fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa pablo4 »

Zdravim chalani, mam taku divnu temu co tu bola milion krat skoda fabia 1,4 mpi 50kw kod motora AZE rv 2000 auto ma nabehane 110 tk real jeden majitel od nova ako rezervne auto v rodine vela sa na nom nebeha ale riesime zo susedom taky problem prehrieva mu toto auto. Z nicoho nic pred dvoma tyzdnami vyvaril vodu na okreske, odstavil na krajnicu dolial vodu nechal vychladnut cervena kontrolka teploty na doske blika dotiahol sa domov cca 10km nejak z prestavkami. Sused ma gazar plnu novych dielov na tuto svoju fabiu /stara skola/, tak sme dali dole hlavu /bola mastna nalievacia vodna nadrzka hneda farba vody z olejom a ked isiel motor na volnobeh strielalo tlak do vody bublinky vo vodnej nadrzke/ hlava isla do dielne otlakovana a zarovnana lebo bola vraj prehnuta v strede do dola o 0,4mm tak sa zarovnala dalej nove tesnenie pod hlavu, novy termostat /stary plastovy domcek termostatu bol doslova roztaveny na hlave od teploty/ a potom bezny preplach hadicou z vodovodu vsetkych hadic chladica nadrzky a vycistenie nasledne naliatie destilovanej vody tym stylom aby sa na novom termostate odvzdusnil system cez vybraty snimac teploty az kym z neho nesla voda a potom sme to zavreli vsetko a doliali vodu po ciarku max na nadrzke, Ok po tomto vsetkom motor naskocil na brnk ale zo spodu sme si vsimli ze od vodnej pumpy kvape voda, ok motor vypnut a vymenit vodnu pumpu pretoze sa zdalo ze tecie cez gufero a nie len tesnenie./vsetky nahradne diely boli v garazi nove este zabalene hadam aj 15 rokov pripravene na poruchu cize vobec sa nemuselo spekulovat jedine co sa kupovalo cerstve bol remen/. Dobre motor nastartoval sledovali sme ci je vsetko tesne ano ani kvapka z nikadial, po asi minute-dvoch volnobehu sa zacala dost zahrievat vrchna hadica co ide od chladica do termostatu a aj hadica co ide zo zadu termostatu smerom na cerpadlo okolo motora vzadu, hadica na spodu chladica bola letna na dotyk, co sme si vsimli ze sa nezapol ventilator chladica ani po cca 5 minutach volnobehu ale nevieme po akom case sa ma pustit, pre istotu sme motor vypli a ked vychladol na izbovu teplotu vybrali sme z termostatu snimac teploty a vobec tam nebola voda naliali sme z flase cca 0,5 litra vody priamo do otvoru snimaca termostatu aby sa naplnil. Otazka znie co sa deje? Este raz zopakujem nove tesnenie pod hlavou hlava otlakovana zarovnana /uz nehadze bubliny cez vodnu nadrzku/, nove vodne cerpadlo a tesnenia, vsetky hadice preplachnute a skontrolovane, novy termostat komplet aj z plastovym domcekom vsetko nove z krabice, vsetky nove spony na hadice. Kontrolka teploty stale blika na doske, neviem ci je normalne pri studenom motore zaplaveny termostat vodou pride mi ze ano tu ale termostat po 5 minutach suchy horuci, predtym bol riadne zaplaveny ked sa plnil system vodou, nie som mechanik ale zaujima ma co by sa malo este skontrolovat,/ze by novy termostat bol zly?/ Da sa nejak overit ci voda cirkuluje v systeme rozmyslal som ze skusime prirobit par centimetrovy kusok hadice priesvitnej pred termostat na ciernu hadicu aby som mozno videl ci prudi voda alebo co? ako vravim auto sa pouziva len nudzovo ale aj tak by bolo fajn keby bolo OK. Dalsia vec co nas napadla ci by sme neskusili vybrat samotne teleso termostatu von z domca aby mala voda akoze obeh bez prekazky a ci po chvili zase voda znizne z termostatu alebo bude zaplaveny domec ? Dakujem
cicmanec2
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa cicmanec2 »

Strašne nahovno sa to číta, nikdy si nepočul o odsekoch? :41c2:

BTW, pri tom dvorovom preplachu kam odtekala tá prepláchnutá kvapalina? Predpokladám, že do zbernej nádoby to nebolo. Či?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa martincichy »

Odvzdusnili ste system?
Je chladic priechodny?
Vetrak sa spusta ma zaklade teploty a nie casu.
Aj novy termostat moze byt vadny.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa Pilotek »

Voda z nádržky vám neubúda? Fabia nemá teplomer (ručičkový ukazovateľ) teploty "motora" (teploty chladiacej kvapaliny)? Ak ručičku má, ako sa správa po naštartovaní studeného motora?

Skúšali ste auto s nenamontovaným termostatom? Termostat sa dá odskúšať (či vôbec otvorí a pri akej teplote) v hrnci v horúcej vode s teplomerom.

martincichy: prosím, ako sa má správne odvzdušnovať chladiaci systém Fabie?
pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa pablo4 »

cicmanec sorry ze sa ti to zle cita ale nepisem knihu tak pisem vsetko do jedneho bloku nechcem ziskat cenu za literaturu a BTW neviem ci si si vsimol napisal som ze voda mu vyvarila pri ceste a dolial cistu vodu co mu doviezol syn a dolieval ju kazdu chvilu pre istotu a navyse ako som pisal voda odtekala aj cez vodne cerpadlo a cez roskvareny plastovy domcek termostatu, cize ak aj tam bola nejaka zostavajuca kvapalina zial ta vyvrela vacsinou na okreske, vzdy lepsie ako ked sa prevrati kamion z kyselinou a posype sa to sodou a sorbentom ako ked nejakemu dochodcovi vyvrie 5 litrov zriedenej chladiacej kvapaliny na ceste do obchodu.

marcincichy chladic sa preplachol bez vymontovania aj cez vypustaci ventil aj cez vrchnu a spodnu hadicu cistou vodou, snazili sme sa preplachnut vsetky hadicky aj priesstor okolo valcov bolo tam par supin assi z rozpadnuteho tesnenia pod hlavou.

pilotek voda z nadrzky akoby neubudala ale pre istotu vzdy kontrolujem aj otvor na termostate a cez neho som musel doliat asi pol litra potom po dnesnom prevezeni sa na 10 minut po ulici sme doliali asi 2 deci zase len do termostatu, dobry napad vybrat termostat tiez nas to napadlo, mozme ho otestovat zaliatim horucej vody a odsledovat ci sa stiahne. Rucicka teploty na doske stupa pomaly pravidelne az dosiahne nornalnu hodnotu, ale kedze stale blika na doske teplota vody toto neberieme ako spolahlivy udaj, dnes sme pre istotu z inej fabie prehodili senzor teploty v termostate a je to to iste /len pre test snimaca ci nevyhadzuje zbytocne chybu/ aj iny snimac robi to iste.
pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa pablo4 »

Este co sa tyka odvzdusnenia systemu tak som isiel podla dielenskej prirucky ze voda sa nalieva do nadrzky pricom je zaroven vybraty teplotny senzor z otvoru na termostate a dolieva sa az kym nezacne cez tento otvor senzoru vytekat voda a zostavajuci vzduch ked prestanu vychadzat bubliny potom sa namontuje senzor do termostatu a doleje sa voda po ciarku max na nadrzke, iny sposob som nikde nenasiel hlavne v domacich podmienkach nemam vakuovu plnicku systemu a podobne ine sposoby odvzdusnenia.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa Pilotek »

Ta kontrolka teploty chladiacej kvapaliny bliká aj pri studenom motore, hneď keď zapnete zapaľovanie/naštartujete? Alebo až keď sa motor zohreje?

Keď teplomer na prístrojovke ukazuje rozumne (motor sa normálne plynule zohreje a keď je na prevádzkovej teplote, ručička tam zostane), bolo by dobré pozrieť na diagnostike (najlepšie VCDS):
- meranú teplotu chladiacej kvapaliny (motora), či je rozumná (predpokladám, že snímač teploty je dvojokruhový - dáva info do prístrojovky aj do RJ motora),
- pamäť závad RJ motora, či prehriatie nie je náhodou závada, ktorú treba vymazať.
pablo4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 02.05.2008 19:53
Zdieľať na Facebook

Re: fabia 1,4 mpi 50kw prehrieva motor

Príspevok od používateľa pablo4 »

Zatial sme prisli na to ze sa jedna assi o kombinaciu netesniaceho vicka dolievacej nadrzky /nevie udrzat vybudovany tlak v systeme / a ani po 15 minutach volnobehu a vonkajsej teplote vzduchu 25C nezopne ventilator, zial ked sme skusali prehodit vrchnak nadrzky z inej fabie tak meranim posuvnym meradlom sme zistili ze priemer hrdla nadzrky bol zrejme mierne roztiahnuty v porovnani z kontrolnym meranim na inej fabii z tym istym motorom a ani pri inej zatke netesni cize by nepomohla iba nova gumicka na zatku, na buduci tyzden prehodime novu nadrzku a vyriesime ventilator.
Na otazku ci na doske ukaze hned kontrolku teploty pri nastartovani, ano hned po 5 sekundach od startu je tam.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných