Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Qcko
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 05.12.2009 12:51
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa Qcko »

Ahojte,

mám jednu otázku k priebehu teploty pri regenerácii DPF na Octavii 2 FL, 103kW.

Pred rokom auto začalo dosť "dymiť" a pokúšalo sa o regeneráciu. Bola neúspešná, čo viedlo ku kontrolke a strate výkonu.

Nútená regenerácia sa cez diag dala pekne spustiť (za jazdy) a tak sa šlo s auto na regeneráciu počas jazdy - auto robilo počas regenerácie jednu zvláštnu vec - teplota pred DPF filtrom sa hýbala medzi 600 - 750°C, ale skokovo padala na teplotu okolo 100°C a potom zas stúpala hore a tak sa to opakovalo v nepravidelných intervaloch. Regeneráciu sa podarilo úspešne dokončiť (podľa diag) a rok auto naozaj normálne jazdí bez náznaku problému. Jediná zvlášnosť bola, že regenerácia prebehla po prejdení vzdialenosti 60km.

Momentálne začalo znova krátkodobo "dymiť" - osobne predpokladám, že to kolísanie teploty nie je v poriadku a auto nedokáže samo úspešne ukončiť regeneráciu.

To je tak v skratke popísané, o čo sa jedná - ale otázka je zrejmá - čo môže mať vplyv na takéto správanie teploty? (čidlo teploty výfukových plynov je vo vozidle nové)

Prípadne teplota je OK, ale niečo tento jav spôsobuje - má niekto skúsenosť s takýmto chovaním auta.

Spotreba, výkon apod v poriadku.
Ak pomôžu údaje z diag, tak ich viem doložiť.

Auto má najazdených cca 200 000 km
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Pri DPF nema co auto dymit cize filter uz bude KO, resp. bol uz pred rokom, sice to nejak fungovalo ale teraz nastal definitivny konec, predtym ako sa zalozi druhy treba poriesit preco motor dymi inak zabije aj dalsi filter
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je dym ako dym,na výmenu filtra treba viac než dym.Je to viac vecí ktorým treba venovať pozornosť.Od preskúmania čistoty koncovky výfuku po všetky dostupné možnosti.Vyslovene poškodenie filtra býva najprv vo forme praskliny ktorá často vidieť až pri žeravom filtry.Prakticky vždy býva spojená z nízkym protitlakom oproti normálu.Samozrejme treba trpezlivo prejsť celé spektrum otáčok a teplot a z toho si uceliť obraz.Taktiež teploty majú pri zdravom systéme svoje charakteristické správanie počas volnobehu aj všetkých modelov zaťaženia pri jazde.Len treba trpezlivosť,prípadne jazdu logovať,a nezabudnúť na všetky potrebné hodnoty aby sa log dal komplexne vyhodnotiť človekom čo v danom čase v aute nesedí.Aj ten musí mať úplný prehlad čo sa v ktorom momente dialo.Trpezlivosť a sledovať,zabije to veľa času ale inak to nejde.Na ucelený log už sa zväčša naväzujú konkrétne ďalšie merania alebo už samotná oprava atd. Pokiaľ sú km isté je veľmi malá pravdepodobnosť fatálneho problému,preto nezačínať nikdy od najdrahších vecí,to je zlaté pravidlo všetkých mimo opráv hlúpymi a zo zámeru.Nové čidlo neznamená nič a nie je garancia,dôležité je čo vidí rj a či to čo vidí je pravda.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Zadavatel mohol aspon napisat kod motora - ci je to CR (asi je kedze pise ze FL ale kto vie....) alebo PD, na take auto je to strasne malo km, ak su prave tak predpoklad kratkych jazd v nevhodnom rezime
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Qcko
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 05.12.2009 12:51
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa Qcko »

Ako píšeš, nie je dym ako dym - ono skôr pozorovať, že z výfuku začne "niečo" vychádzať. Inak je koncovka čistá a bežne z výfuku nejde "nič".

Je to common rail motor, v PD ten 103kw ešte DPF filter nemal (ak sa nemýlim).
Km sú na aute OK, majiteľ má to auto od nova.

Ono - majiteľ má v pláne filter vymontovať a poslať na strojové čistenie - tam sa skontrolujú protitlaky (rozdiel tlakov) a takisto skutočný stav zanesenia, prípadne poškodenia apod.

Ide skôr o to, či systémy vo vozidle pracujú správne a o filter sa dobre starajú, nakoľko čistenie bude zbytočné (z dlhodobého hľadiska).

Každopádne, človeka, ktorý sa vie s autom odviezť a sledovať spektrum teplôt a priebeh regenerácie poznám, takže ho v tejto veci oslovím, pretože toto musí fungovať OK, inak sa to vypomstí.

Ja som si akurát všimol zvláštne padanie teploty, ktoré mi nedáva nijaký zmysel, tak som a opýtal aj tu. :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte malá poznámka...alebo skôr rada pre rozumných.Najlepší tester je vaše auto.Každý komponent v aute pracuje v podmienkach ktoré nevie zohľadniť žiadna testovacia stolica.Tá pracuje za ideálnych podmienok,zo stanovenými teplotami prípadne tlakmi atd. Až do poslednej možnosti treba testovať vec tam kde je a v podmienkach v akých pracuje.Že sa to tak nerobí je iba dôsledok neznalosti diagnostických procesov či sériovej či paralelnej,či invazívnej alebo v poslednej dobe sa presadzujúcej neinvazívnej diagnostiky.Vďaka prítomnosti idiotov z volným polom "pôsobnosti" na neplatených fórach sa v podstate tieto dnešné možnosti diagnostiky ani len nedostanú do povedomia,nie ešte aby aby sa to ľudia učili a mali kde učiť.Hlúposť valcuje a nemám pocit že by to bralo iný trend než neustále zhoršujúci.Hlúposť bola vždy drahý luxus
iwo26
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21.03.2008 18:25
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa iwo26 »

Qcko napísal: 18.04.2022 17:20 Ahojte,

mám jednu otázku k priebehu teploty pri regenerácii DPF na Octavii 2 FL, 103kW.

Pred rokom auto začalo dosť "dymiť" a pokúšalo sa o regeneráciu. Bola neúspešná, čo viedlo ku kontrolke a strate výkonu.

Nútená regenerácia sa cez diag dala pekne spustiť (za jazdy) a tak sa šlo s auto na regeneráciu počas jazdy - auto robilo počas regenerácie jednu zvláštnu vec - teplota pred DPF filtrom sa hýbala medzi 600 - 750°C, ale skokovo padala na teplotu okolo 100°C a potom zas stúpala hore a tak sa to opakovalo v nepravidelných intervaloch. Regeneráciu sa podarilo úspešne dokončiť (podľa diag) a rok auto naozaj normálne jazdí bez náznaku problému. Jediná zvlášnosť bola, že regenerácia prebehla po prejdení vzdialenosti 60km.

Momentálne začalo znova krátkodobo "dymiť" - osobne predpokladám, že to kolísanie teploty nie je v poriadku a auto nedokáže samo úspešne ukončiť regeneráciu.

To je tak v skratke popísané, o čo sa jedná - ale otázka je zrejmá - čo môže mať vplyv na takéto správanie teploty? (čidlo teploty výfukových plynov je vo vozidle nové)

Prípadne teplota je OK, ale niečo tento jav spôsobuje - má niekto skúsenosť s takýmto chovaním auta.

Spotreba, výkon apod v poriadku.
Ak pomôžu údaje z diag, tak ich viem doložiť.

Auto má najazdených cca 200 000 km
https://www.youtube.com/watch?v=9-h1Czl ... FCDServisy
Qcko
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 05.12.2009 12:51
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa Qcko »

mhlavaty napísal: 19.04.2022 14:28 Ešte malá poznámka...alebo skôr rada pre rozumných.Najlepší tester je vaše auto.Každý komponent v aute pracuje v podmienkach ktoré nevie zohľadniť žiadna testovacia stolica.Tá pracuje za ideálnych podmienok,zo stanovenými teplotami prípadne tlakmi atd. Až do poslednej možnosti treba testovať vec tam kde je a v podmienkach v akých pracuje.Že sa to tak nerobí je iba dôsledok neznalosti diagnostických procesov či sériovej či paralelnej,či invazívnej alebo v poslednej dobe sa presadzujúcej neinvazívnej diagnostiky.Vďaka prítomnosti idiotov z volným polom "pôsobnosti" na neplatených fórach sa v podstate tieto dnešné možnosti diagnostiky ani len nedostanú do povedomia,nie ešte aby aby sa to ľudia učili a mali kde učiť.Hlúposť valcuje a nemám pocit že by to bralo iný trend než neustále zhoršujúci.Hlúposť bola vždy drahý luxus
Presne preto som sa pýtal, kým sa niekto bezhlavo pustí do nejakej "akcie". Pripraviť sa na to a zistiť príčinu.

Ďakujem zatiaľ za nasmerovanie, dám vedieť, ak dôjde k nejakému zisteniu.

@iwo26: skvelé video, ďakujem :3dcline:
lubos zimovcak
Príspevky: 3425
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Len taká malá poznamočka: výfuky na HDI sú čierne, zadymene.
Na STK v pohode.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je pravda.Čistota koncovky je absolutne závislá od konštrukcie filtra a dokonalosti vyhotovenia a v tomto je rozdiel v značkách ozaj velký.Práve pre tieto výrobné tolerancie či ako to nazvať nie je limit na dymovosť nulový kedže by spústa nových aut jednoducho neprešla hneď od výroby.Myslím že každý mechanik ktorý z emisnými závadami pracuje toto vie.Je to len jedna z vecí kde platí,že už majiteľ by mal mať vedomosť za roky a státisíce km že niečo mal 200 tis km čisté a hopla už nemá.A ten zadymený naopak,má to odymené roky ale problém zrejme nie ak má zadymenie 200 tis.Rozhodne treba silne rozlišovať zasadnené a zadymené,medzi tým je velký rozdiel.
jimi-presov
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 20.11.2009 21:19
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2.0TDi , 103 kW - teplota pri regenerácii DPF

Príspevok od používateľa jimi-presov »

Môže to byť veľmi veľa vecí, pre ktoré odíde DPF. Ale pri týchto km, pokiaľ sú reálne, už aj tak veľa vecí na O2FL odíde. Proste ich zaradom budete meniť a auto bude jazdiť ďalej. Ale je to drahá diera na peniaze.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní