preco pouzivat hustejsie oleje pri vyssom pocte kilometrov..

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Toretto
Príspevky: 354
Dátum registrácie: 05.06.2006 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toretto »

TAk jasné,že ten hustejší olej ma vliv aj na to vytekanie.. napr mal som ford pumu žrala olej jak divá bola tam plná syntetika... vymenil som tam olej za 10 v 40 a nemusel som prekružkovavať motor... proste menej žral olej a tak som to predal a auto tak behá do teraz a na 8 tisic vymenu doleje len 2 litre a to ja som mal 2 litrena 1000 km... a je jasné že ked ma auto niečo nabehané alebo mu bolo troška ubližene(Prehriate) a tro3ka sa bud pridrali alebo pripiekly krúžky tak ten hustejší olej troška pomože ale je samozrejme,že by sa mal takyto problem inak riešiť.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

10 az 15 minut pisanie samotne, pisem velmi rychlo. Hladanie na internete kratsie lebo napriklad Bob Is The Oil Guy forum som uz predtym sledoval takze som to otvoril proste okamzite po pamati. No a na tom fore najst prislusnu sekciu kde su vysledky analyz tych olejov je otazka sedem sekund takisto ako otvorit si toto forum a jeho sekciu Na Pobavenie ked proste vies ze tu nieco take existuje.

cize nie dlho... ale to len preto lebo proste viem kam sa obratit.

aj tie technicke listy... jednoduche. Otvoril som mannol.de, tam kuknes za styri sekundy ze Produkte, potom Motorenole, nasledne Motorenole fur PKW (pre osobne auta) a mas to pred sebou. Vsetky oleje do osobnych aut, na kazdy kliknes a mas tam jeho parametre.

zabralo mi to sedemnast sekund, ak vobec. To iste shell.com, atd. Holt vyhoda tych co vedia jazyky.

Tento text som pisal dve minuty.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> len detail.. olej v motore urcite nezohrejes ani za desat minut v lete - nieto este v zime.


v lete nesuhlasim ani trochu, ked mas zaujem spravim pre teba vystup z cidla teploty oleja na VW autach. Len sa mi nechce... olej sa zohrieva trochu za vodou cize ked ti voda ukazuje 70 stupnov tak olej ma kusok menej. Fakt ze kusok. A 70 stupnov tam mas za minutu a pol pretoze motor startujes s teplotou 25 stupnov... olej vodu tiez... ved je vonku cez 30 v jednom kuse.

v zime suhlasim.

co je podstatne? Ze ked ma olej a voda aspon tych 20-30 stupnov, tak uz je dobre. Jasne ze to nie je tak dobre ako ked ma pracovnu teplotu ale je to tisickrat lepsie ako ked ma -15. Prave to motoru najviac skodi.
peto103
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: 28.06.2007 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto103 »

Ráno pospíchá každý, takže pěkně nastartovat, párkrát to prošlápnout, aby se to rychleji ohřálo, a se sněhem zapadaným autem vyrazit. Hlavně to nezapomeňte hned na dálnici všem v levém pruhu ukázat, jak vám to jede pořádně „vocpoda“… :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
pat6
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 27.01.2007 19:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pat6 »

Jednoducha odpoved:
Starsi motor ma vacsinou viac opotrebovane suciastky.
To znamena piestne kruzky su zakarbonovane a postupne ale isto sa deru a deru aj valec, takisto za 10 rokov ten material proste dostal zabrat studene starty vytacanie, velky rozdiel teplot.
Ked sa rozoberie stary motor tak sa niektore kruzky doslova rozpadnu a ked aj nie tak je velka medzera na spoji.
To znamena ze motor ktory bol za studena vytacany alebo je jednoducho vylagrovany ma na piestnych kruzkoch velke uniky oleja. Toto sa da dobrym spravanim jednoducho eliminovat.
Dalsia vec je guma. Ako vsetci viete guma casom starne a tvrdne, a v motore tomu este pomahaju rozdiely teplot. Najviac sa to prejavuje na guferach ventilov a semeringoch. Jednoducho to starne a tvrdne potom olej tecie alebo sa spaluje.
A hustejsi olej prechadza cez tieto netesnosti menej ako riedky.
pat6
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 27.01.2007 19:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pat6 »

Ok tak som sa zle vyjadril
Nie hustota ale jedna sa o viskozitu

Kód: Vybrať všetko

Viskozita alebo väzkosť je fyzikálna veličina, miera odporu tekutiny  deformovať sa pod vplyvom šmykových (tangenciálnych) napätí. Prejavuje sa vnútorným trením.

Viskozita udáva pomer medzi šmykovým napätím a zmenou rýchlosti v závislosti na vzdialenosti medzi susednými vrstvami pri prúdení skutočných kvapalín.

Určuje únosnosť hydrodynamickej vrstvy a podmienky udržania hydrodynamického trenia.
Ked si k tomu priratame tlak tak viskoznejsieho oleja prejde cez rovnaky otvor viac v rovnakom case.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> A hustejsi olej prechadza cez tieto netesnosti menej ako riedky.


mas absolutnu pravdu, to je proste jasne a dane fyzikou. Na tomto fakte nikto z nas nikdy nic nezmeni. Nielen olej ale hocico hustejsie tecie cez netesnosti menej ako hocico redsie. Jasna vec bez diskusie.

Ale cele tajomstvo a zmysel existencie tejto temy je o tom, aby si sa dozvedel ze olej 0w-40 a 15w-40 su rovnako, ale fakt ze uplne rovnako riedke ked pracuju. Prave preto lebo maju rovnako to magicke cislo 40 na konci.
Bohus80
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 04.06.2007 20:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bohus80 »

Ahoj Turbo, pekna analyza, radost citat. Jasne a vystizne napisane podlozene faktami, takto ma byt. :300f: Likvidujes jeden mytus za druhym, len tak dalej. Problem je vsade rovnaky. Ludia bezbreho veria vseobecne rozsirenym "pravdam" a "vacsinovym nazorom" a vobec nepouzivaju vlastnu hlavu. A to sa netyka len tohto fachu, ale nejak vseobecne. :41c2:
Vdaka za hodnotny prispevok, len tak dalej. :28b7:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dakujem, snazim sa.

vsimol a uvedomil si niekto ze ten golf s tretinou miliona kilometrov mal rovnake vysledky opotrebenia oleja ako mali auta co natocili par desiatok tisic km? Teda 50.000 a 90.000 a podobne?

co to znamena? ze motor co ma 330.000km je rovnako opotrebeny ako motor co ma 90.000km.



a nielenze rovnake, ale mal lepsie vysledky ako 2.0tdi passat s daleko menej kilometrami :)


znie to slovenskemu obcanovi neuveritelne ale je to tak. Keby ten 1/3megovy motor nebol v ABSOLUTNOM poriadku, tak by vysledky analyzy toho oleja proste nemohli byt take ake su. Keby mal pripecene ventily, opotrebene vybuchane sedla, polamane kruzky, vybehane netesne piesty cez ktore duje severák, stratene kompresie v dosledku cohokolvek ineho, proste keby ten motor prejavoval akekolvek znamky realneho opotrebenia, tak by tie vysledky boli inaksie.

suhlas?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jo a tiez sa mi paci ze niektori potichu nakupili ze do 2.0tdi motorov s DPF ide len olej co ma normu 507.00...

a mozno aj nakupili ze ZIADNY olej 10w-40 tuto normu nema.
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

no ja len tolko ze mne davaju v MB Shell Helix 15w-40. Neviem preco prave shell (jasne je acnejsi ako mobil 1) a preco prave 15w40 a nie 20w-40 alebo 10w-40. No ale je pravda ze interval na prvu vymenu bol vyse 20tkm takze asi tam davaju olej na viac ako 15t km a tak beru 15tku.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tvoj B150 Blú Ifišjensi je benzin?
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

jo jo .. benzin jak oneee ziadny ropak .. vsak na 14km rano a dalsich 14km poobede by som diesel ani z garaze nevytiahol
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
rspeed
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 19.02.2008 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rspeed »

mp3turbo:ocividne ti nevadi ze si protirecis - ak mechanik po 200 tis. km pri vymene oleja uzna jeho vacsiu degradaciu a teda vacsie opotrebenie motora je len logicke ze odporuci hustejsi olej prave koli studenym startom - sam pises ze oleje po zohriati maju viskozitu rovnaku a teda dokazeme ovplyvnit len studene starty,a teda vrstvu oleja ktora ostane na stenach valcov ,vrstvu ktora vytesni medzery kym motor nedosiahne prevadzkovu teplotu.... je len logicke ze tato vrstva je pri 10W vacsia ako pri za studena tekutejsom 0W .... v nasich zemepisnych sirkach si velmi tploty pod minus 30 neuzijeme a ak aj tak par startov v zime na hustejsi olej sa neda porovnat s celorocnym startovanim na redsi ....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

cista blbost.

co ma hustota spolocne s "vrstvou" oleja ktora sa udrzi na stenach, vacke, zdvihatkach atd?


tebe vobec nevadi ze do ZIADNEHO passatu, oktavky, golfa, seatu a audinky ktore maju 2.0tdi 103kW alebo 125kW motor NIKDY NESMIE ist 10w-xx olej ani keby mala 803185km? Preco? Lebo nesplna normu vw507.00 ktoru tie auta musia mat... musia ju mat kvoli honovaniu, musia ju mat kvoli low-saps parametrom, zivotnosti DPF...

tebe vobec nevadi ze pri krutych mrazoch ma prave olej 10w-xx DALEKO DLHSI CAS pokial sa dostane na miesta v motore ktore treba mazat? Olej 5w-xx tam dojde mnohonasobne skor. Shellka robila test lebo to neviem najst, olej 10w-40 namazal motor na nejakej urovni za 39 sekund, olej 0w-40 ten isty motor za tych istych podmienok na tej istej urovni za DVE sekundy.

co chces pre svoj motor?

kolko je to vela kilometrov? Meral si niekedy kompresie motoru co ma natocenych 250000km? Videl si niekedy taky motor rozobraty? Ja som videl... nic mu nechybalo a neexistuje jeden jediny dovod preco by mal pouzivat "hustejsie" oleje.

http://forum.autobazar.eu/ze-najazdene- ... t9149.html

moj motor co mam ma 850.000km [ano dobre vidis, osemsto patdesiat tisic, cize kusok pod MILION kilometrov] a olejcok 5w-30 a 5w-40 mu naramne chutia. Dokonca az tak ze medzi vymenami nic nezozere. A vyrovnavacie davky vstrekovacov ukazuju ze kompresie vo valcoch nie su ani zdaleka zle...

zvlastne, co?

preco by som tam mal davat 10w-xx oleje ked nie su pre ten motor dovolene VYROBCOM ?? Len preto lebo ma "viac" kilometrov? Co je viac?

co ked je viac az 2.568.195km? Co ked 450.000km co nema 99% aut u nas v republike nie je viac?


a este mi povedz, ako konkretne mechanik pri vymene oleja uzna jeho vacsie opotrebenie ako pises... to by ma zaujimalo. Mechanik ma rontgenove oci? Tribotechnicke ruky? Spravi si doma v garazi rozbor toho oleja primiesanim celaskonu?

AKO ??

lebo ja som na prvej strane tohoto prispevku pisal konkretne analyzy americkych firiem konkretnych olejov - A VER TOMU ZE ZIADNY MECHANIK NA SLOVENSKU SI NIC TAKE NESPRAVI A UZ VOBEC NIE DOMA PRI VYPUSTANI OLEJU.

cize cela ta vec na ktorom si ty postavil tvoje uvazovanie - ze ked mechanik uzna zvysene opotrebenie - je podla mna taky maly nezmysel. Hodne maly, priblizne ako Bratislava a Brno dohromady.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných