VW Golf IV tdi 85kw -reč o tandem pumpe a vôle pri akcelerac

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV tdi 85kw -reč o tandem pumpe a vôle pri akcelerac

Príspevok od používateľa vladgolf »

Ahojte. Možte mi prosím popisať čo viete o priznakoch zlej tandemovej pumpy? A prečo mám volu pri prudkom a rychlom ubrati plynu? ako keby nejaky náraz do dačoho.na motore su silenty ok aj naprava ok aj poloosi ok na 100% všetko je tuhe.rychlosti sa daju radiť lahučko aj bez stlačenej spojky. spojková sada je nová.... takže ostava mi prevodoka a samotny motor.. môže byť takato vola v prevodovke alebo motore?
Naposledy upravil/-a vladgolf v 10.12.2014 23:55, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tandem by som nepodozrieval vonkoncom,to má úplne iné sprievodné javy.Kedže sa robila spojka,tak všetky diely ktoré by to teoreticky mohli robiť boli rozoberané,až na silenblok motora pri rozvodoch.Ten jeden sa nerozoberá ak ide prevodovka von samostatne,ale prevodovkový aj spodný mal mechanik v ruke,odpojoval polosi,mal by byť výborný prehlad o stave vecí.Treba veriť že zatiahol unášač (stredovú skrutku) dlhej poloosi
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Ved viem že to buchanie nemá nič spoločne s tandemom mne cuka pri akcelerácii tak preto sa pýtam na tie javy ako sa správa pokazený tandem turbo mam nove. Aj filtre.Viem že je to naftou lebo aj tak sa správa auto na ceste..ako ked dochadza nafta alebo nemá čo ťahať.Proste chcete si obehnuť kamion s plnym plynom a dochadza nafta tak poskakuje.NIč moc ked treba rychlo obehnuť. A tá vola bola aj pretým ako sa spojka menila. Tam skusim pozrieť tu dlhu poloos ako si pisal ak ona má volu a to bucha ked razom pustim alebo pridám plyn. SIlentbok na prevodovke som vymenil koli buchanie že to ono robi. Ešte skusim skontorolovať bočne silenty ale na 99 % im nič neni. Takže potom už len prevodovka ak nenajdem vadu v dlhej poloosi lebo všetko je nove. JA som pedant čo sa tyka napravy vždy kontrolujem ošetrujem atd spodok sa ligoce novotou aj cele auto na tie kilometre takže rovno by som vylučil všetko z nápravy a opýtal sa na prevodovku tu som nikdy v živote nevidel rozobranu neviem ako vy . Ak hej tak čo take by tam mohlo mať volu aj rychlosti ide radiť vyborne aj mechanik mi to povedal. že mám vymeniť spodny silent. Stalo sa a nič. Takže čo ved prevodovka nova nieje draha pri najhoršom ale ak netreba chapete
locco545
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 04.09.2009 10:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa locco545 »

My máme v rodine takéto autá tri. Všetky majú poctivých cca 210.000 km a všimol som si, že to isté robí na všetkých.
Proste ak sa uberie plyn a následne sa prudšie pridá, tak ako keby niečím myklo, trhlo, trocha to tak tupo buchne - proste ako keby niekde bola vôľa. Mne to príde ako nejaká voľa práve na tom uložení motora, najskôr ten spodný, ktorý je na prevodovke. Aj keď na druhej strane je to auto skoro totožné s Octiaviou, ktoré máme tiež v rodine a u týchto som to nikdy nepostrehol. Potom by to skôr vyzeralo na niečo iné.

Bratovi raz zabudli na Octavii I, 81 kW poriadne dotiahnuť ten spodný úchyt na predovke, až postupne vypadla šruba von. Potom tým agregátom už úplne trhalo a mykalo, lebo už nemal žiadne uchytenie, motor bol zavesený ako na hojdačke.


No my sme to trhnutie u našich zatiaľ veľmi neriešili. Ale pre zaujímavosť napíš, ak zistíš, čo bola príčina u teba.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

No my máme doma golfa a boru 85 a 74kw a ty? Na tej bore 74kw žiadna vola absolutne.. Predtým som mal 81kw golf4 a tam tiež bola vola ako na tomto 85kw a presne mi to pride ako silent motora. A ked sme boli pozerať boru 85kw ked sme kupovali boru tak nebola na nej vola a ten isty motor. ako je to možne do prdele :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z hlavy ti odrecitujem všetky skrutky odkiaš sú a kam patria,preto viem veľmi dobre ako ľahko dôjde ku chybe ktorú teraz hladáš a nevieš nájsť.Najčistejšia práca je vyhodiť baterkový držiak úplne a skontrolovať celý prevodovkový záves.Motor si zavesiť do podvesu a pozieť prevodovkový,spodný,a po vrátení tých dvoch aj bečný pri rozvodoch.Nebolo by prvý raz keď sa zistí že je jeho vulkanizácia už biedna,to sa tváry do poslednej chvíle ako bezproblémové.Tieto veci sa kontrolujú keď sú vonku velmi dôkladne.A spojka sa robila !!! a ty hladáš takúto vec !!!U spodného silenbloku ak nie sú dobre utiahnuté dve spodné skrutky,vytrháva závity z hliníka prevodovky.Potom ak je mechanik huj,pritiahne to slabo lebo cíti že je v pytlíku závit.No a nechá tak,lebo sa mu do opravy závitu nechce.To treba vyhádzať von skontrolovať,niet lepšieho spôsobu.
V dielňach umelý podves majú,dať von všetky tri závesy je na hodinu maximálne,doma sa len natrápiš a ešte to nenájdeš.Solidný mechanik má úplne iné ťahy a spôsoby hladania o tom je škoda sa baviť.Aspoň uvidíš ako sa takéto vôle a buchoty hladajú
Aj poloos ti skontroluje skôr než dopíšem vetu,preto si to nerob sám

Neskôr píšeš...Proste chcete si obehnuť kamion s plnym plynom a dochadza nafta tak poskakuje

Prečo hergot píšeš na etapy a nie nazaz všetko ?
Samozrejme že sú to dve odlišné veci.Tandem sa v prvom rade merá v troch režimoch.Potom sa vybehne a naloguje chovanie ktoré píšeš a záznam vyhodnotí.Ak sa urobí solidná vstupná diagnostika,väčšinou vyskočí závada ešte pri nej a logovať sa ide až na hotovo pre overenie a záverečný protokol.
locco545
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 04.09.2009 10:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa locco545 »

My máme všetko 85 kw - 2x VW BORA a raz VW GOLF.

Súhlasím plne s "mhlavatým", len osobne nepoznám zručného a solídneho mechanika, ktorému by som dôveroval natoľko, aby som mu to zveril na posúdenie a odstránenie.

Preto sa snažím vymeniť a opraviť si na aute sám všetko, čo si myslím, že je v mojich silách. Samozrejme, že niekedy tomu predchádza dosť času stráveného študovaním a hľadaním.

No ako už mhlavatý spomínal nižšie a mám už aj osobnú skúsenosť, v tomto prípade by som sa viac natrápil a osoh skoro žiaden, akurát aspoň čiastočne dobrý pocit z toho, že som sa pokúsil.
Myslím, že by som asi nevedel posúdiť, či je alebo nieje na vine ten ktorý záves, ak by už nebol fakt v štádiu skoro úplného rozsypania.

Najhoršie, že u takýchto chýb je niekedy ťažšie, náročnejšie a niekedy aj drahšie zistiť, čo to je, ako samotná náprava.
Ale o tom je know-how šikovných mechanikov.

Nakoľko nepoznám a nemám tie ťahy a skúsenosti solídneho a skúseného mechanika, tak som to zatiaľ neriešil.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Noved toto suhlasim ! Clovek chce radu lebo si opravuje sám lebo chce nepozera kolko mu to zabije času chce sa to naučiť a pošlu ho k mechanikovy no diky. Dneska som vychodil tu nadobu na vzduch aj baterku a pokyval som riadne prevodovkou či sa silent na prevodovke hybe . zdala sa byť vola nie moc ale bol pracknuta prava časť silentbloku tak som to vymenil trvalo to hodinu aj pol aj s cestou do mesta 13km len tam po silent .vymenil som a žiadny učinok.. ALE... ked zdvihnem lavu prednu stranu malym zdvyhakom a potočim kolesom dolava doprava stači troška tak 1-2cm tak proste poloos sa nehybe kolesom sa da hybať na tie 2 cm CCA Ale polos sa nepohne až po tych 1-2 cm sa začne aj os točiť. Je to normalne lebo ta poloos je nova aj ked na starej bola taka vola ? a tá vôla pochadza s časti ako je prevodovka s lavej časti auta................................................................................tema 2 :D-----a čo s tou pumpou ake su priznaky vadnej pumpy? lebo ak mi povie pár ludi že cukanie robi pumpa tak si kupim sadu a idem na to len potrebujem názory mechanikov ja niesom mechanik skuseny uplne niečo ine robim ale opravovať viem.. a vlasne jazdil si niekedy na golfe 4 mhlavaty ?
ivka123
Príspevky: 399
Dátum registrácie: 15.05.2009 23:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivka123 »

Aky je to pocit radit idiotom,co nevedia napisaj jednu suvislu vetu?
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Aspon sa netvarim že som nevim aký automechanik a pritom neviem napisať nič o priznakoch tandemovej pumpy ale sa budem vyhovarať na zle položene otazky :38eb:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tému som opustil keďže odpoveď si dostal.V prvom príspevku opísaný problém úplne vylučuval tandem ako možného vinníka.
Ibaže si to neskôr doplnil o nové "poznatky" ktoré sú o niečom úplne inom.
Preto si dostal túto odpoveď...
Prečo hergot píšeš na etapy a nie naraz všetko ?
Samozrejme že sú to dve odlišné veci.Tandem sa v prvom rade merá v troch režimoch.Potom sa vybehne a naloguje chovanie ktoré píšeš a záznam vyhodnotí.Ak sa urobí solidná vstupná diagnostika,väčšinou vyskočí závada ešte pri nej a logovať sa ide až na hotovo pre overenie a záverečný protokol

Tu je úplne všetko ako postupovať....
Takže...odmerať tlak na tandeme,napísať sem hodnoty
Nalogovať a uložiť sem logy na vyhodnotenie
Návod je tu...
http://forum.autobazar.eu/vcds-diagnost ... 59758.html

Žiadaš odpoveď na príznaky ale len preto,lebo ani netušíš že tandem je jeden z prvkov palivovej sústavy kde každý jeden vie spôsobovať problémy (a trhanie také je) ktoré sú prakticky rovnaké a tandem ich môže ale aj nemusí spôsobovať.Aj chybu v inom môže ktokoľvek neskúsený vyhodnotiť ako vadu tandemu.A vadu tandemu pripísať vstrekovaču.Preto sa jednotlivé časti vylučujú aspoň rozdelením na nízkotlaký okruh a vysokotlaký.Najrýchlejšia odpoveď je odmerať tlak tandemového čerpadla.Kedže tu už sú na konkrétnu prácu z meraním naviazané isté rutinné činnosti,vybavenie a znalosti z vyhodnotením výsledkov,tu rada končí.A musí končiť,lebo bez vedomostí čo sa presne robí to vedie len a len k problému.To je to isté ako mne zobrať skalpel a ísť niekomu vyoperovať slepáka.viem že treba rezať a šiť,ale v živote by ma to nenapadlo urobiť.Ale ani lekár nikde a nikdy nedá návod aby si to niekto vedel urobiť sám.Tieto veci sa buď robia s tým že sú tam aj patričné znalosti k tematike,alebo sa nerobia vôbec.Lekár sa z pacientom môže aspoň rozprávať,skús to urobiť z tandemom.Ale ak ho odmeráš a napíšeš hodnoty,napíšem či sú dobré alebo nie.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Nemám vag takže musim zbehnuť za osobkou ktora má vag a on mi rovno aj povie či je zla alebo nie. okolo tandemu je riadne pomastene už som o umyval a zase mastne za chvilku auto mi ide max 130 po rovine ako keby vzduch chytalo :D dobre aj tak dakujem .som to chcel vyriešiť nejak bez toho aby som musel logovať
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dopredu píšem...VAG nevie z istotou identifikovať tandem,iba odvedene z iných parametrov,tým je ale možné prenášať chybu,tj zameniť príčinu a dôsledok.
Preto treba merať
Logovať treba zase preto,lebo je to v podstate zadarmo a dáva maximum informácií.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Aha už chapem .sorry som nejak prehliadol link na logovanie čo si mi poslal.takže treba isť plny od 1500 otačok do 4000 kliknuť na log potom start/stop,jazda na kanali 001,010,011. Dalšia vec že to cuka ako sa mu zachce niekedy to nerobi niekedy hej ale 80% stale cuka ked dam na plny plyn,takže neviem ako mám správne logovať,či cukajuco alebo ked nebude cukať čo je len 20% aj to som vela povedal.
Dnes som musel isť dialnicou a nešlo to viac ako 130km/h po rovine.Keby necukalo idem 200 pohode len sa snažim jazdiť momentalne tak aby necuklo takže plynový pedal pritlačeny ani nie na polovicu a to akceleraciu do tych 100km/h nemá najhoršiu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je tam daná jasná podmienka - celý log prebieha s plynom na podlahe.Ak len na chviľku uberieš,môžeš to robiť znova.Ak padne do núdzového stavu,logovanie končí v tom bode a je hotový log.Záťažové logovanie je vždy plný plyn,štvorka od 1500 ot aj keď cuká. Väčšina motorov chviľku potiahne a padne do núdze,ja práve ten okamih potrebujem vidieť hodnoty čo sa udialo.
Je pravda že by som auto ktoré jasne cuká nelogoval ale najprv urobil vstupné meranie a diagnostiku lebo na 99,9 % by problém vyskočil úplne .Ale inak neviem ako zabezpečiť aby som videl na údajoch čo ten motor robí.Že cuká je informácia ale nie údaj, a ja potrebujem čísla a hodnoty a nie je iná možnosť ako dostať všetko podstatné v jednej tabuľke.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 18 neregistrovaných