VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

408cheytac
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.10.2019 14:07
Zdieľať na Facebook

Audi A3, 1.9TDI 77kw BLS

Príspevok od používateľa 408cheytac »

Dobrý deň

Mám problém s Oneskoreným nábehom výkonu a vysokou spotrebou.
Prosím o zhodnotenie logu. od 1500 do 4000 ot, 4 stupeň plná záťaž po rovine.
V aute je už vymenené čo sa len dalo turbo po repase, hlava zrovnana, vstrekovače vycistené ultrazvukom a pretesnené, vacka meraná v poriadku bez poskodenia, zdvihatka a voditka ventilov nove, rozvod vymenený na prípravkoch, tandem tahá 0.5priamo pred bankou merané.

https://uloz.to/file/SRjNdeoMDMHr/log-0 ... 10-011-csv

Akákoľvek rada poteší

Ďakujem.
mihot
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.03.2007 19:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mihot »

Dobrý deň,

môžem Vás poprosiť o kontrolu logu. Jedná sa o rotačku 1,9 tdi alh, 66KW, cca 250tis km. Cca 1 mesiac dozadu bolo menené turbo, od vtedy auto do 2tis nemá ťah. Mechanik hovoril že je to v poriadku, variabilita funguje ako má. Predvstrek je nastavený na 55°.
ďakujem za posudok
https://ulozto.sk/tam/65cdc38a-451b-496 ... 5bc2a717ba
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Log je nepoužiteľný,je dobre nahratý ale treba zmeniť...kanál 003 na 001 a priebeh - 4 prev.st. rozsah od 1500 ot a podľa možnosti na ceste do 4000 ot. plyn podlaha 100%
Samozrejme dnes cestné podmienky zriedka povolujú dotiahnuť otáčky,rýchlosť sa doťahuje k 150 km/h- ! čo je riskantné.Takže treba ťahať kým to ide aspoň po tých 3000,alebo do núdzového stavu (čo je fajn ak sa udeje) Podmienka logu...len a len 100% plynu,ak noha len trocha cukne,tak znova.
Rada...ide sa ustálenou rýchlostou na 3 st. pri 2000 ot. a ak nastane vhodná situácia sa preraduje na a 4 st. zároveň stlačí plný plyn a spustí logovanie. Logovanie sa prerušuje hneď akonáhle sa dosiahne cieľ alebo uberie plyn
Log 1500-4000 ot obvykle trvá 22-24 sec
mihot
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.03.2007 19:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mihot »

no dnes som sa povozil na obchvate Nitry pod Zoborom, snáď sa to podarilo.

ďakujem za kontrolu

https://ulozto.sk/tam/2e9b4036-60d6-464 ... ef5fd1f05d
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to urobené dobre.Výsledky sú zaujímavé.Čo napíšem si treba potom pozrieť na grafe,čo je čo som označil.
Váha vzduchu ide krásne. Turbina ide kostrbato,pridáva si a uberá (biela čiara) a aj N75 robí to isté tú som v grafe zneviditeľnil aby sa v grafe dalo ľahšie orientovať.Takže - bud viazne pohyb páčky turbíny alebo blbne podtlaková regulácia.
Je tam ale jedna zásadná vec,pri 3780 ot prudko padá dávka paliva,predpokladám núdzový stav,ale zároveň to nemá logiku,pretože tak váha nemala problém a ani turbo v tom momente nemalo problém.Každopádne je tam prudký prepad dávky paliva na čo druhotne padá dole všetko...váha aj turbo

Obrázok
mihot
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.03.2007 19:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mihot »

zatiaľ veľmi pekne ďakujem, idem reklamovať, teda vysvetľovať o čo ide

ešte raz ďakujem
meri27
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa meri27 »

Dobrý deň, vedeli by ste mi kuknuť na môj log. Jedná sa o audi A4 avant, 1.9 AVF ,bez chipu, má najazdených cez 400 tisíc, pred rokom som menil, rozvody, vačku, hydrošteli, prevenítvne aj turbo bol repasovaný, auto stále bez chybového hlásenia synchrnizácia vačky je na nule. Od tej opravy trošku stúpla spotreba a aj výkonovo je slabšie plus hlavný problém je v tom, pri studenom motore akoby išiel v núdzaku, ale v tom neni, lebo je stále bez chybového hlásenia, prestane zrýchliť, (dvojke, trojke cca pri 2000 ot. prestane zrýchliť) musím dať vyššiu rýchlosť a už ide zase normálne ďalej. Preto som urobil log. Ďakujem za odpoveď.

https://uloz.to/file/ysbaZVLNJZ57/log-0 ... qwGRyvAmOw
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zásadný problém tam nie je,akurát by som jemne zväčšil protitlak na banke.Ide to na hrane pádu do núdze,tlak turba presahuje potrebu o 300 mbar a do núdze nepadá iba pre krátkosť trvania toho stavu.Synchro nemusí sedieť,nula môže byť správna aj špatná,treba rozvody urobiť na prípravky so započítaním napnutia*,čiže to je jedna z vecí ktorá sedieť nemusí.Druhá je,že vstreky majú nejakú kilometráž,a aj keď evidentne šlapú nemusí to byť max čo by z nich šlo dostať,myslené kvalitatívne.Množstevné v mg môže sedieť v diagnostickej hodnote,no nemusí to byť skutočnosť,dávka je počítaná.O reálnej dávke nevie RJ viac než jej vzíde z výpočtu,čiže čo vidíme je "prianie" RJ a nie skutočné množstvo.Ale špatné to rozhodne nie,1500-4000 ot to robí za 18 sec.Na nečipovanú mašinu slušné
*Započítanie napnutia znamená že prípravky sedia vtedy,keď je remeň napnutý.Ak nie je,prvý pohyb spôsobí že sa pohne kluka než sa vytvorí také napnutie ktoré otočí vačku,automaticky nabehne do po-vstreku aj o celú jednotku synchra
meri27
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa meri27 »

Veľmi pekne ďakujem Mhlavaty za odpoveď, dúfal som, že na to budeš reagovať. Písal si, že mohol by som zväčšiť protitlak na banke. Ako zmením protitlak, skrátim alebo predlžím tú šrubu na banke? Keď som robil rozvody, prípravky sedeli aj po napnutí remeňa, ani som nemusel štelovať hneď bola v 4 kanáli posledné na nule. Už som si robil 2x, len teraz bolo trošku komplikovanejšie lebo som menil aj vačku. Mne sa niečo nezdá na tom logovaní, lebo som porovnal čo som urobil log dávnejšie stým istým autom, že hodnoty v prvom kanáli inj.quantity a spec. inj. duration, vtedy tie čísla boli v rozmedziach normy ako aj píše 3-9mg/str a 3-8 Ck či čo a teraz sú viacnásobné tie hodnoty, preto si myslím, že preto mám aj väčšiu spotrebu. Pred výmenou vačky a rozvodov dojazd som mal cez 1100 km ov teraz ani 900km. Neviem či to ešte mohlo ovplyvniť buď neorig. vačka ET engi. kovaná, alebo nie 100% -ne nastavené vstrekovače, ktoré som robil bez odchýlkomera.
adrianb3851
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 13.03.2023 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa adrianb3851 »

Zdravím, mám problém s vozidlom škoda superb 1. generácie, motor 1.9 tdi 96 kW, kód motora AWX. Na budíkoch svieti 325 000 km, ale či to je realita vôbec neviem. Kúpil som ho minulý týždeň utorok. Pri kúpe sa táto chyba prejavovala rovnako ako teraz, majiteľ mi do telefonu povedal, že trha pri určitych otáčkach autom, vraj mu niekto niekde povedal, že to bude silentblokom na prevodovke. Teraz som majiteľom už ja, je pravda že silenty som ešte nepozeral, pozriem ich len musím isť do kamoša na zdvihák a pozrieť všetko čo sa dá v rámci možnosti ( nie som automechanik, ale niečo si viem spraviť sám a celkom ma zaujímaju tieto veci ohľadom áut :) ). Ale späť k veci. Auto štartuje perfektne, voľnobeh je ustáleny pravidelný pekný chod, problém nastane keď sa autom jazdí. Na 1. a 2. prevodovom stupni sa nedeje nič, dám plný a auto má plynulý ťah, no na 3. to začne a najviac sa to prejavuje na 4. a 5. stupni.Pri otáčkach od cca 1500 po cca 2500 trhá celým autom, no najviac to robí niekde pri 1800 otáčkach a okolo 3000 to už je v poriadku a auto ide zas plynulo... Ja si teda myslim ale nakoľko niesom mechanik tak si to stále len myslim, že na chybe nebudu silenty ale bude niečo s motorom, palivo/vzduch alebo niečo s elektrikou... No robí to len pri tých otáčkach ako píšem :D.
Táákže v sobotu prebehla výmena oleja a filtrov + som vymenil aj ten ventil na palivovom filtry. Rozvody menil minulý majiteľ cca 18 000 km dozadu, dal som dole veko a vzerá že neklamal, remeň pekný aj kladky vyzerjú byť nové. Podľa diagnostiky ( vcds lite verzia) je synchronizácia v kanale posledna hodnota 0.0 niekedy skočí na 0.6 ale hneď sa vráti na 0 a semtam to takto skáče medzi tými hodnotami. Hodnoty vstrekov na kanále 13 volnobeh, pri zohriatom motore sú 0.24, 0.12, 0.61, -1.01 mg/str. A ešte jedna taka chyba, čo som si všimol že je deravá hadička odvetrania veka ventilov, provizorne som ju zalepil páskou kým ju nevymením a EGR je dosť od oleja, aj som ho chcel vyčistiť v sobotu ale nevedel som sa dostať k jednej skrutke a už bola aj tma a zlé počasie tak som to nechal tak.
Potom som spravil ešte logy a bol by som rád ak by na nich niekto tuna z majstrov pozrel, ideálne čo som si tak čítal fóra tak pán mhlavaty je evidentne macher na túto tému a asi aj celkovo ohľadom motorov a pán mechanik :) Nie ako dnešný vymienači dielov ( tým nechcem nikoho uraziť, určite ste tu viacerý dobrý mechanici ako pán mhlavaty :) ).
Tak a na záver už len posielam link na logy, snáď su dobre nalogované meral som 1,10,11 na 4ke po rovine od cca 1500 po 4000 ot. Auto cca polka nadrže a 3 ľudia cca 250 kg. :)

Logy
https://uloz.to/tam/2b9c8a41-6b37-4a65- ... ebb0e9e6cd
Respektive tu je už preklik hned na logy
https://uloz.to/tamhle/ElZQ6LUcepCF/nam ... 1HFGVmZN==
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prešiel som si iba log na 4-ku,ten na 3 zmysel nedáva.Ale je zaujímavý.Celkove "papierové" hodnoty by boli až na malý detail v poriadku.Ten detail je prepad na váhe ,chvilkový ale celkom výrazný pri 2300 ot. V daný moment je plná dávka paliva,čiže dôvod to nemá,turbína tiež poklesne jemne pod požiadavku ale tiež tam problém nebude.Z toho sa dá usudzovať že niečo nás klame,a to niečo bude palivo.To čo my vidíme že je toho dosť,je len prianie rj tj to čo MALO byť.V skutočnosti rj nemá ani len potuchy čo tam v skutočnosti ide,navyše PD nedáva informáciu o správaní paliva tandemu,tlaku ...proste nič.Ak ho chceme vedieť,je nutné ho merať externým pripojením na kontrolný bod tandemu.Dá sa celkom úspešne predpokladať že reálne je paliva málo,teda presnejšie menej než si žiada rj v požiadavke.Trochu tomu nasvedčujú korekcie že v poriadku nebude pretože ak si do 0.24, 0.12, 0.61, -1.01 dosadíme poradie 1-3-4-2 vidíme problém.Tým že hodnota 0,61 nie je strašná sa budeme zbytočne utešovať,odpočítané sú v stave volnobehu a hodnota môže raketovo rásť.Navyše ODB dáva info korekcie iba po 1500 ot. takže ďalej je to práca pre oscilo lebo ho nič nelimituje.
Čiže chce to pár vecí,odmerať tlak tandemu a ...tu to rozvediem podrobnejšie.Dielňa by urobila test efektivity práce motora a tlaku tandemu v jednom úkone,pracnosť minimálna,nič sa nerozoberá len vyberá zátka z tandemu pre montáž tlakového čidla oscila.Toto asi nepôjde...takže v domácich podmienkach jednoznačne - von vstreky,oprava otrepu na šachtách,zarovnanie dna pod podložkou dole,a všetko nové...O krúžky,podložka + skrutka,nastaviť.Loghicky vstrek do ultrazvku.Aby sa veci nerobili zbytočne treba využiť čas demontáže mostíkov,využiť to a premerať vačku na opotrebenie... pri km 300 je kaput.Nedáva zmysel opravovať jedno a za pár tisíc robiť všetko znova.To už si rozhodne gazda.Komu nedáva zmysel že pri nižších otáčkach od -do je paliva málo a naraz vo vyžších už dosť,treba vysvetliť že z otáčkami klesá požiadavka,váha aj turbína,je to tak ok
Štatisticky ozaj mnoho stoviek motorov hovorí že pri tých km je problém v uložení,tj šachta,podtekanie gumičiek vstreku pre jeho naklonenie na stranu.Len 5% ale skôr ešte menej je to problém vstrekovača samotného.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Včely sa nenamáhajú vysvetlovať muchám že nektár chutí lepšie ako hovno !...dúfam že týmto je tento odklon od normálnosti ukončený a vráti sa to k účelu...logovania atd atd
adrianb3851
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 13.03.2023 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa adrianb3851 »

Veľmi pekne Vám ďakujem pán mhlavaty :) Ešte ohľadom toho tandemu, môže tú chybu robiť samotný tandem ? Mám jeden od brata, ktorý je funkčný na vyskúšanie ale nechcem to zbytočne zamienať ak to nie je pravdepodobné, respektíve auto asi odveziem niekomu, kto mi to môže premerať :) Takisto ak tie veci ohľadom vstrekovačov a vačky si netrúfam sám robiť tak tiež to dám niekomu viacej skúsenému. :) Ináč podľa logu alebo nejakých iných veciach, čo si možno vy všímate a bežný lajk nie, dá sa zistiť či je ten superb v sérií alebo tam môže byť upravený soft ? :) A nakoniec koľko tak orentačne môže stáť taká oprava čo ste spomínali tie vstreky, uloženie, vačka a ostatné veci čo treba okolo toho meniť a ktoré s tým súvisia ? Ďakujem ešte raz a niekedy v blízkej budúcnosti sa tu rozpíšem ešte ohľadom bratovho golfa AJM s úpraveným softom, ktorému tiež už zlobí motor :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Omlúvam sa,tu dnešným dňom končím.Pomôžem rád akurát cestu si budete musieť zistiť,či tel či mail,mnoho ľudí na mňa má.Tu som skončil,toto je chliev a je mi na hanbu tu mať svoje meno.Stačí prečítať pár príspevkov späť,...tak preto.Ja tu túto žumpu čistiť ďalej nemienim
tady
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.03.2023 17:56
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa tady »

Zdravím,
Mám podobný problém ako meri27. Auto mám už pol roka je to passat b5.5 9q kw avf. Na tacho 245 000. Menila sa vačka za Kolbenshmidt komplet aj hydrosteli a loziska. Rozvod nový na nule podľa prípravkou. Vstreky hodnoty max 0,75mg. Snímač teploty vody a paliva nový. Preplach BG motor pri výmene oleja a preplach paliva. Olej Motul. Turbo tlačilo veľa regulácia drhla po vyčistení turba 1,2,3,4 celkom dobre od 5ky sa zo 12 na 140 ani dole kopcom neche gúľať. Spotreba vyššia. 0,9 až pri zapnutých a 0,7 pri vypnutých. Dnes som si všimol že keď vypnem klímu klesne to o 0,2. Štarty ráno horšie dnes 5.5 stupňov a trocha sa trápil neviem či žhaviče alebo spaduje nafta, potom je to už na brnk. Prevodovka hučí ale nie veľmi no repas by bodol. Vstreky nastavené na 225 stupňov bez odchylkomera. Neviem ešte čo by som dodal, po výmene vačky na voľnobehu 0,8 pri zapnutých spotrtebičoch potom to šlo na 1,1. Vstreky boli na 180 dali sme potom na 225 bolo to na 0,8 zase a zas sa to vrátilo na 1. po vyčistení turba taktiež 0,8 a teraz sa to drží na 0,9 až 1. Auto predtým stálo týždeň.
Pripájam nejaký ten "materiál":

Toto je pri vypnutých spotrebičoch.

15:21:03 Skupina 007: teploty (studeny start: ~Amb. tepl.)
76.5*C tepl. Paliva ~venkovni teplota*C
100.6 % chlazeni paliva stav ZAP:100%-Off:0%
34.2*C nasav. Vzduch tepl. ~venkovni teplota*C
95.4*C teplota chlazeni ~venkovni teplota*C

15:21:03 Skupina 004: prikaz vstrikovacum
819 /min Otacky motoru 790-870
-0.0 *ATDC pozadovany pocatek vstriku
7.1*KW pozadovana delka vstriku
0.0*KW uhel synchronizace -3..+3°Ck.

15:21:03 Skupina 015: spotreba paliva
819 /min Otacky motoru ot/min
6.6 mg/str mnozstvi vstriku (aktualni)
0.60 l/h spotreba paliva
0.0 mg/str pozad.na mnozst.paliva (akcelerator)

http://leteckaposta.co/414329588

Vopred ďakujem za každú radu.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných