VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubino
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 20.12.2008 15:47
Zdieľať na Facebook

VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa lubino »

Zdravim všetkých užívateľov a odborníkov na VW Group - VW, Audi, Seat, Škoda, zvlášť tých čo majú 1,9 TDI PD.
Mám Škoda Octavia 1 combi Tour r.v. 2008 1,9 TDI PD 74 kW, kód motora AXR už takmer 10 rokov.
Teraz v tejto chvíli má na tacho 171 700 km (a zrejme aj skutočných). Začalo sa objavovať takáto porucha: (PROSÍM - TRPEZLIVO PREČÍTAŤ AŽ DO KONCA - ĎAKUJEM) :hero:
PRED štartom vypísal údaj MaxiDot "Porucha motora - do dílny" a kontrolka motora (OBD) a preblikávala kontrolka žhavenia (elektronickej poruchy).
Naposledy to bolo pred mesiacom a asi pred 1500 km, ale prvýkrát koncom apríla t.r. a sporadicky raz - dvakrát za mesiac. Preto pre takéto situácie som si zakúpil základnú diagnostiku ELM 327. Chybový kód P0727. Nič neobvyklé pred tým nepredchádzalo vzniku hlášky. Iba občas vrnčanie pri otáčkach motora od 1850 do 2100 na 2. 3. a niekedy 4. prev. st. a to či pred aditívami do nafty, po nich, po dekarbonizácii a po EK.

Inak motor štartuje obvykle na ťuk, ale len do chvíle, pokiaľ nenastane porucha prenosu signálu z G28 do RJ. Dočítal som sa, že v počiatkoch výroby trpel na predraté káble od snímača kľuky (G28) a ja mám už zrejme inovované zväzky kabeláže, lebo sú samostatne 3 káble vedené v pevnej bužírke. Niektorí to vyriešili premiestnením čierneho kábla ukostrenia smerujúceho k svorkovnici RJ.
Hľadám, pátram na nete všade po akýkoľvek možných informáciách ohľadom porúch na snímači G28. Zhrnul by som ich stručne do niekoľkých bodov:

1.) Chybové kódy DTC VAG 16706, 16705 alebo tiež P0322, P0727 (vždy sa týka G28)

2.) Nie je to vždy o chybnom snímači ako samotnom, lebo vo väčšine prípadov výmena nepomohla (aj môj prípad).

3.) Nutne treba prekontrolovať podľa schémy kabeláž - stav, či nie je niekde predratá izolácia. Ak je OK, ešte treba zobrať do úvahy tieto informácie, ktoré som našiel:

https://www.troublecodes.net/vwcodes/p0322/

https://avtoad.com.ua/base/1-9-tdi-pd-v ... forsunka-1

Tieto linky sú bezpečné - po otvorení na svojom webovom prehliadači (najlepšie Chrome) si nastavte automatický preklad do svojho jazyka (slovenčina).

Mne to dáva zmysel s tou elektroindukciou signálneho kábla zo snímača do RJ motora. Lebo len PRED štartom mi to vždy vypísalo chybu, z čoho usudzujem, že RJ po kontrole snímačov vyhodnocuje stav a nedostala adekvátnu "odpoveď" tzn. spätnú väzbu cez signál. kábel, lebo je "zmagnetizovaný" indukčným napätím. Odkiaľ sa tam vzalo? Asi to môže byť charakterom (či zvláštnosťou konštrukcie) - signálne koleso na zotrvačníku (dvojhmotový - spôsobuje svojimi vibráciami rušenie signálu), a 'slabé' tienenie kábla, s čím konštruktéri zrejme nepočítali. Neskôr v procese produkcie vznikol spôsob eliminovať tento jav. Je v dokumente s označením Technical Product Information (TPI) 2007067. Pochopil som na základe prečítaných informácií (samotný dokument je na viacerých web stránkach len uvádzaný ako odkaz, ale nie publikovaný - asi prísne výrobné tajomstvo), že ide o úpravu kabeláže - presmerovanie pôvodného zlúčeného káblovania a ukostrenia na samostatné miesto - 40 cm predĺženie.

A tu vás prosím všetkých, čo sa v tomto lepšie vyznáte, ako ja. Ako urobiť tú spomínanú úpravu podľa odkazov na linky. Aká farba káblika kam má ísť? Tu som si nie istý, a nechcem niečo pokaziť (lebo preklad z angličtiny a ruštiny nie je presný). Inkriminovanú časť kabeláže som už mal otvorenú a viem, ako to tam vyzerá, len to budem musieť ešte raz odkryť...

Ďakujem vopred za fundované odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Riešenie je až smiešne jednoduché a rýchle,otázna je iba dostupnosť diagnostiky.Riešenie problému z Hall senzorom potrebuje mať vedomosť , prvú aj poslednú - čo vlastne dostane rj na spracovanie.Žiaľ nič iné než osciloskop nevie priebeh signálu zobraziť,tj tých 60 impulzov (2x28 + 2x vynechané 2 zuby) tento motor z menežmentom EDC 16 má impulzné koleso riešené ako magnetický pásik umiestný v semerinku kluky pod zotrvačníkom.Na záver pridám ako vyzerá signál z oscila.Niet iný spôsob ako "popočítať zuby" samozrejme to nie sú zuby,tie mal TDi predtým rotačka.
kedže sa jedná o podobný magnetický pás ako sú napr ABS magn.pásky v ložisku tak inak sa preveriť dá len po demontáži a pozretie za pomoci prípravku kde ako cez sklíčko vidieť prítomné magnetizovanie materiálu. Teraz si stačí predstaviť truhlíka,čo dá dole dvojhmotu a pri čistení si tam pricapí led svetielko z magnetom a je to ...tam
Samozrejme Hall je o troch vodičoch,nás ale zaujíma konečný produkt ktorý bez napájanie 12V a bez kostry proste nebude.Ak je,nemá nás ostatné prečo zaujímať.Samozrejme ak nastane situácia že signál jednoducho nie je,už musíme overiť aj prítomnosť 12V aj prítomnosť kostry.
pokiaľ je signál z vynechávkami deformáciami atd viem že máme zlé signálovo kolo (porušený magnetizmus)
Jedným pichnutím sondy do jediného káblika sa dozviem všetko,voltáž napájania,prítomnosť kostry,chyby v signále,chybu vo vzdialenosti čidla od signálneho kolesa (typicky Peugeot) dozvieme sa rýchlosť otáčania.
pokiaľ máme iba OBD...no to je tak trochu strielanie vzduchovkou po terči na Mesiaci.
OBD u Oct 2 nemá problém označiť problém vačky ako problém kluky vypíše spolu G28/G40 aj preto oscilo.Všeobecne platí že čidlo kluky (vyznačenie chyby) je nezmysel a je to zle pomenovaná chyba vačky.Čo má logiku.Pokial by neprítomnosť signálu rj vyznačovala za chybu,tak každé zapnutie zapalovania keď sa motor netočí by vyvolával chybový zápis.
Je tu jeden problém,u tohoto motora to neplatí a sám som to pri jednej oprave zažil že motor napr naštartoval aj z prerušeným káblikom.Samozrejme na oscile signál nie - naštartuje.Kábliky spojím,signál je -motor naštartuje.V momente volám majstra oscila z východu (jaroslavelektro) že mi asi šiblo.Potvrdil že nie,a že to možné je. Preto na takú možnosť treba byť pripravený.U každej inej značky vypadne signál kluky,motor je nanaštartovateľný. U Oct2 ak vypadne signál vačky,tiež naštartuje,ale štart je dlhý a ešte dlhší,podľa štastia kedy sa rj trafí v pokusoch pripojiť umelo signál na určenie prvého valca.Akonáhle to trafí,motor naštartuje.Raz trafí skôr,inokedy neskôr,ale po dlhom točení naštartuje vždy.Prakticky je všetko okolo toho vyčerpané
káblik kluky v ktorom ide signál je fialový.Záznam na obr...hore signál kluky,pod ním vačky a pod ním prvý vstrek (prúd)
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Drobnosť...pokiaľ máme záznam ako je na obr...vieme na 100 % aj pozíciu rozvodov či je ok takže skočenie rozvodu sa zistuje s čistými rukami a doslova bleskove
lubino
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 20.12.2008 15:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa lubino »

Ďakujem za podrobnejšie a odborné vysvetlenie. Vidieť, že sa tomu rozumiete. Od vás zákazníci odchádzajú s úsmevom na tvári, za predpokladu pokiaľ sú normálni a nie sú namyslení.
S tým osciloskopom dnes pracuje veľmi málo automechanikov a preto je ťažké ich dohľadať a keď ich už nájdete, je ešte ťažšie povedať im: "Mám problém s G28, alebo aj G40, len neviem, ktorý z nich je chybný, prosím, urobte mi súbežne záznam signálov pomocou osciloskopu." Samozrejme možno by som to tak neformuloval doslova, ale chápete zmysel?
Viem, že existujú na to PC programy a diag. pomôcky na logovanie, vyžadujú si však čas a premýšľať...niekde ste už o tom na tomto fóre písali.
K môjmu problému: Aby som tomu dobre porozumel, ak log potvrdí, že signál z ktoréhokoľvek snímača nie je OK, neznamená to vždy, že problém je iba v samotnom snímači. Môže byť problém aj na reluktore (či v magnetickom pásiku na kľuke - zotrvačníku) alebo aj na ceste k RJ tzn. v kábli či v konektoroch. Samozrejme napichnutý osciloskop je najbližšie ku generovanému signálu teda najčastejšie v pinoch konektoru snímača. Pokiaľ sú ale káble priechodné bez odporu, zostávajú teda už len možnosti dve. Alebo už len jedna, lebo snímač kľukového hriadeľa G28 mám nový a prejav poruchy zostáva rovnaký.
Diagnostika ukazuje rozvody v poriadku, uhol synchronizácie od -0,55° do 0° podľa toho, v akej polohe sa nachádza ozubené koleso na kľuke a vačke (úprava šírky zubovej medzere kvôli odľahčeniu namáhania remeňa vo fázi vstreku, kompresie a vznietenia zmesi).
Otázka č. 1(teoretická): Ak prevodovka nebola nikdy od výroby demontovaná, može sa opotrebovaním dvojhmotového zotrvačníka, alebo iným vplyvom rušiť signál zo signálneho kolesa
(AXR ho má asi tiež, na rozdiel od BXE, ktorý má už spomínaný magnetický krúžok blízko gufera)

Otázka č. 2: Pomôže eliminovať rušenie signálu z G28 úprava dotknutej kabeláže, tzn. spomínané dodatočné ukostrenie?
Ďakujem, že sa venujete tejto záležitosti.
andrew.1015
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21.01.2009 16:24
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa andrew.1015 »

Nový senzor je OEM diel alebo náhrada?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa mhlavaty »

OEM je to čím to osádza výroba

k téme...
otázka č.1
Opotrebenie dvojhmoty nevie rušiť signál samotný. Až je vybitá dvojhmota tak že motor lomcuje,je z toho možný iný problém.Kedže je čidlo na bloku a blok chodí raz v smere raz oproti točeniu kľuky,neustále tým mení synchronizáciu...ale to sem teraz nepatrí.

otázka č.2
Úprava kabeláže...neviem.Chybná kabeláž je bežná vec.Vtedy sa dohľadá miesto a opraví prerušenie,prípadne natiahne nový vodič...a ide sa ďalej,nič viac netreba.Nebolo nikdy potreba nad tým maturovať,proste to ide a ide ako má.Urobí sa záverečný oscilo záznam ohľadne protokolu,založí do chorobopisu auta a oprava končí.
andrew.1015
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21.01.2009 16:24
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa andrew.1015 »

mhlavaty napísal: 30.10.2023 21:14 OEM je to čím to osádza výroba
Nemám za potreby sa naťahovať ale OEM znamená - Original Equipment Manufacturer.

Originálny náhradný diel - totožný ako montovaný pri pôvodnej montáži je teda OEM. Aftermarketové náhrady od FAE/FACET/EFI/xyz... častokrát nespĺňajú funkčné parametre OEM dielu a RJ s nimi nedokáže správne operovať, to ste si určite pri toľkých rokoch praxe všimli.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa Emfo »

OEM ako original equipment manufacter cize vyrobca originalneho dielu, suciastky atd. moze byt bosch, continental, delphi, becker, elring alebo ajusa, sachs, lemforder, moze byt varta alebo exide bateria atd. atd. atd. Ak mam v ruke originalne cerpadielko s originalnym cislom vyrobcu a vedla toho vacsi napis bosch aj s ich cislom a kupim bosch cerpadlo splni ulohu uplne rovnaku ako to povodne. Tie diely pre vyrobcu niekto vyraba. Na druhej strane ano niektore suciastky sa idu kupit priamo do autorizaku a niektore sa inak ako origanalne ani kupit neda ale je to continental napr.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrejme som sa zle vyjadril.Tak teda skôr ako bolo myslené.Je množstvo dielov hlavne elektronických kde ak nedáte to čo sa dávalo vo výrobe,budete kupovať ešte raz.Typicky sú to napr Hallove snímače,ale napr aj filtre DPF či vnútornosti motorov.Môžte dať OEM ak myslíte že je totožný,v presvedčení že Bosch a Magnett Marelli je to isté,ja by som to nerobil pri mnohých špecifických dieloch kde aj najmenšia odchýlka urobí problém alebo bude mať krátky život
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa Emfo »

To uz sa zo skusenosti s konkretnou znackou vie, ze kde presne co a kde co vobec nie a podobne. Neda sa konkretne specifikovat vo vseobecnosti, ak raz je specificke elektricke vodne cerpadlo v originale je to bosch a nasledne sa kupi bosch tak proste splni presne ulohu originalu lebo cerpadlo ma v sebe riadiacu jednotku a to nejde okopirovat len tak a este predavat pod tisic znackami so ziskom cez 10 firiem za super cenu. To sa jednoducho neda specifikovat, kde co a kde co nie, to je internet a internet si pyta rychle navody a nie nejake roky alebo cas overenych skusenosti :)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa oco13 »

Emfo - len ma tak napadlo pri vodnej pumpe .
Fiaťácka 1.7D (Ritmo, Duna,Regata) Začala tiecť vodná pumpa, original ani nahrada nedostupné. Šak je to z roku cca 85. Ok, tak repas - upchávka zo žigula sa ešte dá kúpiť , len tam bolo v prdeli aj ložisko, a to taká sviňa že je v kuse s hriadelom - tiež už sa nerobí. A pritom robil ho Kinex ČSSR. Tak aby som to skrátil - z kusa plechu som vyrobil krytku do nej prírubu na hadicu a milý motor dostal lol elektrickú vodnú pumpu tuším z Passata. Na ebay za 16 evri - určite original. Vôbec mu to ale nevadi a chladí jak za mlada aj s čínskou pumpou
V tom je stále kúzlo starých aut a motorov - opraví ich aj dedinský bulo s vrtačkou a karbinou. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lubino
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 20.12.2008 15:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa lubino »

Ďakujem všetkým, ktorých zaujíma táto téma, zvlášť tým, ktorí mi svojimi príspevkami chceli pomôcť vysvetliť danú problematiku, osobitne mhlavatemu (len pripomeniem zdvorilo: je o poruche snímačov - kľuky G28 resp. vačk. hr. G40).
Aj keď som nemal možnosť riešiť hĺbkovú diagnostiku s logmi + test akčných členov a RJ, hoci najradšej by som to spravil sám, keby som mal diag. prístroj, nakoniec som sa odhodlal po zhliadnutí YouTube videí vymeniť aj G40. Po týždni a desiatkach štartov zatiaľ "príprava" RJ na štart OK. Výkon OK, čistiace aditívum v nádrži tiež robí svoju prácu, ale robím len krátke trasy z dediny do mesta, chcelo by to aj diaľnicu, bude až v 2. polke mesiaca. Uvidíme potom, ako sa osvedčí snímač vačkového hriadeľa.
Myslím, že môžem len súhlasiť s p. Hlavatým, že RJ niekedy kód poruchy uvedie, ale je na diagnostikárovi (v tomto prípade som tú úlohu nakoniec "prevzal" ja, hoci len s obmedzeným servis. vybavením a s nie bohatými skúsenosťami opravy tohto motora, zato s odhodlaním a húževnatosťou majiteľa uvedenej Octavie), aby zdravým úsudkom a tiež snahou pristupovať k riešeniu poruchy obozretne bez predpojatosti :2f93: si viac neublížil, než pomohol!!! :48:
Ozvem sa za pár týždňov, ako to funguje.
lubino
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 20.12.2008 15:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa lubino »

Zdravim vás všetkých, odborníkov aj amatérskych garážmajstrov, majiteľov áut so spaľovacím motorom. Môžem konečne zrekapitulovať výsledky riešenia problému so štartom atď.

Po včerajšom jazdení 130 km (okresky a diaľnica) + 25km jazda v meste + 150km diaľnica a okresky a asi 7-8 štartov, môžem zhodnotiť, že je motor nateraz v poriadku, čo sa týka výkonu, pravidelnosti chodu od studeného štartu až po dosiahnutie prevádzkovej teploty a tiež po cca 2x 1 a 3/4 hod. cesty diaľničným tempom. (otáčky motora max 3200/1min.)
Od výmeny snímača vačkového hriadeľa G40 (značka Hella) uplynulo vyše troch týždňov a desiatky štartov a asi 700 km. Je to asi ešte skoro zhodnotiť, či bude spoľahlivý, ale vrátil sa jazdný prejav charakteristický pre 1,9 TDI PD spred vyše 9 rokov, keď som na ňom urobil veľký servis (m. olej a všetky filtre a kompletné remeň. rozvody).

Teraz s novými rozvodmi a snímačmi sa mi zdá, že nástup turba je omnoho plynulejší a bez nepríjemných kopancov - motor zaberá pekne od spodu už od 1500-1600 otáčok na patričnom prevode bez protestu, skoro taký prejav majú 4-valc. turbodieseli s CR vstrekovaním a približnej kubatúry. Možno je to aj prečistením palivového systému a hlavne vstrekovačov - čo sa prejavuje hlavne po štarte úplne studeného motora. (aditívum do nafty Pro Tec typ DSSC)

Dúfam, že turbo ešte dlho vydrží. Chcem sa preto spýtať, čo môžem okrem správneho postupného zaťažovania a po dlhej jazde dochladzovania turba + výmeny oleja v intervaloch do 10000km urobiť pre jeho životnosť. Mám na mysli kontrolu vôlí, prípadne čistenie kvôli podtlakovej regulácii - variability lopatiek atď. Máte s týmito vecami určite nejakú skúsenosť, ďakujem za odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Group - poruchy snímača kľukového hriadeľa G28

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z istotou sa dá napísať že platí...pokiaľ motor bude používaný bez podtáčania (ťažko uchopiteľný pojem) a olej dostane správny,interval 10 tis km,nikdy nebude problém.Aj potreby čistenia sacích ciest budú minimálne a po velkom prebehu km aj cez 200 tis km.Jazdiť v min otáčkách aspoň 1900,ideálne 2000 ot okrem napr rozbiehanie,posúvanie v kolone alebo keď to proste možné nie je.Všetko prudko súvisí so zaťažením,čo znamená ...jednotka a do vysokej miery aj dvojka motor zaťažujú minimálne,tu preto logicky napr studený odchod z miesta toto neaplikujeme a riadime sa tým čo dovoluje premávka,pokojne na malých otáčkách cítiac že motor ide ľahučko.Už od trojky sa ale snažíme vždy o minimálne otáčky.V podstate príjemný sprievodný jav je "odmena" vo forme dobrej spotreby napriek vcelku nie ideálnemu mestkému režimu.Turbíny u dobrého šoféra veselučko robia 450 tis km,doslova lavou zadnou.Ak niekto menil pri dvesto a pod...niečo medzi volantom a pedálmi nie je ok.
Dochladzovanie...30 sekund,kto loguje teploty DPF kových potvrdí,ako raketove padá teplota na volnobehu.Pokiaľ sa jedná o dojazd tj takmer po zastavenie je režim - zaradená rýchlosť + úplne pustený pedál plynu (motor dobieha bez paliva) tak tento spôsob pri prebehu 200 metrov týmto spôsobom dovoluje vypnúť motor okamžite aj po dialničnej jazde.
Pokiaľ sú základné zásady pre vznetový motor dodržané,je rovnocenný z hladiska mestskej prevádzky z benzinovým agregátom.Minimálne polovica aut v tých najnevýhodnejších (zdanlivo) podmienkach mesta,kolon a zápch,napriek tomu bez akéhokoľvek negatívneho dopadu,čím operuje na internete množstvo ľudí ktorý nikdy nad dielenským pitevným stolom nestáli ale píšu absolutné bludy.Problém diesla je iba v ludskej hlave,a buď tam je alebo nie.Pokiaľ nie,v motore problém nie je.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, milok, tatkotom a 44 neregistrovaných