VW Golf 2.0... GTI,TSI,TFSI,R???
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 14.06.2014 19:16 Zdieľať na Facebook
VW Golf 2.0... GTI,TSI,TFSI,R???
Dobrý večer..
Vopred sa ospravedlňujem ak tu už takáto téma je založená..
Plánujem kúpu auta ako je v predmete tejto témy.. Dieselové auta som mal doteraz, momentálne chcem benzín..
Ako tak surfujem po nete kade tade sú rôzne typy ako som už písal, GTI,TSI,TFSI,R.. Každý typ je relatívne výkonovo dosť vysoko od 270 koní vyššie..
Dôvodom založenia tejto témy je, chcem Vás poprosiť aké máte skúsenosti pre ktorú verziu sa mám rozhodnúť, kde sú aké muchy, ak vôbec sú, či ten výkon nie je moc vysoký na danú kubatúru a vôbec či sa pre dané auto ulakomiť, alebo nie... /poprípade ktorým ročníkom sa vyhýbať, chcel by som od 2011 vyššie/
Vopred Vám ďakujem za dané príspevky a rady..
Prajem pekný večer
Vopred sa ospravedlňujem ak tu už takáto téma je založená..
Plánujem kúpu auta ako je v predmete tejto témy.. Dieselové auta som mal doteraz, momentálne chcem benzín..
Ako tak surfujem po nete kade tade sú rôzne typy ako som už písal, GTI,TSI,TFSI,R.. Každý typ je relatívne výkonovo dosť vysoko od 270 koní vyššie..
Dôvodom založenia tejto témy je, chcem Vás poprosiť aké máte skúsenosti pre ktorú verziu sa mám rozhodnúť, kde sú aké muchy, ak vôbec sú, či ten výkon nie je moc vysoký na danú kubatúru a vôbec či sa pre dané auto ulakomiť, alebo nie... /poprípade ktorým ročníkom sa vyhýbať, chcel by som od 2011 vyššie/
Vopred Vám ďakujem za dané príspevky a rady..
Prajem pekný večer
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 249
- Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11 Zdieľať na Facebook
1. odporucam sa informovat na forach znaciek VAG, kde vozy s tymito agregatmi majitelia maju a tym padom maju aj relevantne vlastne skusenosti a vedia realne zhodnotit a povedat klady a zapory..
2. wrx sti, evo.. pekne, no netreba zabudat na to, ze tieto vozidla maju nakladny uz ten zakladny servis a reziu, (nehovoriac o vymene "vacsich" veci, ktore u tychto vozov z dovodu ich zamerania odchadzaju a su nutne na vymenu podstatne castejsie a skor nez u civilnejsich aut..). Cize pokial na to clovek nema "bezodnu" penazenku, tak nech si to pekne rozmysli..
3. dvojlitrove TSI/TFSI su dobre, robustne, spolahlive motory.. netrpia ziadnymi neduhmi a problemami (ak si odmyslime nejakych zopar drobnych detskych much prvych rocnikov.. ak sa orientujes na novsie kusy od 2011, tak ziadne obavy, ak voz nevlastnilo nejaka prasa).
P.S
Osobne poznam niekolko 2.0TSI (jedno vlastnim od novoty aj ja) s retaz rozvodom od 2010 vyssie (viacero Leon FR 155kw, 2x Golf GTI VI, Seat Exeo 155kw, jednu Audi A5 2.0TSI..) z ktorych maju vacsina okolo alebo cez 100tkm bez akychkolvek problemov, dvaja mali pred zhruba pol rokom 160 a 180tkm taktiez bez nejakych problemov, len zakladny servis a na jednom vymenena vodna pumpa, ktora odisla po poldnovom drteni na okruhu.
Podotykam majitelia vykon tychto aut z casu na cas aj patricne vyuzivaju, cize ziadne prehnane setrenie a hladkanie plynoveho pedalu a jazdy na spotrebu.
2. wrx sti, evo.. pekne, no netreba zabudat na to, ze tieto vozidla maju nakladny uz ten zakladny servis a reziu, (nehovoriac o vymene "vacsich" veci, ktore u tychto vozov z dovodu ich zamerania odchadzaju a su nutne na vymenu podstatne castejsie a skor nez u civilnejsich aut..). Cize pokial na to clovek nema "bezodnu" penazenku, tak nech si to pekne rozmysli..
3. dvojlitrove TSI/TFSI su dobre, robustne, spolahlive motory.. netrpia ziadnymi neduhmi a problemami (ak si odmyslime nejakych zopar drobnych detskych much prvych rocnikov.. ak sa orientujes na novsie kusy od 2011, tak ziadne obavy, ak voz nevlastnilo nejaka prasa).
P.S
Osobne poznam niekolko 2.0TSI (jedno vlastnim od novoty aj ja) s retaz rozvodom od 2010 vyssie (viacero Leon FR 155kw, 2x Golf GTI VI, Seat Exeo 155kw, jednu Audi A5 2.0TSI..) z ktorych maju vacsina okolo alebo cez 100tkm bez akychkolvek problemov, dvaja mali pred zhruba pol rokom 160 a 180tkm taktiez bez nejakych problemov, len zakladny servis a na jednom vymenena vodna pumpa, ktora odisla po poldnovom drteni na okruhu.
Podotykam majitelia vykon tychto aut z casu na cas aj patricne vyuzivaju, cize ziadne prehnane setrenie a hladkanie plynoveho pedalu a jazdy na spotrebu.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
To EVO či STI ten nákladný servis potrebuje ak sa naplno využíva potencial auta, skrátka tie autá sú stavané na celkom inú záťaž ako Golf.
Preto sa taký Golf ani nevyužíva na súťažné účely ako spomenuté dve, lebo vo vela veciach je pozadu - jediné čo má je výkon, ktorý je ale nad možnosti auta. Niečo ako Fabia RS, skrátka len Fábia, ktorá vie jazdiť rýchlo po rovine
Preto sa taký Golf ani nevyužíva na súťažné účely ako spomenuté dve, lebo vo vela veciach je pozadu - jediné čo má je výkon, ktorý je ale nad možnosti auta. Niečo ako Fabia RS, skrátka len Fábia, ktorá vie jazdiť rýchlo po rovine
-
- Príspevky: 249
- Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11 Zdieľať na Facebook
To, ze potrebuju a maju nakladny servis som predsa napisal.. a napisal som to v suvislosti s tym, ze ak to niekto nema v hlave upratane a netusi co to vsetko obnasa, chce sa len skratka vozit v ostrom vykonnom aute (ako to EVO ci STI) a ma akurat k dispozicii nejaku tu zaujimavu sumu, za ktoru uz nieco take dokaze zohnat (hoci boh vie v akom stave..), no nevidi za roh, tak moze neprijemne zletiet z oblakov.. a ze takych pripadov sa vzdy najde.
A to na aku zataz je ten ktory motor stavany, co realne znesie jeho zelezo a jednotlive komponenty a ako dlho, nema moc vyznam rozoberat, to z nas nikto nevie a nema realne vysledky a nejake statistiky z dlhodobeho hladiska. Zelezo motora vydrzi vela, ak sa jeho vykon nepredimenzuje az nerozumnym sposobom, chova sa k nemu rozumne a dopraje sa mu patricna starostlivost. (Samozrejme bavim sa tu o motoroch, ktore maju uz v serii vykon 250+ ps a su konstruovane so zretelom na to, ze ich majitelia ten vykon zrejme budu aj vyuzivat a jazdit dynamicky, nez s nejakou down-sizingovou kosackou konstruovanou hlavne s cielom co najviac usetrit, co najnizsie naklady a dopriat majitelom spotrebu 3,729l/100km)
A to na aku zataz je ten ktory motor stavany, co realne znesie jeho zelezo a jednotlive komponenty a ako dlho, nema moc vyznam rozoberat, to z nas nikto nevie a nema realne vysledky a nejake statistiky z dlhodobeho hladiska. Zelezo motora vydrzi vela, ak sa jeho vykon nepredimenzuje az nerozumnym sposobom, chova sa k nemu rozumne a dopraje sa mu patricna starostlivost. (Samozrejme bavim sa tu o motoroch, ktore maju uz v serii vykon 250+ ps a su konstruovane so zretelom na to, ze ich majitelia ten vykon zrejme budu aj vyuzivat a jazdit dynamicky, nez s nejakou down-sizingovou kosackou konstruovanou hlavne s cielom co najviac usetrit, co najnizsie naklady a dopriat majitelom spotrebu 3,729l/100km)
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.03.2007 20:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.03.2007 20:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 04.05.2008 19:19 Zdieľať na Facebook
Chlapci kedˇ mu tak núkate subaru, zaujímavý článok a skúsenosť:
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... vni-civil/
Len ma zase neukamenujte, že mu núkam embéčku.
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... vni-civil/
Len ma zase neukamenujte, že mu núkam embéčku.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných