Vplyv rozdielneho ET na podvozok

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sanat4
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 21.08.2008 21:30
Zdieľať na Facebook

Vplyv rozdielneho ET na podvozok

Príspevok od používateľa sanat4 »

Zdravím.Mám Accord 2,4 r.v.2007 a chcem dať elektrony 7,5x17
s ET 35.Doteraz tam mám a aj predpísané sú 17-ky s ET 55.
Môže mať takto rozdielne ET nejaký negatívny vplyv ....napr na opotrebovanie podvozkových častí a podobne...alebo je to bude v pohode?Ďakujem za názory.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Kolesá budú o 2 cm vylezenejšie von - okrem toho, že to už môže pri záťaži a/alebo prepružení škrtať o blatník to samozrejme MÁ vplyv na časti náptavy, samozrejme negatívny - ložiská, čapy sú úplne inak namáhané ako to japonskí inžinieri vyrátali...


[img]http://files.myopera.com/cicmanec/album ... ord_ET.jpg[/img]
dragoo
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dragoo »

dam vlastnu skusenost..nie u hondy sice ale to je jedno...
vymyslal som s kolesami sak hentake ET nemoze vadit a bla bla... kupil som 17"....vies ako som skoncil? teraz som ich predal a kupil kolesa ktore su original montovane od vyroby na moj prasat....
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

ja este dodam, sice trochen odveci:

cim vacsie kolesa, tym sa spravidla skracuje zivotnost napravy.....preco?
Vzrasta hmotnost tzv. neodpruzenych hmot, ktore prostrednictvom ramien "kmášu" celymi napravami + prislusenstvom....

Moze sa lahko potom stat, ze zdanlivo pevnu napravu daju do kolien velmi rychlo fesaci obycajnym prechodom na vacsie palce.... :28b7:

ET-cko tomu tiez pomaha podobne ako velmi oblubeny "tuning" v podobe rozsirovacich podloziek. Oba sice zvacsia rozchod kolies, pomozu tym lepsiemu prejazdu zakrut, avsak za cenu skratenia zivotnosti napravy vplyvom zvysenych pakovych sil....Ak sa k tomu prida kombinacia s vacsimi diskami, tak to ide znacne sprudka....Najma na tak v poslednej dobe preferovanych viacprvkovych hlinikovych ramenach to je mimoriadne citit-najma financne.
Zvlast, ked uz samotne ramena so seriovymi 16"kami napr. na E60ke (tak oblubene béemwéčka, najma v 3-litrovej rope) su pomerne malo odolne....

Tak sa potom casto stavaju situacie, kedy je hrdy majitel takejto kary zaskoceny sumou za opravu :2f93: . Kedze na zadok vdaka opajaniu sa individua zrychlenim :rouler: smeruju trvale velke porcie Nmetrov, je smrt zadnej napravy casto casovo zhodna s tou prednou (ach, kde su tie casy kedy sa sem-tam riesil nejaky ten čapík alebo silentblôčok vyhradne prednych plechovych ramienok :d :D )

Odrazu su drzitelia (to som napisal schvalne-zasvateni vedia na co narazam) velmi nemilo prekvapeni G.O. predku + zadku za 2-3 tisic evro v materiali ! ! !

Takze vazeni, ake poucenie z toho plynie?

Obuvat rozumne a s citom. Nenacapit :3020: hned ako sa stanete drzitelom povodne 60-70 tisicovej jazdenky hned obrovite kolesa vysunute v mantineloch blatnikov (toboz uz vobec nie spojit to s ich "vyťahovanim"). Na dedine s mensimi kolesami sice az taky zaujem nevzbudite :zg282: , ale verte ze lepsie je za tie peniaze radsej investovat do reepasu podvozku + brzd.
Obzvlast, ak ste iba drzitel a nie aj vlastnik...

mia :zga28:
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
roman66666
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 26.11.2008 20:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roman66666 »

skus si najst ATmagazin 11. 2007 az 1.2008 tam to mas rozobrate od sirsich a vecsich pneu az po zmenu ET prip. podlozky. mala ukazka: Geometria prednej napravy aktualnych konstrukcii vytvara negativny polomer riadenia, ked sa stred dotykovej plochy pneumatiky nachadza od osi riadenia smerom dovnutra auta. zabezpecuje tak jeho stabilizaciu najme pri brzdeni /zvlast na povrchu s rozdielnou prilnavostou na oboch stranach/. Z konstrukcnych dovodov su hodnoty polomeru riadenia male /par mm/, co plati najme pre najrozsirenejsie zavesenie McPherson. Posun kolesa smerom von teda zmensuje negativny polomer riadenia a akykolvek rozdiel v pozdlznom zatazeni laveho a praveho kolesa /ktory je v praxi vzdy/ sa prejavy na horsej smerovej stabilite. Vecsie vysunutie dokonca meni polomer na kladny, takze sily, ktore by mali posobit stabilizujuco, posobia presne opacne. Ak sa na celu vec pozrieme realnym pohladom, mozne zvecsenie rozchodu je tak male, ze ho v praxi nemame sancu pocitit, geometriu vsak pokazime takmer stopercentne.
marko583
Príspevky: 232
Dátum registrácie: 11.01.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko583 »

sirka disku, et kolesa, velkost kolesa nema vplyv na geometriu...
roman66666
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 26.11.2008 20:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roman66666 »

je to citacia z ATmagazinu ja niesom mechanik :42f9:
sanat4
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 21.08.2008 21:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanat4 »

Vďaka za odpovede.Neriešim to z dôvodu nejakého tuningu.Auto som kúpil len s jednou sadou-origo hondacke 17-nastky a na zimnú sadu som chcel nejaké lacné elektrony /plechače tam určite nedám/ a zohnal som tieto,kde pasuje rozmer aj rozteč,len to ET je menšie.
Napísať odpoveď

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: jaster-83 a 3 neregistrovaní