Volvo T6 benzin/lpg - vykon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Volvo T6 benzin/lpg - vykon

Príspevok od používateľa pablo4 »

Chcel by som sa ako laik opytat ci mi niekto bude vediet napisat, nazor co moze sposobovat stratu vykonu pri jazde. Auto je 6 valec benzin aj lpg dlhe roky fungovalo bez problemov. pred nejakym casom som isiel po okreske po rovine normalnou rychlostou a na konci zacalo horske stupanie, tymto usekom som isiel snad 1000x vzdy v poriadku, naraz pri stlaceni plynu automat podradil zabral ale potom akoby motor zacal dusit a uberat z vykonu mal som pocit ze ide iba na 4-5 valcov. prisiel som na odpocivadlo, nosim si v aute taku lacnu diagnostiku za 20 eur co mi vyhodila kod p303 a p305 /missfire/ cize na tychto dvoch valcoch bol nejaky problem. domov som to mal par km tak som pomaly odparkoval auto, hned som v garazi mal nahradne sviecky a cievky tak som ich preventivne vymenil. /vstrekovace som nemenil kedze to robilo aj na benzine aj na lpg a maju samostatne riesene privody ku valcom/ Po vymene som sa isiel previezt, bolo to trochu lepsie ale vyhadzuje mi stale kod p303, teda uz mi to nedalo vymenil som aj vstrekovac, kedze nie som automechanik poziadal som znameho aby sa zmerali tlaky vo valcoch, ktore boli vsade ok az na valec c 2 teda hlava isla dole zistil sa podpaleny vyfukovy ventil /typicka lpg zalezitost ventil vydzral 170 tisic km/ vymenil sa ventil vsetko sa prebrusilo, otlakovalo zarovnalo nove tesnenie zalozilo nazad, prva jazda bum, vsetky valce funguju ale teraz vyhadzuje diagnostika chybu vackovej hriadele. problem pretrvava pri zosliapnuti plynu sa vykon po par sekundach prepadne. Kedze som uplny laik len viem ze maju byt pri motore splnene 4 podmienky , palivo, vzduch, casovanie a iskra. Vsetko bolo premerane a overene nenasli sme nic. Vykon sa prepadne aj pri jazde iba na benzin alebo iba na lpg, cize vylucujem problem z palivom, sviecky a cievky odskusane na iskru a premerane na odpor, a vsade uz vymenene za nove podla vinka aj komplet sviecky aj cievky, cize vylucujem aj iskru alebo kable, rozvody boli menene pred 35 tisic a su v bezchybnom stave napnutie idealne aj pri overeni znaciek na motore su nastavene spravne, a vzduch to sa priznam neviem posudit ale chyby nevyhadzuje ani na drahsich diagnostikach. Budem vdacny za kazdu dobru radu.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Vyhadzuje chybu vackovej hriadele... ale co? Snimac polohy?

Osciloskopom sa da krasne preverit kazde jedno cidlo, ci kompresia motora.
pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pablo4 »

Mne len telefonoval dnes ten znamy co ma lepsiu diagnostiku ako ja ja mam za 20 eur on ma za 150 eur cize ani to nie je ziadna slava, ale spomenul mi ze mu vypisalo cislo chybove, zavolam mu v pondelok a opytam sa aky presne kod vyhadzuje, ale myslim spominal snimac polohy /ale overim to/ Este ma napadlo, neviem akym sposobom ma tento motor nastavovanu volu ventilov ci pevnymi podlozkami alebo hydro, ako laika ma este teda napadlo, ked sa menili nove vyfukove ventily na dvojke valci, tak ak su pevne podlozky tak mozno su mimo tolerancie pri novom ventile. Kod motora je B 6294 T
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

je tam hydraulika

overiť snímač je práca na pár minút
pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pablo4 »

martincichy dakujem za tvoje odpovede, v pondelok budem vediet viac, myslis si ze keby bol snimac chybny, ze by mal taku autoritu a dokazal by cez ecu znizit vykon motora, mozno ano ja sa do toho nevyznam, zrejme sa snazi ochranit motor preto znizuje vykon. Pri kludnej jazde z kludnym rozbehom ten problem nie je, iba pri prudsom pridani plynu, a dalsia indicia vzdy sa to stane iba ked je motor relativne studeny /do 10 minut od startu/ ked je uz pomaly zahriaty a ide napriklad 30 minut a vtedy sa prida tak bez problemov ide vykon ako ma. Este som tu cital ze par ludi na forach tu pisalo, ze casto diagnostika vyhodila nejaku chybu snimaca polohy vackoveho hriadela/boli to ine znacky aut, napr citroen/ ale nakoniec ze tie motorizacie vobec nemali ani taky snimac /ja viem ze ja tam ten snimac mam/ len sa snazim dopatrat co by mohlo sposobit ten prepad vykonu. Samozrejme hned v pondelok tam dam uplne novy snimac je to oprava za 15 eur ale tusim ze to nemusi byt ono.
Aprox
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 07.10.2008 10:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Aprox »

Na Volvo diagnostiku odporucam VIDA DICE. Odpadne Ti mnoho casu na analyzu korenovej priciny.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Myslim si, ze snimacom to nebude. Domnievam sa, ze nieco uniklo.

Napriklad nerozumiem, preco sa zrovnavala hlava. Rovinatost hlavy sa da lahko premerat.

Odporucam skocit do volva na diagnostiku. Bude to v konecnom dosledku lacnejsie.
pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pablo4 »

Pravdu povediac hlava sa dala zrovnat a otlakovat preventivne ked uz bola dole, pretoze ked sme pozerali na stare tesnenie hlavy, zdalo sa ze medzi 2 a 3 valcom je akoby trochu naznaceny prienik chladiacej kvapaliny, ale ine testy na podfuknute tesnenie toto nepotvrdili, cisto preventivne, a druhy dovod, ze mam stareho znameho este zo skoly co sa pozname vyse 45 rokov a ten ma firmu na tlakovanie a opravy hlav, preventivne som mu to dal otlakovat a zarovnat /bol tam malicky skrabanec na ploche/ on mi to vsetko otestoval a zarovnal, z tym ze mi sam povedal ze sa to zarovnat ani nemuselo, lebo ze stacilo zobrat len 0,2mm cize aj pred tym bola hlava este v tolerancii, /bal som sa ze bude miekde prasknuta /aj ked otacky na volnobehu drzali a chlad. kvapalina sa nestracala a ani nebublinkuje cez chladic ked motor bezi/. Cize som to mal urobene viacmenej za velmi symbolicku cenu. Ku tej diagnostike vo Volvo servise /odo mna 60km/ alebo VIDA DICE to sa mi dnes podarilo najst jedneho pana co ju ma byva do 10 km odo mna. Dohodli sme sa ze niekedy cez tyzden to mozeme u neho napojit a pozriet ake chybove hlasenia vyhodi. Potom dam vediet ako to cele dopadlo. Nechcem tu spekulovat kedze sa vazne do motorov nevyznam, a beriem toto forum ako forum pre normalnych motoristov a nie len pre profi mechanikov, zatial co mi prichadza nejak logicky na um. Ked som pisal ze sa to stalo ked bol motor este relativne studeny /ci nie je problem v tom ze ked je motor chladnejsi ma vacsiu volu v pracovnej casti a preto prepadne vykon z dovodu kompresie, a ked sa zahreje jednotlive casti sa teplom trochu roztiahnu a lepsie utesnia. Kompresiu sme merali pri zahriatom motore, samozrejme hned v pondelok odmeriame aj pri studenom pre istotu. A druha myslienka ci to fakt nema nieco zo vzduchom a mnozstvom privadzaneho vzduchu. Raz pred asi rokom mi z nicoho nic vyhodilo chybu O2 senzor a vaha vzduchu, iba raz kod sa vymazal, a od vtedy auto fungovalo normalne a ani tuto chybu nevyhodilo. Nic prajem vsetkym pekny vikend budem patrat dalej.
MartinDan
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 12.05.2008 14:31
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

@pump_upp - best crypto pumps on telegram !

Príspevok od používateľa MartinDan »

https://t.me/pump_upp - best crypto pumps on telegram
Make 1000% and more within 1 day, join channel @pump_upp !
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní