VW Jetta mk6 - výmena podvozku za šport verziu (KYB Ultra SR)

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

VW Jetta mk6 - výmena podvozku za šport verziu (KYB Ultra SR)

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Zdravím všetkých,

na jar idem robiť veľkú generálku podvozku, idem meniť vzadu aj vpredu ale že úplne všetko.
Prečo a načo, to rozoberať nemusíme...
Pri tejto príležitosti by som si rád poladil podvozok, teda struny a tlmiče.
Nechcem žiadne modré ani žlté Bilsteiny ani KYB ultra SR a podobne, chcem len trošku športovejší podvozok ako mám teraz.
Chcem ísť do originálnych tlmičov a strún no továrenských športových charakteristík.

Momentálne podľa VIN mám toto nastavenie:
Vpredu: L13 + 2UA, G57 ( 5C0 413 031 BB spolu s 1K0 411 105 BC)
Vzadu: 0YE, 1JA (5C0 512 01 AA spolu s 1K0 511 115 BE)

Zadná náprava do športu by mohla vyzerať:
0YE + 1JC a teda: Tlmič 5C0 513 029 C spolu s o strunou 1K0 511 115 BE
(tvrdosť struny je rovnaká akurát tlmič by mal byť tvrdší?)

Prednou som si nie úplne istý, no predpokladám že by to mohlo vyzerať takto nejak:
L10 + 2UC, G57 a teda: Tlmič 5C0 413 031 BD spolu so strunou 1K0 411 105 AT

Predpokladám že mnou navrhnutá úprava znamená:

Zadná náprava, tvrdosť struny ostane zachovaná (0YC) ale bude nižšia (1JC) a spolu s tuhším tlmičom.

Predná náprava, tvrdosť struny bude vyššia, z L13 na L10 (predým 651-685kg, na 686-720kg) a aj náležite nižšia (2UC). Tlmič keďže ostáva G57 tak neviem, ten asi bude rovnako tuhý.


Viem že bude treba aj upraviť výber dorazov tlmičov, vpredu s výškou 55mm a vzadu 118mm
Pohrával som sa aj s myšlienkou hrubšieho stabilizátora ale toho sa nechcem radšej chytať.

Ešte raz pekne prosím o radu niekoho kto toto už robil a vie o čom hovorím, neriešme prečo a načo to idem robiť. To som vysvetlil vyššie.

ZA všetky odpovede pekne ďakujem.

Popis dole:
Naposledy upravil/-a dimi3zmv v 14.12.2021 19:23, upravené celkom 1 krát.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa seven549 »

napisane je to akoby sa robil raketoplan.nastavenie podvozka.a u jetty?tam sa nic nesteluje u seriovky alebo u beznych tlmicov co budu tuhsie.steluju sa len stelovatelne pruzenia.

podla popisu to ides len trocha vylepsit cize aj tie dorazy mozes kludne nechat tie co tam su.
jedine co sa nastavuje je obycajna sprosta geometria aby ti to nedralo gumy.vsade to naladia aj majster s tyckou + vodovahou v kanali to naladi.


cize ak budes mat kolesa po znizeni do A tak v tedy bud sa to da naladit na naprave vacsinou len v zadu alebo sa kupuju stelovatelne horne ulozenia tlmicov alebo predne ramena stelovatelne vsetko zavisi od konstrukcie naprav pretoze existuju u niektorych typov aj stelovatelne ramena.
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Ďakujem za tvoju reakciu ale nepýtal som sa ako sa nastavuje geometria, veľmi dobre viem ako a čo sa nastavuje.
Skús si dať na športový podvozok dorazy pre podvozok na zlé cesty...
Druhá vec, práve preto, že ten podvozok nie je nastaviteľný si ho vieš upraviť iba výberom komponentov a práve preto som sa chcel opýtať či to niekto robil.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa metamor »

Neviem naco chces silou mocou originalne vw diely... Netusim za aku cenu dokazes poskladat hento ale za tu cenu si myslim ze urcite zozenies aj kombinaciu koni + eibach pruziny. Mozno ked siahnes hlbsie do vacku tak kw resp st podvozok a to uz bude uplne o niecom inom... To ze das tvrdsiu pruzinu nic moc nezmeni ...akurat to bude viac skackat s tym dychavicnym vw tlmicom ktory je naladeny na nejaku charakteristu. Tym ze mas lokomotivu vpredu jej mozes pomoct tvrdism zadkom a maksim predkom aby sa zmenila charakteristika na viac pretacavu+tlaky v pneumatikach... K tym dorazom a prachovkam si pripocitaj aj nove srouby.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa xentry »

Ked raz davnejsie kamarat havaroval po zatacke a nerovnosti osudny mu bol prave tvrdy podvozok. Prilis tvrdy podvozok urobi viac skody ako uzitku. Tlmenie ma kopirovat nerovnosti na ceste a tlmit odskoky a nie po nich skakat ako kamzik, dalsia vec je ako je konstruovany podvozok dajme tomu zadna naprava z mercedesu ten ci natiahnes do maxima alebo ho stlacis vzdy bude pneumatika celou plochou na ceste, nebude robit Acko Vecko. Ono v podstate casto staci velmi kvalitny tlmic, ktory je uplne v poriadku na vyborne jazdne vlastnosti ale prva podmienka je vyborne jazdne vlastnosti od samotnej konstrukcie podvozku bez toho to nejde, skor sa da pokazit ako pomoct.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa seven549 »

dorazy tie pruzne molitany ktore praskaju.vw jetta,vento bol stale golf 4 dver.kup si tam komponenty z golfa gti alebo R line ak pasuju,bude uz jazdit lepsie

treba napisat na co to auto sa chysta.na bezne jazdenie,prestiz,alebo okruhy.

lebo na bezne okresky je najlepsie to co vyslo z fabriky.max si dam nizkoprofilove kolesa a padla.a seka to zakruty bez problemu.ale vzdy to zavisi od auta.kazde auto ma svoje hranice.

tie nase cesty su take,ze moja stara mktorjka mondeo st tdci,este ked to bolo mlade auto,isla tak ze na novych seriovych pruzinach,tlmicoch,ramena,silenty napravnice ulozenie stabilizatorov,vsetko bolo origo nove ford diely za peknu palku,a to auto co malo kolesa 225/40R18 jazdilo tak ze pri 120km/h na okreske na zvlnenej ceste nadskakovalo.jazdilo to dobre ale na slovenske okresky to bolo nepouzitelne na rychle jazdy.v pohode sa dalo pri priedbiehani v zakrutach davat plny plyn auto drzalo ako pribite ale na rychlostne casovky to bolo nepouzitelne.tie cesty na to niesu stavane.

jedine miesto kde sa stym dalo ist na hrane boli dialnice.zvolen bratislava akakolvek zakruta 200km/h bez zavahania ale to bolo tak 8 rokov dozadu.dnes uz aj to je riziko.povrch ciest je teraz v 2021 katastrofa.

na okruhy staci dat pneumatiky ktore vydrzia teplotu aby sa neleptali a aj seriove auto zajazdi dobry cas.myslim nurburgring.bezne pneu daju v boji tak 3 kola a nove gumy su KO.

dalsia vec taka vw jetta hoci bude neviemako naladena nikdy nebude jazdit ako napr seriove bmw 5 rady.
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

No ďakujem za všakovaké príspevky.
Preto som sa pýtal lebo som očakával že sa tu zjaví nejaký spasiteľ čo mi povie aké diely sa dávajú originál keď si človek objednal jettu s 2.0tdi a DSG so športovým podvozkom.
Ja som s týmto absolútne spokojný, len chcem skúsiť šport podvozok ale tak ako ho navrhol koncern. (Kto má trochu rozumu chápe čo hovorím, tuneri, znižovači a low price wannabe pretekári to nepochopia nikdy)
Preto prosím niekoho kto by mi vedel poradiť, ako to správne zladiť (myslím komponenty).
Ten čo mi odporučil dať na ťažší predok mäkšie struny...good joke :D
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa achada »

dimi3zmv napísal: 12.12.2021 14:50som očakával že sa tu zjaví nejaký spasiteľ čo mi povie aké diely sa dávajú originál keď si človek objednal jettu s 2.0tdi a DSG so športovým podvozkom.
Lebo kazdy taky dostal pri podpise objednavky alebo najneskor pri prevzati auta zoznam dielov, ktore na tom aute su, ze? Fakt jedine spasitel. Inak si myslim, ze pocet ludi nie na tomto fore, nie na Slovensku, ale v celej Europe, ktory take nieco robili, sa rovna nule.
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa metamor »

Ked myslis.... Pointa je nepritvrdovat predok voci tomu co tam je uz teraz cize ho ponechat maksi zle si to pochopil... Mas prekapotovsaneho golfa6. Takze ked si si nasiel cisla dielov na jettu najdes si cisla aj na 6tkoveho golfa v gtd a mas to original plug and play.... Ked tam tak strasne chces mat loga das auto... Lebo kw a st sa ti nezda :)
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa seven549 »

dimi3zmv napísal: 12.12.2021 14:50 ako to správne zladiť (myslím komponenty).
chces sportovejsi podvozok.das tam tlmic a pruzinu ktoru dodava vw a hotovo.nic ine tam neni.vrchne ulozenia a dorazy su tie iste.

ja ked som to robil pred rokmi na tej mk3,prisiel som do fordu vysvetlil co chcem kupit,nech mi ukazu co vsetko original ford na to auto dodaval a ako sa tie diely lisia.u mna sa jednalo uz o st tdci model cize som kupil to co tam ma ist.ale prelustrovali sme s tym clovekom vsetke druhy.


ked som pritvrdzoval ine auto na dialnice robil som to s neoriginal dielov.siel som po seriovych pruzinach nic som neznizoval ale chcel som aby tie pruziny boli tuhsie.tlmice som vyberal tak ze som pozeral ako funguju tlmenim.musia byt kvapalinove a tlmit musia aj stlacanie aj vytlacanie piestnice.a to bol najvacsi problem pretoze takych tlmicov je malo a vacsinou som ich nasiel len u vyrobcov znaciek ktore kazdy opluje napr AL-ko,monroe.ale zase nevyrdia vela km.max tak 80 000km a koncia.najlepsie tlmice su originaly.tie drzia 150 000- 200 000km svoju funkciu na 100 percent.

tlmice ktore dobre idu originaly su tie na take modely ako gti alebo R line su plynovoolejove tlmia aj stlacanie aj vytlacanie piestnice a v sebe maju zabudovane este pruziny s dorazmi.a mozes ich pouzit aj na seriove alebo znizene pruziny.rozmery maju rovnake.niesu ani kratsie ani tensie.

chod do vw a tam si to prejdite co vsetko ti na auto sadne pofot si to mobilom aj to ako sa ladi zbiehavost predna zadna naprava.

tak snad ti to pomohlo.

tuningari kupuju pozvodky komplet so vsetkym niekto neriesi ziadne diely.kupi sa to ako set.no a potom su taky co kupi uz jazdene diely a tym chyba kopec vec ako dorazy sroby redukcie atd.
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa martincichy »

Ja robim opacne, zakaznik chce zvysit podvozok - robim offroady.

Najviac sa mi osvedcilo kupit hotovy kit od osvedceneho vyrobcu a svaty pokoj. Je tam vsetko, dobre sa s tym robim. Vyborna kvalita.
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozka , šport nastavenie

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Ahojte,

tak som čítal vaše príspevky, iné fóra a vzhľadom na to že na predošlom aute som menil za KYB Excel-G tak dám na vaše rady ale s tým že teraz by som skúsil tiež Kayaby no tuhšie Ultra-SR...
Prosil by som ale o pomoc ako správne spárovať vybrané tlmiče a struny s dorazmi a zadným uložením (vybrať predné uloženie je bez problémov)
Šiel som podľa katalógu KYB a vyberal pre šport podvozok, odvíjalo sa to od toho že som chcel UltraSR tlmiče.
Dopredu pôjde KYB-325700
Dozadu KYB-354006
Struny dám tiež šport, takže:
vpredu - RA3519
vzadu - RA7102
Otázka teraz je ale tá že aké dorazy dopredu a dozadu lebo aj pre šport podvozky sú pre tie isté PR-čísla na výber viaceré výšky dorazov
Vpredu: 55, 70, 90 mm (tu je skoro isté že tam pôjdu tie 55mm)
Vzadu: 118, 133, 143 mm (tu je problém lebo pre šport PR píše ETKA aj 118mm aj 133mm)
Nerád by som narážal na dorazy počas jazdy, stalo sa to pri otcovej fábke kde som menil zadné tlmiče a výber nechal na "obchodníka".
Alebo ešte horšie ak by boli dorazy nižšie ako majú byť tak sa bojím že by som poškodil tlmič.
Proste a jednoducho, vzhľadom na množtvo kombinácii by som bol rád ak by mi niekto pomohol.
Nepredáva sa to ako set a navyše ani podľa VIN nemôžem ísť lebo teraz je tam obyčajný komfort podvozok a ja idem do šport verzie.
Btw...také že daj tam z GTD, no to sa povie ľahko ale aj tam je tých kombinácii veľa tak isto aj pri Rkách, treba si pozrieť ETKU, alebo kto nemá, tak Carprog, to je zázrak, zadara na nete:
https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozku za šport verziu (KYB Ultra SR)

Príspevok od používateľa seven549 »

tie dorazy co ta stale trapia je u kazdeho serioveho auta tak ze maju asi tak 3-5cm vole.cize pri kazdom prepruzeni sa auto opiera o dorazy.a tie seriove su len taky molitan.ja som to nikdy nemenil za gumene alebo tvrdene.ak ma auto dobre tlmice a struny a hlavne tuhsi stabilizator nebude sa naklanat.cele tajomstvo je stabilizator.

inac kayaba excel g alebo ultra sr.akoze aku maju tuhost?ake su rozdiely?

ja viem ze nic to nerobi.ved to su plynovokvapalinove tlmice co tlmia len stlacanie piestnice.a po 80 000km uz nebudu ani to robit.rukou budes tu piestnicu stlacat ako pumpu na bicykli

original tlmic pre modely ako gti ma lepsie fukcie ako ta kayaba.tlmi stlacanie aj vytlacanie.
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozku za šport verziu (KYB Ultra SR)

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

seven549 napísal: 14.12.2021 22:47 tie dorazy co ta stale trapia je u kazdeho serioveho auta tak ze maju asi tak 3-5cm vole.cize pri kazdom prepruzeni sa auto opiera o dorazy.a tie seriove su len taky molitan.ja som to nikdy nemenil za gumene alebo tvrdene.ak ma auto dobre tlmice a struny a hlavne tuhsi stabilizator nebude sa naklanat.cele tajomstvo je stabilizator.

inac kayaba excel g alebo ultra sr.akoze aku maju tuhost?ake su rozdiely?

ja viem ze nic to nerobi.ved to su plynovokvapalinove tlmice co tlmia len stlacanie piestnice.a po 80 000km uz nebudu ani to robit.rukou budes tu piestnicu stlacat ako pumpu na bicykli

original tlmic pre modely ako gti ma lepsie fukcie ako ta kayaba.tlmi stlacanie aj vytlacanie.
Tak počúvaj už som pred tým krútil hlavou, že čo to peboha píšeš ale teraz mi to nedalo.

1. Porovnávať tie dorazy s molitanom môže len niekto kto ich v ruke nedržal.
Minimálne tie ktoré som menil už na troch autách, nie dával meniť, ja som ich menil.
Druhá vec je že som ti uviedol príklad z praxe čo sa stane keď to zle skombinuješ. Ešte raz, čítaj s porozumením: "príklad z praxe".
Keď skombinuješ nesprávne diely tak ten doraz budeš poriadne cítiť a to ani nie pri extrémnej nerovnosti ale to je jedno.
Treba to nakombinovať správne, ak k tomu nevieš povedať relevantnú odpoveď radšej si zahryzni do jazyka.

2. Rozdiely sú v tuhosti Ultra SR je o poznanie tuhší.

3. Nevieš nič :D
Je úplne jedno či je tlmič plynovo-kvapalinový alebo kvapalinový.
Keby si tomu trochu rozumel tak vieš že účinnosť tlmiča je pri pohybe nápravy k vozidlu menšia ako pri pohybe v opačnom smere,
a to kvôli tomu, aby tlmič čo najmenej ovplyvňoval tuhosť pružiny

A už vôbec to nie je tak že by opačne netlmili vôbec.

4.V predošlom bode som Ti vysvetlil že tlmiče tlmia oba smery (netvrdím že neexistujú nejaké extrémne exotické a raritné verzie ale o tom sa baviť nemusíme).
Aké lepšie funkcie? Tlmiče pre GTI alebo GTD alebo aj pre R verzie sa odlišujú hlavne a len charakteristikou tlmiacej sily, pokiaľ teda sme už pri tých 22/55mm tlmičoch.
Kayaby sú veľmi kvalitné a technologicky vyspelé tlmiace jednotky, konkrétne tieto UltraSR
sú dvojplášťové, vnútorný je bezšvový, ventilový systém majú teflonový a piestnica je tvrdochrómová. No proste sú to prémiové tlmiče.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Re: VW Jetta mk6 - výmena podvozku za šport verziu (KYB Ultra SR)

Príspevok od používateľa metamor »

Nezabudni to prekombinovat a vybrat si kvapalinovy tlmic na toto podnebie... V zime bude paradicka :d :D ...
Riesis take kraviny chlape... Bud si tam daj podvozok z gtd alebo si pozri KWckovy podvozok omielam ti to x krat a stale nechapes. Z toho wagena aj tak alfu nespravis....

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa421910382470 a 29 neregistrovaných