Hviezdicky nie su vsetko....
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 18.11.2009 23:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 883
- Dátum registrácie: 19.09.2008 21:55 Zdieľať na Facebook
všetko má svoje hranice fyzika nepustíbbbr napísal:Nežartuj, na čo ti je potom taký airbag. Ak by sa tie vaky takto trhali pri nehodách, tak ich tam nemusia ani dávať.smejo74 napísal: nechápem o čom píšeš ved v tej kabíne fiatíka musela byť natlačená celá prevodovka aj z motorom takže airbag nijako nemohol ostať neroztrhaný
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Proste, veci sa maju tak, ze hviezdicky sluzia na porovnanie aut rovnakej kategorie, konstrukcie, hmotnosti. Takze pri vzajomnom strete dvoch roznych "vahovych kategorii" Vam pocet hviezdiciek na predikciu vysledku zrazky nepomoze. Ina situacie je pri naraze vozidla do pevnej prekazky, kde je pocet hviezdiciek celkom dobrym meradlom ako to dopadne, viac-menej nezalezi na triede vozidla, ale skor na "pocte hviezdiciek".
Takze, "pocet hviezdiciek" je RELATIVNE objektivnym meradlom bezpecnosti, avsak zalezi na inteligencii, resp. fyzikalnej gramotnosti kazdeho, ako si to interpretuje...
Takze, "pocet hviezdiciek" je RELATIVNE objektivnym meradlom bezpecnosti, avsak zalezi na inteligencii, resp. fyzikalnej gramotnosti kazdeho, ako si to interpretuje...
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 05.01.2008 21:24 Zdieľať na Facebook
ja k tomu poviem resp. napism len tolko..viete pri ake rychlosti sa vykonavaju tie crash tety???
pre info:Skúšku čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h do predsunutej deformovateľnej bariéry, skúšku bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h, nárazovú skúšku do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h a skúšky bezpečnosti chodcov pri rýchlosti 40 km/h.
asi tolko z mojej stran k hviezdickam dosiahnutym v crash testom..
pre info:Skúšku čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h do predsunutej deformovateľnej bariéry, skúšku bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h, nárazovú skúšku do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h a skúšky bezpečnosti chodcov pri rýchlosti 40 km/h.
asi tolko z mojej stran k hviezdickam dosiahnutym v crash testom..
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
Zabudol si na to najdolezitejsie - na ceste nie si sam a v pripade havarie ti tie "hluposti" mozu zachranit zivot.peto103 napísal:Už keď sa tu tak búrlivo diskutuje, vyjadrím sa aj ja k tým hviezdičkám.
Ja na ne úplne kašlem.
1. v dnešnej dobe neviem o aute (europskom), ktoré by bolo vyslovene nekvalitné a v crash-teste obstálo ako nejaký čínsky šmejdový Brilliance.
2. nekupujem si auto, aby som s ním búral
3. aj keď sa nevlečiem, nejazdím na limite a preto riziko havárie je dosť nepravdepodobné. maximálne krivé plechy..... možno to budem brať inak, keď budú deti, žena..
4. pri výbere auta by som namiesto airbagov, snímačov opustenia jazdného pruhu a ďalších milion hluposti vybral radšej nejakú navigáciu, system nočneho videnia, premietanie na čelne sklo, hocičo iné.
možno ani pás by som nechcel :D
ja sa cítim bezpečne vtedy, keď šoférujem ja.
-
- Príspevky: 1073
- Dátum registrácie: 28.06.2007 22:02 Zdieľať na Facebook
ano, viem, ale keby som mal takyto postoj, tak mozem povedat, ze si niekto priplati za 5 hviezdiciek, vsetky mozne systemy, mimo obce vodic autobusu, SUV, kamionu, skratka niecoho vacsieho dostane mikrospanok, prejde do protismeru a zrazite sa. nic ti nepomoze.
proste momentalne som ochotny to riziko pri danej (podla mna dost malej) pravdepodobnosti podstupit.
proste momentalne som ochotny to riziko pri danej (podla mna dost malej) pravdepodobnosti podstupit.
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
blablabla. To sú keci. Najbezpečnejší, bezchybný vodič, ktorému sa nikdy nemôže nič stať. Mal som v živote 2 vážne nehody. 1 raz mi do zaparkovaného aiuta nabúral kretén s tuningovanou H Civic a zručil mi P 406 na totálku. Našťastie som vtedy doma. 2. raz ma príves oprotiidúceho nákladiaku zákrute poslal z cesty, ktorá bola práve tam nad polom asi 4m takže som spravil pár kotrmelcov. Vtedy som vďaka pásu nevypadol z auta a nenechal sa ním romliaždiť a vďaka bočným a hlavovým airbagom som vystúpil s odreným lakťom. Ani za jednu nehodu nemôžem a ani na jednu som nemohol reagovať, pretože pri 1. som ani nebol a pri druhej mi odtrhnutý 2oj montáž z prívesu narazila do zadku auta a odhodilo mi ho do boku, čo som neustál. No Ty si zrejme taký frajer, ža by si dokázal zabrániť obom nehodám.peto103 napísal:blablabla....
2. nekupujem si auto, aby som s ním búral
3. aj keď sa nevlečiem, nejazdím na limite a preto riziko havárie je dosť nepravdepodobné. maximálne krivé plechy..... možno to budem brať inak, keď budú deti, žena..
4. pri výbere auta by som namiesto airbagov, snímačov opustenia jazdného pruhu a ďalších milion hluposti vybral radšej nejakú navigáciu, system nočneho videnia, premietanie na čelne sklo, hocičo iné.
možno ani pás by som nechcel :D
ja sa cítim bezpečne vtedy, keď šoférujem ja.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Presne túto tému som hľadal.
Na tomto videu názorne vidieť, že aj keď máte moderné malé hviezdičkami prepchaté auto, stále to nie je dosť:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... J6HaQ#t=27
Ak si predstavíme aj takú čelnú zrážku s oprotiidúcim autom. Jedno je Citroen C5 z roku 2001 ( http://www.euroncap.com/tests/citroen_c5_2001/101.aspx ) a druhé Suzuki Splash ( http://www.euroncap.com/tests/suzuki_splash/318.aspx ) Obidve majú 4 hviezdičky v crash testoch. No ale zatiaľ čo C5 sa od zeme odlepí len máličko, Splash odhodí ako handru ďaleko od nárazu. Ak by v blízkosti bol potok, priepasť mimo cestu a pod, Splash sa môže "odkotúlať" preč aj s posádkou a so svojími 4 hviezdičkami, zatiaľ čo vozidlo strednej triedy zostane v blízkosti vzniku nehody.
Aký je Vás názor?
Na tomto videu názorne vidieť, že aj keď máte moderné malé hviezdičkami prepchaté auto, stále to nie je dosť:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... J6HaQ#t=27
Ak si predstavíme aj takú čelnú zrážku s oprotiidúcim autom. Jedno je Citroen C5 z roku 2001 ( http://www.euroncap.com/tests/citroen_c5_2001/101.aspx ) a druhé Suzuki Splash ( http://www.euroncap.com/tests/suzuki_splash/318.aspx ) Obidve majú 4 hviezdičky v crash testoch. No ale zatiaľ čo C5 sa od zeme odlepí len máličko, Splash odhodí ako handru ďaleko od nárazu. Ak by v blízkosti bol potok, priepasť mimo cestu a pod, Splash sa môže "odkotúlať" preč aj s posádkou a so svojími 4 hviezdičkami, zatiaľ čo vozidlo strednej triedy zostane v blízkosti vzniku nehody.
Aký je Vás názor?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných