Strana 1 z 1
Toyota Avensis 1.8 T25 FL voľnobežné otáčky
Napísané: 27.09.2018 16:35
od používateľa lukst31
Čaute borci. Dnes som bol na STK/EK a pri emisnej kontrole mi zistili, že mám vraj zvýšené otáčky na voľnobehu a neprešiel som kontrolou. Skutočné hodnoty som mal 720-800, no podľa ich tabuľky by som mal mať v rozmedzí 600-700. Je to normálne mať také nízke otáčky? Pred 2 rokmi som bol na kontrole a prešiel som bez problémov s rovnakými otáčkami. Dotyčný mechanik chcel akože oklamať systém tým, že mi tam dal 4ku rýchlosť a rozbiehal sa akokeby na mieste. Po chvíli dym a smrad spod kapoty. Vďaka tomu mi odpálil spojku, čo už nepatrí do tejto témy a to si budem riešiť samostatne s danou stanicou. Aké máte prosím vás voľnobežné otáčky na 1.8 benzín 95kw motoroch? Ako ich dokážem znížiť, prípadne je to bezpečné? Ďakujem za každú odpoveď.
Napísané: 27.09.2018 20:51
od používateľa bajo777
keby to malo karbec a lanko, to by sa to steluvalo, tu musi byt volaky dovod preco manazment chce vyssie hodnoty volnobehu
, tu ale stelung nehladaj, lebo ziadny neni
, ic sa pytat fesakov do toyoty, aj ked tusim jak dopadnes, lepsia adresa neni, apropo rad bych si pozrel take video na joutube z tych ich reakcii
Napísané: 27.09.2018 21:18
od používateľa lukst31
Jj, keby bolo lanko, tak by nebol problém doštelovať ???? Skúšal som všetky možné spôsoby a stabilne sa držia okolo 750, čo si myslím, že už je dosť hraničná hodnota. Neviem si predstaviť mať tam nastavených 600 otáčok, veď to by bol voľnobeh ako na traktore...
A k tým fešákom v Toyote ma nikto nedostane, auto sa mi odtiaľ dostalo vždy v horšom stave, než keď som ho tam doviezol. Čiže niečo podobné ako táto stanica.
Napísané: 27.09.2018 21:55
od používateľa bajo777
skusim taku uvahu, preco by motor manazment zvysoval otacky ? podla mna su v zasade 2 moznosti, prva zvysena poziadavka na vykon
, cize volaka zataz tam je, odpor mechanicky, druha moznost si myslim je udrzat rovnomerny chod, cize na tych nizsich tockach sa mu to z nejakeho dovodu nedari k spokojnosti...
inac povedane, treba tomu stroju kuknut na zub a zistit o co go, co u benzina mozme skumat ? no vybrat svice, kuknut farbu je minimum, ked uz budu ven, kompresiu zmerat suchu, mokru, vstreky vybrat a skusit s cisticom karburatora jak prasia, odpory uz su horsie, ale na sani filter kuknut, klapku mas v akom stave ? na priechodnost katu uz asi nebude paka v domacich podmienkach...potom este el. zataz mozes skusit, nevim jake tam mas spotrebice, v akom je stave baterka, proste znizit poziadavku na altik nejako
viac ma nenapada, snad niekto dalsi sa prida...
Napísané: 29.09.2018 05:25
od používateľa lukst31
Hmmm, myslím, že už som to vyriešil. Chyba bola vo mne, že som išiel na STK/EK do iného okresu. Bol som sa pýtať v Žiline v najbližšom pracovisku EK a tu majú rozmedzie povolených otáčok nejakých 550-850, čiže s prehľadom prejdem. Auto malo odjakživa také otáčky, nevedno odkiaľ si dotyčná stanica vycucala také hodnoty. Každopádne díky za každú radu