VW Golf VI - DPF

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bigt
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 16.01.2006 08:47
Zdieľať na Facebook

VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa bigt »

Zdravím,

hladám druhé DPF na GOLF 6 - 2.0.TDI CR,kod motora CBBB / CFGB.

Je toho dosť tak, či vie niekto poradiť po akých autách s akými motormi sa treba pozerať
alebo sa treba držať len kodu motora?

..aby som mohol vymeniť kus za kus.

dakujem
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

je to vyfukovy system.ak chcem vyfuk na golfa tak pozeram diely na golfa.neverim ze by vyfuk z pezota sadol do golfa len tak presne na chlp.

aj ked dpf je dpf funguju rovnako lol

novy sa neda kupit?alebo lacny univerzal? lebo jazdeny by som neriskoval.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám ťa rád,ale píšeš nezmysli. DPF má sto a jeden variácií,spoločné majú iba horenie sadzí.
Nový je drahý,kúpiť sa dá,akurát to málokto urobí.Univerzál...tu platí a platiť vždy bude...hloupý dva razy koupí !
Jazdený,jediné čo ešte dáva zmysel v snahe niečo ušetriť a vyriešiť problém.Samozrejme kúpa je závislá od toho kto kupuje a od koho kupuje,a ako si vie zabezpečiť že kúpy fungujúci kus.

Pre zadavateľa...úplná istota je držať sa kódu a držať sa čísla dielu.Lebo potom je len jedna možnosť,poznať,mať dobré vedomosti čo všetko je na tom istom diele vybavené.To sú jedine opravári emisných systémov ale napr aj nejeden predajca ovláda na aký typ auta čo ide a z čoho.Budem hnusný,ale vedia to perfektne dobrý predajcovia v Polsku,... len pozor....dobrý,nie lacný.Lenže v očiach slováka je poliak podvodník,to je celý problém,lebo slovák nájde druhého podvodníka kdekoľvek na svete,to sa priťahuje ako neodýmové magnety.
Výmena kus za kus ide,ale úspech zaručuje až potom,ak je ok periféria čiže celý menežment ktorý sa o prácu DPF stará.Takže to predpokladá overiť DPF ešte pre montážou.lebo...väčšinou sa to nemontuje práve ideálne a po druhé škoda robiť prácu ktorá nič nezaručuje a má byť dielom náhody.Periféria zase nie tak jednoduchá,je v hmle aj pre väčšinu servisov,takže by ma samo doma celkom prekvapilo ak by dopadlo dobre.zatiaľ o takom neviem aby bolo štastie až tak unavené.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa jaster-83 »

V cechach je firma co DPF nielen cisti ale aj opravuje, mozno aj u nas je taka, neviem, kazdy filtel vraj rozobera (rozreze telo) vyberie a kontroluje keramicku vlozku a vie ju nahradit, neviem ci maju pristup k orginal vlozkam alebo co tam davaju ale zaruku davaju 3 roky/100k km, filter vraj staci zaslat kurierom, nazov neviem ale kedysi davno bol o nich v ceskom svete motorov clanok kde pisali ako to cele robia
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To by zaujímalo aj mňa.V každom prípade na SVK zavedený systém je taký,že garanciu vlastne žiadnu neposkytuje.založený je na delbe práce,jedne demontuje,iný čistí a nehrozí že ten posledný urobí aj záverečné diagnostické úkony preukazujúce že systém správne funguje.garanciu môže poskytovať len tá opravovňa ktorá urobí všetko od A po Z,nebude sa vyhovárať na iného dodavateľa atd.Pokiaľ by tá česká firma nejako tak pracovala,to je to pravé orechové kam sa oplatí drať pneumatiky
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa ivko1 »

Opakujem milionty krát, dôvod zaplneného DPF je v 80% tým že motor nefunguje ako má.
Neznamená že ak motor štartuje, beží že je všetko v dokonalom poriadku.
Teda aj nejaké vyčistenie navyše mimo republiku skôr vidím ako nešťastné riešenie, pretože si neviem predstaviť akoby v prípade problému zákazník reklamoval vykonanú prácu na ktorú mu dávajú záruku 3 roky /100tkm

Väčšina čo má problém s DPF a dala ho vyčistiť sa problém vrátil kludne za 15tkm
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Asi ich bude aj viac co kontroluju a menia (aspon to pisu) aj vlozky, DPF-tech, SAVI servis, spokojnost zakaznikov aka je......vie len kto skusil
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Ivko, a koľko máš km s dpf za sebou??
Neuveriteľne, DPF sa zapĺňa úplne prirodzene popolcekom.
Aktuálne mám vyše 370 a stále pôvodný fap, aj kat.
Kopec krátkych trás, často sa ani nestihne zohriať.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa oco13 »

Luboš, ale objektívne velmi vela luďom ten filter skape takže - kde udelali soudruzi z NDR chybu???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa ivko1 »

lubos zimovcak : Nie som tak bohatý aby som si kúpil moderný diesel...

Na skúsenosti sa nepýtaj mna, pýtaj sa to tých čo riešia problém.
Ja to na vlastnej koži nepotrebujem okúsiť, mne stačí počúvať náreky tých čo poznám a ver že ich je dosť, alebo čítať náreky tých čo hladajú ako (čo najlacnejšie) vyriešiť problém...
Naposledy upravil/-a ivko1 v 30.09.2023 05:44, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa oco13 »

Aj keď zase dostanem naložené , aj tak doplním Ivka - nie som taký hlúpy aby som si kúpil moderné auto.
To hlúpy podčiarkujem - lebo ak niekto vie kolko kurwítok tie autá obsahujú, vie že nemá mechanika a aj tak do toho ide tak je - somár.
Už len na základe tohto fora - kolko ludí rieši problém do pol roka po kúpe a kolko tak po 10 rokoch vlastníctva.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ale oni aj poznajú mechanika čo im rieši auto, len všetci kupujú s tým, že si myslia že kúpili auto vo výbornom stave a bude spolahlivo fungovať a potom sa čudujú že to má celkom drahý servis.
Každý má po kúpe predstavu, že dá vymeniť olej + filtre + vymeniť rozvody a potom už len pravidelné výmeny a sem tam nejaké brzdy čo sú stále prijatelné položky.

A ked príde na problém tak potom tu plačú, vid nedávno ten čo riešil vírivé klapky na Brambora (v autorizáku pýtali cez 2000€) a pritom auto tak nejak funguje, len sem tam vyskočí kontrolka...

My tu na slovensku nezarábame v priemere 3000€ že by človeka až tak netrápilo že musí dať do opravy zrazu 1500€.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa oco13 »

Ale ten problém je v hlave ludí, pretože počítajú že auto za 3tisíc bude aj primerane tej cene stáť na servise, lenže hups servis sa počíta z ceny nového. Tam to všetko stojí a padá. :300f:
Máme autopark v pomere k platom luxusnejší ako v Dubaji - na pôžičky, lenže brať druhý úver na servis nikto nechce a potom je plač.
2t eur na E60 525xi je velmi ludová a primeraná cena. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa jaster-83 »

oco13 napísal: 29.09.2023 23:57 Luboš, ale objektívne velmi vela luďom ten filter skape takže - kde udelali soudruzi z NDR chybu???

Skapanie filtra nieje pricina ale dosledok, soudruzi neudelali chybu, chybu urobil majitel ze sa nestaral, resp. pravidelne preventivne nediagnostikoval, napr. pri vymene oleja raz rocne. Filter pred svojou zivotnostou zabije huliaci motor, aj keby tam ten filter nebol, by ten motor hulil a majitel by ho opravit mozno nedal - ved to jazdi, vidim to denne, najviac asi u BMW a Fordov, auto ako cukrik a huli jak lokomotiva. Filter je OK vec, ale nadavat nan ze sa upchava ak su KO vstreky alebo daco ine, to je taka slovenska klasika, za vsetko moze filter.....
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI - DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ivko...dôvod zaplneného DPF je v 80% tým že motor nefunguje ako má.

Kľudne na % pridaj,ak teda ide o zaplnenie a konkrétne zaplnenie je predčasné.Lebo zaplnenie je prirodzené. Spôsob akým tento systém žije sa odvíja od vlastnosti ľudí.A že je to neudržateľné je isté.Presne ako to že šrób kontrol a postihov sa bude neskutočne priťahovať.Lebo je to nutné,raz toto smetisko bude treba poupratovať a urobiť koniec anarchii a životu bez pravidiel.Pokiaľ chceme ostať súčasť civilizovaného sveta.
Celé stojí a padá na neschopnosti utiahnuť výdaje spojené z prevádzkou.Ako bolo spomenuté,vozový park nám môže závidieť aj Dubaj a celý vyspelý západný svet.Kúpiť auto sa dá za smiešny zlomok jeho niekdajšej ceny,ale vyservisovať potreby je čosi úplne iné.Tieto potreby (výdaje) sa časom neznižujú,skôr opačne kedže je ťažšie servisovať staršie ako nové.
Človek by predpokladal že kedže je doba informačná,ľudia budú rozumnejší,pozisťujú si nutné aj sa začnú rozumnejšie správať,a treba povedať skromnejšie.Lebo správanie je bohorovné,nabubrané,pritom peňaženka a hlava prázdna.Každý chce byť niečo,čo v živote byť nemôže a na čo nemá najmenšie predpoklady.Tak aspoň budiť zdanie, o tom je táto spoločnosť.Tam začína problém DPF

A len tak na zamyslenie.Je reálne požiadať servis,len tak o + malinkú info aj pri výmene oleja (robí sa reset servisu) aby pozrel zaplnenie filtra popolčekom ? Prípadne stav readinessu,ako na tom emisný systém je.Ten zrkadlí celkový stav techniky.Len tak,aby vedel gazda že je v polovici alebo tesne pred zaplnením,alebo že môže v dohladnej dobe na nejaký problém nabehnúť..Smiešne.A takto si mi tu žijeme ten náš smiešny zaprdený svet zadubenosti a neochoty za silnej podpory arogancie

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných