VW Golf IV - teplota vody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peto2310
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 29.12.2008 21:58
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV - teplota vody

Príspevok od používateľa peto2310 »

Zdravim pani mam problem s mojim tatosom VW GOLF 4 1.6....... momentalne som s autom v taliansku a potrebujem radu. Este ked som bol na Slovensku cca 2 tyzdne dozadu som mal menen tesnenie pod hlavou kvoli tomu, ze mi tlakovalo chladiaci syystem. Komplet k tomu som dal vymenit rozvody lebo vraj vodna pumpa bola nacata. Auto doma slapalo ako ma. Najazdil som s nim cca 800km bez problemov. No cestou do talianska v rakusku mi zacala stupat teplota vody na necelych 100 stupnov. Teplota stupa ak pridam na plyne preto som celu cestu sa snazil ist kontinualne s plynom, aby som motor nedostal na vyssiu teplotu. Z nadrzky mi stiahlo asi 1cm vody no nevidno kde sa mohla stratit.
Chlapy poradte som v zahranici a potreboval by som vedeit ake take oporne body co by to mohlo byt za problem kedze auto tu potrebujem. Vrela vdaka
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odvzdušniť určite treba.Ale ak sa nachádza po tak dlhej ceste vzduch v systéme tak treba zopár vysvetlení.Vzduch sa umiestni v priestoroch hlavy kde postupne vytesňuje vodu,tým ešte zhoršuje chladenie nakoľko stále väčšia plocha nemá styk z vodou ale vzduchom.Dôsledok tohoto rozpínania vzduchu je vytlačenie určitého objemu vody z expaznej nádoby,logicky tá voda potom nutne musí chýbať,čo je ďalší problém.
Ešte dôležitejšie je si uvedomiť že sú iba dve možnosti ako sa dostane vzduch tam,kde byť nemá.Jeden je z podfuknutého tesnenia príp praskliny materiálu,druhý je produktom varu.A var je vždy nablízku u týchto pretlakových systémov ak majú netesnosť kdekoľvek príp vadný expanzný ventil ktorý potrebný (nutný) tlak neudrží.Väčšina expanzných ventilov zle znáša ak do nich dostane sajrajt z obehu po vytlačení obsahu chladiva, často pomôže iba jeho úplné rozobratie alebo výmena.
Viem si pokojne predstaviť že pred opravou bol tiež iba vadný expanzný ventil a výmena tesnenia sa robila zbytočne.Ak sa robila kontrola úniku spalín do vody,tak je výmena OK,a nemám pripomienky.
Takže..vadný expanzný ventil a netesnosť okruhu je tiež dovod vretia !!!
peto2310
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 29.12.2008 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto2310 »

Dik chlapy nevyznam sa moc v tom takze kde mam hladat ten expanzny ventil ??? je nutny vymena alebo sa da nejako precistit??? A este ako mam postupovat pri tom odvzdusneni???
Minuly rok som z takeho dovodu ostal vidiet na dialnici tu v taliansku zaco som zacvakal nekrestanske peniaze a teraz uz nechcem zopakovat situaciu. Mozem na tom jazdit trasy cca 20km denne?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Expanzný ventil snáď niekto umiestni sem obrázok ako to vyzerá a kde ho nájdeš,ja teraz takú možnosť nemám.Je to vlastne tá zátka ktorú otváraš na dolievanie.20 km by problém robiť nemalo za predpokladu že vždy vyrazíš zo skontrolovanou náplňou.Ale je to teoria ktorá predpokladá že tesnenie hlavy nie je vonkoncom alebo vážnejšie poškodené.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

a hlava bola na kontrole ci je rovna a tlakovej skuske?lebo menit tesnenie koli takej somarine ze tlakuje chladiaci system by som nerobil.ak to jazdilo a nic nerobilo tak jazdim dalej.a ka je uz hlava dole tak komplet kontrola.
peto2310
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 29.12.2008 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto2310 »

S vymenou tesnenia isla hlava na vybrus a ci bola na tlakovej skuske to netusim cize neveim co skor.
Fakt by pomohlo ak by sem niekto hodil foto.
Este neviem ci sa to tak ma robit, ale skusil som nieco take pri zohriatom motore ked vypol ventilator som skusal tlak hadice s naslednym otvorením veka nadrzky s vodou. A voda sa dvihla hore co by nemalo robit.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

no teraz tazko plakat tam moze byt chyba cokolvek.bud je to zle spravene alebo termostat neotvara ako by mal alebo sa ti to zavzdusnuje skratka je toho viac a ty ako laik to tazko das dokopy.ja keby som menil hlavu alebo tesnenie tak by musel mi motor natahat min 2000km v plnej davke a az tak by som opustil s tym autom sk.nie 2 tyzdne pred cestou.to raz som siel z kamosom do frankfurtu na passate a 4 dni pred cestou som mu povedal nech da spravit to koleso ktore mu straca vzduch.v den odchodu sa ho pytsm koleso ako.on ze nic mu nieje vymenil ventil nafukal a uz to drzi.pytam sa ho kedy si to menil a on dnes rano.hmm no ved tvoje auto.len co sme presli hranice kazdych 200km sme zastavovali na benzinkach a fukali blbe koleso.bola zima tak kedze on od rana nespal pretoze menil ten ventil ja som soferoval a jeho lenive velicenstvo stale vykopol prosim sefe nafukat gumu :d :D .cize to je tak ak sa oprava neodskusa poriadne.
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

peto2310 napísal:...... A voda sa dvihla hore co by nemalo robit.
To je normálne za tepla ide voda hore po otvorení vyrovnávacej nádržky (je pod tlakom). Je tam aj upozornenie na niektorých "neotvárať za tepla". Problém môže byť aj v ukazovateli teploty teda v teplomere ak to kolíše medzi 80-100 hovorím aj,ale nemusí. Ten ukazovateľ ukazuje ak je OK 90st a reálne môže byť teplota o čosi vyššia a naopak. Voda sa dolieva za studena pri tomto systéme. Treba ju dolievať a systém by sa mal odvzdušniť. Voda v studenom stave nesmie presiahnuť vyznačené MAX a pod MIN musí byť medzi za tepla môže byť aj nad MAX to je v poriadku. Tiež môže byť problém v tom veku vyrovnávacej nádržky (nedrží tlak):

Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ako sherdog už napísal,je to normálna reakcia a úplne v poriadku,a hlavne sa to robiť nemá.Je to ako to povestné strkanie siriek do krabičky,raz sa vypomstí
robie525
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robie525 »

Nemoze to byt cidlo teploty motora? Pred mesiacom som mal nieco podobne na 1,6 SR golf 4. niekedy sa mi stalo ked som pridal pocas jazdy obchvat atd mi teplota klesla aj na 70 stupnou a nieje zima cize divne. V servise mi rovno vymenili cidlo teploty odvtedy drzi teplotu bez problemou.
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

To neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama, jednou se Ti to vypomstí.....
A potom " ja ho mam asi splálenýho".
Tak, bacha na otvaranie nadrzky za horuca :3020: Otvoris, tlak klesne, voda sa zacne varit a "budes ho mat spálenýho"jak rastlinár Jaromir v Vesnicko ma Stredisková.
peto2310
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 29.12.2008 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto2310 »

seven549 napísal:no teraz tazko plakat tam moze byt chyba cokolvek.bud je to zle spravene alebo termostat neotvara ako by mal alebo sa ti to zavzdusnuje skratka je toho viac a ty ako laik to tazko das dokopy.ja keby som menil hlavu alebo tesnenie tak by musel mi motor natahat min 2000km v plnej davke a az tak by som opustil s tym autom sk.nie 2 tyzdne pred cestou.to raz som siel z kamosom do frankfurtu na passate a 4 dni pred cestou som mu povedal nech da spravit to koleso ktore mu straca vzduch.v den odchodu sa ho pytsm koleso ako.on ze nic mu nieje vymenil ventil nafukal a uz to drzi.pytam sa ho kedy si to menil a on dnes rano.hmm no ved tvoje auto.len co sme presli hranice kazdych 200km sme zastavovali na benzinkach a fukali blbe koleso.bola zima tak kedze on od rana nespal pretoze menil ten ventil ja som soferoval a jeho lenive velicenstvo stale vykopol prosim sefe nafukat gumu :d :D .cize to je tak ak sa oprava neodskusa poriadne.
Neplacem to nie len ma to dost serie. Aj ja by som rad natahal kilometre doma s tym suhlasim lenze bol som pracovne prinuteny ist skor do Talianska a taky cas som na to nemal.
Nezavidim clovek si az potom uvedomi ked bude v takej situacii preco sa to nemohlo lepsie resp. pohodovo spravit doma.
peto2310
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 29.12.2008 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto2310 »

OK chlapy este mi povecte ako sa da odvzdusnit system alebo to mam radsej nechat na nejakeho itala ...... Skusim este zohnat novu zatku a nieco prejazdit kazdopadne vdaka za prispevky

S tym termostatom neviem ked teplotu mi drzalo furt neklesla mi este pocas jazdy skor teraz stupne vplyvom pridania plynu alebo jazdy hore kopcom.
xbaroon
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 21.09.2009 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xbaroon »

Kedze ti uz predtym tlakovalo vodu, a po vymene tesnenia, sa ti stale prehrieva motor, skusil by som aspon diagnostiku ale nie len nacitanie chyb, tam kde si to nebude velka palka.

Skor to vidim, a nechcem vas strasit, ze to bude prasklinka na valci, motor vela vody nepozerie ale teplo a tlak prechadza do vody. Skoda ze ked menili to nesnenie tak nedali hlavu na test, alebo aspon nepomerali kompresne tlaky.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných