Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

htcdev380
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11.11.2022 20:58
Zdieľať na Facebook

Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa htcdev380 »

Ahojte, mam Polo 9N, 2004, 1.4TDi 55kW, AMF a najazdom 310000km a pred par mesiacmi mi zacal v otackach 800-1900rpm vibrovat motor. Zacalo to z dna na den, auto mam 14 rokov, viem teda dobre, ako ma motor zniet a ci tam su nejake nove vibracie, tak Vas prosim nechat si odpovede typu "je to trojvalec, to je normalne" pre seba :D

Podobne zvuky dokonca v rovnakych otackach auto robilo pred vela rokmi (cca 10), kde bol problem nakoniec vo volnobezke alternatora. Momentalne su vibracie pocutelne aj po zhodeni remena, teda bez zapojeneho alternatora, napinaka a klimatizacie.

Popri zistovani som narazil na jedinu vec: Pri zakladnom nastaveni ventilu plniaceho tlaku by sa mal plniaci tlak menit pri zmene ON/OFF o minimalne 100mbar. Nedeje sa tomu tak (vid.video nizsie). No pri zmene ON/OFF vibracie zmenia frekvenciu. Nevie niekto, co moze sposobovat to, ze sa plniaci tlak nemeni? V pamati chyb nie je ziaden zaznam.

Auto ide aj napriek vibraciam dobre, nepapa olej, vykon je taky ako bol, no vibracie ma rozculuju, tak prosim o pomoc :D

Rozvody boli menene pred 2 rokmi, maju odvtedy najazdene cca 20000km
Vstreky ok, dokonca nova sada gumiciek menena po 300000km

https://youtu.be/JlsIWSogZtI

Vopred dakujem za kazdu radu / odpoved
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa mhlavaty »

RJ pri tomto teste otvára a zatvára elmagnet pneumatického člena a riadi tým podtlak ktorý ovláda variabilitu.Čiže...RJ má dosah len a len na el.ovládanie toho ventilu,nemá ani potuchy čo sa deje ďalej,ale vidí že sa nepohol prietok na váhe napriek tomu že sa zmenila variabilita (mala sa zmeniť) Čiže treba ísť systematicky od ventilu N75 po hadičke podtlaku až po banku na turbíne a hladať čo je špatné. Z toho že auto v podstate ide ako predtým sa dá odhadovať že stojí variabilita.Dá sa očakávať je len spomalená alebo má problém iba v nejakom úseku svojej dráhy,keby bol problém v celkovej nefunkčnosti tak to padá do núdzových stavom pre nedosiahnutý alebo prekročený tlak.Ale je možné aj to že majiteľ jazdí pokojne a nežiada väčšie zaťaženia a tak to do tých požiadaviek vlastne nejde.
To sa týka toho základného nastavenia. Ale nezdá si mi,že je to zároveň aj príčina vibrácií.
Tá je skôr vecou plnenia motora (malé otváranie ventilov) teda mäkké zdvihátka z vydratými vrchmi a vačka čo pomaly nemá tvar vajíčka ale kruhu.Prejav trojvalca to zvýrazňuje,motor má tri valce ale pracuje na štyri takty a dochádza k strate vyváženia,motor má hlboký tón zo sania.Tento stav nedostatočnosti plnenia a vyprázdňovania valcov prektiicky takmer nevidieť na korekčných dávkách.
htcdev380
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11.11.2022 20:58
Zdieľať na Facebook

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa htcdev380 »

Dakujem za vybornu odpoved. Skontrolujem podtlakovu regulaciu, otestujem cez VCDS aj rucne. Napisem potom zistenie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kedže je test postavený na hodnote váhy a naše uvažovanie tiež vychádza z toho,je nutné skontrolovať páčku na turbíne na reálny pohyb a váhu na hodnoty prietoku,tj aspoň na samotné zapalovanie (0) a volnobeh (hodnota objemu valca v ccm 1400 : 3))

Ale nebude to príčina vibrovania
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa seven549 »

htcdev380 napísal: 11.11.2022 21:00 Ahojte, mam Polo 9N, 2004, 1.4TDi 55kW, AMF a najazdom 310000km

Popri zistovani som narazil na jedinu vec: Pri zakladnom nastaveni ventilu plniaceho tlaku by sa mal plniaci tlak menit
Vstreky ok, dokonca nova sada gumiciek menena po 300000km

https://youtu.be/JlsIWSogZtI

Vopred dakujem za kazdu radu / odpoved
tie km su pre 1.4 1.9 tdi pd uz prve investicie.nevrtaj sa v tom nic diagnsotikou neporiesis a nerob ziadne zakladne nastavenia nicoho.

gumicky pod vstrekmi sa preco menili?robi to kazdy kto mal prvy krat 300000-330000km na 1.4 1.9 tdi pd a chystal to na predaj.ako vies ze su tie vstreky cerpadlo vacky hydrostely pohon olejoveho cerpadla ok?

radsej to daj do servisu a nenastavuj diagnostikou nic.
vykopanafosilia
Príspevky: 372
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Ak jazdíš 14 rokov a 310 000 km s trojvalcom, tak sa skláňam pred tvojou nenáročnosťou.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných