miroslav114 napísal: ↑12.05.2022 11:16
Seven , mňa veľmi zaujíma ako začne šmýkať spojka pri 160km rýchlosti. Za ďalšie jazdis diaľnice , ja tiež a menil si koľko spojok ? Ja som nemenil ani jednu na autach čo jazdím od nova a to majú už cez 500 tisíc km , čo som predal malo cez 600 tisíc . Tocim De-Sk každý týždeň . Pred tým 9 rokov som točil týždenne , potom prestávka a robil som vodiča autobusu a vo februári som išiel zasa do De . Skoro celú diaľnicu jazdím na 6 ke to je 99% jazdy a preradovat nepotrebujem takže kedy stihneš odfajcit spojku keď sa to ešte mne nepodarilo . Priatelu a ak tak často jazdis na tých diaľniciach tak je zaujímavé koľko podvozkových dielov si vymenil . Ja mám ešte aj tlmiče pôvodne , silenty pôvodne , nič nebucha ale dám ruku na srdce a napíšem ti že má auto diaľničné km
ja som v zivote nezodral lamelu.ale auto malo 540 000km.nemal som ho od nova lepsie povedane nikdy som nemal nove auto.
spojka prvy krat menena pri 540 000km z dovodu ze vodiace lozisko spojky --- ten hriadel co sa nasuva do klukovky tam sa nachadzalo male 12 eurove lozisko a to lozisko padlo. lamela mala 5.5mm.tak sla nova spojka.v ten den som siel na svadbu.siel som do munchenu auto bolo opel vectra B 2.0i 100kw swiss edition koza xenony atd ,smer munchen od bregenzu pri 160km/h som podradil do 4 --u benzinu tak treba aby zabral poriadne ak sa nahana so mnou nejaky kombikovy passat tdi -a stlacil som ako vzdy - plynovy pedal dole.no a spojka presmykla.a cim viac som siel k slovensku tym viac tov kopci zacalo smykat nemohol som tlacil pedal viac ako na polovicu.
ja idem v nemecku bezne tak minimalne 170km/h.a auta su vzdy manual.automaty nechcem su tam problemy s prehrievanim oleja u hondy accord 2.4i alebo mercedes C klasse 320cdiautomat.ten este ani vacsinou nevie ako ma radit ak je pedal stale na podlahe.
aby sa to dalo pochopit.stravil som na dialniciach roky zivota a nebavia ma kolony,pouzivam odstavne pruhy,a nemam rad 12 hodinove cestovania na 1200km usek.cize ja jazdim za svoje peniaze na svojich autach a preto davam tomu tempo aby som netravil zivotny cas na dialnici dlho.
bezne musim vela brzdit a znovu to rozbiehat a auta musia tahat ako chcem ja.preto trvam na kvalite dielov a behom roka cize 50 000km--,nechcem vidiet ine vydaje ako len menit filtre a oleje.
tlmice napr.hocijake po 20 000km vykazuju pneumatiky nestandartne opotrebie.ramena od lemforder pri 160tke mi predne kolesa skakali na ceste a roztahovalo to geometriu cize pneu z vnutornej strany zodrate.brzdy je jedno co dam aku znacku za kopcom na dilnici je stojaca kolona pri 200km/h ine mi neostava ako brzdvy pedal dole a musim stat.
niekto tu pisal vyzsie ze tlmice sachcs su vzdy rovnke,neni to tak.na forde mondeo musi byt sachs motorcraft.inac je to len fake tlmic od sachs.predne ramena niesu ziadne ze lemforder ale pekne napisane motorcraft a logo ford.brzdy kotuce a dosky motorcraft logo ford.loziska ford berie od skf uz snad 20 rokov..tie som vyskusal asi 3 vyroby skf a najlepsie dopadli skf made in spain.made in eu alebo france su hnoj.origo ford ma made in spain.
capy ford motorcraft maju od visteon je to made in slovakia a tam mozem povedat ze je to kvalita- -zatial---.brzdy motorcrat mozes brzdit kolko len chces z 200km/h na nulu 0km/h a vzdy to bude zaberat rovnako.tlmice funguju 200 000km stale rovnako.a to je to co ja chcem.ak menim diel nech to zije znova svoje kilometre.
mam kamosa co robi v magnetti marelli v cz.robia tam tlmice,sam mi povedal ze to co neni do prvovyroby s logom znacky auta je uz shit.
tema je o zotrvacniku.ford ma luk motorcraft na kazdom diely a aj logo ford.ak tam neni ten napis a logo je to uz diel ktory bude slaby.preto som vzal majitela servisu a 2mechanikov do ford autorazaku a porovnali sme tie zotrvacniky.sami videli tu silu pruzin.
a cena bola dvojhmotak 580 euro a luk a ford daval cenu 610 euro na luk motorcraft ford.
komplet spojka lozisko pritlacak lamela zotrvacnik cena od fordu 1020-1050 euro a za luk obycajny 1000 euro.
kvalita zotvacnika bola biedna.preto az treti sadol a cena bola 550 euro za komplet spojku.ako zrazu sa dala cena po 2 dnoch spekulaci spravit.
dal som lacnu lebo to slo do mondea mk3 2.2 tdi 114 kw malo 365000km zotracnik zacal plakat a spojka musela ist komplet nova hoci lamela mala 8mm.a ta mk3 uz neni v plane dat nad 500 000km uz som mal aj kupenu mk4 2.2 tdci 147kw.cize mi ostali 2 auta ktore uzivam na dialnice a stale idu ako nove lebo maju vzdy orgio diely.teraz som zobral mk3 do sveta 446400km.a to auto bez problemu leti 230km/h.viac neda