Ako funguje diferenciál
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 11357
- Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
- Bydlisko: East Zdieľať na Facebook
Ako funguje diferenciál
Pozrite si v jednoduchom videu, ako funguje diferenciál
http://auto.sme.sk/c/7843085/pozrite-si ... z3cBjlrzOD
https://youtu.be/yYAw79386WI
http://auto.sme.sk/c/7843085/pozrite-si ... z3cBjlrzOD
https://youtu.be/yYAw79386WI
Vo videu z roku 1937 je tak jednoducho vysvetlený princíp diferenciálu, že ho pochopí aj laik.
-
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 05.06.2008 22:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Aj tak je najjednoduchčí a zároveň najgeniálnejší diferenciál tento
[img]http://www.rc-trucker.com/photos/DIF/df1002142.jpg[/img]
najmenej náročný na výkon a tým pádom aj na spotřebu
[img]http://ipravda.sk/res/2011/08/09/thumbs ... ndard2.png[/img]
[img]http://www.rc-trucker.com/photos/DIF/df1002142.jpg[/img]
najmenej náročný na výkon a tým pádom aj na spotřebu
[img]http://ipravda.sk/res/2011/08/09/thumbs ... ndard2.png[/img]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Acon napísal:Aj tak je najjednoduchčí a zároveň najgeniálnejší diferenciál tento
najmenej náročný na výkon a tým pádom aj na spotřebu
Až na tú maličkosť že čelný diferenciál (tak sa správne volá) uplatnený už dávno naprv u Tatry nie je to najlepšie orechové,pretože medzi jeho zlé vlastnosti patria napr rázy.Ja som Tatrovácke dvojčatá robil tak u T111 ako aj u T138 atd a o genialite by som sa bavil iba nad výkresom,v monterkách už určitie nie.
Ďalša zlá vlastnosť bola materiálová náročnosť.Medzi dobré vlastnosti ale patrilo to,prečo ho vlastne Tatra mala,a to že obsahovala dve súkolia (tanier/hruška) a tak každé prenášalo polovicu momentu.
Efekt bol (prvé T 138) že diferenciál vydržal namáhu,ale strihlo skrutky na poloosiach ako slíže do polievky.
Nech vyzerá diferenciál ako akokoľvek zložito,je to jednoduchá vec,ak je jasný princíp.Na prevedení a komplikovaní nezáleží,to je len a len komplikovanie aby bolo ako vymámiť peniaze z ľudí a tí sa išli posr..ť aké čudo judo oni,čo majú dve dierky v riti majú.V princípe majú vždy tú istú kravinu
Kto je dobrý pozorovateľ resp premýšla,si všimne posunutie jednej strany nápravy voči druhej o hrúbku hruškového kolesa,tj rozvor jednej a druhej starany nebol rovnaký.Podobné u osobných mal iba Renault 6 ktorý mal posunuté zadne kola a tak rôzne rázvory n L a P strane
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
v tomto prípade je posunutie o 57mm a rázvor je na oboch stranách rovnaký len o tých 57mm posunutý vzad.
Jednoduchý diferák je to hlavne v tom zmysle, že neberie toľko energie z pohonu jako bežné diferáky a jako hovoríš, je fest odolný a deštrukcia ktorá je známa u iných diferákoch tu hrozí len veľmi ťažko ak vobec. Navyše celá pohonná línia u tohoto auta je o cca 60% menej náročná na výkon jako u iných áut no to už nesúvisí len s diferákmi ale skor s absenciou kardanov a ich krížov.
A potom jako píšeš, že ustrihlo skrutky... vždy je niekde slabý článok a ideálne je ak je to lacný článok. Lebo ak by mal prdnúť diferák alebo poloos (nehovorím už o veciach před diferákom)tak skrutky sú v tom porovnaní len spotrebák. Dnes už je tento problém riešený reduktormi. No jako hovoříš, každé riešenie je fajn ak je funkčné.
Jednoduchý diferák je to hlavne v tom zmysle, že neberie toľko energie z pohonu jako bežné diferáky a jako hovoríš, je fest odolný a deštrukcia ktorá je známa u iných diferákoch tu hrozí len veľmi ťažko ak vobec. Navyše celá pohonná línia u tohoto auta je o cca 60% menej náročná na výkon jako u iných áut no to už nesúvisí len s diferákmi ale skor s absenciou kardanov a ich krížov.
A potom jako píšeš, že ustrihlo skrutky... vždy je niekde slabý článok a ideálne je ak je to lacný článok. Lebo ak by mal prdnúť diferák alebo poloos (nehovorím už o veciach před diferákom)tak skrutky sú v tom porovnaní len spotrebák. Dnes už je tento problém riešený reduktormi. No jako hovoříš, každé riešenie je fajn ak je funkčné.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných