VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

Zdravim ludkovia, mam taky "mensi" problem ktoreho som sa obaval. Pri 330k km mi potrhalo zuby na rozvodoch na dialnici a rozhodli sme sa vymenit motor. Stary motor mal relativne dobry vykon, ale "novy" zalozeny motor nema dobry tah, strasne je lenivy a spotrebu mi pise +- 9l/100km a volnobeh 0.8l/h, stary motor mal pri normalnej jazde 5.2l/100km a 0.5l/h volnobeh. Netusim ci v tom starom motore bol chip, ale aj z nizkych otacok tahal lepsie a akceleroval ovela lepsie, tento motor mi pripada jak nejaky hladky diesel bez turba :D

Moja hlavna otazka asi je, ze preco tam je taka velka spotreba, resp co by mohlo takto ovplyvnit spotrebu?

Druha otazka je, ako je mozne ze dva totozne motory maju tak rozdielny vykon? Resp ake kroky by ste odporucili? DIkes za akekolvek rady :D
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf 5 1.9 TDi 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa fzubaty »

RJ zostala?

Ak hej zacal by som spravnym nastavenim rozvodou a podtlakovej banky na turbe.
godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf 5 1.9 TDi 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

Neviem, musel by som sa spytat mechanika. Asi zajtra/napozajtra zbehnem za nim a zistim. Kazdopadne rozvody menil on tak hadam ze ich aj spravne nastavil (dufam), neviem co obnasa nastavenie rozvodov a ani podtlakovej banky, nevyznam sa do toho...
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ak to robil mechanik nech to doriesi!

Ak vymenis motor BLS za motor BLS musi chodit rovnako. Iba ak by jeden mal o milion kilometrov viac.
godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

Nieco som si nacital o nastavovani rozvodov a niekto pisal ze ak to nastavil spravne tak auto bolo zivsie a spotreba na volobehu ale aj priemerna klesla. Len by ma zaujimalo ci je to az taky rozdiel ze z 5.2 stupne na 9 :D kazdopadne pojdem za mechanikom a uvidi sa. zatial dik za pomoc
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa fzubaty »

Uprimne, ak na takomto prehistorickom motore nespravim rozvody na prvy krat, asi by mal odovzdat OP.
superb10
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 16.08.2007 17:03
Bydlisko: Ruzomberok
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa superb10 »

1.Načo menit rozvody ked možeš celý motor?
2.Nechcel si ich meniť alebo ten akože mechanik je vlastne povolaním pekár? Dúfam že si sa neopovážil dať nove rozvody :40bd: :40bd: :40bd:
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa oco13 »

superb10 napísal: 06.09.2023 08:51 1.Načo menit rozvody ked možeš celý motor?
Pretože rozvody mi mechanik nacenil na 700 eur a druhý motor mi poslali z CZ za 150 nastrojený na polpalete doprava 30 eur. Prehodil som si ho sám a jazdí. Rozvody sám nespravím. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

superb10 napísal: 06.09.2023 08:51 1.Načo menit rozvody ked možeš celý motor?
2.Nechcel si ich meniť alebo ten akože mechanik je vlastne povolaním pekár? Dúfam že si sa neopovážil dať nove rozvody :40bd: :40bd: :40bd:
Nechápem otázkam? :D Na rozvodovom remeni sa potrhali zuby, v motore bol počuť jeden veľký rachot a bolo s ním amen. Vymenil sa motor, spolu s ním sa založili aj nové rozvody a možno ich nesprávne nastavenie robí vysokú spotrebu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako je to z rozvodmi na BLS. Pokiaľ sa použijú prípravky tak ich nejde urobiť extrémne zle pretože by to natoľko rozhodilo synchronizáciu že by nasledovali problémy z dlhými štartami.
Ale pokiaľ sa urobia "mierne" nepresne,môže byť výsledkom zmena v správaní aj v spotrebe.Pokiaľ je chyba v zmysle skôr (kluka voči vačke) oproti správnemu (napr synchro -0,5) tak motor pôjde živšie ale tvrdo.Pokiaľ bude chyba opačne na "neskôr" bude motor tichší,kultivovanejší,ale bude lemravý,pôjde hore reálna spotreba,ale volnobežná poklesne aj na 03-0,4 !!! U motora v poriadku je obvykle 0,6 lt pri vypnutých spotrebičoch.
Treba pomocou diagnostiky VCDS pozrieť v 4 kanáli poslednú hodnotu,je to synchronizácia.Bez filozofovania o tom či je správna,sa dá považovať že áno pokiaľ bude to číslo kdesi od -1,5 do 1,5. Pri takom synchre nemôže už byť príčinou spomenutého problému vonkoncom.
Mechanik urobil základnú chybu ktorú robí 99% servisov,že pre začiatkom prác si nastiahoô tzv blockmap motora,to sú úplne všetky merané hodnoty.Keby to urobil,vedel by že číslo synchra sa mu po rozvodoch vzdialilo a teda nedobre,číslo sa musí opakovať aj na nových rozvodoch.
Na to celé akosi neverím,mechanik y musel velmi nepoznať ten motor aby sa takej chyby dopustil. Čo ovšem nebolo spomenuté a nutne malo byť...motor bol použitý (nový) ako celok alebo prestrojovaný,napríklad pôvodné vstreky,pôvodný tandem čerpadlo atd
Nebol by to prvý motor kde v BLS bola vačka pre motor bez DPF ktorá sa líši. Miesto BLS ide založiť aj iný motor (BXE,BKC atd) ale musí sa robiť prispôsobenie upevnenia DPF (chybajú technologické závitové otvory na bloku) a musí dostať inú vačkovicu.
godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

mhlavaty napísal: 06.09.2023 14:00 Čo ovšem nebolo spomenuté a nutne malo byť...motor bol použitý (nový) ako celok alebo prestrojovaný,napríklad pôvodné vstreky,pôvodný tandem čerpadlo atd
Motor bol prehodený ako celok, z pôvodného motora sa dalo len turbo, ktoré v pôvodnom motore išlo dobre. Riešil som to, rozvody vraj nastavené dobre, nastavili aj vstrekovače, vačka je VRAJ dobrá, vraj po 600km by sa to už ukázalo, keby je vačka z iného typu motora. Motor stále ide slabo, skúšal som 0-100, bolo to cca 20 sekúnd. Pamätám si, že som to skúšal aj so starým motorom a bolo to tuším nejakých 11 sekúnd. Dosť rozdiel.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hypoteticky čo môže byť za tým.Máloktoré BLS nemá zlikvidovaný filter.Urobí sa off v rj,a vymení vačkovica z motora bez DPF.Ak sa potom takéto BLS predá,je v ňom už nesprávna vačka pre auto s DPF.Chvílu 500-800 km sa to nakladá bordelom a upcháva a motor sa dusí stále viac.Je to jedna z možností
Pokiaľ si "nový" motor zachoval pôvodné vstreky atd je veľmi otázny jednak ich stav,jednak nastavenie rozvodu.Motor krásne štartuje aj z maximálnym odklonom synchra do pozápalu,akurát je to lemra a ešte užrané.Zlá vačka,mäkké hydrá (životnosť 200 tis) blbé vstreky,v pozápale (neskorý vstrek) sa dá dopracovať aj k väčšej spotrebe.
godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

No zatial som prešiel 820km s vymenenym motorom, v servise mi bolo povedané že to by sa už prejavilo keby je zlá vačka..

Ešte taká otázka, ako zistím že práve moje auto malo/nemalo vybrané DPF? :D ze vačka je z BLS a moje auto má vybrané DPF.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ je DPF funkčné,jeho menežment má tlaky,teploty a lambdu a to všetko je sledovateľné v živých dátach diagnostikou.Tlak aj teploty majú charakteristické rysy správania takže za pár minút je to jasné.Dokonca aj to že je samotné DPF vymlátené alebo skrz prevrtané.
Vačka (typ) ...sú dva spôsoby,jeden oscilo bez rozoberania,druhý dole víko a opticky.
Aj z blbou vačkou a vybitým DPF pôjde auto mrte km,akurát ale tak ako teraz - mizerne.Takže baviť sa o nejakých 820 km je buď nevedomosť alebo schválnosť,ja nie som sudca
godyrs
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06.08.2019 19:47
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf V , 1.9 TDi , 77kw BLS - vymena motora

Príspevok od používateľa godyrs »

Bola to chybna váha vzduchu (aj senzor teploty výfukových plynov).. :D auto ide ako má, len nechápem že si toto nevšimli keď menili motor :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných