Autobusová legenda
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Takým som jazdieval do školy
Pár údajov toho starého:
Výrobca: Karosa n.p. Vysoké Mýto
Typ: 706 RTO
Výroba: 1958-1972
Motor: Škoda 706 (naftový s priamym vstrekovaním paliva)
Počet valcov: radový šesťvalec OHV
Výkon: 117,6 kW pri 1 900 ot/min
Krútiaci moment: 700 Nm
Zdvihový objem: 11 781 cm³
Dĺžka: 10 720 mm
Šírka: 2 500 mm
Výška: 3 150 mm
Rázvor: 5 450 mm
Rozchod vpredu: 1 930 mm
Rozchod vzadu: 1 760 mm
Pohotovostná hmotnosť: 8 570 – 8 950 kg
Prevodovka: 5 + 1 stupňová Praga, manuálna, mechanická
Pneumatiky: 11 x 20"
Objem palivovej nádrže: 350 l
Objem chladiča: 45 l
Pár údajov toho starého:
Výrobca: Karosa n.p. Vysoké Mýto
Typ: 706 RTO
Výroba: 1958-1972
Motor: Škoda 706 (naftový s priamym vstrekovaním paliva)
Počet valcov: radový šesťvalec OHV
Výkon: 117,6 kW pri 1 900 ot/min
Krútiaci moment: 700 Nm
Zdvihový objem: 11 781 cm³
Dĺžka: 10 720 mm
Šírka: 2 500 mm
Výška: 3 150 mm
Rázvor: 5 450 mm
Rozchod vpredu: 1 930 mm
Rozchod vzadu: 1 760 mm
Pohotovostná hmotnosť: 8 570 – 8 950 kg
Prevodovka: 5 + 1 stupňová Praga, manuálna, mechanická
Pneumatiky: 11 x 20"
Objem palivovej nádrže: 350 l
Objem chladiča: 45 l
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 11357
- Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
- Bydlisko: East Zdieľať na Facebook
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/35 ... 4-000-eur/
Najdrahšia Škoda? Autobus 706 RTO. Chcú zaň 144 000 eur!
Najdrahšia Škoda? Autobus 706 RTO. Chcú zaň 144 000 eur!
Slávny autobus zo šesťdesiatych rokov prešiel kompletnou renováciou. Cenou poráža aj najznámejšie veterány českej Škody. Za túto sumu by ste si totiž mohli dopriať napríklad totálne „nabúchaný“ Mercedes-Benz triedy S.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Veru, veru, tu ešte platilo zlaté ruky, lebo to vydržalo až dodnes.
Je v tom aj kus fortielu dizajnérov, sorry konštruktérov,ktorí s logaritmickým pravítkom v ruke skonštruovali niečo čo aj vo veku švédskeho dôchodcu jazdí.
O dnešných pc výtvoroch asi zľahne zem, ako dosiahnu vek dospelosti, nebudú vhodné ani do recyklačnej linky.
Autobus značky SOR v počte 15ks pokazené v záruke na tú istú vec stojí v areáli Arriva Nitra, bývalé ČSAD, budú vraj na dve veci... páni, pardon, je nedeľa obed posledná májová, prajem dobrú chuť.
A tomu teamu ľudí čo tú ertéočku zrenovovali ďakujem za budúce generácie
Je v tom aj kus fortielu dizajnérov, sorry konštruktérov,ktorí s logaritmickým pravítkom v ruke skonštruovali niečo čo aj vo veku švédskeho dôchodcu jazdí.
O dnešných pc výtvoroch asi zľahne zem, ako dosiahnu vek dospelosti, nebudú vhodné ani do recyklačnej linky.
Autobus značky SOR v počte 15ks pokazené v záruke na tú istú vec stojí v areáli Arriva Nitra, bývalé ČSAD, budú vraj na dve veci... páni, pardon, je nedeľa obed posledná májová, prajem dobrú chuť.
A tomu teamu ľudí čo tú ertéočku zrenovovali ďakujem za budúce generácie
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
Ja si tu socialisticku traksnu pamatam ako chalan, ked uz koncili, ale este na par trasach jazdievali. Vzdy som sa hanbil ako pes, ked sa to dotrepalo na nasu zastavku, ani neviem, kde to viac hucalo a smrdelo, ci vonku alebo vo vnutri a samotna jazda, skoda slov. Asi odvtedy nemam rad jazdu na autobuse, predsa len spomienky su spomienky.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1454
- Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
- Bydlisko: Alzbetin Dvor Zdieľať na Facebook
ja s pamatam ze v pionierskom tabore dosiel tento bus nas odviezt na vylet a bola to dost drsna jazda, to snad ani nemalo perovanie. Ten novsi autobus Karosa bol oproti
tomu luxus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... A0D_11.JPG
tomu luxus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... A0D_11.JPG
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
A čo ja som sa na tom narobil tesnení hláv a spojok.4 1/2 polievacích kýblov vody,to si dodnes pamätám.Ja mám na to krásne spomienky lebo patrili aj z Tatrou 111 a Škodou R k prvým autám ktoré som šoferoval aspoň z dvora na kanál.No potom zase 50 metrov z toho kanála trebalo vycúvať a nezridať sa do neho.Bože môj a to som mal 16-17 rokov
A neboli cúvacie kamery a ani nik kto by ukazoval,išlo sa na zrkadlá.To dnešné padavky nevedia ani z kamerov v zadku
A neboli cúvacie kamery a ani nik kto by ukazoval,išlo sa na zrkadlá.To dnešné padavky nevedia ani z kamerov v zadku
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Veru pán Hlavatý, vtedy to bol pán VODIČ kto to ovládal, a ešte väčší big boss bol ten kto vedel cúvať aj s vlekom!
Či to bola Š706 R, T 111, servo neexistovalo, kompresor dofukoval ako tak,Š 706 RTO už mala vzduchový posiľovač riadenia.
Ak sa mýlim prosím opravte ma.
Ale starý otec ťahal za T111kou 5 tonový vlek na diagonálnych gumách, a z gramafónky vozili pod celtovou plachtou výrobky do Prahy.
900km išli ŠESŤ dní, tri tri naspäť, desať defektov, spali na sedačke, ktorá bola pevná,kúrenie vzduchom chladený motor, v lete pálava, v zime mráz...no proste keď sa dnes nad tým zamyslím.......
ja po 60rokochodvtedy:...podvozok- vzduch na ráme vpredu aj vzadu, kabína na 4 vankúšoch, sedačka vzduchová vyhrievaním, vetraním,a pamäťou...automatická dvojzónová klíma, posteľ polohovateľná, všetko s elektrickým ovladáním cez vzduch,asistenti:-esp,bas, asr, asistent rozbehu, bufík, chladnička, tv, satelit, .....k.o.nský k.0k.0t v kamióne a kierowci čím ďalej horší, nevedia ani na čo slúži diferenciál .
Šlak ma ide trafiť, príde chlapčisko z OBROVSKEJ AUTOŠKOLY /BBkraj/, po zácviku mu dajú fungl novú súpravu, jak čávo do firmy, krížom cez čiary, a keď na oficce povedia gate 15, go to back, tak príde či mu to tam nacúvam ......
no čo už, nenacúvam, ale nanavigujem aj ja som sa ako malý pes učil štekať
Či to bola Š706 R, T 111, servo neexistovalo, kompresor dofukoval ako tak,Š 706 RTO už mala vzduchový posiľovač riadenia.
Ak sa mýlim prosím opravte ma.
Ale starý otec ťahal za T111kou 5 tonový vlek na diagonálnych gumách, a z gramafónky vozili pod celtovou plachtou výrobky do Prahy.
900km išli ŠESŤ dní, tri tri naspäť, desať defektov, spali na sedačke, ktorá bola pevná,kúrenie vzduchom chladený motor, v lete pálava, v zime mráz...no proste keď sa dnes nad tým zamyslím.......
ja po 60rokochodvtedy:...podvozok- vzduch na ráme vpredu aj vzadu, kabína na 4 vankúšoch, sedačka vzduchová vyhrievaním, vetraním,a pamäťou...automatická dvojzónová klíma, posteľ polohovateľná, všetko s elektrickým ovladáním cez vzduch,asistenti:-esp,bas, asr, asistent rozbehu, bufík, chladnička, tv, satelit, .....k.o.nský k.0k.0t v kamióne a kierowci čím ďalej horší, nevedia ani na čo slúži diferenciál .
Šlak ma ide trafiť, príde chlapčisko z OBROVSKEJ AUTOŠKOLY /BBkraj/, po zácviku mu dajú fungl novú súpravu, jak čávo do firmy, krížom cez čiary, a keď na oficce povedia gate 15, go to back, tak príde či mu to tam nacúvam ......
no čo už, nenacúvam, ale nanavigujem aj ja som sa ako malý pes učil štekať
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 11357
- Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
- Bydlisko: East Zdieľať na Facebook
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/4 ... v-bruseli/
Škoda 706 RTO: Ikona ‘socíku‘ má 60. Očarila aj v Bruseli
Škoda 706 RTO: Ikona ‘socíku‘ má 60. Očarila aj v Bruseli
Mnohých vozil do práce, do školy, na zemiakové brigády, ale aj na prvé zájazdy ROH. Tento rok oslavuje legendárny autobus Škoda 706 RTO šesťdesiate narodeniny. Dodnes je považovaný za najkrajší autobus z čias bývalého Československa. I keď jeho základy mali bližšie k nákladiaku.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných