VW Golf 1.9 tdi - mizne olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
VW Golf 1.9 tdi - mizne olej
Chlapci poradte mi 4 golf 1.9 tdi pd 85kw najzdene 225 000 km realnych do 2010 je vedena serviska z rakuska olej v tom bol každých 15 000 km menený pri normalnom jazdeni okresky mesto trasy tak max do 40km mi za 10 000 km zožral 0.5 litra oleja teraz som išiel s Ma-Tn 170km tam a 170 späť po dalnici 140km/h celý čas tempomat a mi zožralo zo stredu risky na min a začala svietiť kontrolka malo oleja teraz som dolial 4 deci na max kade mi to žerie olej ?? Gumičky na vstrekoch robene pred 20 000 km turbo bez vole troska oleja bolo v Ic tak 0.5 deci bohvie od kedy.Ani vyzuálne olej nemizne motor čistý suchy. Keď idem po dialnici a naštartujem na druhy deň tak zadymi na modro ked nejdem dialnicu tak nič bez dymu.A dym iba po studenom štarte už potom nedými vobec aj ked ho nahánam ani na mieste ked pridávam bez dýmu.Za 2 týzdne idem do Lm to je 320 tam a 320 spat mám v kufri 3/4 litra oleja v motore na max snád mi to vydrži. Olej dávam valvoline 5w-40.
ďakujem
ďakujem
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
žiadna 10w-40 nebude splnat normu Vw 505.01 ale robi to iba na dialnica doteraz som nejazdil dlho dilanicu iba max 15km domov po dialnici ostatne okreska a mesto. To by žralo asi furt keby boli simeringy na ventiloch KO ;) Uvidim za 2 týždne pri ceste do LM kolko zožerie ale dufam že nič musi mi to auto ešte do marca vydržat potom nech sa ja rosype sice má malo km na to ale aj tak.
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No to je dobrý nezmysel.Thomasl napísal:ešte doplním,prejdi na olej 10w40 a zlepší sa to..
Ten olej 10W je tuhší (menej tekutý) voči 5W, len keď je studený, t.j. akurát práve vtedy keď potrebné aby pri štarte motora olej čo najrýchlejšie dotiekol na vzdialenejšie miesta, čiže hlavne turbo.
Keď sa potom olej zohreje na prevádzkovú teplotu, tak už jeho viskozita je takmer rovnaká, nech už sa jedná o 5W-40, 10W-40 alebo 15W-40.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prechod na 10W u takéhoto motora je ho odsúdiť na smrť.
Úloha semeringov na ventiloch sa značne preceňuje a prisudzovať velkú spotrebu práve im je prinajmenšom zveličovanie.Tlak vo výfukovom ale aj v sacom kanáli je v podstate vyžší,jednak od tlakov spalín,jednak v sacom od tlaku preplňovania.A ja som ešte nevidel tiecť proti tlaku nič a olej nebude výnimka.Ale ...tu sa jedná o porovnanie tlaku na jednej a druhej strane vodítka ventilu.Ak na druhej strane tj v priestore motora (klukovej skrine) je tlak vyžší než tlak od preplňovania na opačnej strane,logicky bude snaha olej pretláčať na stranu sania.Ak je odvetranie v poriadku,čo znamená že je v poriadku všetko od odlučovača až po úplnú tesnosť motora (tesnenia,semeringy mierka,nálevné viečko)tak je celá kľuková skriňa v jemnom podtlaku,ktorý ale práve pre tesnosť nedovolí pohybu olejových pár do sacieho traktu.Z uzavretého priestoru sa nedá dosiahnuť pohyb pár,iba sa dá dosiahnuť že sa eliminujú tlakové pulzy z pohybu piestov.
Ale akonáhle je napr netesné veko nalievania alebo bežne chýba zatesnenie mierky oleja,tak sústavne prúdi cez motor prúd vzduchu touto netesnosťou a končí v sacom potrubí aj z čiastočkami oleja.Treba si zopár vecí ujasniť a hladať príčiny tam kde sú.
Úloha semeringov na ventiloch sa značne preceňuje a prisudzovať velkú spotrebu práve im je prinajmenšom zveličovanie.Tlak vo výfukovom ale aj v sacom kanáli je v podstate vyžší,jednak od tlakov spalín,jednak v sacom od tlaku preplňovania.A ja som ešte nevidel tiecť proti tlaku nič a olej nebude výnimka.Ale ...tu sa jedná o porovnanie tlaku na jednej a druhej strane vodítka ventilu.Ak na druhej strane tj v priestore motora (klukovej skrine) je tlak vyžší než tlak od preplňovania na opačnej strane,logicky bude snaha olej pretláčať na stranu sania.Ak je odvetranie v poriadku,čo znamená že je v poriadku všetko od odlučovača až po úplnú tesnosť motora (tesnenia,semeringy mierka,nálevné viečko)tak je celá kľuková skriňa v jemnom podtlaku,ktorý ale práve pre tesnosť nedovolí pohybu olejových pár do sacieho traktu.Z uzavretého priestoru sa nedá dosiahnuť pohyb pár,iba sa dá dosiahnuť že sa eliminujú tlakové pulzy z pohybu piestov.
Ale akonáhle je napr netesné veko nalievania alebo bežne chýba zatesnenie mierky oleja,tak sústavne prúdi cez motor prúd vzduchu touto netesnosťou a končí v sacom potrubí aj z čiastočkami oleja.Treba si zopár vecí ujasniť a hladať príčiny tam kde sú.
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
vlastním golf 4 variant,po jeho kúpe pri cca 220000km som riešil obdobný problém so spotrebou oleja a kedže sa mi nechcelo vrážať peniaze do starého auta ,aj keď to nie je taká položka ,som smelo prešiel z 5w40,ktorú dával starý majiteľ na shell 10w40 a čuduj sa svete od výmeny oleja do výmeny olej nedolievam -neklamem!!!teória je jedna vec ,ale prax druhá ,tomu motoru sa nič nestane..teraz nabehané 270tkm,
a k tým simeringom ,mal som 3 golfa 1,8 benzin a spoteba bola
cca 1 liter na 1000km,prial by som vám ich vidieť po demontáži,po výmene simeringov spotreba oleja žiadna ,takže páni mechanici ,keď chcete liať 5w40 tak hlavu dole a vymeniť
!!!
a k tým simeringom ,mal som 3 golfa 1,8 benzin a spoteba bola
cca 1 liter na 1000km,prial by som vám ich vidieť po demontáži,po výmene simeringov spotreba oleja žiadna ,takže páni mechanici ,keď chcete liať 5w40 tak hlavu dole a vymeniť
!!!
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
wyky tu je vidieť ten posun a akú pozornosť si tomu venoval než si zadal otázku na spotrebu oleja.Ešte raz sa poobzeráš a možno ešte niečo objavíš.A potom že raď...keď majitel ani nevie čo ako má na vlastnom aute
Ak je hadica neporušená a prípoje sú tiež tesné,nemôže byť nič olejové.Keby si rozumel písanému slovu,mal by si vo veci určite jasnejšie,lebo sa opätovne pýtaš na zodpovedané veci.Skús aspoň sekundu premýšlať nad tým čo čítaš.
Ak je hadica neporušená a prípoje sú tiež tesné,nemôže byť nič olejové.Keby si rozumel písanému slovu,mal by si vo veci určite jasnejšie,lebo sa opätovne pýtaš na zodpovedané veci.Skús aspoň sekundu premýšlať nad tým čo čítaš.
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 765
- Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56 Zdieľať na Facebook
Trošička odbočim od zakladnej otazky.
Normy oleja su vymyslene pre europu lebo mame peniaze na hluposti tak nam ju davaju zaplatit.
Subaru impreza 2,0 turbo benzin z talianska olej podla servisnej cely čas do nej liali 15w40. Ja som ju kupil pri 120000 km. Ja som prešiel na 10w40 lebo ta 15 sa mi už nezdala.
VW Golf 1,9 PD 74 kw z rakuska obdobne 15w40. Ja som ho mal od 230000 km.
Kamarat v kanade ma Passat 1,8 t ma na nom cez 300 000 km na 15w40 a meni ju podla servisného predpisu každých 8000 km za 20 dolarov v nejakom rychloservise.A verim, že ten motor vydrži viac ako v europe na 5w40 norma XY a 30 000 km interval.
Nebavim sa samozrejme o olejoch s nizkym obsahom siri pre DPF a katalizatory neviem ktorej generacie., bavim sa o olejoch pre normalne motory.
A odbočim ešte dalej. Kupujem sem tam nejake lieky a 20 tabletkove balenie u nas stoji 3,4 Eu. Teraz som sa vratil z turecka a tam som kupil 40 ks balenie za 2 Eu. Takže europan je na to aby plnil vrecka nadnarodnym spoločnostiam.
Normy oleja su vymyslene pre europu lebo mame peniaze na hluposti tak nam ju davaju zaplatit.
Subaru impreza 2,0 turbo benzin z talianska olej podla servisnej cely čas do nej liali 15w40. Ja som ju kupil pri 120000 km. Ja som prešiel na 10w40 lebo ta 15 sa mi už nezdala.
VW Golf 1,9 PD 74 kw z rakuska obdobne 15w40. Ja som ho mal od 230000 km.
Kamarat v kanade ma Passat 1,8 t ma na nom cez 300 000 km na 15w40 a meni ju podla servisného predpisu každých 8000 km za 20 dolarov v nejakom rychloservise.A verim, že ten motor vydrži viac ako v europe na 5w40 norma XY a 30 000 km interval.
Nebavim sa samozrejme o olejoch s nizkym obsahom siri pre DPF a katalizatory neviem ktorej generacie., bavim sa o olejoch pre normalne motory.
A odbočim ešte dalej. Kupujem sem tam nejake lieky a 20 tabletkove balenie u nas stoji 3,4 Eu. Teraz som sa vratil z turecka a tam som kupil 40 ks balenie za 2 Eu. Takže europan je na to aby plnil vrecka nadnarodnym spoločnostiam.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
olej valvoline 5w-40 durablend ma vynde aj s filtrom 40€ raz za rok ma to nezabije vymrnit a dat tam co. Spotreba oleja 0.5 litra na 10 000 sa mi zdala ok ale na tej dialnici ma to zarazilo z polky rysky na min na 400 km. A ako zabranim tomu aby mi nefukalo olej cez tu hadicu z veka do sania ??? Nejako to stale nechapem
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných