VW Golf 2008 1.9 tdi bxe - huknutie pri preradení
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 05.10.2007 21:11 Zdieľať na Facebook
VW Golf 2008 1.9 tdi bxe - huknutie pri preradení
ahojte. mam golf 2008, 176 tisíc km a pri preradení z 1-2, 2-3, 3-4 je počuť vo vyšších otáčkach húknutie. nie je to húkanie sanitky ako pri odídenom turbe. pri podradení sa nič nedeje. neviete mi pls poradiť v čom by mohol byť problém. turbo podľa diagnostiky tlačí ako má. dakujem pekne za seriózne odpovede.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak je to hlboký tón tak skontroluj veci okolo nasávania,vzduchoveho boxu Pri radení hore padajú otáčky,a v decelerácii vie sanie vydať divný zvuk ak tam je problém
Ale nevylúčil by som ani šoférsku chybu pri radení,bol som už svedkom kadečoho že ludia nepracujú správne s plynom.Pusti iného za volant pre porovnanie.
Ale nevylúčil by som ani šoférsku chybu pri radení,bol som už svedkom kadečoho že ludia nepracujú správne s plynom.Pusti iného za volant pre porovnanie.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 05.10.2007 21:11 Zdieľať na Facebook
predtým som mal octaviu 2 rv.2005 s motorom BJB 77 kw, 178 tis. km a tá to nerobila. v práci máme tiež octaviu bxe rv. 2007 so 70 tis km a tá to robí tiež. pozriem sanie a možno niečo nájdem. prešiel som už pár for a padajú tam rôzne názory. od podtlakovej regulácie turba, cez vytlačné ložisko spojky, dieru vo výfuku a podobne veci. manželka má tiež tdi a počas jazdy jej to robí tiež. takže babo raď.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je problém radiť,zvuk sa neopisuje ľahko a každý vníma inak a aj sa na iné veci zameriava.Rozhodne napr mňa takýto problém zaujíma viac z hladiska toho že kedy,v akom režime,proste technika toho čo sa deje,to sa ťažko vysvetľuje,ale určite by sme obaja to isté vnímali inak a na úplne iné veci sa pritom zameriavali.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 05.10.2007 21:11 Zdieľať na Facebook
najkrajšie sú závery z fór čo som sledoval že stačí si pridať hlas na rádiu a problém je vyriešený. bol by som rád keby sa tu našiel niekto kto už takéto niečo riešil a aj dokonca vyriešil. ten zvuk sa dá regulovať predlžením odmlky medzi preradením a pridaním plynu.
viem že zvuk sa ťažko popisuje ale bohužial patrím do skupiny ľudí čo to vyriešiť chcú.
na forach mania turbá, spojky a stále to neporiešili.
viem že zvuk sa ťažko popisuje ale bohužial patrím do skupiny ľudí čo to vyriešiť chcú.
na forach mania turbá, spojky a stále to neporiešili.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je ti bačkoru plesnivú platné že som takých kopec poriešil,ale na každom je to iné,to nie je prenosné ako choroba.Čo kto mal,to mal on,a ty môžeš mať niečo absolutne iné
Mudry hladá,hlupák mení,k tomu niet čo viac dodať,a o radu tiež nebude núdza lebo tu tomu rozumie päť milionov ľudí.Ale,ak sa chceš pohnúť dopredu,tak alebo veľmi pozorne pozorne sleduj mechanizmus toho čo sa deje ako sa deje,lebo ja takého čo vie napísať (opísať) presne o čo kráča,stretnem tak raz za tri roky.To nie je výtka,ale konštatovanie že ľudia nevedia opísať základné veci,sú nesmierne nepozorný.
A ten rozumnejší spôsob je,navštív poctivého mechanika.
Mudry hladá,hlupák mení,k tomu niet čo viac dodať,a o radu tiež nebude núdza lebo tu tomu rozumie päť milionov ľudí.Ale,ak sa chceš pohnúť dopredu,tak alebo veľmi pozorne pozorne sleduj mechanizmus toho čo sa deje ako sa deje,lebo ja takého čo vie napísať (opísať) presne o čo kráča,stretnem tak raz za tri roky.To nie je výtka,ale konštatovanie že ľudia nevedia opísať základné veci,sú nesmierne nepozorný.
A ten rozumnejší spôsob je,navštív poctivého mechanika.
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
riešil to aj tdifun na českom fóre a záver bol taký že turbo je od výroby softwarovo preplňované vysokým tlakom a pri preradení sa nestačí včas zregulovať,
robí to aj mne na BKC a zistil som že je nutná citlivejšia práca plyn a spojka, treba najskôr ubrať plyn a až potom stlačiť spojku,
už som získal taký cit že keď chcem tak turbo húkne a keď nechcem tak nehukne
robí to aj mne na BKC a zistil som že je nutná citlivejšia práca plyn a spojka, treba najskôr ubrať plyn a až potom stlačiť spojku,
už som získal taký cit že keď chcem tak turbo húkne a keď nechcem tak nehukne
-
- Príspevky: 355
- Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 05.10.2007 21:11 Zdieľať na Facebook
teraz som našiel na skodahome fore ze to môže byť aj diera vo výfuku. musím si to celé prejsť.
samozrejme už som sa naučil pracovať s plynom tak aby to neurobilo, ale pri prudšom manévri to hukne dosť.
neviem aký motor riešil tdi fun, len mne nie je jasné prečo bjb nehukne a bkc áno.
viete mi niekto doporučiť podstivého mechanika v BA alebo okolí ? dakujem
samozrejme už som sa naučil pracovať s plynom tak aby to neurobilo, ale pri prudšom manévri to hukne dosť.
neviem aký motor riešil tdi fun, len mne nie je jasné prečo bjb nehukne a bkc áno.
viete mi niekto doporučiť podstivého mechanika v BA alebo okolí ? dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Softvér sem alebo tam,do toho sa dá zasiahnuť kedykoľvek.Ale je tam možný aj iný dôvod ak teda padá podozrenie na nesúlad reakcie tlaku turbíny a odozvy na pedál,a to že samotná variabilita je nesprávne nastavená napr po výmene podtlakovej banky.Treba to v režime jazdy nalogovať a tam nie je o čom sa ďalej baviť,bude jasná reakcia všetkých vecí od ubratie plynu pre preradovaním až po opätovné stlačenie po preradení.A nie je dôvod sa ďalej tým smerom uberať.slaja napísal:riešil to aj tdifun na českom fóre a záver bol taký že turbo je od výroby softwarovo preplňované vysokým tlakom a pri preradení sa nestačí včas zregulovať,
robí to aj mne na BKC a zistil som že je nutná citlivejšia práca plyn a spojka, treba najskôr ubrať plyn a až potom stlačiť spojku,
už som získal taký cit že keď chcem tak turbo húkne a keď nechcem tak nehukne
Ako ale o tejto variante chyby od výrobcu naximálne pochybujem a považujem za krčmový kec už aj preto že sa ľahko odhaľuje.No ale tak najmúdrejšie veci púšťajú do vetra vždy ľudia čo s tým nerobia
Ak môžem niečo doporučiť,tak dať nabok hadicu z EGR a pozrieť sa do hrdla,ako to vyzerá.Na to by som bol vážne zvedavý,to sem potom napíš
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vidím to inak.Ak si zoberieme že uvolnením plynu okamžite zastavujeme dávku paliva tak to znamená že turbína stratí v tom okamihu hnacie médium.O zotrčnosti nemôžme hovoriť vonkoncom,prakticky neexistuje.Jednak vzhľadom na minimálnu váhu samotnej turbínky,jednak že pohon už nie je,ale odpor vzduchu je brzdivý.Niet jedinej možnosti aby sa vytváral pretlak,naftové motory pracujú z otvoreným saním.Nakoniec stačí si pozrieť stovky logov kde sa dá presne podľa časových značiek určiť postupnosť kedy sa ubral plyn,kedy začala padať dávka paliva a ako sa správal tlak v sacom potrubí.Nikdy som nevidel čo žijem,aby tlak po ubratí plynu stúpol.Je zopár logov od ľudí v sekcii diagnostiky ôlogovanie" tam si to môže ktokoľvek skontrolovať.Žiadny dodatočný pretlak sa nekoná
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných