nove voda mala cez 90 nic si z toho nerob pokial auto kuri dobre kasli na to..a nezavisle pokial je teplovzdusne tak nic ale ked je zapojene do kurenia vodneho tak to moze suvisiet..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tiko2 napísal:Zaujimave , nedavno som pozeral cez Vag teplotu motora a mam pocas jazdy 73-76 st. A na vw fore mi napisaly ze je to ok hoci mi to dobre kuri a aj rucicka je ako priklincovana na 90st.? :41c2: V auto data pise od 80st . Tak neviem ci aj ja mam menit termostat? Inac je to PD 96kw.
Každopádne ak chceš istú a pravdivú odpoveď čo je skutočná teplota,musíš ju odmerať klasicky presným teplomerom.Veškeré údaje o teplote či na budíkoch či cez Vag sú hodnoty počítané a odvodené z elektrických veličín a z patričným rozptylom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bluefavo napísal:termostat to nemusi byt moze sa kaslat rucicka ako mne v zime som mal stale 70 a auto bolo nove voda mala cez 90 nic si z toho nerob pokial auto kuri dobre kasli na to..a nezavisle pokial je teplovzdusne tak nic ale ked je zapojene do kurenia vodneho tak to moze suvisiet..
Skús vysvetliť tú súvislosť nezávislého kúrenia z nízkou teplotou.
tiko2
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 12.11.2009 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiko2 »

Urcite to skusim odmerat klasicky teplomerom , a zatial nejak sa tomu nevenujem lebo v zime kurilo ok. Skor by som mal mat obavy zo zapinania tych pridavnych zhavicov pocas zahrievania motora . Lebo ako som uz pisal auto kurilo dobre a aj skoro zacalo kurit tzn ze tie zhavice na vodu pracuju dobre . :2f93:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kurenie nekurenie, to su vsetko blbosti lebo kurenie moze byt ok akurat podla teba ale nie podla mna.


>> nedavno som pozeral cez Vag teplotu motora a mam pocas jazdy 73-76 st.
>> A na vw fore mi napisaly ze je to ok hoci mi to dobre kuri a aj rucicka je ako priklincovana na 90st.?
>> V auto data pise od 80st . Tak neviem ci aj ja mam menit termostat? Inac je to PD 96kw.

rozhodne ho MUSIS vymenit, nie je to ok a napisali ti kravinu. V linkovanej teme ktoru uvadzam ja osobne som videl 81 az 82 stupnov na diagnostike, termostat tam bol 87 stupnovy (to som zistil az ked som ho vytiahol von). Napriek tomu ze motor mal 82 stupnov V JEDNOM KUSE ISIEL BUFIK. Vymena termostatu za iny typ, takisto 87 stupnov, priniesla poprve nizsiu spotrebu vozu o liter a pol [!!!!!], podruhe diagnostika reportuje 87 az 88 stupnov pri beznom zatazeni, 91 stupnov pri lezeni hore kopcom ked sa tomu stupa na krk, potretie a predovsetkym sa bufik zapne a po zohriati vody na 85 stupnov sa uplne vypne a UZ SA NIKDY VIAC NEZAPNE PRETOZE TEPLOTA VODY NEPOKLESNE POD 80 STUPNOV.

Nemas to dobre, rozhodne ten termostat co najrychlejsie vymen napriek tomu ze "uz je po zime". Aj v lete ti to bude robit problemy.

Termostat na moj vehykel, 85kW 1.9tdi co je rovnaky termostat ako 96kW co mas ty, stal celych strasnych 5 eur aj drobne k tomu. Kopal som sa do riti dva dni pretoze len na jednej nadrzi paliva som kvoli zvysenej spotrebe minul daleko viac nafty ako miniem po vymene termostatu - chapes co hovorim?

Neratajuc do toho vyssie ZBYTOCNE opotrebenie motora kvoli malej teplote a neustale beziaci bufik ktory z toho takisto musel mat "bohovsku" radost.

Vymen a okamzite.
aldo30
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 16.06.2011 13:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aldo30 »

Aha,dakujem za rady.to som nepredpokladal ze termostat moze odchadzat kazdy pol rok.zaujimalo by ma kde sa da zohnat dobry termostat za 5e.v servise mi uctovali necelych 20e myslim
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Prave na to sluzi ten test, o ktorom som pisal hore. Ja som kupil este do predosleho auta wahlera a spoko, funguje (asi) do teraz
tiko2
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 12.11.2009 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiko2 »

mp3turbo dam si poradit ,vymenim ten termosta to neni problem. Mne to tiez nejde do hlavy ta teplota ved podchladeny motor ma vplyv popri inom aj na optrebovanie motora . :300f:

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných