VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ladislavjesko457
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 27.12.2021 20:39
Zdieľať na Facebook

VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa ladislavjesko457 »

Ahoj ahoj,
Na mojom autíčku mam takú anomáliu...
Pri jazde mi pípne motor do dílny, a hned zmizne ledva to stihnem prečítať, kontrolka neostane svietiť žiadna spraví to asi raz dva krát za mesiac dva.
Nestratí výkon ani nemá dymovosť.
Na diagnostike nič neukáže.
Nestretol sa dakto s takým niecím už ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba pozrieť aj stav emisného systému,takmer naisto tam bude min jeden z okruhov nie ok.Samozrejme pokiaľ napr vyskočí že okruh recyrkulácie spalín nie je nulkový a teda je vadný,treba sa dobre zamyslieť čo ten okruh vôbec tvorí a teda čo je vec ktorá nevyvolá síce chybové hlásenie,ale jeden z okruhov vyznačí za poruchový.Tu si treba ozaj zvážiť ďalší postup,pretože niektoré veci sa okamžite zapíšu do chybového registra,iné nie.Je to ako u vojska,niekto je generál,niekto vojak.Každý má nejakú právomoc a prejav tej moci.Znie to zložito ale je to veľká pomoc pokiaľ sú hodnosti menžmentu známe,čosi môže okamžite z okruhu vinníkov preč,a okruh sa zúži.Ale ten prvý ukazovateľ smeru pre pátranie musí byť a je isté že tam je.Vyhrážka motor alebo emise do dílny nemisne bezo stopy.Toto je sporadická (a chvilková) situácia že sa niečo rj nepáči a zanikne pred uplynutím trpezlivosti rj trpieť daný stav. Čo ešte môžem doporučiť do budúcna...snažiť sa vnímať okolnosti edy sa to udeje,teplota,záťaž,akcelrácia či decelerácia alebo plachtenie.Zásada ak bude vec riešená,základ je vždy vedieť kód motora a km,aký typ prevodu tam je a ideálne história servisu kedže vždy hrozí náväznosť na nedávnu opravu,rozvod a pod
ladislavjesko457
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 27.12.2021 20:39
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa ladislavjesko457 »

Situácie kedy to vypíše su rôzne žiaden podobný jav emisie su v poriadku všetko je udržiavané
Ma nábeh 340tis tak uvidíme zatial nikto nevie treba počkať vraj kým sa zapíše chyba a uvidí sa čo dalej.
Díky za info.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dajte výpis readiness....silne pochybujem o tom že je tam osem núl
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mhlavaty napísal: 28.12.2021 11:29 Dajte výpis readiness....silne pochybujem o tom že je tam osem núl
Na jednu vec si dovolím upozorniť a vidím že tu je majiteľ v hlbokom omyle.Ak uvažuje takto....Ma nábeh 340tis tak uvidíme zatial nikto nevie treba počkať vraj kým sa zapíše chyba a uvidí sa čo dalej.
Toto vyčkávanie má silnú pravdepodobnosť počkať na riešenie problému ktoré už dostane väčší rozmer.Táto naivita sa silne vie vymstiť.Km už samé o sebe naznačuje nesmierne veľa a silne indikujú v čom sa začína problém ukazovať.
Aj to že problém nabieha za rôznych režimov niečo vypovedá,ale ja nie som som detektívna kancelária.Sú veci ktoré práve v režime "rôzny" pracujú,zároveň sú nečinné ak je silná požiadavka výkonu...nebudem to rozvádzať.Lenivosť veci opísať zrozumitelne tu nedávajú šancu pohnúť vecami.Česi pre tento spôsob komunikácie majú vyjadrenie - líná huba je hotové neštestí ! Pre lenivosť niekoho sa zamyslieť a veci náležite opísať nemá cenu sa veci venovať.
Je už úplný detail že nie je špecifikovaný motor,pritom som písal že kód motora je nutný.Lebo BKD nemá a BKP už DPF má a aký je vo veci rozdiel musí byť jasné
ladislavjesko457
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 27.12.2021 20:39
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa ladislavjesko457 »

Kod motora je BKP pravdepodobne nevyznám sa moc.
Passat b6 2007 2.0tdi 103kw 340tis km combi
Reálne o auto starané servisované kontrolované

Za studena som si vsimol zvýšenú dymovost pri nastartovaní je to iné nie kôli zime. Za kvázi studena (i ked necham zohriat trocha cca 5min auto) pri zábere "motor do dilny" no tentokrát som si vsimol kontrolku žhaviča blikne a hned aj zmizne
Nezostáva svietiť ani hlasenie ani kontrolka.
Auto výkon nestrácalo
Dymovost bola vyššia

Ked sa uz auto zohrialo celkovo pri cestovaní už ani pri vysokých otačkach ani pri zábere rozbehu či pod uz ani nevypisalo kontrolku ani chybu
Pri trošku pretočení otáčok už ani nedymelo ani pri státí.

Žeby usadeniny ?
Malé trasy krátke kde sa ani poriadne motor nezohrieval. Poväčšine auto poslednu dobu iba stojí.
Čoskoro pôjde na diagnostiku znova no čo ak zas neukáže nič.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Pre Boha!
Pane, veď čítajte!

Na diagnostike ste už boli, následne tu pýtate rady. Pán Hlavatý Vás už naviedol, čo treba a čo by bolo vhodné. A vy už teraz viete, že auto pôjde na diagnostiku opäť. Výborne. Viete, čo potrebujete... ...ibažeby nie...

Píšete, že sa obávate, že čo ak auto nič neukáže.
A tu je problém.
To znamená, že sa opäť chystáte iba vyčítať pamäť chybových kódov.
To naozaj nestačí. Tam naozaj nič nemusí byť. Tam sú len zápisy toho, čo riadiaca jednotka vyhodnotí ako abnormálnu hlúposť. Nemusí ukazovať vinníka.

Vo vozidle neustále prebieha tok veľkého množstva dát, od odomknutia ešte viac, od otočenia kľúčom ešte viac a od naštartovania ešte viac.
Na odhalenie príčiny problému treba vedieť diagnostikou tento tok dát prečítať, nie iba tú chybovú pamäť, kde sa zapíše iba to, čo z tohoto toku dát natoľko ustrelí, že to výrobca nastavil ako prekročenie a zapíše sa to...

Ak sa naozaj vôbec nevyznáte, spravte aspoň to, čo spomenul pán Hlavatý - nech Vám prečítajú stav readiness kódu. Tam určite nebude osem núl. Bude tam minimálne jedna jednotka, možno viacero jednotiek, na rôznych miestach. To znamená, že emisný systém vyhodnotil niektorý z komponentov ako nepripravený / nefunkčný a vy tými prejavmi (bliknutie kontrolky žhavenia, hlásenie do dielne, dym a pod.) pozorujete už iba dôsledok...

Kódom readiness viete pomôcť, chýba však aj naďalej veľmi veľa informácii. Absolútny základ je aj ten kód motora a Vy si nie ste istý...
Treba si uvedomiť, že informácia 2.0TDi 103kW nie je dostatočná informácia.
Ak sa nemýlim, môže sa jednať o tri, absolútne konštrukčne odlišné motory a to motor so vstrekovaním paliva PD (Pumpe Düse) bez filtra DPF, motor so vstrekovaním paliva PD s filtrom DPF a motor so vstrekovaním paliva CR (Common Rail) s filtrom DPF.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi , 103 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S tým sa dá súhlasiť,ten readiness je jedna z možností získať prvé smerovanie z akého okruhu chyba pochádza.Doslova niet takej funkcionality motora ktorá ak zahapruje ju nezachytí ani emisný systém.Kým chyby vznikajú a zanikajú podaktoré v podstate bez zápisu do registra,emisný systém je dlhodobejšia záležitosť a ak už raz okruh označí tak spúšťa aj odčítavanie cyklov na návrat k hláške ok.Aj najmenšia správička alebo detail ktorý vie majiteľ auta opísať má často cenu zlata,lenže to je ako zatmenie slnka.potom nasleduje čo nasleduje...pláca sa v tom tisíc truhlíkov,ide sa (logicky) do výmen (začínajúc najdrahším) a ak náhoda nedá,prechádza celý problém do štádia že už niet toho človeka ktorý by pri zdravom rozume taký autiak rozosratý hordou pokusníkov prijal na opravu.Už niet veci na ktorú nik nepoložil ruku,navymieňané všetko doradu,silná pravdepodobnosť novovzniknutých problémov hlúpymi zásahmi.Dokola sa ľudia dopúštajú rovnakých chýb,za ten svet niet ochoty urobiť čosi čo dáva zmysel.
Zachytil som tam poznámku o dymení,kedže je motor z DPF je to zlá správa oznamujúca netesnosť filtra (prasklina ?)
103 kW ako CR nastúpil v modeli 2008 ale už označený kódom CBAB,takže sme u PD zo 4 ventilmi a filtrom častíc.
Nie nadarmo som spomenul km.Tie hrajú klúčovú rolu pretože silne posilujú predpoklady že už podaktoré veci motora majú v podstate splnenú svoju obvyklú životnosť a treba akosi logicky vychádzať a teda overovať či áno či nie.Toto nie je pre čítačov chýb,strata času a peňazí.Toto potrebuje človeka ktorý vie že sa musí dostať na kopec a trvá lavínové nebezpečie,pustite tam paštikára v teniskách a chystajte budelár.
Ale jedna dobrá správa predsa len je,je to na počiatku.O to viac platí - záleží na prvom kroku
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: nahradnediely90 a 9 neregistrovaných