Volvo V40 1.9TD 66kW - zohriaty motor naštartuje a zhasne

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bigbeat
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 17.03.2007 08:13
Zdieľať na Facebook

Volvo V40 1.9TD 66kW - zohriaty motor naštartuje a zhasne

Príspevok od používateľa bigbeat »

Ahojte,

už nejaký čas mám takýto problém:

- Štart za studena bez problémov - do teploty 90 st.
- po dlhšej jazde, ked je teply motor po ďalšom naštartovaní beží cca 5 sekund a zdochne.. následne ho naštartujem až po dlhom štartovaní, ale už sa mi stalo, že som nenaštartoval vôbec. Keď je naštartované, tak motor beží stále - z Chorvátska som až domov radšej nevypol motor a urobil som dobre - 1x mi na druhy den nenaštartoval ani za studena.

Po hladaní chyby, som zistil, že nedáva naftu.. po vyšrobovaní pretlakového (čerpadlo, odpad) ventilu Delphi 9100-191 a následnom prefuknutí ( uvolnení guličky, pružiny?) a následnom založení, odvzdušnení chytí na šup.
Teda som zohnal ten ventil - z Polska, na SK mi ho nik nevedel predať, len celé čerpadlo vo Volve, heh..

Lenže chyba sa opakuje, s tým, že tentokrát chytí po zhasnutí za tepla takmer ihned.. Viete mi poradiť kde môže byť chyba? Akoby sa zavzdušňovalo za tepla.. nemenil som ale medené podložky, zajtra skúsim.

Ďakujem všetkym už teraz za pomoc, Miro[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrovna šťastne si na vec neišiel.Vymenil si toto

[img]http://i.imgur.com/75CfyP3.jpg[/img]

Ale..stále nevieš či má alebo nemá čerpadlo svoj systémový tlak.Ak sa to chceš dozvedieť musíš proste merať.Ale na ten tlak má dosah viac vecí,jedna z nich je padanie hladiny (zavzdušňovanie) z dôvodu netesnosti.A miest je viac,dokonca skryté očiam (vstupné gufero)
Ďalší dobrý dôvod na problém je nedostatočnosť vlastného podávacieho čerpadielka,...ale to sú všetko už iba dohady,treba merať,potom zase merať,a nakoniec merať
Ak meranie z akéhokolvek dôvodu nie je možné,tak sa odstrihnúť od pôvodných prípojov,tj prívod a odvod paliva a ísť na umelý okruh kde nie je spád paliva,tj z nádobky v úrovni čerpadla.A bude razom jasno vo veci.
bigbeat
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 17.03.2007 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bigbeat »

Ďakujem za odpoveď -Áno, presne ten ventil som vymenil. Faktom je, že po výmene za nové sa síce chyba opakovala - teda po zohriatí auto po naštartovaví zdochlo, ale následne chytilo bez dlhého štartovania.
Práve som tam nahodil nové podložky - medené, behal som po meste asi 2h, kým som ich zohnal, teda auto bolo zohriate dostatočne, dúfam.. vymenil som ich rovno pred Guferom, zatial všetko v poriadku.
Pravda ale je, že mi zdochlo po naštartovaní vždy asi až po 50km stálej - neprerušenej jazdy :(

Našiel som jeden nezapojený kábel, ktorý sa rozvetvuje na vzduchový filter (snímač) a vedie niekam dolu.. nevidím kde by som ho mohol zapojiť, neviete čo je to? Nie som mechanik.. :( dokonca neviem ani ako tu priložiť obrázok :D[img] http://forum.volvoklub.cz/download/file ... &mode=view[/img]
Naposledy upravil/-a bigbeat v 25.08.2014 15:23, upravené celkom 1 krát.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

nie som si teraz veľmi istý či je to presne to isté :-)

Ale volvo bralo motor od renaultu, tak možno skúsiť potom to čerpadlo riešiť cez renault.
bigbeat
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 17.03.2007 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bigbeat »

Áno, je to motor Renault.. vieš, ja som bol aj v Renaulte, aj vo Volve.. ale to môžem ísť asi rovno za mojou mamou :D
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

vyznajú sa rovnako ? :-)

skús ísť na volvoforum, tam je pár mechanikov, čo sa tvári že sa volvám rozumie :-)

Väčšinou sú zo západného slovenska, bo na východe zdochol volvo servis.
bigbeat
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 17.03.2007 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bigbeat »

už som tam vložil príspevok zatial bez odpovede.. teda tí chlapci z Východu sú teraz v BA :)
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Ja si myslim, ze mas pripchaty prepad do nadrze, aky je tlak za cerpadlom? Tlak vo vackovej skrini? V hlave cerpadla? Po vypnuti tepleho motora a pri starte treba merat...
Referencie
Za cerpadlom tak max 0.1 Bar
Cam box - vackova skrina maximalne 0.6 bar pri starte, pri max otackach maximalne 1.1bar
V hlave minimalne 0.6bar pri starte....

Merajte a pridete na to :)
bigbeat
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 17.03.2007 08:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bigbeat »

hm, ale prečo to robí iba ked je zohriaty - až po cca 50km jazdy.. akoby sa tam teplom niečo rozťahovalo a nefungovalo tak ako má..
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných