VW Golf 1,6 16 V 77 kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 03.05.2010 20:42 Zdieľať na Facebook
VW Golf 1,6 16 V 77 kw
Zdravím...chcem kupit auto stímto motorom...čital som ze sa donho má tankovat 98 oktánovy benzín...čo sa stane ak donho budem tankovat iba klasicky 95 oktanovy???moze sa niečo poškodit alebo je to vpohode???prejaví sa to nejako na chode motora???aky je tento motor čo sa tyka poruch???je spolahlivy???Dakujem za kazdy názor...!!! spotreba??? Je to rv.2001---maju tieto ročniky este nitovane prevodovky alebo uz je to vyriešené šrobamy???
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 972
- Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pojmy a dojmy....
Jak se přizpůsobuje moderní motor oktanovému číslu paliva?
Moderní motory vybavené senzory klepání dovedou přizpůsobovat datová pole hodnot úhlů zážehu kontinuelně, a to pro každý válec zvlášť. Jelikož řízení nesmí dovolit motoru, aby se pohyboval za hranicí klepání, ale ani aby se k její nebezpečné hranici přibližoval, zaznamenává senzor klepání typickou frekvenci, kterou se náchylnost ke klepání vyznačuje. Řídící jednotka zaznamenává hodnoty ze snímačů klepání z každého režimu a kontinuelně upravuje pole předstihů tak, aby v příštím podobném režimu otáček a zátěže použila již při rychlém rozhodování takové hodnoty předstihů, které nejsou rizikové ve vztahu ke klepání. Tyto hodnoty jsou ukládány v neustále napájené paměti RAM, kde se uchovávají i po vypnutí motoru.
Tato kotinuelní adaptace slouží nejenom k udržení výkonnosti motoru v době provozu kdy motor stárne a snižuje se jeho komprese, kdy bez zvýšeného předstihu ztrácí pozvolna i výkon, ale i k přizpůsobivosti na aktuálně použité palivo.
Tato kotinuelní adaptace slouží nejenom k udržení výkonnosti motoru v době provozu kdy motor stárne a snižuje se jeho komprese, kdy bez zvýšeného předstihu ztrácí pozvolna i výkon, ale i k přizpůsobivosti na aktuálně použité palivo.
Snímače klepání vysílají při natankování nízkooktanového paliva do řídící jednotky signály, jejichž vyhodnocení vede ke snižování hodnot předstihů. Tyto hodnoty předstihů jsou redukovány regulačním algorytmem tak dlouho, dokud v každém režimu není dosažena taková úroveň předstihů, která nenese riziko klepání. Algorytmus pracuje tak, že se pro každý válec v každém z režimů bere regulační hodnota z posledního podobného režimu, na této hodnotě řídící program jistou dobu setrvá a po ní se dle signálů ze snímačů klepání rozhoduje o dalším eventuelním snížení předstihu. Tyto "ustálené hodnoty" jsou pak obsahem přizpůsobeného pole v paměti RAM.
Stejně je tomu tak v opačném případě, kdy ze natankováním paliva s vyšším oktanovým číslem upravuje hodnota předstihu směrem do vyšších předstihů. Algorytmus regulace pracuje totiž i v opačném směru. Není-li dle signálů snímačů klepání rozpoznána řídícím programem náchylnost ke klepání, zvyšuje řídící jednotka pozvolna předstihy u všech válců tak dlouho, dokud se první příznaky blížícího se klepání neobjeví
Jaké škody zapříčiňuje klepání motoru?
Vysokorychlostní hoření, ať již pochází od zápalu jiskry na svíčce nebo od samozápalu od jiného místa v motorovém prostoru, probíhá za extrémně vysokých teplot a tlaků, takže poškozuje tepelně celý spalovací prostor. Klepání má za následek propálené písty, těsnění pod hlavou, ventily apod.
Praktické zkušenosti: Motory, které jsou vybaveny snímači klepání, mají však svá úskalí. Šelesty, jejichž frekvence se vyskytuje ve frekvenčním pásmu signálů klepání mohou být vyhodnoceny jako klepání a motor pracuje s redukovaným předstihem za nižšího výkonu a vyšší spotřeby
Autor textu guru diagnostiky pán Fleischhans z www.FCD.eu
Už iba potvrdím slová majstra diagnostiky že zarušenie signálu snímačou vie velmi dobre zvládnuť aj biedny reťazový rozvod a výsledok je že motor zníži výkon a zvýši spotrebu
U Toyoty a japončíkov bol na palubovke často prepínač Cuise control ktorý pri zmene paliva prepol RJ na iné datové pole tj mali dvojdatové RJ a vodič mal možnosť si vybrať.
Dôležitosť mať určité aspoň minimálne vedomosti aj o takýchto veciach bude asi rásť zavádzaním stále drahších vysokotlakých vstrekovacích systémov.
Jak se přizpůsobuje moderní motor oktanovému číslu paliva?
Moderní motory vybavené senzory klepání dovedou přizpůsobovat datová pole hodnot úhlů zážehu kontinuelně, a to pro každý válec zvlášť. Jelikož řízení nesmí dovolit motoru, aby se pohyboval za hranicí klepání, ale ani aby se k její nebezpečné hranici přibližoval, zaznamenává senzor klepání typickou frekvenci, kterou se náchylnost ke klepání vyznačuje. Řídící jednotka zaznamenává hodnoty ze snímačů klepání z každého režimu a kontinuelně upravuje pole předstihů tak, aby v příštím podobném režimu otáček a zátěže použila již při rychlém rozhodování takové hodnoty předstihů, které nejsou rizikové ve vztahu ke klepání. Tyto hodnoty jsou ukládány v neustále napájené paměti RAM, kde se uchovávají i po vypnutí motoru.
Tato kotinuelní adaptace slouží nejenom k udržení výkonnosti motoru v době provozu kdy motor stárne a snižuje se jeho komprese, kdy bez zvýšeného předstihu ztrácí pozvolna i výkon, ale i k přizpůsobivosti na aktuálně použité palivo.
Tato kotinuelní adaptace slouží nejenom k udržení výkonnosti motoru v době provozu kdy motor stárne a snižuje se jeho komprese, kdy bez zvýšeného předstihu ztrácí pozvolna i výkon, ale i k přizpůsobivosti na aktuálně použité palivo.
Snímače klepání vysílají při natankování nízkooktanového paliva do řídící jednotky signály, jejichž vyhodnocení vede ke snižování hodnot předstihů. Tyto hodnoty předstihů jsou redukovány regulačním algorytmem tak dlouho, dokud v každém režimu není dosažena taková úroveň předstihů, která nenese riziko klepání. Algorytmus pracuje tak, že se pro každý válec v každém z režimů bere regulační hodnota z posledního podobného režimu, na této hodnotě řídící program jistou dobu setrvá a po ní se dle signálů ze snímačů klepání rozhoduje o dalším eventuelním snížení předstihu. Tyto "ustálené hodnoty" jsou pak obsahem přizpůsobeného pole v paměti RAM.
Stejně je tomu tak v opačném případě, kdy ze natankováním paliva s vyšším oktanovým číslem upravuje hodnota předstihu směrem do vyšších předstihů. Algorytmus regulace pracuje totiž i v opačném směru. Není-li dle signálů snímačů klepání rozpoznána řídícím programem náchylnost ke klepání, zvyšuje řídící jednotka pozvolna předstihy u všech válců tak dlouho, dokud se první příznaky blížícího se klepání neobjeví
Jaké škody zapříčiňuje klepání motoru?
Vysokorychlostní hoření, ať již pochází od zápalu jiskry na svíčce nebo od samozápalu od jiného místa v motorovém prostoru, probíhá za extrémně vysokých teplot a tlaků, takže poškozuje tepelně celý spalovací prostor. Klepání má za následek propálené písty, těsnění pod hlavou, ventily apod.
Praktické zkušenosti: Motory, které jsou vybaveny snímači klepání, mají však svá úskalí. Šelesty, jejichž frekvence se vyskytuje ve frekvenčním pásmu signálů klepání mohou být vyhodnoceny jako klepání a motor pracuje s redukovaným předstihem za nižšího výkonu a vyšší spotřeby
Autor textu guru diagnostiky pán Fleischhans z www.FCD.eu
Už iba potvrdím slová majstra diagnostiky že zarušenie signálu snímačou vie velmi dobre zvládnuť aj biedny reťazový rozvod a výsledok je že motor zníži výkon a zvýši spotrebu
U Toyoty a japončíkov bol na palubovke často prepínač Cuise control ktorý pri zmene paliva prepol RJ na iné datové pole tj mali dvojdatové RJ a vodič mal možnosť si vybrať.
Dôležitosť mať určité aspoň minimálne vedomosti aj o takýchto veciach bude asi rásť zavádzaním stále drahších vysokotlakých vstrekovacích systémov.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 562
- Dátum registrácie: 14.11.2007 16:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 972
- Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1263
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Mal som tento motor v Seate Leon, je to 16V, takze musis tocit do otacok, pri predbiehani davas z 5-ky kludne do trojky, aby to slo... Ja som s nim bol relativne spokojny, spotreba od 6,5 do 8,5 litra, zalezi na tom kde a ako s nim budes jazdit. Motor ani prevodovka poruchy nemali, najazdil som na nom cca 100tis km, poruchy: blbla mi klima, bol zaoxidovany jeden kontakt, oprava 20 eur v origo servise. A samozrejme v tychto golfoch, leonoch a octavkach tika smerovka, neblika, len ten tikavy zvuk to vydava kedykolvek, neriesil som. To je vsetko co viem o tom motore napisat. A benzin samozrejme 95.
-
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48 Zdieľať na Facebook
95 natural
do 1.6 16V klasicky benzín 95 natural!!!! Pozor asi si si to pri zháňaní informácií pomýlil s 1.6 FSi.
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 03.05.2010 20:42 Zdieľať na Facebook
Ok takze benzín máme vyriešeny ide tam klasika 95 natural...a co sa tyka poruchovosti tychto aut???co najviac odchádza??kazde auto má nejake choroby...takze aj toto bude mat asi niečo....dufam,ze uz tieto rocniky nemaju nitované prevodovky...Dá sa to nejako zistit či má alebo nemá???alebo brat radsej 1,4 16 V ???ten zevraj moc zere olej... oplati sa dat za take auto rv.2001 4000 eur???alebo je to predrazená krava hmmm..
-
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32 Zdieľať na Facebook
Nabudúce viac otáznikov a výkričníkov, aby sme lepšie pochopili tvoje otázky.
4000 je šialená suma.
4000 je šialená suma.
Mazda 6 GH 2.0i
===============================
EX: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi <- Ford Focus MK2 FL 1.8 TDCi Titanium X <- Ford Mondeo MK3 2.5 V6 Ghia <- Ford Focus MK1 1.8i Comfort <- Lancia Dedra 1.6i
===============================
EX: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi <- Ford Focus MK2 FL 1.8 TDCi Titanium X <- Ford Mondeo MK3 2.5 V6 Ghia <- Ford Focus MK1 1.8i Comfort <- Lancia Dedra 1.6i
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 32
- Dátum registrácie: 15.04.2012 09:39 Zdieľať na Facebook
Mám presne taký golf 1.6 16v AZD,žiaden FSI a verte tomu,že má predpísanú 98-čku.Kľudne možeš do neho dávať aj 95-tku ,ale je tam dodatok,"so znížením výkonu".Tí čo píšete,že má 95 odporúčam vám trochu pohľadať po nete ako tu zavádzať a písať hlúposti o ktorých si mýslíte,že sú pravda.Prevodovka tam už nie je nitovaná.Možno pre niekoho sa bude zdať,že má vyššiu spotrebu,ale je to celkom spoľahlivé a jednoduché na servis auto na rozdiel od všeliakých htp,tsi...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných