VW Golf IV r.v. 1998 - ABS kocka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Pisal som o ASR(+EDB), to nie je ESP.
Dorobit ten vypinac ASR zas nie je taka tragedia, dotiahnut nan 12V z poistkovej skrinky a potom od vypinaca k RJ ABS. Vypinac (naj s konektorom), dva draty, jeden pin + drobny spotrebny material a nejaky ten cas.
Co je ASR:
Co je EDS:
V podstate oproti samostatnemu ABS je to "bonus".
Dorobit ten vypinac ASR zas nie je taka tragedia, dotiahnut nan 12V z poistkovej skrinky a potom od vypinaca k RJ ABS. Vypinac (naj s konektorom), dva draty, jeden pin + drobny spotrebny material a nejaky ten cas.
Co je ASR:
Kód: Vybrať všetko
https://cs.wikipedia.org/wiki/Syst%C3%A9m_regulace_prokluzu_kol
Kód: Vybrať všetko
https://sk.wikipedia.org/wiki/Syst%C3%A9m_elektronick%C3%A9ho_diferenci%C3%A1lu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Rec tu je o ASR+EDB, ktore je mimochodom funkcne tak do 40 km/h. Neviem co je zle na uzavierke diferencialu, aj ked elektronickej, alebo na blokovani preklzu kolies. Ten vypinac sluzi na vypnutie ASR, napriklad pri pokuse sa dostat z hlbokeho snehu a podobne. Ak by tam ten vypinac nebol, tak ASR by bolo aktivovane stale, co za tych urcitych podmienok moze skomplikovat aj napr. vyjdenie dakym zasnezenym kopcom. Od toho tam je, aby mal vodic moznost vyberu.
ESP je nieco uplne ine a jeho dorabka je podstatne komplikovanejsia.
Inak, polemizovat o tom ci je nieco dobre a ci nie snad nema vyznam. Z mojho pohladu je to prinos, len ide o to, kto a ako s nim nalozi.
Aj s obycajnym ABS je za urcitych podmienok brzdna draha dlhsia, nez brzdenie bez neho.
ASR+EDB neviem z akeho dovodu by malo byt navykove. Funkcne je len v nizkej rychlosti, zabranuje presmykovaniu kolesa a zaroven prenasa vykon cez diferencial na koleso, ktore ma lepsie adhezne schopnosti.
Ak bolo na mysli koli navykovosti atd. myslene ESP, tak to bude hodne zalezat od auta, kedze rozdiely v citlivosti a zasahoch su velke, zalezi to od naladenia.
ESP je nieco uplne ine a jeho dorabka je podstatne komplikovanejsia.
Inak, polemizovat o tom ci je nieco dobre a ci nie snad nema vyznam. Z mojho pohladu je to prinos, len ide o to, kto a ako s nim nalozi.
Aj s obycajnym ABS je za urcitych podmienok brzdna draha dlhsia, nez brzdenie bez neho.
ASR+EDB neviem z akeho dovodu by malo byt navykove. Funkcne je len v nizkej rychlosti, zabranuje presmykovaniu kolesa a zaroven prenasa vykon cez diferencial na koleso, ktore ma lepsie adhezne schopnosti.
Ak bolo na mysli koli navykovosti atd. myslene ESP, tak to bude hodne zalezat od auta, kedze rozdiely v citlivosti a zasahoch su velke, zalezi to od naladenia.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme ESP,no stalo sa, a pochabosť ma dávno prešla.Som názoru že že to proste od tej doby považujem za niečo,k čomu ak dopomôže aj ojedinelá situácia tak pokojne skončí tragédiou.Presne ako núdzový stav,niekoho zabije,iného nie.
AbS tiež k životu nepotrebujem, a som radšej ak ho auto nemá.Ovšem tento názor nikomu netlačím,je osobný.Začal som jazdiť keď ABS nebolo ani v myšlienke,nabehal som cez milión,proste to nepotrebujem a istejší som bez akéhokoľvek asistenta,lebo v aute som pánom ja,nepotrebujem kooperáciu v žiadnej forme,nič nechcem delegovať na nejaký "systém".Mne je jedno či je auto 2,5metra alebo 22,či váži tonu či 40 ton,či sa radí pod volantom,kutáčom alebo či na podlahe,proste problém mám len ak do niečoho niečo kecá.
AbS tiež k životu nepotrebujem, a som radšej ak ho auto nemá.Ovšem tento názor nikomu netlačím,je osobný.Začal som jazdiť keď ABS nebolo ani v myšlienke,nabehal som cez milión,proste to nepotrebujem a istejší som bez akéhokoľvek asistenta,lebo v aute som pánom ja,nepotrebujem kooperáciu v žiadnej forme,nič nechcem delegovať na nejaký "systém".Mne je jedno či je auto 2,5metra alebo 22,či váži tonu či 40 ton,či sa radí pod volantom,kutáčom alebo či na podlahe,proste problém mám len ak do niečoho niečo kecá.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných