Volvo V50 - ložisko

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Volvo V50 - ložisko

Príspevok od používateľa mlsking »

Ahojte, mam Volvo V50, 2004 ročník, 2.0 100kw nafta, najazdené skoro 260 000km.
Pred necelými 3 mesiacmi asi 9 000 km dozadu som menil obe predné ložiská a uz pri jednom aj kotúče s platnickami. Moja otázka je, ci je možné aby mi po takom malom nájazde začali tie ložiská znova hucat? Ide ma z toho vyrutit lebo to nieje zrovna najlacnejšia záležitosť. Ale zaujímavé je ze hucia len od 80 do 110 km/h. Potom je to ticho. Nemôže to hucanie spôsobovať nieco iné?
A este jedna otazka, neviete o niekom kto vie vypnúť EGR? Idem ho zaslepit lebo to uz ma za sebou a je ho potrebne vypnúť, popripade kolko to asi môže stat? Vďaka. :41c2:
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Zacali znova hucat, alebo tou vymenou ani neprestali? Lebo niekedy dobre hucat dokazu aj gumy.
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Prestali po výmene, auto islo krasne potichu. Gumy? Myslel som aj nato, ale nejde mi do hlavy zeby začali z ničoho nic tak hucat. Pre info mam tam Barumky briliant 3. Dezen vyse 5mm.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Ložisko môže hučať. Buď boli z lacnejších, ale bo boli nevhodným spôsobom namontované. Skôr sa prikláňam k druhej možnosti.
P.s.: EGR netreba "vypnúť", zaslepiť, čokoľvek. Treba ho vymeniť za nový kus. Je potrebný ku správnej funkcii tvojho motora, takže radšej kúp nový a vymeň. Stojí 200€, ktoré na nafte ušetríš raz dva. Zaslepenie EGR, vykuchanie DPF, odstránenie katalyzátora a podobné profi úpravy sú také cigánske riešenia, tak obľúbené medzi "sedlákmi" na SVK. A ty sa asi nechceš znížiť na tú úroveň, že nie...? ;-)
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Ložisko som tam dával za 130€ jeden kus. Tusim skf alebo snr. Nepamätám si presne. Rozmýšľal som nad reklamáciou lebo by mala byť nejaka zaruka nato ak sa nemýlim. Lenže za kym ist? Do servisu kde mi to robili? Alebo to obvolat s predajcom dielou? Servis meniť nechcem. Cela rodina tam chodíme a nikdy nebol žiadny problém. Väčšinou si robim veci doma sam ked je cas, ale lis bohuzial nemam:-D.
A k tomu egr. Zaslepoval som ho aj na V40 co som mal pred tým a nejaký rozdiel medzi plne funkčným a zaslepenym som nepociťoval. Tak neviem na kolko je v tom motore podstatny, ak je tam len na úpravu emisii tak to mi az tak dolezite nepride. Ale rad sa necham poučiť preco ho radsej vymeniť ako zaslepit. Samozrejme katalyzátor by som nekuchal, nepotrebujem mat sadze na kufri.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Možno, že tebe to až také dôležité nepríde, ale z hľadiska životnosti a správnej funkcie motora tam byť egr má.
Nehrajme sa na to, že sme múdrejší, ako konštruktér, ktorý ho tam dal.
Zaujímavé čítanie o EGR-máš tam krásne napísané, prečo je egr dôležitý:
http://www.autorubik.sk/clanky/co-je-to ... egr-ventil
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Ja som nikdy netvrdil, ze sme mudrejsi ako konštruktéri, ale ok. Precital som si ten článok a uvidim po vyplate ako sa rozhodnem. V prvom rade musim vyriešiť to hucanie. Ale potrebujem zistit ci to je naozaj to ložisko. Lebo ked sa vybere tak sa uz bude musiet menit. Alebo sa mylim?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú tam dve vety hodné pozornosti
* U dieselového motora je množstvo spätne privádzaných výfukových plynov až 50%.
* V praxi tak zostane viac tepla akumulovaného pre expanznú fázu, čo tiež pomáha zvyšovať efektivitu celého motora.

Snáď ani netreba vysvetľovať že EGR si na seba zarobí,tolko pozitívnych vplyvov má.
O nevýhode viem iba jednej,potreba čas od času vyčistiť.
U množstva aut novších generácií je nutné riešiť EGR aj softvérovo tj musí dôjsť k zmenám vo vzájomných vzťahoch.Ako je to zvládnuté je už vec úrovne "ladiča". Takže tu si treba povedať,môže to byť dobre aj zle.Kým jednému tým starosti končia,inému ešte len začínajú.Dať do poriadku svoj funkčný systém je vždy úspech a trefa do desiatky z každého pohladu
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: Volvo V50 - ložisko

Príspevok od používateľa wilz »

mlsking napísal: Ale zaujímavé je ze hucia len od 80 do 110 km/h. Potom je to ticho. Nemôže to hucanie spôsobovať nieco iné? quote]
Ak je to tak, tak to určite nebudú ložiská.
Pneumatiky dokážu pri určitom stupni opotrebovania a tiež keď už je trocha tvrdšia guma, neskutočne hučať.
Mne raz takto začali Michelinky, ktoré predtým neboli hlučné, po dosiahnutí 3-4 mm hĺbky dezénu hučať ako lietadlo.
Ložisko buď hučí alebo nie, prípadne v začiatkoch hučí pri väčšom zaťažení, t.j. napr. v zákrute.
grizlly1
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 06.01.2013 21:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa grizlly1 »

mlsking: Ked si menil loziska v nabojoch,menil si aj to male,unasacie na prvaj poloosi??? Mne hucalo prave to a nie tie v nabojoch.Znelo to presno ako ked mas na PRD gumy!!!
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

raven85 napísal:Zaslepenie EGR, vykuchanie DPF, odstránenie katalyzátora a podobné profi úpravy sú také cigánske riešenia, tak obľúbené medzi "sedlákmi" na SVK. A ty sa asi nechceš znížiť na tú úroveň, že nie...? ;-)
Je sedlácke riešenie aj keď sa pri kúpe zameriam na autá ktoré tieto moderné vymoženosti nemajú???Aj súčasnosti sa ich ešte zopár kúpiť dá. lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Pokiaľ neboli v aute od výroby, tak je to múdre riešenie.
Ja som sa tiež zameral na autá, kde spojka s dvojhmoťákom nebude stáť pri výmene 600€, kde nebudem nikdy v živote meniť turbo, kde sa vstreky nemenia, kde neriešim dpf, žhavenie...
Preto mám atmosferický benzín, ktorému už treba signál z niekoľkých čidiel, ale k spokojnému životu mu stačí raz ročne vymeniť olej, filtre, mať dostatok chladiacej kvapaliny a natankovaný benzín.
Zadávateľovi to ale nepomôže. Má nafťáka, ktorý k svojej správnej činnosti potrebuje zopár vecí. Pôjde aj bez nich, ale to potom bude na úkor životnosti a na úkor zdravia nás všetkých.
Všimol som si dávno aj niekoľko dôležitých vecí ohľadom EGR ventilu. Problém s ním majú zväčša šetrílkovia, ktorí hladkajú plyn a drncajú sa na 1400 otáčkach. Tí, ktorí chodia nad 2000otáčok stále, tak sú v pohode, tak isto tí, ktorí využívajú potenciál auta. Je to tým, že RJ vyradzuje na ten čas EGR, keď je potreba vysoký výkon.
Preto platí, že kupovať auto len od človeka, ktorý auto nepodtáča, lebo potom je prúser aj so spojkou, dvojhmotou, egr, dpf...
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Menil som vlastne cele náboje s loziskami. Unasacie nie, zeby odislo to? Ako vravim tie gumy napadli aj mna, ale nemam to velmi ako odskúšať. Zimne mam matadorky a tie su uz take zavodnicke:-D. Jedine zeby som prehodil z predu do zadu kolesa, bude to stacit? Nebude mi popripade ten zvuk ak je to z nich aj tak prenasat a nezistim nic?
A egr, bolo cistene asi tak 1000 km späť, chvíľku to slo ako hodinky ale vravim zas to hapruje. A ja rozhodne nie som setrilek, priemernu spotrebu mam 6,5-7 litrov. Cize na 1400 otáčkach nechodim skoro nikdy, snazim sa ho drzat vzdy od 1700 do tych 3200. Viem ze nizke otacky mu velmi neprospievaju.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

K tomu hučaniu - pokiaľ ti to vadí tak že to chceš riešiť, tak sa nedá nič robiť, treba sa do toho pustiť.
Najprv by som preskúšal tie pneumatiky, pretože to okrem roboty nie je žiaden finančný náklad.
Je jedno aké kolesá dopredu na tú skúšku namontuješ, kľudne aj tie zimné, pokiaľ ich máš na diskoch, najlepšie nejaké iné pneumatiky ako sú tam teraz namontované, aby sa zmenila prípadná interakcia medzi kolesom a nápravou.
Mal by si potom pri jazde počuť, či to robí stále tak isto, alebo či sa niečo zmenilo.
Ložisko zvyčajne buď hučí alebo nehučí, nezávisle od rýchlosti otáčania, aj keď otáčky vplyv majú na intenzitu hučania, prípadne ložisko hučí pri zaťažení a prestane pri odľahčení.
Mne sa stalo, že mi zadné ložisko na nehnanom kolese začalo hrozne hučať, mal som domov ešte zo 300 km, bál som sa že nedôjdem. Zistil som však že pri cca 105 km rýchlosti sa to upokojilo, tak som sa snažil ísť stále tou istou rýchlosťou, našťastie po diaľnici sa to dalo.

To unášacie ložisko by mohlo hučať v určitom rozsahu otáčok, ak má už trocha vôľu a v spojení s nevývažkom poloosi sa rozochveje rezonančným kmitaním.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

lozisko sa dokaze pokazit dost rychlo, ak do neho zateka voda a dostava sa prach a odchadza vazelina.
Ale v prvom rade zistit, co vlastne huci.

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní