VW Golf 1.6 TDI - zvysenie hladiny oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

VW Golf 1.6 TDI - zvysenie hladiny oleja

Príspevok od používateľa tomo777 »

Zdravim,

Dnes pri kontrole hladiny oleja som si vsimol ze je zvysena hladina oleja. Probkemy inak ziadne nie su. Auto ma 205000 km. Rok vyroby 2011.

Vdaka za odpovede
beargrylls55
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 15.10.2011 23:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa beargrylls55 »

Jednou z možných príčin vyššej hladiny oleja môže byť opakovaná nedokončená regenerácia DPF filtra. Nejazdíš často príliš krátke trasy ?
peq
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 13.06.2008 20:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peq »

Tak ako pise beargrylls55 nado mnou.
A preco k tomu dochadza?

Zdanlive pribudanie oleja v dizlovych motoroch je sposobene primiesanim paliva. Nejde teda o zvacsenie objemu oleja, ale o zriedenie oleja. Tyka sa to vozidiel, ktore su kvoli emisnym limitom vybavene filtrom pevnych castic.
Ak filter dosiahne urcity stupen naplnenia, co riadiaca jednotka motora rozpozna podla rozdielu nameranych hodnot dvoch senzorov, musi dojst k regeneracii trvajucej asi 15-20 minut, kedy sa sadze vo filtri v podstate spalia na CO2. Problem je, ze k tomu moze dojst len pri teplote vyfuku od 580 do 600 °C. Tuto vsak vyfukove potrubie pri ciastocnom zatazeni v prevazne mestskom kratkodobom vyuziti vozidla nemoze dosiahnut. Preto teplotu vyfukovych plynov treba zvysit umelo.

To sa dosahuje vstrkovanim paliva pri klesani piestu do vyfuku, so zamerom dodatocneho zapalenia vyfukovych plynov. Pri tom sa vsak cast paliva dostane aj na steny valcov a kedze sa piest pohybuje nadol, dostane sa tato nespalena cast paliva do motoroveho oleja.

Nevhodne pracovne podmienky motora ako su vylucne mestske kratke trasy sposobuju, ze motor nedosiahne pracovnu teplotu a tak sa zvysuje objem paliva v oleji, hladina oleja stupa.
(Stava sa to aj v benzinovych motoroch, no benzin sa lahsie odparuje uz pri nizkych teplotach, preto nezrieduje olej tak ako nafta, ktora sa odparuje pomalsie a bionafta sa neodparuje takmer vobec.)

Zriedenie o 10 % sa povazuje za unosne, no zriedeniu o 25% a viac by sa malo predchadzat. Vtedy pomoze uz iba cim najskorsia jazda pod plnym zatazenim az po uplne vypalenie filtra pevnych castic, pripadne nutena regeneracia a vymena oleja aj medzi predpisanymi intervalmi.

Dolezita je castejsia kontrola vysky hladiny oleja.
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

Dakujem Vam za podrobne vysvetlenie. Niekedy sa sa stava ze idem aj kratku trasu ale to iba cez vikend. Pocss pracovneho tyzdna vzdy prejdem aspon 50 km, stojim cca 10 -15 min. a opat idem dlhsiu trasu....
Na vypalovanie filtra si davam obzvlast pozor...ten sa vypaluje pocas jazdy alebo pri volnobehu ak ma motor zvyzene otazky pri volnobehu pokial nemam zapnute kurenie...
Hladina oleja nieje velmi zvysena cca ako ste spominali !0%
Aky by ste odporucali preventivny krok?
222romco
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 26.07.2008 16:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 222romco »

Ist do servisu, nech ti umelo vyvolaju regeneraciu filtra. Osobne ja by som radsej uz aj olej vymenil. Tot moj nazor.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preventívny krok nie je už teraz správny výraz.Teraz treba odstrániť problém ktorý tu už evidentne začína.Treba hľadať príčinu.
peg to velmi dobre opísal ale žiada sa doplniť resp opraviť malé detaily.Vonkoncom nie je nutné plné zaťaženie,to sa iba akosi vžilo do povedomia ľudí.Nie je ani žiadúce,to čo je nutné je cyklus neprerušiť ak to možné je.Pokiaľ nie je problém tak menežment zvládne regeneráciu aj počas klasickej cesty v meste,to potvrdí každý vodič a tých aut je na cestách už zaujímavé množstvo a nemajú a nepoznajú problém.Toto je neklamný dôkaz že tu problém je a je nutné sa ním zaoberať.Nakoniec auto sa akosi k tým 200 tis,km dopracovalo.
Doporučujem urobiť nútenú regeneráciu ale zároveň velmi komplexnú diagnostiku.Tu je zbytočné hádať možné príčiny,treba len dbať aby sa viac nepokazilo ako opravilo.Treba mať na pamäti čo opísal peq, že na úspešný priebeh je nutná teplota cca 600 °C. Proces kolabuje keď sa táto teplota nevie dosiahnuť a začne nadmerné hromadenie sadzí.Preto je to otázka č 1. od ktorej treba začať
Samozrejme zaplnenie zvyšuje protitlak a to je dôvod prečo bude RJ pri každej možnej situácii nariaďovať regeneráciu až nastane tento konkrétny stav.Dá sa predpokladať (nič viac) že si svoju úlohu neplní ani nie tak filter ale samotný katalizátor ktorý je predradený.Treba pozrieť teploty pred a za,tlaky pred a za,odskúšať schopnosť katalizátora zvýšovať teplotu atd atd
Majitel by si zaslúžil ako odpoveď jedinú vetu v podobnej kvalite ako je otázka,pretože ani len typ auta nebol schopný napísať,škoda slov.Ide skôr o tých,ktorý si tu nájdu svoj kúsok informácie,tj majiteľia týchto aut a možno ešte problém vonkoncom nemajú.
Pre tých,ktorým sa v systéme ešte nik nebabral treba dať pár informácií.Filter napriek kvalitnej práci speje k tomu,že sa v ňom slimačím tempom ale predsa hromadí popolček,tj zložka ktorá sa vypáliť nevie.Väčšina systémov toto zaplnenie diagnosticky eviduje a s týmto číslom pracuje.mala by byť informáciou v akom štádiu života sa systém nachádza.Je kolosálnou chybou a dôvodom pre nskoršie problémy,ak mechanik po nútenej regenerácii urobí vynulovanie obsahu (popolčeka) a svojou nevedomosťiu a snahou preukázať svoju "dobrú" prácu takúto koninu urobí.Systém vychádzajúci z nesprávneho údaju sa začne aj nesprávne správať a tam je už iba krok aby ďalší chytrák skonštatoval že je filter out.Treba si dobre rozmyslieť a počúvať čo navrhuje dielňa urobiť,je štatisticky tak na 90% že ide robiť nesprávnu vec lebo nepozná ani len samotný princíp.Treba sa pýtať,systém je príliš často v celej veci nevinne a na chybné rozhodnutia z nevedomosti dopláca majiteľ značnými výdajmi.
Kto sa veľa pýta,veľa sa dozvie.Pýtajte sa...
obsah zaplnenia
prebeh medzi regeneráciami
čas od poslednej
najlepšie pýtajte si kompletný výpis diagnostiky.Ak vám niekto nevie na základné otázky z abecedy odpovedať,utekajte preč,ste na zlom mieste
Ak by servis kde pravidelne chodíte vaše dáta diagnostiky archivoval,boli by ste k objasneniu problému o svetelný kilometer bližšie.
222romco...to napadne ako prvé každého,ale nie je to riešenie,teda nie zásadné.Treba riešiť príčinu,to tento spôsob nerieši, alebo iba na kratučkú dobu
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

Mhlavaty napísal jednu veľmi podstatnú informáciu na začiatku jeho príspevku a to, že pre správny priebeh regenerácie nie je potrebné plné zaťaženie, ako si veľa vodičov myslí. Nie je to dokonca ani žiaduce a v niektorých prípadoch potreba prudkej akcelerácie vypína regeneráciu.

Čo sa týka konkrétneho prípadu, v systéme nemusí byť žiaden problém. Nafta sa bude vždy aspoň čiastočne hromadiť v oleji. Pomerne presný údaj o aktuálnom množstve nafty v oleji by ti mala poskytnúť diagnostika.

Nafta sa bude v oleji hromadiť tým viac a rýchlejšie, čím sú horšie prevádzkové podmienky pre dpf systém. Najhoršie sú jazdy v kolónach, na semaforoch a krátke trasy (mestský cyklus). Preto je dôležité správne si nastaviť výmenný interval oleja.
Viac si o tom môžete prečítať tu, ak je záujem:
http://www.mazanie.sk/vymenne-intervaly ... -nezmysel/
jakubko4x4
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 15.06.2009 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jakubko4x4 »

Prečo niekto za odborníkom sa snaží vybrať podstatu z odborného príspevku, nevie to, nadôvažok zabije pridanou sprostosťou.
Kubo, nepíš do hája, keď nevieš prispieť múdrou radou.
Všetci,ktorí chcú,vedia vyčítať z príspevku Milana múdre rady.

Nemáš za čo.
Ďakujem
J.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

jakubko4x4 : ja nevidím v príspevku od "Kubov9" žiadnu hlúposť, tým že prebieha regenerácia sa tá nafta jednoducho dostáva do motora a je to len o tom ako často tie regenerácie prebiehajú. Je predsa rozdiel či tých regenerácií na cyklus výmeny oleja (napr. 15000km) bude 20, alebo 40
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

jakubko4x4

Garantujem ti, že múdrejšou radou ako som prispel, prispieť naozaj neviem a považujem to za dobrú radu. Snaž sa pochopiť písaný text a potom kritizuj.

Podotkol som, že prudká akcelerácia počas regenerácie ju môže vypnúť, čo je v rozpore s tým, čo si myslí verejnosť a je dobré to zopakovať aj 10 krát.

Okrem toho som napísal, že sa v tomto prípade nemusí jednať o žiaden problém so systémom, pričom mhlavaty naznačoval, že pravdepodobne začína problém. Ja tvrdím, že hromadenie nafty v oleji pri DPF systémoch je normálny jav či už je systém v poriadku alebo nie. Ide o rýchlosť hromadenia a množstvo nafty a to závisí okrem stavu systému vo veľkej miere od typu prevádzky.

Do tretice: ak nebudeš meniť olej dostatočne často a nepoužiješ taký olej, aký máš, tak je všetko čo sme tu písali úplne zbytočné hádzanie hrachu. To je tá podstata.

Viac rozmýšľaj, ak chceš kritizovať.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chce to kľud zbraní.Súhlasím z napísaným a nenašiel som nič kde by trebalo pojmy ujasńavať.Velmi správne naznačuješ že veľká záťaž môže dokonca regeneráciu zastaviť.Chce to obyčajné bežné zaťaženie,nič viac ani menej.Ani zastavenie na semafore neprerušuje započatú regeneráciu.Ten systém pokiaľ je v poriadku je značne bezproblémovejší než si väčšina ľudí myslí.Strašiakom je pre neznalosť a mnoho neparičných názorov ktoré ľudom naháňaňajú strach v podstate zbytočne.Jedinú obavu treba mať nie zo systému ale servisu ktorý radšej systém zlikviduje než by ho vrátil do života.Len smiešny zlomok výmen za ťažké peniaze sú oprávnené.
Ivko má pravdu v tom,že hromadenie nafty v oleji je dôsledok stále sa skracujúcich intervalov.A tie zase dôsledok často zlých zásahov mechanika.Ja poznám dielňu kde spustenie regenerácie stojí cez sto eur,a denne sa takto zarobia celkom pekné peniaze lebo v každom rohu hučí iné auto.Ale to už je vec majiteľov že to riešia takto a dávajú zarobiť ...nechajme to radšej.Kto chce kam,postrčte ho tam.
Každému majiteľovi filtra by som doporučil pred odovzdaním kľúčov od auta jedinú otázku na mechanika,či vie zistiť funkčnosť katalizátora.(katalizátora,nepomýlil som sa) A podľa toho ostať alebo utiecť.
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

Musím doplniť jednu velice dôležitú poznámku!

Vzhľadom na to, že nevieme zistiť pomer riedenia oleja a nafty je najdôležitejší krok pred nútenou regeneráciou VÝMENA MOTOROVEHO OLEJA!!! Nikdy nie až PO regenerácii....... znalý vedia prečo........
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Znalý vedia prečo jazdia benzínom, asi tolko
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tomto nesúhlasím.A opravil by som to na ...neznalý.Nafta potrebuje možno o trocha viac o vlastnom stroji vedieť,aspoň v rozsahu čo je nutné,čo je dobré a pred čím sa vyvarovať a nerobiť.A nie je problém,otvorí sa svet neuveritelnej ekonomiky diesla.Kto má výhrady a nájde tisíc dôvodou prečo nie,tak to proste nie je pre jeho krvnú skupinu a nech užíva benzín.Že je všetko prudko závislé od osobných skúseností o tom sa škoda baviť.Aj o tom,kto sa o auto stará,myslím tak servis ako aj majiteľa.O neuveriteľne biednej úrovni SVK servisu sa radšej ani nebavme.A na jeho tričko ide najviac z toho zlého čo ľudia vnímajú.Technika prudko napreduje a servis stagnuje kdesi u techniky embéčiek,z toho sem tam trčí niekto a tu a tam je lastovička fachmana.
Nech pokojne napíše svoje skúsenosti ten,kto dostal malé "školenie" pre život od svojho servismana.Je to presne ako z lekármi,nebavia sa s vami.Je ozaj otázka čo je dôvod,či namyslenosť (ale na čo ?!) či len obava že odhalíte neschopnosť pána nafúkaného.Ja to poznám tak dôverne ako to len ide.Ak ste ticho,sa ťažšie odhaluje ak ste sprostý.Je malá škoda že sa kvalita neoznačuje hviezdičkami.Alebo skôr šťastie ?
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

p. Hlavaty,

Dakujem Vam aj ostatnym za detailne vysvetlenie. Spominal som v prispevku ze ide o golfa r.v. 2011. Nedalo mi to a dnes rano(celu noc) auto stalo v rovine skontroloval som este raz ten olej tak hladina je primerannej vyske.
Spominana kontrola bola vykonana cca po pol hodine statia a je mozne ze olej nebol uplne vychladeny...
No napriek tomu verim ze sme pomohli inym ludom ako spravne narabat jazdit s tymito typmi a aj som sa nieco priucil...
Pre istotu zajdem minimalne na detailnu diagnostiku popripade umelu regeneraciu...
Inak olej menim pravidelne cca 13000 km a davam predpisany typ oleja.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných