VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Zdravim ludkovia, mam taky "mensi" problem ktoreho som sa obaval. Pri 330k km mi potrhalo zuby na rozvodoch na dialnici a rozhodli sme sa vymenit motor. Stary motor mal relativne dobry vykon, ale "novy" zalozeny motor nema dobry tah, strasne je lenivy a spotrebu mi pise +- 9l/100km a volnobeh 0.8l/h, stary motor mal pri normalnej jazde 5.2l/100km a 0.5l/h volnobeh. Netusim ci v tom starom motore bol chip, ale aj z nizkych otacok tahal lepsie a akceleroval ovela lepsie, tento motor mi pripada jak nejaky hladky diesel bez turba :D
Moja hlavna otazka asi je, ze preco tam je taka velka spotreba, resp co by mohlo takto ovplyvnit spotrebu?
Druha otazka je, ako je mozne ze dva totozne motory maju tak rozdielny vykon? Resp ake kroky by ste odporucili? DIkes za akekolvek rady :D
Moja hlavna otazka asi je, ze preco tam je taka velka spotreba, resp co by mohlo takto ovplyvnit spotrebu?
Druha otazka je, ako je mozne ze dva totozne motory maju tak rozdielny vykon? Resp ake kroky by ste odporucili? DIkes za akekolvek rady :D
-
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf 5 1.9 TDi 77kw BLS - vymena motora
RJ zostala?
Ak hej zacal by som spravnym nastavenim rozvodou a podtlakovej banky na turbe.
Ak hej zacal by som spravnym nastavenim rozvodou a podtlakovej banky na turbe.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf 5 1.9 TDi 77kw BLS - vymena motora
Neviem, musel by som sa spytat mechanika. Asi zajtra/napozajtra zbehnem za nim a zistim. Kazdopadne rozvody menil on tak hadam ze ich aj spravne nastavil (dufam), neviem co obnasa nastavenie rozvodov a ani podtlakovej banky, nevyznam sa do toho...
-
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Ak to robil mechanik nech to doriesi!
Ak vymenis motor BLS za motor BLS musi chodit rovnako. Iba ak by jeden mal o milion kilometrov viac.
Ak vymenis motor BLS za motor BLS musi chodit rovnako. Iba ak by jeden mal o milion kilometrov viac.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Nieco som si nacital o nastavovani rozvodov a niekto pisal ze ak to nastavil spravne tak auto bolo zivsie a spotreba na volobehu ale aj priemerna klesla. Len by ma zaujimalo ci je to az taky rozdiel ze z 5.2 stupne na 9 :D kazdopadne pojdem za mechanikom a uvidi sa. zatial dik za pomoc
-
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Uprimne, ak na takomto prehistorickom motore nespravim rozvody na prvy krat, asi by mal odovzdat OP.
-
- Príspevky: 85
- Dátum registrácie: 16.08.2007 17:03
- Bydlisko: Ruzomberok Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
1.Načo menit rozvody ked možeš celý motor?
2.Nechcel si ich meniť alebo ten akože mechanik je vlastne povolaním pekár? Dúfam že si sa neopovážil dať nove rozvody
2.Nechcel si ich meniť alebo ten akože mechanik je vlastne povolaním pekár? Dúfam že si sa neopovážil dať nove rozvody
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Pretože rozvody mi mechanik nacenil na 700 eur a druhý motor mi poslali z CZ za 150 nastrojený na polpalete doprava 30 eur. Prehodil som si ho sám a jazdí. Rozvody sám nespravím.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Nechápem otázkam? :D Na rozvodovom remeni sa potrhali zuby, v motore bol počuť jeden veľký rachot a bolo s ním amen. Vymenil sa motor, spolu s ním sa založili aj nové rozvody a možno ich nesprávne nastavenie robí vysokú spotrebu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Ako je to z rozvodmi na BLS. Pokiaľ sa použijú prípravky tak ich nejde urobiť extrémne zle pretože by to natoľko rozhodilo synchronizáciu že by nasledovali problémy z dlhými štartami.
Ale pokiaľ sa urobia "mierne" nepresne,môže byť výsledkom zmena v správaní aj v spotrebe.Pokiaľ je chyba v zmysle skôr (kluka voči vačke) oproti správnemu (napr synchro -0,5) tak motor pôjde živšie ale tvrdo.Pokiaľ bude chyba opačne na "neskôr" bude motor tichší,kultivovanejší,ale bude lemravý,pôjde hore reálna spotreba,ale volnobežná poklesne aj na 03-0,4 !!! U motora v poriadku je obvykle 0,6 lt pri vypnutých spotrebičoch.
Treba pomocou diagnostiky VCDS pozrieť v 4 kanáli poslednú hodnotu,je to synchronizácia.Bez filozofovania o tom či je správna,sa dá považovať že áno pokiaľ bude to číslo kdesi od -1,5 do 1,5. Pri takom synchre nemôže už byť príčinou spomenutého problému vonkoncom.
Mechanik urobil základnú chybu ktorú robí 99% servisov,že pre začiatkom prác si nastiahoô tzv blockmap motora,to sú úplne všetky merané hodnoty.Keby to urobil,vedel by že číslo synchra sa mu po rozvodoch vzdialilo a teda nedobre,číslo sa musí opakovať aj na nových rozvodoch.
Na to celé akosi neverím,mechanik y musel velmi nepoznať ten motor aby sa takej chyby dopustil. Čo ovšem nebolo spomenuté a nutne malo byť...motor bol použitý (nový) ako celok alebo prestrojovaný,napríklad pôvodné vstreky,pôvodný tandem čerpadlo atd
Nebol by to prvý motor kde v BLS bola vačka pre motor bez DPF ktorá sa líši. Miesto BLS ide založiť aj iný motor (BXE,BKC atd) ale musí sa robiť prispôsobenie upevnenia DPF (chybajú technologické závitové otvory na bloku) a musí dostať inú vačkovicu.
Ale pokiaľ sa urobia "mierne" nepresne,môže byť výsledkom zmena v správaní aj v spotrebe.Pokiaľ je chyba v zmysle skôr (kluka voči vačke) oproti správnemu (napr synchro -0,5) tak motor pôjde živšie ale tvrdo.Pokiaľ bude chyba opačne na "neskôr" bude motor tichší,kultivovanejší,ale bude lemravý,pôjde hore reálna spotreba,ale volnobežná poklesne aj na 03-0,4 !!! U motora v poriadku je obvykle 0,6 lt pri vypnutých spotrebičoch.
Treba pomocou diagnostiky VCDS pozrieť v 4 kanáli poslednú hodnotu,je to synchronizácia.Bez filozofovania o tom či je správna,sa dá považovať že áno pokiaľ bude to číslo kdesi od -1,5 do 1,5. Pri takom synchre nemôže už byť príčinou spomenutého problému vonkoncom.
Mechanik urobil základnú chybu ktorú robí 99% servisov,že pre začiatkom prác si nastiahoô tzv blockmap motora,to sú úplne všetky merané hodnoty.Keby to urobil,vedel by že číslo synchra sa mu po rozvodoch vzdialilo a teda nedobre,číslo sa musí opakovať aj na nových rozvodoch.
Na to celé akosi neverím,mechanik y musel velmi nepoznať ten motor aby sa takej chyby dopustil. Čo ovšem nebolo spomenuté a nutne malo byť...motor bol použitý (nový) ako celok alebo prestrojovaný,napríklad pôvodné vstreky,pôvodný tandem čerpadlo atd
Nebol by to prvý motor kde v BLS bola vačka pre motor bez DPF ktorá sa líši. Miesto BLS ide založiť aj iný motor (BXE,BKC atd) ale musí sa robiť prispôsobenie upevnenia DPF (chybajú technologické závitové otvory na bloku) a musí dostať inú vačkovicu.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Motor bol prehodený ako celok, z pôvodného motora sa dalo len turbo, ktoré v pôvodnom motore išlo dobre. Riešil som to, rozvody vraj nastavené dobre, nastavili aj vstrekovače, vačka je VRAJ dobrá, vraj po 600km by sa to už ukázalo, keby je vačka z iného typu motora. Motor stále ide slabo, skúšal som 0-100, bolo to cca 20 sekúnd. Pamätám si, že som to skúšal aj so starým motorom a bolo to tuším nejakých 11 sekúnd. Dosť rozdiel.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Hypoteticky čo môže byť za tým.Máloktoré BLS nemá zlikvidovaný filter.Urobí sa off v rj,a vymení vačkovica z motora bez DPF.Ak sa potom takéto BLS predá,je v ňom už nesprávna vačka pre auto s DPF.Chvílu 500-800 km sa to nakladá bordelom a upcháva a motor sa dusí stále viac.Je to jedna z možností
Pokiaľ si "nový" motor zachoval pôvodné vstreky atd je veľmi otázny jednak ich stav,jednak nastavenie rozvodu.Motor krásne štartuje aj z maximálnym odklonom synchra do pozápalu,akurát je to lemra a ešte užrané.Zlá vačka,mäkké hydrá (životnosť 200 tis) blbé vstreky,v pozápale (neskorý vstrek) sa dá dopracovať aj k väčšej spotrebe.
Pokiaľ si "nový" motor zachoval pôvodné vstreky atd je veľmi otázny jednak ich stav,jednak nastavenie rozvodu.Motor krásne štartuje aj z maximálnym odklonom synchra do pozápalu,akurát je to lemra a ešte užrané.Zlá vačka,mäkké hydrá (životnosť 200 tis) blbé vstreky,v pozápale (neskorý vstrek) sa dá dopracovať aj k väčšej spotrebe.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
No zatial som prešiel 820km s vymenenym motorom, v servise mi bolo povedané že to by sa už prejavilo keby je zlá vačka..
Ešte taká otázka, ako zistím že práve moje auto malo/nemalo vybrané DPF? :D ze vačka je z BLS a moje auto má vybrané DPF.
Ešte taká otázka, ako zistím že práve moje auto malo/nemalo vybrané DPF? :D ze vačka je z BLS a moje auto má vybrané DPF.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Pokiaľ je DPF funkčné,jeho menežment má tlaky,teploty a lambdu a to všetko je sledovateľné v živých dátach diagnostikou.Tlak aj teploty majú charakteristické rysy správania takže za pár minút je to jasné.Dokonca aj to že je samotné DPF vymlátené alebo skrz prevrtané.
Vačka (typ) ...sú dva spôsoby,jeden oscilo bez rozoberania,druhý dole víko a opticky.
Aj z blbou vačkou a vybitým DPF pôjde auto mrte km,akurát ale tak ako teraz - mizerne.Takže baviť sa o nejakých 820 km je buď nevedomosť alebo schválnosť,ja nie som sudca
Vačka (typ) ...sú dva spôsoby,jeden oscilo bez rozoberania,druhý dole víko a opticky.
Aj z blbou vačkou a vybitým DPF pôjde auto mrte km,akurát ale tak ako teraz - mizerne.Takže baviť sa o nejakých 820 km je buď nevedomosť alebo schválnosť,ja nie som sudca
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora
Bola to chybna váha vzduchu (aj senzor teploty výfukových plynov).. :D auto ide ako má, len nechápem že si toto nevšimli keď menili motor
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných